I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Drink jij nu wel weer koffie?
Maar ik zit vandaag maar aan het water, voel mij niet helemaal 100%
[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 06-12-2013 09:12 ]
Ik ga't proberen, na 4 dagen geen koffie, voel ik me wel redelijk ok.Ryur schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:12:
[...]
Drink jij nu wel weer koffie?
Maar ik zit vandaag maar aan het water, voel mij niet helemaal 100%
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Onze verkoopafdeling is je graag van dienst.Ealanrian schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:57:
Nu weten we wie we moeten bellen als we met spoed bloemen moeten hebben
Het enige boeketje wat ik hier zie is het boeketje op de balie van de receptie en in de kantine
Verwijderd
Dan moet hij wel verhuizen naar de Tea Corner...Ealanrian schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:17:
Of je blijft van de koffie af en gaat in vervolg zonder koffie door het leven
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:23:
[...]
Dan moet hij wel verhuizen naar de Tea Corner...

Not gonna happen
Ik had sinds gisteravond in mijn flatje geen verwarming meer, en vanochtend was de boiler ook leeg. Goeie timing met deze temperaturen.
Nu hopen dat ik op de faculteit een beetje kan opwarmen
Verwijderd
Het zal zeker en vast een goeie school zijn maar ik betwijfel het of die 1000'en euro's extra het verschil gaan maken. Je diploma is enkel belangrijk bij je eerste werkgever, daarna kijken ze vooral naar je werkervaring. Het grote voordeel van die Vlerick Business School is de andere mensen die daar les volgen. Stuk voor stuk zijn het mensen waarbij de vader baas is van groot bedrijf X of Y dus het is wel een goede school als je wat wilt gaan netwerken.wsitedesign schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:48:
[...]
Nah niet van Knokke, zelfs niet eens aan de kust
Men ouders waren het wel aan het suggereren though... Moet ik maar een lening ofzo aangaan![]()
On a side note, ik heb de hosting van f.west gevonden:
[...]
Onlangs stond er ook een stukje over in de krant, over die "Vlerick Boys" zoals ze genoemd worden (oa. Marc Coeke (Omega Pharma), Paul Bulcke (Nestlé), Frank Meysman (Thomas Cook), ...)

FTFY. Snel je code aanpassen, je hebt tot 1 februariEalanrian schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:18:
Maar dat past nooit meer een IBAN nummer heeft in Nederland 34 tekens...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
kenneth schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:18:
[...]
FTFY. Snel je code aanpassen, je hebt tot 1 februari
FTFY beter. in Nederland is het 18 tekens aldus het almachtige wikipedia Wikipedia: International Bank Account NumberEalanrian schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:18:
Maar dat past nooit meer een IBAN nummer heeft maximaal 34 tekens...
Inderdaad, 34 is het Europeesche maximum... Erg leuk als je de checksums wilt valideren... Iedere letter wordt vertaald naar een getal 1-26 waardoor je een heel lang nummer krijgt. Daar moet je dan berekeningen mee gaan doen... Good luck with that, de meeste numerieke datatypes in de talen trekken dat niet. Dan moet je naar BigNumeric enzo grijpen (welke pas in .NET 4 in de CLR zitten)... Leuk als je IBAN moet inbouwen in een .NET 3.0 projectEalanrian schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:21:
[...]
[...]
FTFY beter. in Nederland is het 18 tekens aldus het almachtige wikipedia Wikipedia: International Bank Account Number
En als je met SEPA aan de slag gaat schieten de tranen helemaal in je ogen, een standaard welke eigenlijk niet als standaard behandeld wordt en door iedere bank op zijn eigen manier wordt gehanteerd (mooi voorbeeld is hoe met omgaat met BIC, soms is het verplicht, soms niet en de versie die de documentatie aanraadt accepteert de helft van de banken niet)...
Vrijdag is laat deze week. Was halverwege al helemaal leeg

Koffie?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Vrijdag is inderdaad laat. Om een of andere reden zijn er te veel dingen te doen deze week. Maandag mede studenten hier gehad op bedrijfsbezoek en daarna uit eten geweest, woensdag dagje Den Helder om wat mooi spul te zien en gisteren gewoon een lange werkdag en dan 's avonds nog een bespreking met een klant. Ik denk dat ik vandaag geen lange dag maak..Gertjan. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:39:
[...]
