De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.117 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Avalaxy schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:35:
[...]

Ze waren inderdaad eerst groter, alleen is de minimale resolutie voor Windows 8 1024x768 8)7 Daar kun je echt niks op kwijt, en met grotere dropdowns gaan de dropdowns en de date pickers elkaar overlappen. Wederom, met HTML en CSS had ik dat makkelijk op kunnen lossen met een float, maar XAML heeft bij mijn weten niet zoiets :(
Ah, balen is dat :+ Je zit dan voor alle devices vast aan een kleine minimale resolutie dus xd
[...]

Bedoel je de tekst (de getallen) die rechts uitgelijnd moeten worden? Of bedoel je dat de breedte van de hits-kolom bij beide tabellen even groot moeten zijn? Of iets anders?
Nee, de getallen inderdaad, die rechts uitlijnen. Kan volgens mij prima in deze opzet. Je hebt namelijk maar 2 kolommen per rij.
[...]

Thanks! Sowieso heeft google geen apps voor Windows Phone / 8, maar deze app is alleen voor Windows 8 / RT, voor Phone heb je weer andere alternatieven :)
Ah oké speciaal de normale Windows 8 en de tablet versie dus. Tjah als Google het niet doet, moet iemand het doen hè, nice! 8)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ryur schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:40:
Bleg, nu aan het verdiepen in DI & IoC en dat soort spul.
Niet mijn kennisgebied nog :)
In principe stelt het weinig voor. In plaats van concrete implementaties van klassen te gebruiken in andere klassen, zoals:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
class Bar { }

class Foo
{
    Bar _bar = new Bar();   
}

var foo = new Foo();

Gebruik je bijvoorbeeld constructor injection:
C#:
1
2
var bar = new Bar();
var foo = new Foo(bar);

Hierdoor, onder andere, kun je op één plek de instantiëring van Foos kunt beheren en is Foo direct sec testbaar is door er een mock-Bar in te schieten. Idealiter laat je Bar dan ook nog IBar implementeren en gebruik je die in de constructor signature van Foo.

Een DI Container zorgt vervolgens voor het beheren van de instantiëring van alle objecten die in andere klassen worden gebruikt. Je krijgt anders al snel vervuiling van je 'main loop', omdat je aan het begin van je applicatie alle klassen moet gaan instantiëren die tijdens de programmaduur mogelijk gebruikt gaan worden. Een DI Container helpt met het bepalen van wanneer en hoe vaak (lifetime management) instanties worden aangemaakt, en kan er voor zorgen dat je (bijna) nooit meer new hoeft te gebruiken.

In a nutshell. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:56
Avalaxy schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:35:
[...]Ze waren inderdaad eerst groter, alleen is de minimale resolutie voor Windows 8 1024x768 8)7 Daar kun je echt niks op kwijt, en met grotere dropdowns gaan de dropdowns en de date pickers elkaar overlappen. Wederom, met HTML en CSS had ik dat makkelijk op kunnen lossen met een float, maar XAML heeft bij mijn weten niet zoiets :(
[...]
MSDN: Quickstart: Defining layouts (Windows Store apps using C#/VB/C++ and XAML) (Windows) :)
Kortweg: Grids, stackpanels en auto/star sizing gebruiken. Je kan zelfs net doen alsof het percentages zijn door bijvoorbeeld in een grid de breedte van 'kolommen' gezamenlijk 100* te laten zijn.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:12
Caelorum schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:16:
[...]

MSDN: Quickstart: Defining layouts (Windows Store apps using C#/VB/C++ and XAML) (Windows) :)
Kortweg: Grids, stackpanels en auto/star sizing gebruiken. Je kan zelfs net doen alsof het percentages zijn door bijvoorbeeld in een grid de breedte van 'kolommen' gezamenlijk 100* te laten zijn.
Klopt, gebruik ik ook voor het volledige design ;) Wat je ziet is eigenlijk een grid ingedeeld in heel veel kolommen en rows, allemaal relatief bepaald met star sizes. Alleen als de resolutie te klein wordt, worden je grid cells dus wel heel klein, waardoor content (zoals een dropdown) er niet meer in past.

En ik vind het nog steeds ultra-lame dat je * alleen kunt gebruiken op grids :P Ik wil bijvoorbeeld ook 2 textblocks die samen in een stackpanel zitten een * kunnen geven. Of dus die 2 kolommen in die datagrids.

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 26-09-2013 15:20 ]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Avalaxy schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:18:
[...]

Klopt, gebruik ik ook voor het volledige design ;) Wat je ziet is eigenlijk een grid ingedeeld in heel veel kolommen en rows, allemaal relatief bepaald met star sizes. Alleen als de resolutie te klein wordt, worden je grid cells dus wel heel klein, waardoor content (zoals een dropdown) er niet meer in past.

En ik vind het nog steeds ultra-lame dat je * alleen kunt gebruiken op grids :P Ik wil bijvoorbeeld ook 2 textblocks die samen in een stackpanel zitten een * kunnen geven. Of dus die 2 kolommen in die datagrids.
Die dropdown kun je zelfs ook nog scalen hoor. Doen wij ook met onze WPF applicaties :P ik kan de applicatie hier sizen naar 20x40 bijvoorbeeld en dan nog is de layout goed (niet werkbaar omdat het allemaal te klein is om te klikken maar er overlapt niks)

Nothing to see here!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:36

alienfruit

the alien you never expected

SAPJCo, hahaha, hahaha. OMG als er iets bagger is...

