Windows is loading files

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist van een van mijn familieleden een oude laptop ontvangen die klaargestoomt moet worden om alleen Skype te gebruiken :+ . Mijn eerste gedachte was om een clean install van Vista (32 bit home premium) uit te voeren aangezien dat al op de laptop aanwezig is en daarvoor ook een legitieme key aanwezig is.

Ik wilde eerst even testen of mijn CD's en USB keys met de windows installaties werken, voordat ik de laptop helemaal wiste met killdisk. Echter, blijkt de installatie al op het begin te blijven hangen bij 'windows is loading files'. Wanneer het einde van de laadbalk is bereikt, gebeurt er niets meer. Dit is zowel bij de installatie via usb als met de DVD.

Ik heb natuurlijk al wat afgegoogled, maar de laptop openschroeven om ram e.d. eruit te halen is geen optie.

Mijn laatste oplossing zou zijn om een system restore uit te voeren van de allereerste keer, aangezien dat ergens in mei is gebeurd, doe ik liever een volledige clean install zodat ik zeker weet dat er niets meer overblijft.

mvg,

Batiatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb wel eens gehoord dat het heel lang kan duren met "Loading Files". Wat als je 'm een uurtje erop laat staan? Is de drive en het schijfje zelf schoon en zonder krassen?

Mocht het nou echt niet lukken, dan kan je altijd nog kiezen om een ander OS erop te installeren. Je geeft aan dat ze alleen maar Skype moeten gebruiken, dan zou Ubuntu of Linux Mint ook een optie kunnen zijn. Neem dan wel de 32 bit versie, want Skype is alleen in 32 bit beschikbaar en heeft op 64 bit systemen wat meer handelingen nodig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Hero of Time schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:19:
Ik heb wel eens gehoord dat het heel lang kan duren met "Loading Files". Wat als je 'm een uurtje erop laat staan? Is de drive en het schijfje zelf schoon en zonder krassen?

Mocht het nou echt niet lukken, dan kan je altijd nog kiezen om een ander OS erop te installeren. Je geeft aan dat ze alleen maar Skype moeten gebruiken, dan zou Ubuntu of Linux Mint ook een optie kunnen zijn. Neem dan wel de 32 bit versie, want Skype is alleen in 32 bit beschikbaar en heeft op 64 bit systemen wat meer handelingen nodig.
Thanks voor je reactie! Ik heb m wel al eens een half uurtje laten draaien, maar daar bleef de laptop gewoon bij hangen. Zal m nog een keer een uur laten draaien, anders wordt het denk ik gewoon alles handmatig eraf gooien, wil het risico niet nemen dat ik er straks niets op kan zetten wanneer ik heb ge-kill-diskt.

Linux lijkt me geen goed idee. Als de laptop voor mij was, was dat geen enkel probleem geweest, maar hij gaat weer terug naar de eigenaar die nauwelijks weet hoe die een laptop aan moet zetten, mocht er dan iets met die laptop gebeuren kan ik weer op komen draven en daar heb ik eigenlijk weinig zin in :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ;) Als die toch alleen Skype wil gebruiken... waarom dan geen Linux? En dan geen standaard Ubuntu dat zo moeilijk is maar bijv. Elementary OS? Kijk daar eens naar? Ja is offtopic weet ik,

Tips mocht je toch persee die Windhoos:
- Zet in de bios de 3.5 inch diskette drive uit (jaja klinkt raar werkt wel soms!)
- Kijk even of je nog USB apparaten hebt aangesloten, misschien ziet die die of gaat er iets mis...
- Probeer eens met maar 1 hardeschijf aangesloten, of een andere usb stick of medium met Windows files

YouTube: elementary OS Luna Review - Linux Distro Reviews

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Batiatus schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:29:
Linux lijkt me geen goed idee. Als de laptop voor mij was, was dat geen enkel probleem geweest, maar hij gaat weer terug naar de eigenaar die nauwelijks weet hoe die een laptop aan moet zetten, mocht er dan iets met die laptop gebeuren kan ik weer op komen draven en daar heb ik eigenlijk weinig zin in :9 .
Voor een digibeet is Linux juist een goed idee. Ga maar na, heb je zin in om elk virus en malware pakket wat meneer binnen hengelt door overal maar op te klikken te verwijderen?

Linux is meer een set-and-forget OS. Als het draait, draait het en sloop je het niet zo snel. Windows is door de populariteit een gewild doelwit voor allerlei rotzooi die je op elke mogelijke manier kan oplopen. Je zou anders alles helemaal dicht moeten maken om het veilig te maken, waarbij je weer de gebruiker in de weg zit omdat-ie niets meer mag.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:31:
Hey ;) Als die toch alleen Skype wil gebruiken... waarom dan geen Linux? En dan geen standaard Ubuntu dat zo moeilijk is maar bijv. Elementary OS? Kijk daar eens naar? Ja is offtopic weet ik,

YouTube: elementary OS Luna Review - Linux Distro Reviews
Ik zou eOS niet aan een digibeet geven. Er zijn iets te veel ruwe hoekjes aan het OS. Niet alles werkt even vloeiend of stabiel. Linux Mint is dan een betere keus. Zie ook het Elementary OS Luna topic. Het is verre van de Heilige Graal.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Overigens ben ik er zojuist achter gekomen dat de Windows files corrupt zijn door vanuit Windows proberen Windows te installeren p: . ISO die ik gebruikte blijkt corrupt te zijn, dus dat is al een reden waarom die niet opstart vanuit usb en dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar hij zij ik gebruik alleen Skype op het systeem ;) Inderdaad als je alles gaat doen lekker Linux Mint nemen, maar voor Skype is het ideaal, niet alleen mooi maar ook lekker sneller dan Linux Mint (minder services en zooi)
Pagina: 1