Toon posts:

EINDELIJK FLATFEE INTERNET !!! toch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uit de Telegraaf van vandaag (vooral onderste gedeelte is interessant):

AMSTERDAM - Ongeveer 35 procent van de internetgebruikers heeft geen flauw benul van het aantal gebelde uren. Van de mensen die wel inzicht denken te hebben, onderschat het merendeel de kosten. Dit geldt vooral voor de meer frequente gebruikers.

Dit meldt De Telegraaf dinsdag naar aanleiding van een onderzoek van Blauw Research naar de markt voor internet service providers. De groep van zware gebruikers die wekelijks zes uur of meer op internet zitten, denkt gemiddeld 47 gulden per maand aan telefoontikken kwijt te zijn. In werkelijkheid is dit echter liefst 80 gulden per maand.

Jos Vink van Blauw Research meent dan ook dat de tijd rijp is voor meer doorzichtige abonnementsvormen waarbij de kosten geheel of gedeeltelijk vast zijn. Liefst 82 procent van de gratis internetgebruikers zou internettoegang voor een vast bedrag per maand willen nemen, indien 'gratis internet' zou verdwijnen.

Als alle internetproviders tegelijk besluiten te kappen met gratis toegang dan worden vaste abonnementen de trend. Anders wordt het als enkele gratis providers overblijven. Ruim tweederde van de consumenten zegt meteen een andere gratis aanbieder te kiezen, als hun gratis provider overgaat op een abonnementsvorm waarvoor moet worden betaald.

Dit verklaart waarom de grote internetaanbieders tot nog toe huiverig zijn voor veranderingen. Jan Kees Dunning, verkoopdirecteur van Wanadoo, denkt dat gratis internet een eindig gebeuren is. Maar niemand kan zeggen wanneer het ophoudt. Volgens Dunning bestaat er een kans dat hiermee dit jaar nog wordt doorgegaan. Maar in 2002 zal het doek vallen, verwacht hij.

In ieder geval staat vast dat gratis internettoegang zijn langste tijd heeft gehad. Anders dan een jaar geleden wordt hier ook nauwelijks meer reclame voor gemaakt. Financieel gezien kan het ook niet. "Niemand kan louter bestaan van gratis internet. De gedachte dat je voldoende kunt verdienen aan advertenties en e-commerce blijkt een fata morgana", zegt Dunning.

De aanbieders van gratis internettoegang zijn thans vrijwel geheel aangewezen op de provisie-inkomsten, die ze krijgen voor het genereren van telefoontikken. "En deze vergoedingen worden geleidelijk aan geringer", weet Dunning.

Providers als Wanadoo zijn zich er terdege bewust van dat het publiek meer doorzichtige abonnementsvormen wenst. De Wanadoo-directeur verwacht dat na de zomer internet tegen een vast bedrag ongeacht het gebruik kan worden aangeboden. Wanadoo is hierover in een vergevorderd stadium van onderhandelingen met enkele niet nader genoemde telecombedrijven.

Als een overeenkomst wordt bereikt en flat-fee internet een feit is, zal dit leiden tot verschuivingen van betaalstromen. Nu betaalt de consument de telefoontikken aan KPN, terwijl de toegang een zaak van de provider is. Die provider kan de toegang goedkoop aanbieden, omdat KPN weer een deel van de opbrengst teruggeeft aan de internetaanbieder. Voor het publiek is dit echter zeer ondoorzichtig.

Het kon wel eens een hele mooie zomer gaan worden :9~

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
ALS er een overeenkomst is, ALS er flat fee komt bla bla bla

nee, helaas geen flat fee voor wapenveld en heerde voorlopig denk ik ;)

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Ik heb begrepen dat ze dat in Europa verplicht willen stellen. Is alleen de vraag wanneer die wet aangenomen zal worden. Hoop zo snel mogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
hehe ;)

maar ja het is toch een hoog mannetje bij Wanadoo die deze uitspraken doet.

Verwijderd

Ik ben ook lang slachtoffer geweest van KPN.. Maaruh 1 advies, dit soort verhalen zijn al vaker verspreid en iedereen werd bleij maar liep allemaal op nix uit :( :(

Ik leef met jullie mee :(

• xxxMaverick
Op dinsdag 05 juni 2001 20:01 schreef Radical1980 het volgende:
Ik heb begrepen dat ze dat in Europa verplicht willen stellen. Is alleen de vraag wanneer die wet aangenomen zal worden. Hoop zo snel mogelijk...
nemen ze de wet aan, kpn werkt tegen, bla bla enz enz 2010 ja jongens voor 200 gulden per maand flat fee

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Hmmm 2010 zeg je he? Met wat mazzel is er dan nèt ADSL mogelijk waar ik woon.... :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• xxxMaverick
Op dinsdag 05 juni 2001 23:30 schreef budi het volgende:
Hmmm 2010 zeg je he? Met wat mazzel is er dan nèt ADSL mogelijk waar ik woon.... :)
kijk nog een kpn slachtoffer

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op dinsdag 05 juni 2001 23:30 schreef budi het volgende:
Wat :? Zo snel al :o

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Ik ben eigenlijk eerder een Casema slachtoffer, hoewel: ze leveren hier in Bussum nog niet eens kabelinternet en de KPN geeft op hun website aan dat het zeker is dat ADSL dit jaar niet mogelijk zal zijn.