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-12 06:29
alienfruit schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:55:
SAPJCo, hahaha, hahaha. OMG als er iets bagger is...
Ik kan eigenlijk over het algemeen niet veel goeds over SAP zeggen.

- ziet er niet uit
- werkt niet lekker
- kost veel te veel
- ontwikkelingskosten liggen hoog
- bij het toevoegen van nieuwe features kom je problemen tegen, die echt geen problemen mogen zijn
- Deuts :)
- documentaties is bagger
- ...

Ik hoop er dan ook niet meer mee in aanraking te komen, al vrees ik er voor.

RTFM!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Als je kijkt naar het gemiddelde uurtarief van een SAP-consultant, daar kan ik wel over zeggen dat dat goed te noemen is.

iOS developer

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:44
Niet als je degene bent die het moet betalen :+

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-12 03:59

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:19:
[...]

Een façade over die management-API is verstandig, maar wat is er met drie API's? Is twee (je façade en de daadwerkelijke API) niet voldoende?
De laatste is gewoon een ingebouwde .NET API :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• alienfruit

alienfruit

Ja, ze betalen ook meer dan £800,- per dag voor mij. Jammer dat de baas het krijgt :+
Maar goed, wat ook bloed irritant is dat the business partners geen uniek nummer hebben. Ik moet het allemaal combineren met de sales area etc. Pijnlijk.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wie heeft hier eigenlijk de meeste kennis van .NET (MVC)? Gertjan?

[ Voor 7% gewijzigd door F.West98 op 26-09-2013 17:09 ]

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

F.West98 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:09:
Dat laten we .Gertjan. wel graag denken. >:) :+

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-12 08:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Leuk, migratie van een extern systeem naar het onze...op het eerste gezicht een database die niet heel mooi is maar wel werkbaar. Tot ik dit tegenkom:

Veld: yearbuild
Type: varchar(255)
Inhoud: iets heel anders (een url)

En ook leuk:
Veld: garage_type
Type: varchar(100)
Inhoud: datetime

Ok, nu zijn dus alle kolommen verdacht :(

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
GateKeaper schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:10:
[...]

Dat laten we .Gertjan. wel graag denken. >:) :+
Daarom ben ik het ook :+

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Wat moet je met de 'meeste' kennis? Iemand kan wel weten hoe intern een AsyncControllerInvoker in elkaar zit, maar als je niet begrijpt wanneer je een partial view gebruikt en wanneer een child action, dan heb je daar wellicht niet zo veel aan.

Daarnaast, hoe weet ik of .Gertjan. al dan niet meer weet over MVC dan ik, bijvoorbeeld?

[ Voor 9% gewijzigd door Korben op 26-09-2013 17:15 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Korben schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:14:
[...]

Wat moet je met de 'meeste' kennis? Iemand kan wel weten hoe intern een AsyncControllerInvoker in elkaar zit, maar als je niet begrijpt wanneer je een partial view gebruikt en wanneer een child action, dan heb je daar wellicht niet zo veel aan.
Ik bedoel dus goed ermee overweg kunnen en ook redelijk wat ervaring hebben.
Daarnaast, hoe weet ik of .Gertjan. al dan niet meer weet over MVC dan ik, bijvoorbeeld?
Niet, maar je hebt wel een algemeen beeld. .oisyn heeft zeer zeker minder kennis dan jij, .Gertjan. en misschien zelfs ik

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ja waar slaat dat nou weer op? Hoe weet jij hoeveel kennis ik heb van .Net? 't is waarschijnlijk een stuk meer dan jij denkt :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:27:
[...]

[...]

Niet, maar je hebt wel een algemeen beeld. .oisyn heeft zeer zeker minder kennis dan jij, .Gertjan. en misschien zelfs ik
O_O

Dus.... Moet je't maar mee doen .oisyn 8)7 :X

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Was Gertjan niet pas net een maandje over naar MVC?

iOS developer

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:04

HMS

Er zijn hier volgens mij vrij veel ASP.NET MVC devs (ik ook). Maar om nou te zeggen de meeste kennis? Welke kennis ben je naar op zoek is een betere vraag, maar dit is de coffee corner en geen vraagbaak :P.
.oisyn schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:29:
Nou ja waar slaat dat nou weer op? Hoe weet jij hoeveel kennis ik heb van .Net? 't is waarschijnlijk een stuk meer dan jij denkt :)
Sorry .oisyn, maar ik zou ook niet als eerste aan jou denken om een ASP.NET MVC frontend achtige vraag aan te stellen.
Voor graphics/C/C++/algoritmen/etc. sta je wel boven aan.

Maar dat komt meer omdat ik gewoon veel lurk, en is een reflectie van de posts die ik van je gezien heb.
Om het zo hard te stellen als F.West doet, dat durf ik dan weer niet :P

[ Voor 59% gewijzigd door HMS op 26-09-2013 17:41 ]

• Rutix
F.West98 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:27:
[...]

[...]

Dat hij er niet over praat betekend niet dat hij de kennis niet heeft. :? 8)7

Nothing to see here!

• Jegorex
  • Laatst online: 01-12 17:20
Ik zie een relatie tussen het aantal punten in de naam en de hoeveelheid kennis iemand heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Jegorex op 26-09-2013 17:45 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:F dat is over mij
HMS schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:38:
[...]

