• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Hallo alle, momenteel heb ik Luna OS naast Windows 8 geinstelleerd op mijn laptop.
Ik heb deze video gevolgd:
YouTube: How to install and dual boot Elementary Os Luna

Na de installatie moet ik de laptop opnieuw opstarten, maar hij blijft telkens maar starten na Windows 8.
De bootloader heb ik op een aparte partitie geinstelleerd, weet iemand misschien hoe ik tijdens het booten kan kiezen tussen twee OS ?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Windows 8 laadt standaard zichzelf voordat andere opties verschijnen. Irritant, maar waar. Je kan waarschijnlijk het beste je bootloader aanpassen met een tool als easybcd, en een entry aanmaken die verwijst naar de bootloader van Luna (mits ondersteund).

I reject your reality and substitute my own

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pure onzin neliz. Wat het probleem hier is, is dat Fastboot mogelijk aan staat, waardoor Krishh nooit de EFI volgorde aan kan passen van Windows naar Grub. Althans, als het ook beide in EFI mode geïnstalleerd is. In Elementary OS Luna staat nog meer info over de installatie en eventuele EFI opties om uit te voeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Krishh
Fastboot staat op disabled, en Launch CSM ook in de EUFI.
Heb het momenteel met EasyBCD geprobeerd, maar ook dat lukt niet, en kan de progamma ook niet meer openen.

[ Voor 49% gewijzigd door Krishh op 23-08-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Had dit niet in het algemene topic van eOS gekund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Ja sorry, zag later de topic en ik reageer daar verder op! Deze kan wel op slotje;-)
Pagina: 1