Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

usb geluidskaart -> geluid via displayport?

Pagina: 1
Acties:

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:18
Geachte allen,

Zoals in dit topic te lezen heb ik problemen met mijn geluid over displayport.
GTX 670 en problemen met Display port.
http://rog.asus.com/forum...s-V-gene&country=&status=
http://rog.asus.com/forum...d-issues&country=&status=
http://www.tomshardware.c...gene-alc889-realtek-issue

Nu heb ik vandaag bericht gekregen dat mijn moederbord ongerepareerd is terug gekomen vanwege CID.
Nu waren er idd krassen maar gezien de verhalen van andere mensen met dezelfde klachten lijkt dat niet de reden te zijn. Maar naar mijn link met mensen met dezelfde klachten met de Asus maximus V Gene
is niet gekeken.

Omdat ik al weet hoe dit gaat aflopen ben ik aan het zoeken voor een goedkope oplossing.
Nu zat ik aan een usb geluidskaart te denken omdat ik toch meer dan genoeg usb poorten heb en ik mijn pcie vrij wil houden.

Nu is mijn vraag tweeledig:
1. Kan ik dan mijn onboard geluidskaart disablen en gaat het geluid dan nog steeds over de displayport en hdmi?
2. Wat is een goede usb geluidskaart en zit er nog veel verschil in? Er zijn er namelijk van een tientje tot over de 100 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door icecreamfarmer op 21-08-2013 19:14 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• icecreamfarmer
Niemand?

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Gaat geluid niet enkel over hdmi en niet over dp?

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• icecreamfarmer
Kridri schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:07:
Gaat geluid niet enkel over hdmi en niet over dp?
Nope beiden

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Denk zelf even na aub. Wat hangt er achter je analoog en wat hangt er achter je HDMI/DP aansluitingen, en wat wil je nou gaan uitschakelen? En beantwoord dan ook even de vraag waarom je denkt dat je problemen mbt geluid over HDMI/DP iets met je analoge aansluitingen te maken heeft.

Ik geef expres geen antwoorden, omdat je er zelf achter moet komen hoe het werkt zodat je wat leert ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• icecreamfarmer
Hero of Time schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:31:
Denk zelf even na aub. Wat hangt er achter je analoog en wat hangt er achter je HDMI/DP aansluitingen, en wat wil je nou gaan uitschakelen? En beantwoord dan ook even de vraag waarom je denkt dat je problemen mbt geluid over HDMI/DP iets met je analoge aansluitingen te maken heeft.

Ik geef expres geen antwoorden, omdat je er zelf achter moet komen hoe het werkt zodat je wat leert ;).
Niets hangt achter de analoog, er hangt een scherm met soundbar achter de DP.
Echter als je nadenkt zul je er achter komen dat het geluid nog altijd gegenereerd wordt door de soundchip van het moederbord.
Het is op beide Displayport aansluitingen (zowel de gtx670 als de ivy bridge). Het kan dus niet aan de videokaart liggen.

Zodoende ligt het aan de geluidschip. Mijn vraag is nu als ik die uitschakel en gebruik maak van een andere/externe soundcard ontvang ik dan nog steeds geluid via de displayport?.

Dus als je die vraag kan beantwoorden zou het fijn zijn want ik weet ook wel dat de aansluitingen niets met elkaar delen behalve de geluidschip. Of zit ik er naast en beschikt zowel mijn i3770 als mijn gtx670 over een geluidschip?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

icecreamfarmer schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:14:
[...]