Sorry .oisyn, maar ik zou ook niet als eerste aan jou denken om een ASP.NET MVC frontend achtige vraag aan te stellen.

Maar dat komt meer omdat ik gewoon veel lurk, en is een reflectie van de posts die ik van je gezien heb.
Om het zo hard te stellen als F.West doet, dat durf ik dan weer niet :P
Dat was precies mijn gedachte, misschien iets te hard gesteld maar ok.
Maar idd, bij graphics/C/C++ denk ik als eerste aan .oisyn, iOS dev is voor mij Ryur/FireSphere ( :+ )
Android dev: geen idee. Sharepoint dev: Alex) Silverstripe: FS; .NET MVC: .Gertjan. en een heleboel anderen dus

Verder weet ik het niet precies :P

Ik dacht echt dat .oisyn niets met .NET deed

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

"When you are looking for more information, it helps to say what you need the information for". Je vraag leest een beetje als:
We want to know everything.

F.West98 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:51:
Ik dacht echt dat .oisyn niets met .NET deed
Ik werk fulltime met C#/.NET, wil je raden hoeveel ik van PHP weet? :+ Waar mensen veel over posten hoeft niet per se het enige te zijn waarmee ze zich bezighouden.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 26-09-2013 17:56 ]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HMS schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:38:
En dat vind ik ook een zeer logische redenering. Ik praat hier namelijk niet veel over .Net. F.West98 stelde echter dat ik "zeker minder kennis heb". Tja, dat is gewoon niet iets waar hij überhaupt over kan oordelen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12 18:35
Ik ben bij een collega webbureau wezen kijken naar hun CMS. Ze bieden hun in-house ontwikkeld CMS aan als framework voor externe developers.

Op zich een heel mooi systeem wat heel flexibel en krachtig lijkt. Echter is hun prijsstelling vanaf 100 euro in de maand of je zit opgescheept met een heel strak datalimiet/schijfruimte.

Daarboven op komt voor elke toevoeging zoals social-media, blog, agenda en analytics nog tussen de 5 en 60 euro per maand bij.

Stel je voor dat je voor een klant een website bouwt op hun systeem ben je zo 150 euro in de maand kwijt aan de hosting van het CMS. Op jaarbasis wordt dat dan 1800. Stel je voor dat een site 5 jaar mee gaat ben je alleen aan CMS hosting 9000 euro kwijt.

Nu snap ik dat ze een mooi pakket hebben gebouwd en daar aan willen verdienen. Maar als de startprijs voor enkel het CMS voor 5 jaar bijna 10.000 euro is, welke doelgroep hebben ze dan in gedachten?

Een ontwikkelaar die klanten trekt van 15.000 euro+ heeft toch zelf de middelen om te investeren in een eigen CMS? Dan lijkt het mij niet dat je afhankelijk wil zijn van een concurrerend webbureau dat het CMS levert.

Misschien zie ik het wel zwart/wit maar ik ben even verbaasd over het optimisme van de bouwers :)

• Biersteker
  • Laatst online: 15:56
Tijd voor eten en koffie. GCM troep is voor morgen. (Denk dat google een beetje aan het throttlen is).
offtopic:
gcm send een message of in 2-4 seconden, of 1 minuut en 2-4 seconden Dat zaakie loopt dan ook nog op te stapelen. Dus 2 message een seconde na elkaar sturen, word 2 minuten + 4-8 seconden. Zal wel een klein beetje misbruik van mijn kant zijn })

[ Voor 57% gewijzigd door Biersteker op 26-09-2013 18:18 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb inmiddels al weer een jaar of zeven geleden een rondje sollicitaties gedaan bij allerlei PHP based webdesignbedrijfjes die mij allemaal vervolgens hun zélfgeschreven CMS gingen laten zien die allemaal min of meer het zelfde deden. Ik werd een beetje verdrietig als ik alle geïnvesteerde manjaren bij elkaar ging optellen en ik ben maar ASP.Net gaan doen want ik kon me gewoon niet voorstellen dat alle gratis pakketten (destijds nog Joomla! en dat soort bagger) langzamerhand niet zo goed zouden worden dat niemand meer de premium zou gaan betalen voor een standaard website. Inmiddels hebben we WordPress, Drupal en nog een handvol good enough alternatieven met een hoop gratis plugins en ondersteuning.

Ik denk dat die collega van phex nog een beetje in die 2005 mood zit.

Het moet heel erg gek lopen als er tussen WordPress en Django geen CMS zit waar je 80% al mee kunt doen.

iOS developer

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:12
Ik!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:13
CodeCaster schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:55:
[...]
Ik werk fulltime met C#/.NET, wil je raden hoeveel ik van PHP weet? :+ Waar mensen veel over posten hoeft niet per se het enige te zijn waarmee ze zich bezighouden.
Haha, dan kan ik over zowat alles posten.
Ik ben zo'n type die alles probeert te onderzoeken ;).

