Toon posts:

Ik wil deze computer kopen Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze computer, met de volgende specificaties, wil ik kopen, maar ik vroeg me af of deze computer echt goed geschikt is voor de zware games zoals GTA IV en GTA 5 die gaat uitkomen maar ook spelen als Assissins Creed en FIFA. Ik weet dat ik dan wel een extra videokaart moet gaan aanschaffen en dat ga ik ook doen, maar los van de videokaart is dit een goede pc voor zware games? MVG, Stijn.

Miditower zwart, met 400W voeding
Intel Core i7 3770 processor 3e generatie, 4x 3.4 GHZ
8GB DDR3 1333 geheugen
1000GB SATA2 harddisk Western Digital / Seagate
Intel HD-video 4000 (Full-HD) met HDMI en DVI aansluitingen
Gigabyte moederbord, GA-H61M-USB3H (klik hier voor de volledige specificaties)
DVD brander Dual Layer Lite-On
6 x USB 2.0 aansluitingen
2 x USB 3.0 aansluitingen
HD-audio RealTek
LAN (10-100-1000mbps netwerkaansluiting)
PCI-express slot

(de kosten hiervoor zijn 499 euro, hier komt 108 euro bij voor de software en wifi, wat op een totaal van 607 euro komt zonder beeldscherm toetsenbord en muis)

Verwijderd

Socket 1155 gaat eruit! Ik zou daarvoor een 4770 halen met een Z87 moederbord. Alleen ga je GTA5 nooit draaien op onboard IGP rommel, dat begrijp je denk ik ook wel? Verder leuk systeem!

Verwijderd

Topicstarter
Nee uiteraard, daarom ga ik volgensmij ook al aan dat ik er een nieuwe videokaart voor ga aanschaffen, ik bedoelde ook meer de andere specificaties! En wat maakt het eigenlijk uit dat ik Socket 1155 ga nemen dan? (sorry dat ik hier niet overvloedig veel verstand van heb!)

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou jij mij dus aanraden om voor deze te gaan:

Minitower zwart, met 400W voeding
Intel Core i7 4770 processor 4e generatie, 4x 3.4 GHZ socket 1150
12GB DDR3 1333 geheugen
1000GB SATA2 harddisk Seagate
Intel HD-video 4600 (Full-HD) met VGA, DVI, en HDMI aansluiting (de nieuwste en beste Intel HD videochip, zie tests o.a. hier)
Direct-X 11.1 ondersteuning
Gigabyte moederbord, type B85M-HD3 (klik hier voor volledige specificaties)
DVD brander Dual Layer Sony
6 x USB 2.0 aansluitingen
2 x USB 3.0 aansluitingen
HD-audio RealTek
LAN (10-100-1000mbps netwerkaansluiting)
PCI-express slot + PCI slot
24 maanden garantie carry-in
AntiVirus (Trial)
Gratis thuisbezorgd
Exclusief besturingssysteem, monitor, toetsenbord en muis
Dit systeem bevat het nieuwste type Haswell processor van Intel.

ACTIE: tijdelijk met GRATIS USB toetsenbord en muis set, OP=OP

(de kosten hiervoor zijn uiteraard wel hoger dan, namelijk 619 euro exlusief besturingssysteem, inclusief toetsenbord, is dat niet overbodige kosten of haal ik daar echt wat uit?

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee, in deze PC zit geen losse videokaart, dus deze PC is niet geschikt om te gamen.

Ook al zou je in deze PC nog een losse videokaart willen toevoegen, dan is de voeding van 400W waarschijnlijk niet voldoende...

Dus ik raad je aan om zo'n €100 meer uit te geven, en uit te kijken naar een andere PC met wel een losse videokaart.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 12:07
Aangezien je de computer enkel voor games wilt gaan gebruiken is het aantrekkelijker om voor een goedkopere i5 processor te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Edgarf, oke zal ik doen! En Junia, is het niet veel handiger en ook sneller om gelijk voor de i7 te gaan? Dan ben ik gelijk gegarandeert kwa snelheid goed toch? of is i7 voor zware games overdreven?

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
Wat is je budget?

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-04 20:35

Sorbo

Uw hulp in huis!

De i7 zal qua games niet (veel) sneller zijn dan een goede i5, aangezien het speerpunt van de i7 de ondersteuning voor HyperThreading is, wat je in games niks oplevert.

