Toon posts:

Game Computer max 750 euro Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Al enige tijd wil ik een nieuwe game pc bouwen. Hier nog geen ervaring mee, maar wel al meerdere keren op youtube de tutorial gekeken (how to build a computer, 3 delig).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, hoeft niet high-end, gewoon mooi is voldoende. Snel systeem, zodat ik lekker snel kan werken. Tevens doe ik er mijn schooldingen op, zoals tekstverwerken, internetten, maar ook muziek luisteren etc. etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst wil ik dat het systeem (computer incl scherm) in totaal 750 euro gaat kosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord en muis, geluidsinstallatie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel processor, onze favoriet hier in huis, altijd al mee gewerkt. Gewoon gevoel, kan niet beschrijven haha!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet een luidruchtige computer, maar aan een zacht gezoem erger ik me niet.

Dit is wat ik tot nu toe heb ik overleg met verscheidene tweakers:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,50€ 134,50
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 62,86€ 62,86
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 234,50€ 234,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,-€ 55,-
1Cooler Master Force 500€ 32,96€ 32,96
1TP-Link TL-WN851N€ 9,82€ 9,82
1BenQ GW2255 Zwart€ 94,20€ 94,20
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,50€ 59,50
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,99€ 14,99
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 754,33

Verder:
- Windows 7 koop ik met studentenkorting op surfspot.nl, dat geldt ook voor office 2010.

Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen, en volgensmij heb ik ditmaal wel alles op de goede manier ingelicht, nietwaar?

(btw ik heb een nieuw topic gestard omdat ik bij de vorige op verkeerde manier ben gestart, niet zoals het hoort en niet zoals het moet, nu netjes opnieuw gestard en duidelijk aangegeven wat ik wil)

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59
Met dit budget kan ik geen beter systeem bedenken! Als je echt onder de 750€ wilt blijven, is dit ook een zeer goede GPU: MSI N660Ti-2GD5/OCV1 (doet zeer weinig onder voor een GTX760) koopje van het moment bij Azerty!!!

Dan kan je er zelfs een CPU koeler bijsteken om te overklokken, bvb. : Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Assumption is the mother of all F'-ups

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het dan toch beter om idd voor de pricewatch: MSI N660Ti-2GD5/OCV1 , want als de kwaliteits verschil niet zo groot is, maar de prijssverschil wel, is het misschien een beetje weggegooid geld niet waar?

Overklokken, daar hoor ik de laatste tijd veel over. Het heeft mij altijd een beetje illigaal aangevoelt (wat uiteraard niet het geval is) maar zou je mij misschien daar wat meer over uit kunnen leggen hoe je dat doet. Ik begrijp wel wat het principe is, meer uit je pc perzen door je processor harden te laten werken (zeg ik het zo goed?). Maar het fijne weet ik er niet van, ik zal ook even wat research voor mezelf op het internet!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 12:46 ]

• DrIezie
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:44:
Misschien is het dan toch beter om idd voor de pricewatch: MSI N660Ti-2GD5/OCV1 , want als de kwaliteits verschil niet zo groot is, maar de prijssverschil wel, is het misschien een beetje weggegooid geld niet waar?
Ik zie net dat de levertijd +10 dagen is... :'( , hij is misschien niet meer leverbaar (je kan het proberen). Voor de GTX660Ti kan je deze pagina gebruiken. http://tweakers.net/price...iZKBIQWJ6anBmVaqSlaGBQS0A
Als het verschil minder dan 30€ is, zou ik gewoon de GTX760 nemen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, verschil van dertig euro wel, maar bij een verschil van 70 euro voelt enige twijfeling aantrekkelijk aan. ;)

Ik ga nu even wat lezen over overclocken, voor de meeluisterende oren, het lees voer is de volgende site: http://forum.techzine.nl/...7/guide-overclocking.html

Hmm klinkt allemaal best lastig en riscovol. Zal waarschijndelijk wel meevallen, maar ik weet niet of dit aan mij besteed is.. Misschien in een later stadium. :P

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 14:30 ]

• DrIezie
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:13:
Ja oke, verschil van dertig euro wel, maar bij een verschil van 70 euro voelt enige twijfeling aantrekkelijk aan. ;)

Ik ga nu even wat lezen over overclocken, voor de meeluisterende oren, het lees voer is de volgende site: http://forum.techzine.nl/...7/guide-overclocking.html

Hmm klinkt allemaal best lastig en riscovol. Zal waarschijndelijk wel meevallen, maar ik weet niet of dit aan mij besteed is.. Misschien in een later stadium. :P
Ik kan je alleszins geruststellen: het overklokken van een FX-8320 naar een FX-8350 is letterlijk 2 tellertjes in je BIOS aanpassen. Die guides gaan al over extremere overkloks ;) . Als je beslist om de FX-8320 en GA-970a-UD3 te kopen, wil ik je gerust een beetje helpen hoor, ik heb dezelfde CPU-mobo combinatie 8)

Verwijderd

Topicstarter
DrIezie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:35:
[...]