[...]
Vrijdag is laat deze week. Was halverwege al helemaal leegGisteren het sinterklaasavondje met familie ook vroeg verlaten (normaal blijf ik tot in de kleine uurtjes, maar gisteren had ik het na 10 uur wel gezien). Vervolgens thuis als een blok geslapen tot 9:15
(en er was niet eens alcohol in het spel)...
Verwijderd

Inmiddels is de tekst verwijderd en hebben ze zelfs excuses gemaakt op de site:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/22118397/__EXCUSES__.html
Fun fact: mijn vriendin loopt momenteel zelf ook stage.

Verwijderd
Volgens mij niet heel erg raar, dat de ene stagiaire de andere de weg wijst.pdebie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:50:
Krijg net een berichtje van mijn vriendin dat ze vandaag een stagiaire moet begeleiden.
Fun fact: mijn vriendin loopt momenteel zelf ook stage.
Als in: "de lamme leidt de blinde"Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:51:
[...]
Volgens mij niet heel erg raar, dat de ene stagiaire de andere de weg wijst.
Op zich niet zo vreemd dat ze stagiaires onderling elkaar laten ondersteunen, ik heb in mijn stage/junior tijd ook heel veel stagiaires mogen begeleiden. Best leuk en erg leerzaam
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Schijnt dus echt een verschil tussen te zitten...

http://support.apple.com/kb/ht2300
Wie bedenkt zo iets....

Verwijderd
Zonder dat ik daar ooit bewust bij stil gestaan heb, gebruikte ik ze toch wel correct..Gertjan. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:04:
Zat tijdens het coden te twijfelen over de spelling van Disk/Disc...
Schijnt dus echt een verschil tussen te zitten...
http://support.apple.com/kb/ht2300
Wie bedenkt zo iets....
Volgens Wikipedia heeft Philips het min of meer bedacht:
Wikipedia: Spelling of disc
Ohja, ik wist dat er iets was met Nederlandse lengtes en de standaardEalanrian schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:21:
[...]
[...]
FTFY beter. in Nederland is het 18 tekens aldus het almachtige wikipedia Wikipedia: International Bank Account Number
In augustus waren we er al klaar mee, dankzij BigInteger in .NET 4.0 kostte de mod-97 geen moeite

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Gelukkig komen we als ontwikkelaars vooral de Disk versie tegen (omdat we meestal naar een hardeschijf/floppy schrijven) en het zit er bij mij ook al sinds vroeger in (chkdsk en dat soort commands), maar toch begon ik te twijfelen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:07:
[...]
Zonder dat ik daar ooit bewust bij stil gestaan heb, gebruikte ik ze toch wel correct.
Volgens Wikipedia heeft Philips het min of meer bedacht:
Wikipedia: Spelling of disc
Wat doen we dan met een SSD, volgens mij is dat niet magnetisch. Misschien moeten we die DisQ noemenEalanrian schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:11:
Ik vind de uitleg van Apple wel een beetje krom. Omdat je het kan partitioneren heet het een disk anders is het een disc. Het verschil tussen magnetisch en optisch vind ik nou ook niet super...
Er word in de apple uitleg niet gesproken over de vorm.Bosmonster schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:17:
Een SSD is sowieso geen disk/c-vormig ding meer, dus daarom is het een SS-Drive
StringBuilder xmlBuilder = new StringBuilder();
En daarmee vrolijk XML met de hand opbouwen.
Mwa, echt een WTF vind ik het niet. Denk dat er heel veel developers het op die manier wel eens gedaan hebben.Sardaukar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:24:
WTF van de dag:
Ugh. Ik heb daar enorme problemen mee gehad in een project. Wij moesten een API aanspreken van een externe partij. Gewoon een standaard semi-restful ding, geen SOAP ofzo. XML was keer op keer invalid en ze stuurden ook om de haverklap gewoon de verkeerde HTTP codes mee. Was ook zo'n "met de hand" projectje van een developer die vond dat 'ie het beter kon dan bijvoorbeeld JDOM.Sardaukar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:24:
WTF van de dag:
Precies. Daar loopt het dus altijd op mis. Newlines voordat de XML content begint, illegale karakters die niet geescaped worden, etc. Dit krijg je als je een n00b developer met het NIH syndroom dit soort mission critical spul laat maken.Sardaukar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:37:
De WTF zit ook verderop als er vrolijk attributen worden ingevuld met die stringbuilder waarin een & teken zit....