Momenteel ben ik zakelijk bezig met C#/.NET4.5/WinRT.
School: Java(EE), HTML/CSS/JS, REST (Jersey)
Prive: Silverlight, Elixer, Clojure, Scala

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-12 08:14
Waarvoor is het uberhaupt nodig om te weten wie er het "meeste" kennis heeft van iets. Soms zijn de mensen zonder kennis de beste mensen om je te helpen

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:48:
Waarvoor is het uberhaupt nodig om te weten wie er het "meeste" kennis heeft van iets. Soms zijn de mensen zonder kennis de beste mensen om je te helpen
Hans bijvoorbeeld :Y Die heeft echt nergens verstand van.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:50

orf

BikkelZ schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:25:
Ik heb inmiddels al weer een jaar of zeven geleden een rondje sollicitaties gedaan bij allerlei PHP based webdesignbedrijfjes die mij allemaal vervolgens hun zélfgeschreven CMS gingen laten zien die allemaal min of meer het zelfde deden. Ik werd een beetje verdrietig als ik alle geïnvesteerde manjaren bij elkaar ging optellen en ik ben maar ASP.Net gaan doen want ik kon me gewoon niet voorstellen dat alle gratis pakketten (destijds nog Joomla! en dat soort bagger) langzamerhand niet zo goed zouden worden dat niemand meer de premium zou gaan betalen voor een standaard website. Inmiddels hebben we WordPress, Drupal en nog een handvol good enough alternatieven met een hoop gratis plugins en ondersteuning.

Ik denk dat die collega van phex nog een beetje in die 2005 mood zit.

Het moet heel erg gek lopen als er tussen WordPress en Django geen CMS zit waar je 80% al mee kunt doen.
Ik ben zo'n bedrijf met een eigen CMS. Wij hebben in pakketten nooit gevonden wat we nodig hebben en ik vind oprecht dat wij een mooi en goed CMS hebben.Dit is versie 4 van ons CMS en deze laatste versie is volledig gebaseerd op ZF. Klanten kiezen graag voor ons en ons CMS en wij rekenen ook maandelijkse of jaarlijkse licentiekosten. Ik vind het een prima model en we kunnen ook prima concurreren met bedrijven die een Open Source CMS gebruiken.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

F.West98 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:51:
Maar idd, bij graphics/C/C++ denk ik als eerste aan .oisyn, ( :+ )
En als tweede aan mij uiteraard! Toch? :/ Niet? -O- ;)

Wat heb ik in die tien jaar hier toch weinig reputatie opgebouwd :P

[ Voor 18% gewijzigd door Zoijar op 26-09-2013 19:01 ]

• Ealanrian
Dan post je niet genoeg denk ik :P. Ik heb waarschijnlijk ook nog weinig reputatie behalve die van prutser :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ealanrian schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:48:
Ik ben idd benieuwd wat het doel van de vraag was :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ealanrian schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:03:
Dan post je niet genoeg denk ik :P. Ik heb waarschijnlijk ook nog weinig reputatie behalve die van prutser :P
Niet zo veel tijd meer sinds ik een 'echte' baan heb :) Ik kijk overdag helemaal geen got of andere sites meer; helpt voor de productiviteit. Vroeger had ik dit de hele dag open.

• Ealanrian
Dan moet je 's avonds meer posten :P

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

orf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:54:
[...]

Ik ben zo'n bedrijf met een eigen CMS. Wij hebben in pakketten nooit gevonden wat we nodig hebben en ik vind oprecht dat wij een mooi en goed CMS hebben.Dit is versie 4 van ons CMS en deze laatste versie is volledig gebaseerd op ZF. Klanten kiezen graag voor ons en ons CMS en wij rekenen ook maandelijkse of jaarlijkse licentiekosten. Ik vind het een prima model en we kunnen ook prima concurreren met bedrijven die een Open Source CMS gebruiken.
Als je geen echte custom functionaliteit implementeert is het echt verdomd hard opboksen tegen 500 euro WordPress boeren. Ik heb wel vaker met mensen te maken gehad die zo'n prijs in hun hoofd hadden en het "alleen net even wat anders moesten hebben". Daar kun je niet meer met 6000 euro aan komen.

Natuurlijk is jullie CMS mooier dan WordPress maar je moet het wel allemaal terug verdienen en daarom komen de prijzen zoals eerder gequote door iemand hier als hoog over terwijl er een enorme berg werk in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door BikkelZ op 26-09-2013 19:20 ]

iOS developer

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:50

orf

BikkelZ schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:18:
[...]

Als je geen echte custom functionaliteit implementeert is het echt verdomd hard opboksen tegen 500 euro WordPress boeren. Ik heb wel vaker met mensen te maken gehad die zo'n prijs in hun hoofd hadden en het "alleen net even wat anders moesten hebben". Daar kun je niet meer met 6000 euro aan komen.
Ik zit in een iets andere prijscategorie.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

orf schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:19:
[...]