Pak dus liever een goede i5, en kijk goed naar welke videokaart je erbij neemt, de standaard IGP is niet voldoende om mee te gamen

Verwijderd

Topicstarter
Sorbo is dit misschien wat dan?

Computer

CompuStunt Savage miditower ( zwart, met blauwe of rode LED-fan aan de voorzijde ) met optimale koeling.
De kast is optimaal gekoeld en voorbereid op uitbreidingen.
550W silent voeding, met overload protection

Processor/type

Intel Core i5 4570 (quad-core, 4e generatie Haswell) socket 1150

Processorsnelheid

4x 3.2GHz, 8MB CPU Cache Level 3

Werkgeheugen

12GB DDR3 1600 Transcend, extra snel geheugen

Harddisk / opslag

1000GB SATA3 harddisk voor opslag

Videospecificaties

NVIDIA GTX650 1GB DDR5 videokaart (Full-HD) met VGA, DVI, en HDMI aansluiting, bekijk hier meer informatie over de GTX650 kaart (klik hier)
Direct-X 11.1 ondersteuning
1x VGA aansluiting
1x DVI aansluiting
1x HDMI aansluiting
NVIDIA 3D Vision ready
Maximale resolutie: 2560 x 1600

Audio / Geluid

Geïntegreerde High Definition audio chip, 8 channel sound (8 kanaals geluid)

DVD station(s)

DVD brander +/-RW LG 22 speed Dual Layer

Moederbord informatie

De GA-B85M-HD3 van GigaByte ondersteunt één Intel® Socket 1150 processor samen met maximaal 16 GB aan geheugen. (2 slots) Verder is er één PCIe x16 2.0 slot aanwezig voor een videokaart en kunnen er apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreekt ook onboard geluid niet.

Overige aansluitingen

PCI-Express slot, PCI slot
LAN 10/100/1000 mb/s
(Supersnelle "GigaBit" netwerk/internet aansluiting)
6x USB 2.0 aansluitingen
DVI aansluiting / HDMI

2x USB 3.0 aansluitingen

Meegeleverd

Drivers voor geluid, video, en LAN

Hierbij zit dus een goede i5 en een videokaart!! deze kost trouwens 619 euro zonder besturingssysteem.

ndsc, ik probeer zo laag mogelijk te zoeken en wil het liefst maximaal 699 euro uitgeven voor alles erop en der aan (dus met windows 7 erbij en wifi adapters enzo), samen met monitor wil ik uiteindelijk dus ongeveer 600-750 euro uitgeven

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gtx 650 is te slap voor gta iv en v. En 12GB ram slaat nergens op. 8 is meer dan genoeg.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:25:
En wat maakt het eigenlijk uit dat ik Socket 1155 ga nemen dan?
Dat je over X jaar niet/moeilijk je moederbord danwel CPU kunt vervangen, omdat Socket 1155-spul dan minder goed (nieuw) leverbaar zal zijn.

Of je dat werkelijk van belang vindt, is aan jou.
Persoonlijk denk ik dat het vooral lastig is als bijv. het moederbord defect gaat van type dat niet meer verkrijgbaar is, en je hebt dan net geen geld voor een complete upgrade (naast mobo ook nog een nieuwe CPU voor nieuw socket en evt. het nieuwe type -ddr4 ;)- geheugen ).

Let op dat wanneer je voor een recentere Socket 1150 setup gaat, je wel kiest voor een mobo met de C2-stepping (revisie/uitvoering) van de Haswell chipset. De eerste stepping had wat issues met USB 3.0 icm. externe harddisks.
Zie bijv. http://nl.hardware.info/n...-de-22-geteste-usb-drives

Verwijderd

Topicstarter
Welke videokaart (aub niet te duur) raden jullie mij wel aan dan, en van mij hoeft het beeld ook niet weer te perfect te zijn, gewoon mooi en snelwerkend is primaa!

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:39:
[...]

Dat je over X jaar niet/moeilijk je moederbord danwel CPU kunt vervangen, omdat Socket 1155-spul dan minder goed (nieuw) leverbaar zal zijn.

Of je dat werkelijk van belang vindt, is aan jou.
Persoonlijk denk ik dat het vooral lastig is als bijv. het moederbord defect gaat van type dat niet meer verkrijgbaar is, en je hebt dan net geen geld voor een complete upgrade (naast mobo ook nog een nieuwe CPU voor nieuw socket en evt. het nieuwe type -ddr4 ;)- geheugen ).

