Zoals ik het lees heb je nu je laatste tankbeurt maar 22 liter verbruikt op krap 600 km. Als de pomp deze keer te vroeg is afgeslagen zou je volgende (lees: toekomstige) tankbeurt wat groter moeten uitpakken.Hatsieflatsie schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:14:
[...]
Frappant is het dan dat er bewust dezelfde pomp aangehouden is. Zou ik toch wel onderhand keer moeten merken, denk je niet?
En ook al pak je steeds dezelfde pomp, toch is het afslagpunt (?) niet altijd 100% hetzelfde. Ik tank ook meestal bij dezelfde pomp, en ik weet ook wel enkele pompen die structureel om de 3 liter afslaan.
En mijn auto is ook wat zuiniger geworden sinds ik hem eens flink heb doorgetrokken. Daarentegen verbruikt ie sindsdien ook olie en koelvloeistof... Was misschien toch niet zo'n heel goed idee.

Ik heb wel eens een artikel gelezen over brandstofbesparing door het inspuiten van water. Zelfs eens een keer gelezen over een blok dat liep op een emulsie van diesel (?) en water. Doordat het water stoom wordt, blijft het blok koeler, en loopt het efficiënter. Klinkt als een broodje aap verhaal, ik weet het... Volgens mij stond dit in de Ingenieur of in de Motoplus. Anders had ik het afgedaan als een sterk verhaal.
Anyway, worden er geen andere vloeistoffen naast benzine verbruikt?
[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-10-2013 20:39 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.