"Maar bij andere klanten werkt het wel gewoon". Bleek dus welgeteld 1 andere klant te zijn die in plaats van te gaan klagen een sanitizer gebouwd hadden.
Hadden ze ook nog het lef te zeggen dat het volgens hen valid XML was. Ik zeg; hoe weet je dat? "Nou, het staat toch tussen vishaken!". Oh, sla de output eens op en open die .xml in een willekeurige browser? Precies. Prutsers.
[ Voor 42% gewijzigd door Hydra op 06-12-2013 12:00 ]
https://niels.nu
128 bits hebben de meeste talen idd niet, gelukkig is daar over nagedacht en kun je de checksum ook in een paar stappen berekenen.Gertjan. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:39:
[...]
Inderdaad, 34 is het Europeesche maximum... Erg leuk als je de checksums wilt valideren... Iedere letter wordt vertaald naar een getal 1-26 waardoor je een heel lang nummer krijgt. Daar moet je dan berekeningen mee gaan doen... Good luck with that, de meeste numerieke datatypes in de talen trekken dat niet. Dan moet je naar BigNumeric enzo grijpen (welke pas in .NET 4 in de CLR zitten)... Leuk als je IBAN moet inbouwen in een .NET 3.0 projectIn dat project hebben unit-tests zich ruim terugbetaald, want als je dat met de hand moet testen ga je totaal over de zeik denk ik
bron : Wikipedia: International Bank Account NumberIn this example, the above algorithm for D mod 97 will be applied to D = 3214282912345698765432161182. (The digits are colour-coded to aid the description below.) If the result is one, the IBAN corresponding to D passes the check digit test.
1. Construct N from the first 9 digits of D
N = 321428291
2. Calculate N mod 97 = 70
3. Construct a new 9-digit N from the above result (step 2) followed by the next 7 digits of D.
N = 702345698
4. Calculate N mod 97 = 29
5. Construct a new 9-digit N from the above result (step 4) followed by the next 7 digits of D.
N = 297654321
6. Calculate N mod 97 = 24
7. Construct a new N from the above result (step 6) followed by the remaining 5 digits of D.
N = 2461182
8. Calculate N mod 97 = 1
From step 8, the final result is D mod 97 = 1 and the IBAN has passed this check digit test.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Neemt niet weg dat het gewoon enorm fout is.pdebie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:35:
Mwa, echt een WTF vind ik het niet. Denk dat er heel veel developers het op die manier wel eens gedaan hebben.
Ik voel met je meeSardaukar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:00:
Blijkt ook nog overal in de code te zitten.....fijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 06-12-2013 12:01 ]
https://niels.nu
Je hoort me ook niet zeggen dat het goed isHydra schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:00:
[...]
Neemt niet weg dat het gewoon enorm fout is.
Maar deze WTF ben ik ook wel eens tegengekomen
Wegwijs maken != begeleiden maar ondersteunenpdebie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:57:
Nee, niet ondersteunen. Echt begeleiden. Is de eerste dag van de nieuwe stagair en zij moet hem wegwijs maken. De stagebegeleider vanuit stage zelf is niet aanwezig vandaag.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Aangezien ik ze op werk en thuis gebruik ben ik gewoon heel erg op het geluid gaan letten. En na een poosje ben ik er aan gaan wennen. Volgens mij is het nog moeilijker wennen als je op je werk wel een normaal toetsenbord gebruikt (op werk is toch wel waar ik het meeste typ).Ryur schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:22:
[...]
Ik Bottom volgens mij nog altijd. Hoe ben jij hier aan gewend?
Heb de DASKeyboard Ultimate Silent (wat een mondvol) met "Soft Tactile - MX Brown".
Ben nog van plan om eens DASKeyboard Model S Professional Quiet te kopen (met Red switches)
Nothing to see here!