Ik zit in een iets andere prijscategorie.
Dan vraag ik me af hoeveel van die prijs überhaupt gaat over het implementeren van pur sang CMS functionaliteit. Er komt bij mij ook een punt bij de klantvraag dat ik alle standaard varianten van tafel veeg maar dat heeft dan altijd met hele specifieke wensen te maken.

iOS developer

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12 20:35

edeboeck

mie noow noooothing ...

phex schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:05:... Maar als de startprijs voor enkel het CMS voor 5 jaar bijna 10.000 euro is, welke doelgroep hebben ze dan in gedachten? ...
Je betaalt natuurlijk wel voor het CMS + hosting... om dat enkel af te doen als kosten voor CMS lijkt me iets te kort door de bocht. Je kan uiteraard gaan discussiëren over dit tarief, maar wat bieden ze bijvoorbeeld van hosting (daar zitten hele grote verschillen tussen gaande van "we houden je site nog net, of toch het grootste deel van de tijd, in de lucht" tot "SLA waarmee je waterdicht zit, backups met 1-click-restore-systeem, balancing, ...")?
Enfin, je snapt m'n punt wel.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

FWest wil gewoon weten wie hij per DM kan lastigvallen i.p.v. hier in de Coffee Corner te gaan lopen helpdesken :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Jan_V
  • Laatst online: 23:47
Doh!
Een uur zitten zoeken waarom m'n nieuwe Umbraco site niet op m'n Windows 8.1 machine werkte. Dynamische files werkten wel, maar static files werden niet (goed) geladen/'uitgevoerd'.

IIS instellingen allemaal aangepast, deinstalleren, installeren, handlers omdraaien, rechten van het app pool account goed gezet, etc.

Blijkt dat ik ook nog de IUSR rechten moest geven op de map. Echt zo'n moment van 'Oh ja, eigenlijk wist ik dat wel..... :\'

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Creepy schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:24:
FWest wil gewoon weten wie hij per DM kan lastigvallen i.p.v. hier in de Coffee Corner te gaan lopen helpdesken :+
Bijna goed :+

* F.West98 is een beetje stout geweest :$
Meeste kennis was niet nodig idd, slaat bij nader inzien nergens op. Ik wilde 'marktonderzoek' doen voor mensen die ik ga vragen voor een 'interview' (via mail) voor een schoolopdracht (gaat over werk en loopbaan e.d.). Ik zat even te kijken wie mij wel leuk leek.

Helaas voor jou, .oisyn, jij valt enigszins af, want je moet iemand vinden in jouw interessegebied, en jouw werk is dat (nog) niet :Y)

Echt niet als huiswerkopdracht bedoeld O-)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:56
Die reputatie hebben wel meer mensen hier hoor. Niet dat een reputatie hier boeit. Al vraag ik me wel eens af of mensen niet eens een facepalm doen bij mijn posts ^^

• Creepy

Creepy

* Creepy voelt een ban aankomen voor F.West vanwege spammen van forumleden >:)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:40:
[...]

Bijna goed :+

* F.West98 is een beetje stout geweest :$
Meeste kennis was niet nodig idd, slaat bij nader inzien nergens op. Ik wilde 'marktonderzoek' doen voor mensen die ik ga vragen voor een 'interview' (via mail) voor een schoolopdracht (gaat over werk en loopbaan e.d.). Ik zat even te kijken wie mij wel leuk leek.

Helaas voor jou, .oisyn, jij valt enigszins af, want je moet iemand vinden in jouw interessegebied, en jouw werk is dat (nog) niet :Y)

Echt niet als huiswerkopdracht bedoeld O-)
Als het "geen" huiswerkopdracht is, zou je het dan niet beter zelf willen uitvinden? Totdat je echt-echt vast loopt? :?
Inventiviteit gaat compleet verloren als je overal maar anderen gaat vragen. Leer je niets van.

Verwijderd

Zijn hier eigelijk nog mensen die vinden dat het programmeren toch wat teruggelopen is de laatste jaren? Vroeger kwam ik nu en dan eens leuke code, software tegen, nu veel minder. Ook waren er dan veel meer open en mooie API's beschikbaar dan nu.
Denk maar aan de tijd van gratis sms, msn, enz..
Helaas mis ik dat wel een beetje moet ik zeggen. Heb zin om wat kleine programma's te maken, maar mis toch ergens leuke API's om mee te communiceren.
Zijn er nog mensen met dit gevoel?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 21:09 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:05:
Zijn hier eigelijk nog mensen die vinden dat het programmeren toch wat teruggelopen is de laatste jaren? Vroeger kwam ik nu en dan eens leuke code, software tegen, nu veel minder. Ook waren er dan veel meer open en mooie API's beschikbaar dan nu.
Helaas mis ik dat wel een beetje moet ik zeggen. Heb zin om wat kleine programma's te maken, maar mis toch ergens leuke API's om mee te communiceren.
Vooral API's gaan meer en meer commerciele geintjes uithalen

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dat TODO systeem van Visual Studio werkt ook gewoon zo lekker :+

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/qrhk06.png

[ Voor 35% gewijzigd door BikkelZ op 26-09-2013 21:22 ]

iOS developer

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11 20:33
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:05:
Denk maar aan de tijd van gratis sms, msn, enz..
API's zijn inderdaad wat aan het vercommercialiseren, maar op het gebied van mobiele hardware (smartphones, tablets, maar ook wat meer futuristische apparaten zoals Google Glass en smartwatches) bieden op dit moment al veel interessante sensoren aan, en dit zal alleen maar meer worden. Ik denk dat interactie met de "echte" wereld de focus gaat krijgen de komende jaren. Een project als Human API bijvoorbeeld is op dit moment nog niet praktisch te implementeren, maar biedt in de toekomst zeker mogelijkheden. Ik denk dat er zeer interessante producten aan zitten te komen voor ons programmeurs, maar dat we nu simpelweg in een dipje zitten (innovatie op smartphone/tabletgebied is stagnerende, nieuwe technologie is nog niet consumer-ready).

