GTX 670 en problemen met Display port.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37
Ik heb nu bijna een jaar een gigabyte gtx670oc.
Deze werkt goed op 1 ding na wanneer ik mijn scherm (Dell u2410) aansluit via DP valt het geluid om de zoveel tijd weg. Wanneer ik hem aansluit via HDMI heb ik dat probleem niet echter is dat niet altijd mogelijk omdat ik mijn decoder al via hdmi moet aansluiten.

Sluit ik het scherm aan via de DP van de intel 4000 dan heb ik het probleem niet. Het lijkt dus echt aan de DP aansluiting van de videokaart te liggen.

Mijn vraag is nu of meerdere mensen dit probleem hebben?
En zo ja hoe hebben ze dat opgelost?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42

M2M

medicijnman

Misschien een driverbug? Drivers al eens geupdate?

En windows 7 / 8 is nogal fanatiek soms met het switchen van geluidsoutput. Eventueel alles disablen behoudens de DP output in je sound opties.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
M2M schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:39:
Misschien een driverbug? Drivers al eens geupdate?

En windows 7 / 8 is nogal fanatiek soms met het switchen van geluidsoutput. Eventueel alles disablen behoudens de DP output in je sound opties.
Drivers lopen gewoon met windows of nvidia update.
Bij windows staat alleen mijn beeldscherm als sounddevice wat ook klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
Zou het toch eens proberen om de drivers handmatig te uninstallen en met Driver Sweeper (of display fusion zoals het geloof ik tegenwoordig heet) of een handmatige tutorial zorgen dat ook echt alle resten van de drivers van je systeem af zijn. En vervolgens de nieuwste drivers installeren.
Als je het probleem dan nog hebt kan je ook nog eens proberen of het probleem ook speelt met oudere drivers.

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-02 15:43
Oraijon schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:51:
Zou het toch eens proberen om de drivers handmatig te uninstallen en met Driver Sweeper (of display fusion zoals het geloof ik tegenwoordig heet)
Displayfusion is een (briljant) programmaatje om je bureaubladen en wallpapers te beheren als je meer dan 1 scherm hebt. Heeft niks te maken met drivers.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 09:51
Driver Fusion dan, details details :P

Wist idd niet 100% zeker meer wat nou de precieze nieuwe naam was :)
http://phyxion.net/

Gebruik zelf nog wel gewoon Driver Sweeper, heel Driver Fusion nog niet geprobeerd.

[ Voor 25% gewijzigd door Oraijon op 29-05-2013 16:04 ]

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Oraijon schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:51:
Zou het toch eens proberen om de drivers handmatig te uninstallen en met Driver Sweeper (of display fusion zoals het geloof ik tegenwoordig heet) of een handmatige tutorial zorgen dat ook echt alle resten van de drivers van je systeem af zijn. En vervolgens de nieuwste drivers installeren.
Als je het probleem dan nog hebt kan je ook nog eens proberen of het probleem ook speelt met oudere drivers.
Net gedaan en het leek de eerste 5min weg maar het is er nog steeds zij het minder frequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Antwoord vanGigabyte was niet echt waardevol. Nieuwe Drivers, en andere kabel.

Drivers hielpen niet zoals eerder gezegd, kabel kan het niet aanliggen want met de intel GPU werkt hij wel goed. Wat mij wel opviel is dat het geluid veel luider is op de DP uitgang van de intel dan die van de gtx670.

Is andere mensen dat ook opgevallen want ik begin steeds meer te denken dat het een driver probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Heb eindelijk de tijd gehad om het te testen met een andere kabel maar het probleem blijft.

2de probleem nu hij is gekocht bij zercom die failliet zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Hmm, videokaart eruit gehaald en nu heb ik het ook op de hd4000.

Na een half jaar is er eindelijk meer info beschikbaar en blijkt het aan het moederbord te liggen wat ik kan gaan rma'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Zie verdere avonturen hier:
usb geluidskaart -> geluid via displayport?

Het betreft trouwens de maximus V Gene

[ Voor 18% gewijzigd door icecreamfarmer op 21-08-2013 19:04 ]

Pagina: 1