En je moet hem ook doorsturen naar valse-email@ing.nl eigenlijk he.Sardaukar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:15:
Die phishing mailtjes worden wel steeds professioneler. Zojuist een zeer goed uitziende ING variant gezien. Wel goed dat je in Gmail een mail kan aanmelden bij Google als phishing mail.
Zit nu code (van een ander) door te lopen waarin men vrolijk doortikt tot de 260 karakters. Maakt het niet makkelijker om de code te begrijpen.
Tja, zodra je het in Google aangeeft als phishing mail is die daarna bij jou ook meteen verdwenen uit je inbox. En ook nergens meer terug te vinden.Barryvdh schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:44:
[...]
En je moet hem ook doorsturen naar valse-email@ing.nl eigenlijk he.
Verwijderd
Dan moet je dat soort zaken in het vervolg eerst naar ING mailen voordat je hem aangeeft als phising mail he ...Sardaukar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:11:
[...]
Tja, zodra je het in Google aangeeft als phishing mail is die daarna bij jou ook meteen verdwenen uit je inbox. En ook nergens meer terug te vinden.
Als ik dat van te voren had geweten had ik dat ook zeker gedaanVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:14:
[...]
Dan moet je dat soort zaken in het vervolg eerst naar ING mailen voordat je hem aangeeft als phising mail he ...
Is een vrij irritante gedachte en hoop er ooit eens vanaf te komen.
Verwijderd
Goh, ik denk dat de meesten onder ons dagelijks nog wel het een en ander bijleren. We komen elke dag weer nieuwe hippe frameworks tegen die ons weer doen nadenken over nieuwe best-practices. Daarnaast leer je door samen te werken met andere developers ook weer veel bij uit hun fouten. Daarnet werd hier gepost dat een IBAN nummer X aantal karakters lang is en dus best niet als een decimal wordt opgeslagen. Het is een heel simpel voorbeeldje, maar van dit soort zaken leer je dus wel het een en ander bij.MichielPH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:19:
Zijn jullie ook tevreden met de code die jullie schrijven? Ik ben nu 27 en programmeer al een jaar of 12. Toch leer ik elke keer wel weer zo veel, dat ik het aan van een project het structureel anders zou opzetten als ik nu opnieuw zou beginnen.
Ik denk dat je dus nog wel een tijdje bij die gedachte blijft.
Als je ooit die gedachte kwijt raakt, stop dan alles wat je doet, ga in een hoekje zitten huilen en ga nooit weer programmeren.MichielPH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:19:
Zijn jullie ook tevreden met de code die jullie schrijven? Ik ben nu 27 en programmeer al een jaar of 12. Toch leer ik elke keer wel weer zo veel, dat ik het aan van een project het structureel anders zou opzetten als ik nu opnieuw zou beginnen.
Als je van die gedachte af wilt, is je insteek verkeerd. Je moet juist blij zijn dat je continu bij leert en dus alles wat je hebt gemaakt, achteraf van kan zeggen "Het is goed, maar ik weet bij een volgend project dat ik dit en dat en zus en zo toch anders zal gaan aanpakken"
Hippe frameworks doe ik niet aan. Hippe frameworks heb je alleen in web development en dat stinktVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:21:
[...]
Goh, ik denk dat de meesten onder ons dagelijks nog wel het een en ander bijleren. We komen elke dag weer nieuwe hippe frameworks tegen die ons weer doen nadenken over nieuwe best-practices. Daarnaast leer je door samen te werken met andere developers ook weer veel bij uit hun fouten. Daarnet werd hier gepost dat een IBAN nummer X aantal karakters lang is en dus best niet als een decimal wordt opgeslagen. Het is een heel simpel voorbeeldje, maar van dit soort zaken leer je dus wel het een en ander bij.
Ik denk dat je dus nog wel een tijdje bij die gedachte blijft.
Verwijderd
Hippe frameworks kom je toch ook tegen in andere soorten development. Denk bijvoorbeeld maar aan het Entity Framework.Ealanrian schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:22:
[...]
Hippe frameworks doe ik niet aan. Hippe frameworks heb je alleen in web development en dat stinktVoor de rest ben ik het met je eens.