Let op dat wanneer je voor een recentere Socket 1150 setup gaat, je wel kiest voor een mobo met de C2-stepping (revisie/uitvoering) van de Haswell chipset. De eerste stepping had wat issues met USB 3.0 icm. externe harddisks.
Zie bijv. http://nl.hardware.info/n...-de-22-geteste-usb-drives
echt veel problemen levert die recentere socket 1150 ook weeer niet op toch? Wel goed dat je het me laat weten!!!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:41:
Welke videokaart (aub niet te duur) raden jullie mij wel aan dan, en van mij hoeft het beeld ook niet weer te perfect te zijn, gewoon mooi en snelwerkend is primaa!
Kijk eens naar het basisgamesysteem in de Desktop best buy guide van juli 2013, is een mooi systeem met een aardige videokaart voor zo'n €675.

reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013
(let op: scroll naar beneden, het gaat om het 2e systeem op deze pagina)

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08-2025
Volgens mij is er niets mis met de GTX650, ik speel BF3 met goede FPS op een 2GB DDR5 GTX660, dus waarvan jij haalt dat een 650 niet goed genoeg is weet ik niet. De 7 serie is echt de High-end serie, maar de 6 serie is perfect goed voor normale gaming.... Heb ooit nog BF3 op en GTX285 gespeeld...

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 07:54
-> Move van componenten naar desktops.

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
http://www.tomshardware.c...650-benchmark,3297-7.html

De gtx 650 haalt t.o.v. van videokaarten als de 660 toch bijzonder slechte resultaten, waar de prijs gedeeltelijk ook naar is, maar voor een beetje serieus game-systeem zou ik toch een paar stapjes hoger kijken! ;)

@ TS Zoals al eerder vermeld: Pak de BBG erbij, verdiep je iets meer in de materie en kom dan terug met een hopelijk iets meer uitgebalanceerd systeem! :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke, ik heb de BBG goed bekeken, maar op de site waar ik nu mijn computer samenstel kan ik niet heel veel opties selecteren. Weten jullie een goede site om computers samentestellen die ook nog eens ultra ;) goedkoop is haha!

ALvast ontzettend bedankt allemaal trwns

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is onderstaande niet iets voor je? Eventueel kan je de kast vervangen voor een iets goedkoper exemplaar. Als je alles bij Azerty haalt ben je zo'n €710,- kwijt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 159,90€ 159,90
1ASRock B85M Pro4€ 65,70€ 65,70
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 229,20€ 229,20
1Western Digital Blue WD10EZEX, 1TB€ 55,88€ 55,88
1Fractal Design ARC MINI€ 65,35€ 65,35
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,90€ 56,90
1Corsair CX500M€ 54,45€ 54,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 687,38

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Even een vraagje tussendoor. Je kiest dus voor een kant en klare computer. Waarom kies je niet voor losse componenten en laat je het voor je in elkaar zetten (als je zelf de kennis niet voor hebt)?

Dan ben je een stuk vrijer in je keuze en een computer in elkaar zetten is geen rocketsience.

Verwijderd

Topicstarter
Rayman, dat is eigenlijk wat ik nu ook wel wil doen! Die BBG die op tweakers wordt aangeraden is echt super volgensmij, maar heb daar dadelijk nog wel een paar vraagjes over! Ik ga nu even lunchen!!

Verwijderd

Topicstarter
Yorin! ik neem aan dat je dan nog wel een dvd brander bij moet toevoegen toch? en hoe zit het met de geluidskaart, dat is allemaal ok?

Verwijderd

Topicstarter
http://azerty.nl/0-1044-4...ding-zwart-usb-audio.html

Sharkoon Vaya - Midtowermodel is dat een goede vervanger voor de doos die u had geselecteerd (ook goedkoper

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Geluidskaart is niet nodig, die zit erin. Als je een dvd-brander wilt, moet je die nog toevoegen ja. Die Sharkoon is een goedkopere optie ja.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
stormpie007, je kan je oude bericht gewoon wijzigen als je dingen hebt toe te voegen.

Daarnaast is het veel nuttiger om zelf al de functies en prestaties van onderdelen op te zoeken i.p.v. steeds een lijstje posten en vragen of die goed is.