Ik kan je alleszins geruststellen: het overklokken van een FX-8320 naar een FX-8350 is letterlijk 2 tellertjes in je BIOS aanpassen. Die guides gaan al over extremere overkloks ;) . Als je beslist om de FX-8320 en GA-970a-UD3 te kopen, wil ik je gerust een beetje helpen hoor, ik heb dezelfde CPU-mobo combinatie 8)
Haha owh vandaar! Wat toevallig! Eerst wil ik je vragen hoe jou de processor en het moederbord bevallen? Ik neem aan dat jij deze pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 ook hebt?

Ik ben van plan de lijst die ik aan het begin van deze topic heb staan inderdaad te kopen en te bouwen, ik zal je zeker over dit punt contacteren als het eenmaal zover komt!
Tevens zal ik nog wat leesvoer voor newbies opzoeken voor mezelf ;)

• DrIezie
Neen, ik heb de Gelid Tranquillo cooler niet hoor, ik gebruik gewoon de stock cooler van AMD en dat bevalt me prima voor wat ik momenteel doe (later misschien een andere cooler). Voor een overklok tot 4.2GHz is de stock cooler voldoende hoor ;) is iets luidruchtiger, maar ik heb er persoonlijk 0,0 last van ;) .

Ik heb normaal gezien wel een betere case ivm airflow met 3 fans in (vroeger 2 en dat was ook al voldoende), maar ik heb m'n CPU temperatuur nog niet boven de 62°C zien gaan (65°C is de limiet) en ik heb dit getest toen het 26°C in m'n kamer was (en geen zuchtje wind) met m'n fans op low.

Verwijderd

Topicstarter
DrIezie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:54:
Neen, ik heb de Gelid Tranquillo cooler niet hoor, ik gebruik gewoon de stock cooler van AMD en dat bevalt me prima voor wat ik momenteel doe (later misschien een andere cooler). Ik heb normaal gezien wel een betere case ivm airflow met 3 fans in (vroeger 2 en dat was ook al voldoende), maar ik heb m'n CPU temperatuur nog niet boven de 62°C zien gaan (65°C is de limiet) en ik heb dit getest toen het 26°C in m'n kamer was (en geen zuchtje wind) met m'n fans op low.
Aha, zou ik anders de Gelid Tranquillo cooler niet nemen, en meer investeren in de doos voor betere airflow?
DrIezie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:54:
Voor een overklok tot 4.2GHz is de stock cooler voldoende hoor ;) is iets luidruchtiger, maar ik heb er persoonlijk 0,0 last van ;) .
Klinkt goed, krijg steeds meer zin om die computer eenmaal opgestart te hebben haha!

Overigens, mag ik je vragen welke case jij bezit? en heb je daar extra fans bijgekocht? Zoja, welke?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 17:22 ]

• DrIezie
Je kan die Tranquillo laten vallen als je niet zwaar wilt overklokken (is in het begin ook echt niet nodig). Ik heb een verouderde Antec 300 case. Als case zou ik een Corsair Carbide 300R aanraden, deze komt goed uit de reviews qua airflow, heeft 2 USB 3.0 aansluitingen en 2 case fans meegeleverd.

De 3 case fans in mijn case zijn de 2 standaard Antec fans die meegeleverd worden en één zeer oude 120mm die ik gered heb uit de afvalbak van m'n werk (dat ding maakt meer lawaai dan al de rest samen >:) )

Verwijderd

Topicstarter
DrIezie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:34:
Je kan die Tranquillo laten vallen als je niet zwaar wilt overklokken
Dan laat ik 'm inderdaad vallen, wat zwaar overclocken zal ik zeker niet in een begin stadium doen. Stap voor stap en wanneer ik het fijne ervan weet (doordat jij mij kan uitleggen hoe en wat wegens zelfde systemen) ga ik misschien ooit nog over op zwaar overklokken, maar in dit geval kan ik die extra koeler altijd er later bij kopen, nietwaar?
Als case zou ik een Corsair Carbide 300R aanraden, deze komt goed uit de reviews qua airflow, heeft 2 USB 3.0 aansluitingen en 2 case fans meegeleverd.
Doe ik, kleine extra investering, maar waarschijndelijk wel de moeite waard.

De 3 case fans in mijn case zijn de 2 standaard Antec fans die meegeleverd worden en één zeer oude 120mm die ik gered heb uit de afvalbak van m'n werk (dat ding maakt meer lawaai dan al de rest samen >:) )
hahaha :P ;)

• DrIezie
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:55:
[...]

Dan laat ik 'm inderdaad vallen, wat zwaar overclocken zal ik zeker niet in een begin stadium doen. Stap voor stap en wanneer ik het fijne ervan weet (doordat jij mij kan uitleggen hoe en wat wegens zelfde systemen) ga ik misschien ooit nog over op zwaar overklokken, maar in dit geval kan ik die extra koeler altijd er later bij kopen, nietwaar?

[...]

Doe ik, kleine extra investering, maar waarschijndelijk wel de moeite waard.

[...]

hahaha :P ;)
Dat wordt een prachtig systeem voor een bescheiden budget 8) !