Geen idee ik word gepamperd door Visual Studio en die autoformat. Maar mijn code loopt nooit mijn scherm uit en ik heb altijd een tweekolomsweergave in SublimeText.Sardaukar schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:06:
Is er nog iemand die een limiet instelt voor het aantal kolommen wat je source-code groot mag zijn? Ik stel zelf een warning in op 100 en een error op 120.
Zit nu code (van een ander) door te lopen waarin men vrolijk doortikt tot de 260 karakters. Maakt het niet makkelijker om de code te begrijpen.
ReSharper zegt right margin 120 karakters. Maar meestal pakt de standaard Visual Studio het al over met het opbreken op zaken als else, &&, ?, etcetera.
Waarom? Als ik naar oude code kijk (voor zover mogelijk) dan zie ik toch altijd wel iets wat voor die tijd met liefde gebouwd was.MichielPH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:19:
[ Voor 27% gewijzigd door BikkelZ op 06-12-2013 14:31 ]
iOS developer
[ Voor 99% gewijzigd door BikkelZ op 06-12-2013 14:31 ]
iOS developer
"There MUST NOT be a hard limit on line length; the soft limit MUST be 120 characters; lines SHOULD be 80 characters or less."
Lukt me heel aardig, 't is ook eigenlijk een beetje een code-smell als je daar (ver) overheen moet gaan, vind ik persoonlijk dan.
180 of zelfs nog hoger is zwaar irritant als je meerdere files side-by-side op 1 scherm wilt hebben(FHD resolutie), wat ik in ieder geval vrijwel altijd wil.StM schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:33:
120 tekens? Dat is de helft van een 24" scherm.... Ik heb volgens mij de afbreeklimiet op 180 of 200 staan. Dat is beeldvullend op 24" met een dubbele sidebar en zonder sidebars op een 15" laptop met een fatsoenlijke resolutie
Ik probeer altijd 80, tenzij het de leesbaarheid niet ten goed komt, dan max 120.
....vind ik
[ Voor 8% gewijzigd door EddoH op 06-12-2013 14:41 ]
Entity is .Net dat ligt naast webVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:24:
[...]
Hippe frameworks kom je toch ook tegen in andere soorten development. Denk bijvoorbeeld maar aan het Entity Framework.
Verwijderd
Oh right! .Net en webdevelopment zijn niet hardcore genoeg. Nee, ik vrees dat ik je zal moeten teleurstellen: voor Assembler zijn er waarschijnlijk vrij weinig hippe frameworks te vinden.
H / C file, subclassing(base/derivid), interface definitie/implementatie, tijdens debuggen, euh en zo nog 100 redenen..StM schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:42:
Waarom zou je trouwens meerdere files naast elkaar open willen hebben staan? Dat is voor mij echt maar heel zeldzaam dat dat gebeurd...
Assembler en C verder is er niks nodig in deze wereldVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:45:
[...]
Oh right! .Net en webdevelopment zijn niet hardcore genoeg. Nee, ik vrees dat ik je zal moeten teleurstellen: voor Assembler zijn er waarschijnlijk vrij weinig hippe frameworks te vinden.

Oe heb je linkje? klinkt leuk om mee te spelen.StM schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:47:
Assembly is nog niet hardcore genoeg. Ik kwam pas op GitHub een soort van preprocessing taaltje tegen waarmee je rechtstreeks de binairy hexcode van de executable opgaf....
Je bedoelt een hex editor? (Sowieso is “binary hexcode van de executable” een contradictio in terminis: is de executable nu binair of hexadecimaal gecodeerd?)StM schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:47:
Assembly is nog niet hardcore genoeg. Ik kwam pas op GitHub een soort van preprocessing taaltje tegen waarmee je rechtstreeks de binairy hexcode van de executable opgaf....
Ik heb precies hetzelfde, en ik hoop dit nooit kwijt te raken. Want dat betekend dat: Of ik sta stil in mn persoonlijke ontwikkeling. OF mijn vakgebied is fucking saai geworden.MichielPH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:19:
Op het moment dat ik stop met leren stop ik met leven.MichielPH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:19:
Kijk zelf maar, dat is makkelijker dan het proberen te omschrijven:Soultaker schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:58:
[...]