Tsja, ik hoorde laatste de term: witte gemeente of wit gebied vallen. Dat zal wel van toepassing zijn hier.

Misschien 'gewoon' een huurlijntje aan laten leggen naar een vriend van me in Almere en een netwerkje aanleggen in de buurt en de kosten delen. Misschien als je maar genoeg deelnemers hebt, wordt het vanzelf betaalbaar?
Ach, dagdromen..... dagdromen..... dag.... dromen.... :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Op dinsdag 05 juni 2001 20:08 schreef achappey het volgende:
Ik ben ook lang slachtoffer geweest van KPN.. Maaruh 1 advies, dit soort verhalen zijn al vaker verspreid en iedereen werd bleij maar liep allemaal op nix uit :( :(

Ik leef met jullie mee :(
nouja...ze zijn nog steeds bezig heh.. :z
De plannen zijn niet gecancelled ofzo hoor.
zie: KPN moet MCI Worldcom flat-fee aanbod doen

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 16:20

Empathy

Extreme Audio

Kent iemand Quick Online nog? Die hadden ook zoiets. Die lui zijn dus nu falliet..
QO had toen ook zo'n gratis uurtje internetten waar iedereen toen misbruik van maakte (via QO de hele dag gratis online blijven :))

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 19:50 schreef xxxMaverick het volgende:
ALS er een overeenkomst is, ALS er flat fee komt bla bla bla

nee, helaas geen flat fee voor wapenveld en heerde voorlopig denk ik ;)
Neem dan gewoon kabel/ADSL (kan ik wel krijgen, woon in Epe, vlakbij jou dus).

• xxxMaverick
Op woensdag 06 juni 2001 11:02 schreef DSmarty het volgende:

[..]

Neem dan gewoon kabel/ADSL (kan ik wel krijgen, woon in Epe, vlakbij jou dus).
dacht je nou echt dat als ik die mogelijkheid had, ik nu nog achter een isdn modem zat????? |:( |:(

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 12:26 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

dacht je nou echt dat als ik die mogelijkheid had, ik nu nog achter een isdn modem zat????? |:( |:(
Een ISDN modem? Wasdah? :? :P

Ff ter informatie, * Mr. B. B. heeft trouwens kabel (@home) >:)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Pfff ben ik even blij dat ik al vanaf 1 Feb. 1997 een flat-fee kabelverbinding heb! Ik kan echt niet meer zonder hoor....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• xxxMaverick
Op woensdag 06 juni 2001 14:34 schreef maartena het volgende:
Pfff ben ik even blij dat ik al vanaf 1 Feb. 1997 een flat-fee kabelverbinding heb! Ik kan echt niet meer zonder hoor....
tja, kan ik me voorstellen......maar ja, ik woon lekker dicht bij het bos hehe ;)

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 14:38 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

tja, kan ik me voorstellen......maar ja, ik woon lekker dicht bij het bos hehe ;)
Loop je vaker in het bos dan dat je internet?
In dat geval zijn er 2 mogelijkheden:

1. Je internet niet zoveel dus telefoonlijn blijft goedkoper.
2. Je hebt heel veel vrije tijd -> ga werken... ;)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Op woensdag 06 juni 2001 10:59 schreef Empathy het volgende:
Kent iemand Quick Online nog? Die hadden ook zoiets. Die lui zijn dus nu falliet..
QO had toen ook zo'n gratis uurtje internetten waar iedereen toen misbruik van maakte (via QO de hele dag gratis online blijven :))
Je mocht 4 uur per dag gemiddeld internetten geloof ik hoor...anyway, mede dankzij mij zijn zij dus failliet. ;(

KPN moet nou toch echt eens komen met die flatfee....het is niet verantwoord zo...

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• xxxMaverick
Op woensdag 06 juni 2001 17:54 schreef achappey het volgende:

[..]

Loop je vaker in het bos dan dat je internet?
In dat geval zijn er 2 mogelijkheden:

1. Je internet niet zoveel dus telefoonlijn blijft goedkoper.
2. Je hebt heel veel vrije tijd -> ga werken... ;)
laat me nou in de waan dat er iets beter is in dit boeren gat hehe ;)

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 19:11 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

laat me nou in de waan dat er iets beter is in dit boeren gat hehe ;)
Yeah das waar.. Ik heb er ook gewoond leef met je mee...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 06 juni 2001 18:03 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

Je mocht 4 uur per dag gemiddeld internetten geloof ik hoor...anyway, mede dankzij mij zijn zij dus failliet. ;(

KPN moet nou toch echt eens komen met die flatfee....het is niet verantwoord zo...
Nou als je 1 van de eerste gebruikers was mocht je meer volgens de voorwaarden
mocht je toen 19 uur per dag enzow.
En ik hield me daaraan :7
Pagina: 1