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De Junior in mijn bedrijf heeft geen zin meer :(

• alienfruit

alienfruit

Aan het eind van dit jaar heb ik zoveel SAP ervaring. Dat ik genoeg redenen kan opnoemen om het niet te willen gebruiken.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
MWolting: gedeeltelijk zijn de niches nu gevuld en worden de open dingen dus weer gauw dichtgezet. Artikeltje erover: http://www.linkedin.com/t...l-networks-killed-the-web
Jammer. Maar moeilijk te stoppen...

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Wellicht binnenkort een grote klus om een applicatie opnieuw te bouwen omdat de requirements dusdanig zijn gewijzigd dat de huidige implementatie niet meer voldoet en de architectuur ontoereikend is voor de gevraagde functies. Ook is de technologiestack gedateerd, dus tijd om het eens onder handen te nemen.

Ik hoop ook dat de gelegenheid er is om wat nieuwe dingen te introduceren, ook om toekomstig onderhoud makkelijker te maken. Op mijn wenselijkst staat dit: ASP.NET MVC 4, Knockout.js, Windows Workflow Foundation, EF5, en nog wat ander leuk speelgoed.

Wat daarvan terecht gaat komen is natuurlijk afhankelijk van tijd, budget en mogelijkheden (het target platform is bijvoorbeeld IE 7...)

We are shaping the future

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:55:
[...]

Als het "geen" huiswerkopdracht is, zou je het dan niet beter zelf willen uitvinden?
Interview uitvinden?
Totdat je echt-echt vast loopt? :?
Inventiviteit gaat compleet verloren als je overal maar anderen gaat vragen. Leer je niets van.
I know, maar voor een interview moet je toch echt anderen vragen...

/hap, hap

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r9Lc1BBU05ilBGQee0V2FCAL/full.png

2 uur bezig geweest om uit te vinden waarom mijn convex hull algoritme het meest rechter punt in deze grafiek van 4 punten maar niet wou vinden :')

• mrc4nl
  • Laatst online: 21:35

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:02:
[afbeelding]

2 uur bezig geweest om uit te vinden waarom mijn convex hull algoritme het meest rechter punt in deze grafiek van 4 punten maar niet wou vinden :')
handig he zon kader om de legenda :')

ora et labora

• zeef
  • Laatst online: 25-12 22:46
Even uw aandacht voor Bol.com Developer Contest 2013. Op 3 oktober is er in het kader van de bol.com developer contest op bol.com HQ een praatje van de enige echte Tweakers devvers over responsive design. Wil jij alles vragen aan onze devkoningen, en natuurlijk sneak peeks krijgen van Tweakers responsive? Meer informatie en aanmelden doe je hier: https://developers.bol.co...rkshop-responsive-design/ :)

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 26-09-2013 22:28 ]

• Creepy

Creepy

Drie Oktober! Drie Oktober! Dan zijn we als een bal :+

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GODDOMME ik word zo fucking gefrustreerd van die Network Location Awareness meuk in Windows. Ik heb een afgesloten netwerk zonder gateway, waarom kan ik niet gewoon zeggen dat dat "private" is? :(

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:11
Firefox -_-

Goede browser, geweldige plugins, maar...
XML-parsefout: troep na documentelement
What the hell?

Moet blijkbaar een vertaling zijn voor:

XML parse error: garbage after document element

[ Voor 32% gewijzigd door azerty op 26-09-2013 23:25 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

.oisyn schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:16:
GODDOMME ik word zo fucking gefrustreerd van die Network Location Awareness meuk in Windows. Ik heb een afgesloten netwerk zonder gateway, waarom kan ik niet gewoon zeggen dat dat "private" is? :(
Ook een mooie is een pc in een ander netwerk plaatsen en denken er dan via RDP bij te kunnen. Nou, die firewall zit mooi potdicht...

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik zit een beetje met RSA te klooien in .net
Is het nou wel of niet out of the box mogelijk om iets te encrypten met een private key en dan te decrypten met public.
Andersom uiteraard wel en dat lukt ook prima, maar deze opstelling krijg ik niet werkend.

Doel is dat client iets stuurt wat 'ik' alleen kan zien en dat ik antwoord geef dat het 'ok' is.
Dat mag iedereen zien, maar omdat ik het sign met mijn private key, dat het dan wel zeker is dat het van mij komt.

Lijkt mij niet zo heel erg fout qua design, edoch krijg ik het idee dat .net dat niet ondersteunt omdat je eigenlijk met een public key moet encrypten.

Lekker op de bank

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-12 14:25
Volgens mij heb je een idee bij RSA, het is een asymetrische sleutel, dus als je de ok wilt sturen zal dat via een andere key pair moeten, of plaintext. Ofwel Client de public key geven, en zelf de private key houden. :)

Is alweer lang geleden dat ik het gehad heb, voor de zekerheid zul je het na moeten kijken. ;)

Verwijderd

ZaZ schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 01:33:
Ik zit een beetje met RSA te klooien in .net
Is het nou wel of niet out of the box mogelijk om iets te encrypten met een private key en dan te decrypten met public.
Andersom uiteraard wel en dat lukt ook prima, maar deze opstelling krijg ik niet werkend.

Doel is dat client iets stuurt wat 'ik' alleen kan zien en dat ik antwoord geef dat het 'ok' is.
Dat mag iedereen zien, maar omdat ik het sign met mijn private key, dat het dan wel zeker is dat het van mij komt.