Je bedoelt een hex editor? (Sowieso is “binary hexcode van de executable” een contradictio in terminis: is de executable nu binair of hexadecimaal gecodeerd?)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
| # Subset of Ni for Linux-i386 - iteration 4 # Elf32_Ehdr 7f 45 4c 46 01 01 01 00 # e_ident 00 00 00 00 00 00 00 00 # e_ident 02 00 # e_type 03 00 # e_machine 01 00 00 00 # e_version c0 80 04 08 # e_entry = 0x08048000 + len(ehdr) + len(phdr) 34 00 00 00 # e_phoff = len(ehdr) 00 00 00 00 # e_shoff 00 00 00 00 # e_flags 34 00 # e_ehsize = len(ehdr) 20 00 # e_phentsize = len(phdr) 01 00 # e_phnum 00 00 # e_shentsize 00 00 # e_shnum 00 00 # e_shstrndx # Elf32_Phdr 01 00 00 00 # p_type 00 00 00 00 # p_offset 00 80 04 08 # p_vaddr = 0x08048000 00 80 04 08 # p_paddr = 0x08048000 37 01 00 00 # p_filesz = len(ehdr) + len(phdr) + len(prog) 37 01 00 00 # p_memsz = len(ehdr) + len(phdr) + len(prog) 07 00 00 00 # p_flags (7 = write+execute) 00 10 00 00 # p_align # Begining of the program # pos: counter to keep track of our location as we output the binary (54 84 04 08) 00 00 00 00 # label: 26 4-bytes values (58 84 04 08) 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 # main: e8 2b 00 00 00 # call gethex c1 e0 04 # shl $4,%eax 50 # push %eax e8 22 00 00 00 # call gethex 01 04 24 # add %eax,(%esp) e8 03 00 00 00 # call putchar 58 # pop %eax eb e7 # jmp main # putchar: ff 05 54 84 04 08 # inc dword [0x08048454] # prepare system call # eax = sys_write (4) # ebx = unsigned int fd # ecx = const char * buf # edx = size_t count 31 db # xor %ebx,%ebx 43 # inc %ebx 8d 4c 24 04 # lea 4(%esp),%ecx 89 da # mov %ebx,%edx b8 04 00 00 00 # mov $4,%eax cd 80 # int $0x80 c3 # ret # gethex: e8 3b 00 00 00 # call getchar # support for one letter labels, begining with a dot 83 f8 2e # cmp $46,%eax (dot) 74 11 # je _setlabel # support for comments, begining with a pound 83 f8 23 # cmp $35,%eax (pound) 75 23 # jne _convhex # if we are still here, we faced the begining of a comment # _loop e8 2c 00 00 00 # call getchar 83 f8 0a # cmp $10,%eax 75 f6 # jne _loop eb e5 # jmp gethex # _setlabel e8 20 00 00 00 # call getchar 83 e8 41 # sub eax,byte +0x41 8b 0d 54 84 04 08 # mov ecx,[dword 0x8048458] 89 0c 85 58 84 04 08 # mov [eax*4+0x8048458],ecx eb e7 # 23 # _convhex: # converts 'a'-'f' and '0'-'9' character to their binary equivalent 0xA-0xF and 0x0 - 0x9 # the input is taken from eax and is also returned in eax # substract 48 from the character, see if it's something below '0' # if it is, ignore it and call _gethex again 83 e8 30 # sub $48,%eax 7c c9 # jl gethex # check if the character-48 is lower than 48 # it's a char between '0' and 'a'. just assume it's probably a valid digit for now 83 f8 30 # cmp $48,%eax 7c 03 # jl 0x03 # convert 'a' - 'f' to 0xA - 0xF 83 e8 27 # sub $39,%eax c3 # ret # getchar: # read a single character from stdin and returns it into eax # ebx, ecx, edx are not preserved. # allocate a local variable 6a 00 # push $0 # prepare system call to sys_read # eax = sys_read (3) # ebx = unsigned int fd # ecx = char * buf # edx = size_t count 31 db # xor %ebx,%ebx 89 e1 # mov %esp,%ecx 89 da # mov %ebx,%edx 42 # inc %edx # system call to sys_read b8 03 00 00 00 # mov $3,%eax cd 80 # int $0x80 # exit if the call returned 0 85 c0 # test %eax,%eax 74 02 # je exit # move local variable into eax and return 58 # pop %eax c3 # ret # exit: # exit the program gracefully # prepare system call to sys_exit # eax = sys_exit (1) # ebx = int status 31 c0 # xor %eax,%eax 89 c3 # mov %eax,%ebx 40 # inc %eax cd 80 # int $0x80 |
https://github.com/nitrix/ni
Misschien ben ik ook wel te negatief. Een Android app van me crasht bijvoorbeeld 0,9% van de sessies. Zijn hier gemiddelde waardes van andere apps van bekend?
