Beste tweakers,
Al enige tijd wil ik een nieuwe game pc bouwen. Hier nog geen ervaring mee, maar wel al meerdere keren op youtube de tutorial gekeken (how to build a computer, 3 delig).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, hoeft niet high-end, gewoon mooi is voldoende. Snel systeem, zodat ik lekker snel kan werken. Tevens doe ik er mijn schooldingen op, zoals tekstverwerken, internetten, maar ook muziek luisteren etc. etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst wil ik dat het systeem (computer incl scherm) in totaal 750 euro gaat kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord en muis, geluidsinstallatie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel processor, onze favoriet hier in huis, altijd al mee gewerkt. Gewoon gevoel, kan niet beschrijven haha!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet een luidruchtige computer, maar aan een zacht gezoem erger ik me niet.
Dit is wat ik tot nu toe heb ik overleg met verscheidene tweakers:
Verder:
- Windows 7 koop ik met studentenkorting op surfspot.nl, dat geldt ook voor office 2010.
Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen, en volgensmij heb ik ditmaal wel alles op de goede manier ingelicht, nietwaar?
(btw ik heb een nieuw topic gestard omdat ik bij de vorige op verkeerde manier ben gestart, niet zoals het hoort en niet zoals het moet, nu netjes opnieuw gestard en duidelijk aangegeven wat ik wil)
Al enige tijd wil ik een nieuwe game pc bouwen. Hier nog geen ervaring mee, maar wel al meerdere keren op youtube de tutorial gekeken (how to build a computer, 3 delig).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, hoeft niet high-end, gewoon mooi is voldoende. Snel systeem, zodat ik lekker snel kan werken. Tevens doe ik er mijn schooldingen op, zoals tekstverwerken, internetten, maar ook muziek luisteren etc. etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst wil ik dat het systeem (computer incl scherm) in totaal 750 euro gaat kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord en muis, geluidsinstallatie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel processor, onze favoriet hier in huis, altijd al mee gewerkt. Gewoon gevoel, kan niet beschrijven haha!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet een luidruchtige computer, maar aan een zacht gezoem erger ik me niet.
Dit is wat ik tot nu toe heb ik overleg met verscheidene tweakers:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 134,50 | € 134,50 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3 | € 62,86 | € 62,86 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming | € 234,50 | € 234,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 32,96 | € 32,96 |
| 1 | TP-Link TL-WN851N | € 9,82 | € 9,82 |
| 1 | BenQ GW2255 Zwart | € 94,20 | € 94,20 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,99 | € 14,99 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 754,33 | |
Verder:
- Windows 7 koop ik met studentenkorting op surfspot.nl, dat geldt ook voor office 2010.
Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen, en volgensmij heb ik ditmaal wel alles op de goede manier ingelicht, nietwaar?
(btw ik heb een nieuw topic gestard omdat ik bij de vorige op verkeerde manier ben gestart, niet zoals het hoort en niet zoals het moet, nu netjes opnieuw gestard en duidelijk aangegeven wat ik wil)