Systeem gemonteerd onder de tafel.

Pagina: 1
Acties:

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 11:32
Het is zover mijn MSI laptop gaat ons verlaten en ik mag gaan zoeken naar een vervangend systeem.
Ik heb mijn laptop op een zelf gemaakt dockingstation staan op de eettafel.
Deze heeft als voordeel dat ik de laptop inschuif het scherm wegklap en dan het geheel wegzet als ik stop met het gebruiken.

Ik wil nu graag een desktop bouwen welke in onder deze tafel kan inbouwen. De kabels kan ik dan door de sleuven naar boven leggen voor het scherm en toebehoren :)

Ik ga een dubbele monitor aansluiten die in een standaard komen te staan, het liefst beide HDMI maar 1 HDMI en een DVI is ook prima te doen.

Nu ben ik een beetje aan het puzzelen geweest en heb ook de BBG nagekeken.
Ik zoek dus eigenlijk een erg platte kast die zichzelf goed koel houdt.
Ik ga de pc gebruiken voor werk, gaming ( niets geks WoW, LoL maar b.v. Assasins Creed 3 is ook wenselijk.)
Wel wil ik graag dual screen kunnen draaien, dus een stream van 720 op het ene en mijn games of werk op het andere.

Ik vraag me af of ik dit systeem zelf kan bouwen of geassembleerd moet bestellen.

Zou onderstaande setup voldoen of heeft men suggesties voor een idealere setup?

CPUs Koelers
Arctic Alpine 64 GT
4-pins PWM 1 x € 8,19*

Grafische kaarten NVIDIA PCIe
MSI N640GT-MD2GD3
VGA, DVI, HDMI 1 x € 76,90*

Software System Builder Besturingssystemen
Geen besturingssysteem ( Heb windows 8 liggen)
1 x € 0,-*

CPUs Socket AM3
AMD Athlon II X2 270
OPGA, "Regor" 1 x € 46,99*

Voedingen
MS-TECH MS-N750-VAL-CM
Value Edition, Kabel-Management, Zwart 1 x € 59,90*

Behuizingen Desktop
MS-TECH MC-380
Zwart 1 x € 67,90*

DVD-drives Serial-ATA

Geen Optische Drive
1 x € 0,-*

Moederborden Socket AM3+
MSI 760GM-P23 (FX)
RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, µATX 1 x € 39,99*
Harddisks 3,5 inch SATA

Seagate ST1000DM003 1 TB Harde Schijf
SATA 600, Barracuda 7200.14 1 x € 57,90*

Geheugen DDR3-1066
G.Skill 8 GB DDR3-1066 Kit
F3-8500CL7D-8GBRL, Ripjaws-Serie 1 x € 64,90*

Ik hoor het graag van de experts!!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59
1: Wat is je budget?
2: je voeding is echt niet goed: pricewatch: be quiet! System Power 7 400W deze is ruim voldoende voor de huidige build, goedkoper en veel beter van kwaliteit
3: je RAM kan ook goedkoper en beter: bvb: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
4: het is een mooie case, maar ik zou toch ééntje nemen met (plaats voor) case fans. Bvb: pricewatch: Fractal Design Define Mini
5: je hebt een verkeerd (en slecht) mobo, neem bvb dit: pricewatch: ASRock FM2A75 PRO4-M (komt uit de Best Buy Guide van Tweakers)

Assumption is the mother of all F'-ups

• Vocalise
Mijn budget ligt rond de 750 euro.
Ik heb vooral moeite om uit alle opties iets te kiezen wat goed lijkt/is en in een platte kast zou kunnen.

Mijn systeem hoeft geen Crysis 3 op Ultra te kunnen draaien maar een gewoon MOBA spelletje en recentere pc games zou fijn zijn.
Dual screen is vooral belangrijk voor me ;)

Die kast is wel mooi maar die komt dan tever naar beneden gok ik en dan word er tegenaan gestoten.

RAM en Mobo verander ik gelijk in mijn lijst.

Dank je wel!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 13:10
Met dit budget kan je veel beter iets als de HD 7770 nemen dan een GT 640.

AMD wint ruim in dit segment.

• Vocalise
Dus de videokaart moet ook vervangen worden ?
Dat past ook in een lage of dunne kast die eventueel zijdelings gemonteerd gaat worden?

AMD Processor is wel ok begrijp ik dan?

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59
Vocalise schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:04:
Mijn budget ligt rond de 750 euro.
Ik heb vooral moeite om uit alle opties iets te kiezen wat goed lijkt/is en in een platte kast zou kunnen.

Mijn systeem hoeft geen Crysis 3 op Ultra te kunnen draaien maar een gewoon MOBA spelletje en recentere pc games zou fijn zijn.
Dual screen is vooral belangrijk voor me ;)

Die kast is wel mooi maar die komt dan tever naar beneden gok ik en dan word er tegenaan gestoten.

RAM en Mobo verander ik gelijk in mijn lijst.

Dank je wel!
Graag gedaan hoor. Voor een case, bekijk de opties in deze lijst http://tweakers.net/categ...dPkguBrddYIQup6A_5xYMYown anders eens ;) Deze cases hebben minimaal 1 case fan en zijn max 185mm breed.

Ik had m'n post ge-edit net voor je reactie ;) (je had het dus goed gezien, maar ik had het aangepast voor je reactie)

[ Voor 20% gewijzigd door DrIezie op 21-08-2013 13:39 . Reden: aanvulling mbt lijst ]

Assumption is the mother of all F'-ups

• Vocalise
8)7 NVM Ik kijk de lijst na ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Vocalise op 21-08-2013 13:26 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
een compact systeem maar met losse GPU is toch vrij lastig te realiseren. Dit omdat de krachtigere GPU's vrij veel warmte ontwikkelen en het daarmee vaak niet wenselijk is als deze op een risercard zitten (vaak past het zelfs niet eens). Je systeem zal dus al erg snel de dikte van SFF gaan krijgen, wat imho voor een dergelijke build al onwenselijk zou zijn.
Alternatief is een custom case maken, waarbij je de GPU via een flexibele riser naast je mobo kan plaatsen en zo de boel zo dun mogelijk kan houden. In Casemodding zijn daar al de nodige oplossingen voor bedacht, zoals bijvoorbeeld Gertjezzz in zijn [CCIP] UltraThin mod heeft laten zien. Als je een beetje handig bent, valt daar best wel een inspiratie-bron uit te halen om het netjes onder tafel weg gewerkt te krijgen zonder dat je er last van hebt.

iRacing Profiel

• Vocalise
Ik ga die topics doorlezen en kijken hoever ik kom. Het eindresultaat/beslissing zal ik hier nog posten!
Dank u allen!
Pagina: 1