Daar zou ik ook wel licht depressief van worden.MichielPH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:11:
Een Android app van me crasht bijvoorbeeld 0,9% van de sessies.
Verwijderd
Ik denk dat ook daarin iedereen zich kan herkennen. Aangezien je telkens zaken bij leert, zie je namelijk meteen dingen die je anders zou aanpakken mocht je opnieuw beginnen. Het een is het gevolg van het ander heMichielPH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:11:
Leuk dat iedereen zo'n positieve instelling heeft! Ik ben ook blij dat ik nog elke keer bijleer, maar eigenlijk was het de klacht dat ik dus structureel ontevreden ben over alles wat ik gemaakt heb. Wel begin ik altijd met frisse blik en nieuwe liefde op nieuwe projecten.
Misschien ben ik ook wel te negatief. Een Android app van me crasht bijvoorbeeld 0,9% van de sessies. Zijn hier gemiddelde waardes van andere apps van bekend?

Dat was ongeveer wat ik dus zeiMichielPH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:11:
Leuk dat iedereen zo'n positieve instelling heeft! Ik ben ook blij dat ik nog elke keer bijleer, maar eigenlijk was het de klacht dat ik dus structureel ontevreden ben over alles wat ik gemaakt heb. Wel begin ik altijd met frisse blik en nieuwe liefde op nieuwe projecten.
Juist omdat je hebt geleerd, weet je wat je anders moet doen. Maar dat maakt je vorige product niet per definitie een kloteproduct.
De gedachte die je kwijt moet is "Mijn vorige product is klote", als het werkt (en de codebase niet 1 grote hoop spaghetti is), kun je er gewoon trots op zijn en de leerpunten meenemen naar je volgende project.
Ha, dat is nog niks. Wij hadden het net over pasen... Aangezien onze kerstactie vandaag live is gegaan en Pasen de volgende actie wordt.pdebie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:19:
Sinterklaas is net het land uit, komen ze hier nu al de kerstbomen binnen slepen en versieren.
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Dat is bij ons juist Valentijn.
Valentijn, Moederdag en Kerst. Dat zijn de drie grote klappers waar ze het hier van moeten hebben.
Verwijderd
Ik neem aan dat jij vaderdag en Steak and Blowjob Day dan even goed viert als moederdag en Valentijn?pdebie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:43:
lol
Dat is bij ons juist Valentijn.
Valentijn, Moederdag en Kerst. Dat zijn de drie grote klappers waar ze het hier van moeten hebben.

Ik heb geen kinderen. Die andere zou ik wel eens voor kunnen stellen bij m'n vriendinVerwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:45:
[...]
Ik neem aan dat jij vaderdag en Steak and Blowjob Day dan even goed viert als moederdag en Valentijn?
Verwijderd
Maar als je geen kinderen hebt, hoef je toch geen moederdag te vieren?pdebie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:57:
[...]
Ik heb geen kinderen. Die andere zou ik wel eens voor kunnen stellen bij m'n vriendin
Verwijderd
Juist!pdebie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:59:
Ik vier het ook niet. Bij ons op de zaak zijn dat de dagen waar we de meeste handel verkopen. Daar hadden we het over

Anyway. Trek in biefstuk.
Jij ziet een woordspeling die niet zo bedoeld was.EddoH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:02:
Of ik zie een grap die er niet is, of pdebie mist hem![]()
Anyway. Trek in biefstuk.
Prettig weekend allemaal, en succes het laatste uurtje. *Trekt biertje open*
De VIM plugin voor Firefox werkt een beetje te verslavend...