Vanaf zaterdag zit ik een weekje zonder internet, maar dat zou op 2 september opgelost moeten zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een laatste vraagje, hoop dat iemand deze kan beantwoorden:

Bij ASUS moederborden krijg je een wit blokje bij je moederbord zodat je de connectors voor de front panel zoals de power button, reset button, led and stuff like that makkelijker in je moederbord kan gooien. Aangezien ik geen asus moederbord heb, wil ik vragen of het misschien los te koop is, of dat ik in het geval dat ik zo'n wit hulpmiddeltje per se wil hebben, voor een asus moederbord moet gaan??
(de huidige moederbord is van gigabyte en kun je vinden in de componenten collectie bovenaan deze topic, of hier: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3 )

Thnx alvast

En krijg je hier ook standoffs bij, voor het monteren van je moederbord, of moet je die er los bij kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 12:43 ]

Verwijderd

Het is even moeilijk zonder zo'n blok (ik had 'm ook niet), maar ik ben eruit gekomen. Het koste alleen 15 minuten meer tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:33:
Het is even moeilijk zonder zo'n blok (ik had 'm ook niet), maar ik ben eruit gekomen. Het koste alleen 15 minuten meer tijd.
Aha.. en weet je ook over die standoffs??

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Stand-off worden bij elke zelfrespecterende kastenmaker geleverd.

Zonder blokje is het niet zo moeilijk hoor, pak de handleiding van je mobo, oogjes open, en het lukt wel :9

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:10:
Stand-off worden bij elke zelfrespecterende kastenmaker geleverd.

Zonder blokje is het niet zo moeilijk hoor, pak de handleiding van je mobo, oogjes open, en het lukt wel :9
Dan kan ik toch wel aannemen dat de volgende case: pricewatch: Cooler Master Force 500
Van Cooler Master die standoffs er wel bij levert, toch?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jeps. Moet wel goedkomen.

Wel even opletten dat je, als je ze los krijgt, je de juiste standoffs gebruikt, anders kun je kortsluiting krijgen en dat vinden mobo's niet heel fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Owh, hoe kun je dat zien dan, of moet de manual van de moederbord mij dat wijs maken?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Vergelijk de standoff met de gaten in je moederbord.

Ui mijn hoofd moet het in een 3x3 patroon zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ow zo bedoel je, ja snap em, je bedoelt dus eigenlijk dat de standoffs alleen op de plekken moeten staan waar er een gat voor een standoff in de moederbord zit? nietwaar?

EDIT: en dit kleine witte blokje van ASUS is trwns ook niet bij te kopen somewhere?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 16:29 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja.

Anders kan je moederbord "bzzzzz pof" doen.

En dat wil je niet.

Verwijderd

Topicstarter
Got it! haha

En voor de oplettende tweaker, mijn vraag over het witte kleine blokje van ASUS moederborden (weet niet hoe het heet, dus vandaar kon ik het ook niet vinden op het internet) weet iemand hier iets van of je die los kan kopen....

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ben bang van niet, omdat elke mobo-bakker een andere indeling gebruikt. Pak gewoon de gebruiksaanwijzing, dan gaat het net zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Okidokie, dan doe ik dat dan op die manier. En iemand ervaring met de BenQ GW 2250, 22'' ? heb al een boel over het internet op gelezen, maar graag nog iemand voor de zekerheid die mij kan vertellen dat ik er perfect op kan computeren.

Verwijderd

Als je deze bedoeld, die is niet meer verkrijgbaar :p Mijn advies: pricewatch: LG IPS237L Zwart.

Toen ik 10 was (ik ben nu 12, misschien de jongste Tweaker die hier advies geeft? :p), en nog niet gamede heb ik deze gekocht, MyCom raadde die aan. Achteraf hele goede keuze geweest, 2ms reactietijd (5ms is ook oké hoor, in praktijk merk je hier niks tot amper iets van), FullHD en ''22 inch (het kan beter, maar FullHD was in die tijd nog helemaal niet standaard).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:18:
Als je deze bedoeld, die is niet meer verkrijgbaar :p Mijn advies: pricewatch: LG IPS237L Zwart.

Toen ik 10 was (ik ben nu 12, misschien de jongste Tweaker die hier advies geeft? :p), en nog niet gamede heb ik deze gekocht, MyCom raadde die aan. Achteraf hele goede keuze geweest, 2ms reactietijd (5ms is ook oké hoor, in praktijk merk je hier niks tot amper iets van), FullHD en ''22 inch (het kan beter, maar FullHD was in die tijd nog helemaal niet standaard).
Leeftijd maakt niet uit, haha. Ieder mens kan leren. Je bent waarschijnlijk gewoon een klein wondertweakertje ;).

Je advies neem ik over, echt een schitterend scherm, ook qua uiterlijk beter dan die BenQ. Tevens heeft dat scherm ook meer beoordelingen en reviews dus kun je beter beoordelen wat de gemiddelde klant van dat scherm vond. (voor de duidelijkheid, ik heb het over deze: pricewatch: LG IPS237L Zwart )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 21:05 ]

Pagina: 1