Lijkt mij niet zo heel erg fout qua design, edoch krijg ik het idee dat .net dat niet ondersteunt omdat je eigenlijk met een public key moet encrypten.
Dit lijkt me niet te werken omdat het een security lek is. Even voor de duidelijkheid van notatie, laten we zeggen dat (d,n) je private key is en (e,n) is de public. Als jij een message 'M' met je private key encrypt C = M^d % n en vervolgens C met de public key verstuurt, dan kan iedereen die het onderschept je bericht decrypten met D = C^e % n. Om deze reden wordt altijd met de public key geencrypt.

Hoe het protocol dus werkt: jij genereert private key 'd' en public key (e,n). Je stuurt de public key naar de client. Die encrypt het bericht met (e,n) en stuurt het naar jou. Jij kan het dan decrypten met je private 'd'

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 01:53 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Lekker wezen kutten in Ruby: /b/: ROEL voor RoR: Gewoon Ruby voor je HTML

Tijd voor bedje :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Rutix
Hebben mensen hier weleens gehoord van mashape ? Ik kreeg een uitnodiging om te joinen en het lijkt wel interesting maar misschien zijn hier mensen die het al echt hebben gebruikt :).

Nothing to see here!

• Ealanrian
Firesphere schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:35:
De Junior in mijn bedrijf heeft geen zin meer :(
Dus jij hebt geen zin meer? Te makkelijk

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 01:51:
Dit lijkt me niet te werken omdat het een security lek is.
Hij heeft het over signen, dat doe je inderdaad door een bekend stuk data met je private key te encrypten. De enige manier om dat te decrypten is met jouw public key, en dus bewijst dat dat jij access had tot de private key, en dus je identiteit. Kortom: encrypt je signature met jouw private key, plak dat onder je email, encrypt dan je email op zijn public key, en verstuur. Hij decrypt het eerst met zijn private key, en checkt dan je signature met jouw public key.

[ Voor 20% gewijzigd door Zoijar op 27-09-2013 08:21 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat krijg je met die prutsers die alleen in de Coffee Corner posten, de echte experts zijn natuurlijk te druk bezig met "The real thing" :+
BikkelZ schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:19:
Dat TODO systeem van Visual Studio werkt ook gewoon zo lekker :+

[afbeelding]
Als je een normale taal instelt werkt het misschien makkelijker :P

[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 27-09-2013 08:33 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ealanrian
Woy schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:30:
[...]

Dat krijg je met die prutsers die alleen in de Coffee Corner posten, de echte experts zijn natuurlijk te druk bezig met "The real thing" :+
Hoho ik heb ook posts buiten de coffee corner (wel te weinig, telkens als ik een post zie waar ik op kan reageren is het al opgelost..)

Verwijderd

Zoijar schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:18:
Hij heeft het over signen, dat doe je inderdaad door een bekend stuk data met je private key te encrypten. De enige manier om dat te decrypten is met jouw public key, en dus bewijst dat dat jij access had tot de private key, en dus je identiteit. Kortom: encrypt je signature met jouw private key, plak dat onder je email, encrypt dan je email op zijn public key, en verstuur. Hij decrypt het eerst met zijn private key, en checkt dan je signature met jouw public key.
Ben ik met je eens, maar zoals je terecht aangeeft vereist dat in deze situatie encryptie van je signature met je eigen private en vervolgens de hele message met public van de ontvanger.

De zin van ZaZ
Doel is dat client iets stuurt wat 'ik' alleen kan zien
deed mij vermoeden dat het principe wellicht niet helemaal duidelijk was. Enkele encryptie onder private en versturing van public is voor iedereen toegankelijk

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 16:54
Goedemorgen ! Was er gisteren nog iemand bij de Xamarin Meet Up in Amsterdam?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nope, was't wat?

Eerst een bakkie koffie.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo, hier ook koffie! :D

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:16:
Leg eens uit?

Bedoel je dit stuk:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.technet.com/cfs-file.ashx/__key/CommunityServer-Blogs-Components-WeblogFiles/00-00-00-55-08-metablogapi/2251.clip_5F00_image001_5F00_627A00E5.png

of dit:
#dit is het "pad" naar je Advanced sharing settings (geen echt Windows pad):
Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Soundless
Firesphere schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:24:
Nope, was't wat?

Eerst een bakkie koffie.
Een meet up. Er kwamen een hoop Xamarin developers bij elkaar om bij te praten over Xamarin. Gisteren was David Hathaway van Xamarin er ook bij (met zijn vrouw). We hebben hem het een en ander kunnen vragen.

Het was iig erg gezellig.

Blijkt trouwens dat ze bezig zijn met iets wat ze 'Xamarin TestCloud' noemen waarbij je, mbv testscripts, je Xamarin apps op tig toestellen kan testen.
Ik begreep dus dat zij dan tig toestellen hebben staan waarop de tests geautomatiseerd worden uitgevoerd op fysieke toestellen. Ik vraag me alleen af hoe dit ooit goed kan werken.

Reference: http://xamarin.com/test-cloud

• Ealanrian
was't wat is een vorm van hoe was het, niet wat is het :P

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met je stok tegen een sterretje rammen voor punten. :P

(Slechtste omschrijving voor Google doodledinges ooit.)