Dat dus... PHPStorm autoformat FTW... keurig netjes per project in te stellen wat de standaard is.elnaeth schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:34:
Ik houd me aan de PSR stijl binnen PHPStorm, en die schrijft geloof ik 80 karakters voor per regel:
"There MUST NOT be a hard limit on line length; the soft limit MUST be 120 characters; lines SHOULD be 80 characters or less."
Lukt me heel aardig, 't is ook eigenlijk een beetje een code-smell als je daar (ver) overheen moet gaan, vind ik persoonlijk dan.
Symfony2 projecten worden vanzelf PSR0
Drupal modules krijgen die dreadfull 2 spaties indendenting terwijl ik gewoon kan schrijven zoals ik dat altijd doe.
CompanyPrivateFramework, PSR0 met wat tweaks die mensen hier prettiger vonden.
Gaat eigenlijk zelden mis.. En dat is nu precies een van de redenen waarom een goede IDE zijn centjes waard is
Verwijderd
Laatste uurtje? Ik zit hier nog tot 9 uurEddoH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:15:
Daar was ik al bang voor...![]()
Prettig weekend allemaal, en succes het laatste uurtje. *Trekt biertje open*
Morgen trouwens ook weer, gelukkig dan maar tot een uur of 5. Morgenavond Placebo!
*maakt notities*
Verwijderd
http://www.officialsteakandblowjobday.com/kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:20:
aha... dus op valetijns dag krijg dus niet alleen steak
*maakt notities*
EddoH schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:02:
Of ik zie een grap die er niet is, of pdebie mist hem
Ik zie de woordspeling ook nietGateKeaper schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:08:
[...]
Jij ziet een woordspeling die niet zo bedoeld was.

Het grootste nadeel van PHPStorm is dat het icon voor geen meter past bij de rest van m'n JetBrains collectie... Waarschijnlijk zijn de icons ontworpen op basis van de kwaliteit van de taal/het scriptkwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:18:
[...]
Dat dus... PHPStorm autoformat FTW... keurig netjes per project in te stellen wat de standaard is.
Ik ben geheel niet vatbaar voor lelijke icoontjes, en ik heb ook geen andere jetbrains producten geinstalleerd op mijn apple..Firesphere schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:24:
[...]
Het grootste nadeel van PHPStorm is dat het icon voor geen meter past bij de rest van m'n JetBrains collectie... Waarschijnlijk zijn de icons ontworpen op basis van de kwaliteit van de taal/het script
<voeg hier je ik haat apple rants in>
Oftewel:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| IEnumerable<T> enumerable; //Prefer if(enumerable.None()) { // Do stuff } //Avoid if(!enumerable.Any()) { // Do stuff } |
Waarbij de None() extension een simpele wrapper om Any heen is:
1
2
3
4
5
6
| public static bool None<TSource>(this IEnumerable<TSource> source) { Preconditions.AssertNotNull(source, "source"); return !source.Any(); } |
Maar dit vind ik wel goed omdat de negatie in de operator zit en er niet voor 'hangt':
1
| if(a != b) { } |
edit: AUB geen discussie over performance
[ Voor 13% gewijzigd door HMS op 06-12-2013 16:50 ]
Dat ben ik niet met je eens, hoe zou je het volgende voorbeeld zinnig anders willen doen gegeven dat het object ook een state Starting en Stopping heeft?HMS schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:32:
Zijn er meer mensen het met mij eens dat negatie in een if statement de leesbaarheid niet ten goede komt? Oftewel, je leest snel over de ! heen.
1
2
3
4
| if( !IsStarted ) // Stuff .. else // Stuff .. |
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
farlane schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 16:51:
[...]
Dat ben ik niet met je eens, hoe zou je het volgende voorbeeld zinnig anders willen doen gegeven dat het object ook een state Starting en Stopping heeft?
C#:
1 2 3 4 if( !IsStarted ) // Stuff .. else // Stuff ..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| // class niveau private bool IsStopped { get { return !IsStarted;} } // of extra emphasis met haakjes. // private bool IsStopped { get { return !(IsStarted);} } // ---- if( IsStopped ) // Stuff .. else // Stuff .. |
Het gaat mij om de if check in dit geval. Ik zeg niet dat je nergens de ! operator mag gebruiken. Maar bij het snel doorlezen van de code lees je er vrij snel overheen, dus vandaar dat ik dat liever in een variable of extension method doe.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.