Niets hangt achter de analoog, er hangt een scherm met soundbar achter de DP.
Echter als je nadenkt zul je er achter komen dat het geluid nog altijd gegenereerd wordt door de soundchip van het moederbord.
Het is op beide Displayport aansluitingen (zowel de gtx670 als de ivy bridge). Het kan dus niet aan de videokaart liggen.
Het gaat niet om wat er op aangesloten wordt, maar wat er aan de binnenkant het geluid verwerkt.
Mijn vraag is nu als ik die uitschakel en gebruik maak van een andere/externe soundcard ontvang ik dan nog steeds geluid via de displayport?.
Als daar je speakers uiteindelijk gebruik van maken, ja.
icecreamfarmer schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:14:
Dus als je die vraag kan beantwoorden zou het fijn zijn want ik weet ook wel dat de aansluitingen niets met elkaar delen behalve de geluidschip. Of zit ik er naast en beschikt zowel mijn i3770 als mijn gtx670 over een geluidschip?
Exact. Je zit er naast en niets wat je via je videokaart stuurt, wordt door je analoog verwerkt. Op mijn HTPC heb ik analoog uit staan en heb prima geluid via HDMI. Volgens je eerste beredenering zou dat niet moeten werken, maar doet 't toch. Rara, hoe zou dat nou kunnen?

• icecreamfarmer
Hero of Time schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:39:
[...]

Het gaat niet om wat er op aangesloten wordt, maar wat er aan de binnenkant het geluid verwerkt.

[...]

Als daar je speakers uiteindelijk gebruik van maken, ja.

[...]

Exact. Je zit er naast en niets wat je via je videokaart stuurt, wordt door je analoog verwerkt. Op mijn HTPC heb ik analoog uit staan en heb prima geluid via HDMI. Volgens je eerste beredenering zou dat niet moeten werken, maar doet 't toch. Rara, hoe zou dat nou kunnen?
OK er zit dus een geluidschip in de nvidia. Dan snap ik er helemaal niets meer van hoe kan het dan dat ik drops heb op zowel de displayport van mijn processor als mijn videokaart wanneer beide aparte geluidschips hebben? En niets delen

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ze delen wel wat: kabels en de speakers. Ze sturen een digitaal signaal over de kabel naar de randapparatuur. Als je drops hebt, moet je daar gaan zoeken. Let ook op het signaal wat er verstuurd wordt, een aantal formaten worden pas aan het einde van de kabel verwerkt, de rest wordt door je computer al gedaan. Als je het systeem volledig belast terwijl je muziek aan het luisteren bent, zal je drops merken want er zijn geen resources meer om het geluid te verwerken naar een geschikt signaal.

• icecreamfarmer
Hero of Time schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:30:
Ze delen wel wat: kabels en de speakers. Ze sturen een digitaal signaal over de kabel naar de randapparatuur. Als je drops hebt, moet je daar gaan zoeken. Let ook op het signaal wat er verstuurd wordt, een aantal formaten worden pas aan het einde van de kabel verwerkt, de rest wordt door je computer al gedaan. Als je het systeem volledig belast terwijl je muziek aan het luisteren bent, zal je drops merken want er zijn geen resources meer om het geluid te verwerken naar een geschikt signaal.
Ik heb een dpc latency test gedaan. Ik heb de kabel vervangen. Ik heb gebruikgemaakt van 2 verschillende videokaarten (intel/nvidia). Dan kan het alleen nog maar aan de monitor liggen maar dat lijkt me gek dat hij met hdmi geen enkel probleem heeft.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee hoe het verder in de monitor gedaan wordt, maar het kan zijn dat het niet helemaal is bedacht op geluid via DP, maar wel via HDMI en daar de problemen door komen. Heb je gezocht op je monitor en geluid via DP? Misschien ben je niet de enige.

En dat je met een andere GPU werkt zegt nog steeds niks over de CPU belasting zelf.

• icecreamfarmer
Hero of Time schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:44:
Geen idee hoe het verder in de monitor gedaan wordt, maar het kan zijn dat het niet helemaal is bedacht op geluid via DP, maar wel via HDMI en daar de problemen door komen. Heb je gezocht op je monitor en geluid via DP? Misschien ben je niet de enige.

En dat je met een andere GPU werkt zegt nog steeds niks over de CPU belasting zelf.
nee maar de latency test doet dat wel en het is ook met het afspelen van youtube filmpjes. Iets wat geen noemenswaardige belasting is voor mijn i7.

Heb ik op gezocht vond alleen maar mensen die vroegen of het kon met antwoord erbij dat het kon.

Pagina: 1