Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Onlangs bij T-mobile de Huawei Y300 gekocht met 20 euro cashback.
Telefoon geroot. En vervolgens de orginele rom van Huawei gedownload op mijn desktop.
Deze op de sd kaart gezet, met rom manager de telefoon opgestart (volume + en aan/uit knop ingehouden).
Rom manager start, vervolgens gewist en install from SD. Elke keer krijg ik uitroepteken Update failed.
Ook als ik hem als dload op de sd zet en via update instellingen sd kaart dan stopt hij tijdens het proces.
Ook via hard boot (volume knop volledig in geduwd met aan/uit knop) maakt hij het installatie proces niet af.
Wie is het gelukt om de t-mobile y300 te flashen?
Hartelijk dank. :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
bedoel je met "rom manager" eigenlijk "recovery" (stock of custom zoals CWM/TWRP)
Bij install from SD wordt volgens mij een update.zip verwacht, of je moet (bij een custom recovery in ieder geval) choose zip from SD selecteren, de juiste zip opzoeken en die flashen. Let op, de zip moet dan ook een recovery flashable zip zijn (met scripts en losse system files etc) en niet een zip file met factory images.

Zelf heb ik geen ervaring met het flashen van een huawei toestel, maar ik vermoed dat er hier iets verkeerd gaat tussen recoveries en image files. Heb je een bepaalde handleiding gevolgd of doe je zomaar wat op de gok?

wellicht heb je een flashtool nodig of een rom in een ander format

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 22-08-2013 16:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Prulleman,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb al stappen aangehouden die in het volgende artikel staan:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2292930

Nadat ik de tel geroot heb, heb ik verschillende roms geprobeerd.
Rom manager is het programma waarmee ik geflashed heb.
De volgende rom heb ik willen installeren:

http://www.huaweidevice.c...=software&softid=NDcxNDI=

Ook aangepast roms van ander site voor de y300 werkte niet.
Ik heb met Rom manager eerst mijn telefoon gewist en vervolgens gekozen voor install for SD.

Ook als ik een systeem update via de SD wil uitvoeren loopt hij vast.
Je hebt het over recovery flashable zip en de fout die maak tijdens dit proces en image files. Zou je iets concreter willen zijn. Welke stappen ik volgens de beschrijving hier boven in de url ben vergeten?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik zie in het xda topic niks over rom manager... je bent gewoon 2 dingen door elkaar aan het halen.
Er is een mogelijkheid om een stock rom (dus wellicht ook die uit je 2e link die bij mij een fout pagina geeft)
te flashen zonder te rooten of met tools als rom manager. De stappen om dit te doen staan beschreven in het xda topic.
(mapje op sd, booten met vol up en down, via stock software upgrade mode)

Als je eerst geroot hebt, rom manager geinstalleerd, heb je misschien (weet ik niet zeker) niet meer de mogelijkheid om op de standaard manier een stock rom te flashen.
Met de app rom manager kan je clockworkmod recovery over de stock recovery heen zetten. Je kan dan heel makkelijk custom roms flashen, backups maken en backups terugzetten. Het nadeel is dat het wellicht niet meer mogelijk is om stock images te flashen.

Je haalt dus 2 zaken door elkaar, custom roms en stock rom updates.
Een stock rom is dus een mapje dload op je SD en flashen via stock recovery door te booten met volume up/down.
Een custom rom komt meestal in een flashable zip file en kan met een custom recovery zoals clockworkmod (of indirect via rom manager) geflashed worden.

Als je al custom recovery hebt werkt mogelijk de stock manier niet meer.

volgende x beter wat meer inlezen voor je op knopjes drukt
:)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IMEI hack had ik al uitgevoerd.
Ik kan geen update installeren van SD niet dmv instelilngen - update from SD ook niet via volume +- aan/uit knop. Niet via Rom manager, wat ik ook probeer ik heb in totaal 6 roms geprobeerd. 1 orginele van Huawei 2 costum speciaal voor de y300 en en 3 willekeurigen.
Flashen zoals jij aangeeft Prullman, doet hij wel maar breekt hem nog altijd voor tijdig af.
Ik begrijp je verwarring Prullman. Maar de methodes die ik in mijn vorige post als link had geplakt is een van de verschillende manieren die ik geprobeerd heb. Op de Galaxy 2 van mijn vriendin was het een fluitje van een cent. En ook mijn samsung TAB 10.2 werkt prima geflashed.
Ik word enkel gek van het opstart logo en deuntje van T-Mobile.
Iedereen bedankt voor jullie reacties.
Helaas is het me nog altijd niet gelukt. Prullman ik zou je graag enkele vragen willen stellen. Wat is je email adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Technische vragen kunnen gewoon hier in het topic en voor de rest zijn er direct messages :)

Strava

Pagina: 1