{signature}

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

113 139 punten :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_O-

141 159 trouwens

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Amateurs...152 8)

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Geez..sommige recruiters..
"Hoi, ik ben op zoek naar een software architect, geïnteresseerd?"

Ja tuurlijk joh! Waar kan ik tekenen? Ik begin morgen!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah, vandaag weer op de responsive tour :/

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Doodles... het zou verboden moeten worden! :X

168 :D

[ Voor 10% gewijzigd door GateKeaper op 27-09-2013 10:41 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:13
Wat een saai rotwerk is XAML schrijven :P

• Jan_V
  • Laatst online: 23:47
Soundless schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:03:
[...]

Een meet up. Er kwamen een hoop Xamarin developers bij elkaar om bij te praten over Xamarin. Gisteren was David Hathaway van Xamarin er ook bij (met zijn vrouw). We hebben hem het een en ander kunnen vragen.

Het was iig erg gezellig.

Blijkt trouwens dat ze bezig zijn met iets wat ze 'Xamarin TestCloud' noemen waarbij je, mbv testscripts, je Xamarin apps op tig toestellen kan testen.
Ik begreep dus dat zij dan tig toestellen hebben staan waarop de tests geautomatiseerd worden uitgevoerd op fysieke toestellen. Ik vraag me alleen af hoe dit ooit goed kan werken.

Reference: http://xamarin.com/test-cloud
De TestCloud is inderdaad een coole feature, werd aangekondigd op de Evolve in Austin.
Je hoeft niet eens je apps met Xamarin tools te hebben geschreven. Je kunt ook gewoon je Wordfeud app of iets anders uploaden. Door middel van een soort Selenium/Watin/etc. script op te nemen wordt dit dan uitgevoerd op alle apparaten die je hebt aangevinkt.

Echt een super concept en wordt allemaal uitgevoerd op de fysieke devices heb ik me laten vertellen. Ben wel benieuwd wat de achterliggende infrastructuur is en zo. Ze moeten dan wel containers vol hebben met devices denk ik.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

TheNephilim schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:33:
Bah, vandaag weer op de responsive tour :/
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YkbaV.gif

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
GateKeaper schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:35:
Doodles... het zou verboden moeten worden! :X

168 :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kaZ1QjH.png

:P

• Ealanrian
Ik denk dat ik dat spelletje maar niet ga spelen. gaat vast te veel tijd kosten.

Verwijderd

Ealanrian schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:03:
Ik denk dat ik dat spelletje maar niet ga spelen. gaat vast te veel tijd kosten.
Idem. Vandaag maar een keertje DuckDuckGo gebruiken in de plaats :p

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Laatste keer hoor! :+ :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DrHn7pk.png

De motivatie is weer super vandaag!

• Soundless
Ealanrian schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:12:
was't wat is een vorm van hoe was het, niet wat is het :P
Antwoord: Ja :P

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 11:05
Heh, gisteren Martin Cooper (jeweetwel, van die eerste mobile telefoon) horen spreken, dat was zeker interessant. Lang leve TEDx-talks :)

• alienfruit

alienfruit

Bedrijven die IE8 als standaardbrowser hebben zou verboden moeten worden :( Nu als drie dagen bezig om een oplossing voor een script error te vinden :(

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat is het toch verschrikkelijk makkelijk om de VS-TFS bindings te vernachelen, en tegelijk ontzettend moeilijk om het weer te herstellen.

Op basis van een template had ik een nieuw project gemaakt, en in eerste instantie niet gezien dat dit project in de verkeerde map op mijn lokale schijf was gezet. In principe geen probleem, maar ik heb solutions graag netjes geordend, en ook een gedeelde NuGet-package-directory werkte hierdoor niet. Ik wilde het project dus verplaatsen vóór het inchecken.

Ik zag de padnaam echter pas nádat ik op "Add solution to Source Control" had geklikt. Het hierop klikken sloopt werkelijk waar álles wat met TFS te maken heeft. Er wordt troep in je .csproj en .csproj.user gezet, in de .suo, in de .sln en ook .vspscc-files gooien roet in het eten.

Als je op dit punt Undo doet waarmee je in principe de Add kunt annuleren, kun je erna het project nog steeds niet verplaatsen omdat in enkele of alle files nog steeds de verwijzingen staan naar de oude lokale locatie - gebonden aan source control, en érgens (niet te vinden waar, in ieder geval niet bij File -> Source Control -> Advanced -> Change Source Control) staat de mapping tussen het project in TFS en het verkeerde pad op mijn machine. Iedere TFS-actie op het project, waar het ook staat, probeert dus in of uit te checken vanaf of naar de oude, verkeerde locatie, zelfs al is de hele solution niet meer in de Added-state.

Dan maar alle niet-noodzakelijke files verwijderen en de TFS-bindings uit de .suo slopen alvorens handmatig het project te verplaatsen. Echter ... nu kan het project niet meer worden toegevoegd, omdat alle bestanden volgens TFS gecloakt zijn. 8)7

Kortom: delete, en vanaf de template maar weer een schoon project aanmaken, nu op de juiste locatie... :')

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:39

Hoogie2004

Whohooooo

Waarom niet gewoon inchecken, de folder unmappen en dan aan de juiste folder mappen lokaal? (er vanuit gaande dat hij in TFS wel correct stond)

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1 ... 37 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.