Verwijderd

Topicstarter
I know Bolletje, zal het in het vervolg ook doen! Ja dat heb ik ook voor lange tijd gedaan, maar ik vond dit wat makkelijker en ik weet ook dat jullie echt goede adviezen geven. Hoewel ik nu wel weer in twijfel ben gebracht haha. Maar ik weet in iedere geval wel dat ik dus niet voor een i7 processor moet gaan, maar voor een i5, en dat ik ook op de videokaart moet concentreren (was ik al van plan, maar dan in een later stadium). Die BBG is wel echt een goed voorbeeld van tweakers.nl!

Ik sta trouwens nog steeds erg graag open voor suggesties (sorry voor mijn afwezigheid trouwens, ben in Zweden in the middle of nowhere dus niet echt makkelijk bereikbaar!)

als iemand een hele goedkope site heeft die computers samenstellen laat het me dan aub weten! (ik beschik trwns ook over een KvK-nummer, dus zeer goedkope groothandels kunnen ook! Dank) oja en ik wil naar alle waarschijndelijkheid de BBG van deze site laten samenstelllen!!

Oja nog even voor de zekerheid, alle miditowers zijn toch mogelijk met de BBG van tweakers.nl? Of moet je nog ook de juiste midletower behuizing hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij nog helpen? Ik zie dat niemand meer reageert... Of moet ik een nieuw topic starten?

Verwijderd

Als je weet dat je de edit knop moet gebruiken weet je ook dat je geen nieuw topic hoeft te maken. Mogelijk was je vraag niet duidelijk of heb je zelf niet de moeite genomen om uit te zoeken welke maat je moet hebben voor kast. Gooi je complete lijstje er ook bij dat maakt het meedenken makkelijker!
Simpel gezegd kan je elke kast gebruiken die je wil tot op 10+ jaar geleden als het maar ATX is!, de voeding is een ander verhaal natuurlijk. Deze moet voldoen aan het totale stroom verbruik etc..
Veel gamers zien het nut niet van i7 maar als je goed nadenkt is dat vaak wel de beste desktop CPU maar je mag uiteindelijk zelf kiezen en begroten etc. (geen discussie hierover aub!).
Verder als je in Sweden woont en het daar wil bestellen kom je al snel bij http://www.komplett.se/k/k.aspx uit hier kan je alles krijgen iig.

p.s.:"het is geen Tweakers.nl maar Tweakers.net ;)

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-03 12:39
Ik zie dat Yorin in zijn voorstel een 760 GTX heeft zitten. Een zeer goede keus! Is echt een top-kaart voor een perfecte prijs. (ik spreek uit ervaring, heb zelf sinds kort de MSI uitvoering)

Zolang je niet met meerdere monitoren wil gaan gamen (eyefinity, 3dvision etc) is dit ruim voldoende om de komende tijd de nieuwste games te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
@larsiano, die edit knop heb ik denk ik drie dagen geleden gevonden haha, ben zeer nieuw op tweakers.net (met .nl kom je er trouwens ook) en ik woon trouwens niet in Zweden, sorry voor mijn onduidelijkheid, maar ik ben op vakantie in Zweden, keer morgen weer terug naar Nederland na 3 weken.

Mijn lijstje is gewoon exact de BBG, ik zal de link er bijzetten. Maar ik wil graag een goedkopere behuizing, maar wel met voldoende luchtdoorloop etc. en goede kabel management, en ik was ook bang dat niet in elke doos de aantal usb's kunnen die je in je moederbord hebt zitten. en oja nog een vraag: Hoe krijg je usbs aan de voorkant? Moet je daar nog wat extra's voor kopen?

@TomWesstein, super voor je feedback, ik zal dan ook zeker voor die videokaart gaan!

De link vd bbg lijstje waar ik voor val: reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 16:05 ]

• michaelscott
Volgens mij geeft deze videokaart toch echt veel meer Bang-for-the-Buck: pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5

De gtx 760 is een soort van rebrand van de gtx 660 ti en biedt daarbij dus ongeveer gelijkwaardige prestaties, de Gtx 670 daarentegen verslaat beide videokaarten!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:29:
Veel gamers zien het nut niet van i7 maar als je goed nadenkt is dat vaak wel de beste desktop CPU maar je mag uiteindelijk zelf kiezen en begroten etc. (geen discussie hierover aub!).
Wel discussie! :P Natuurlijk is een i7 sneller dan een i5. Maar ten eerste is het verschil maar zeer klein, en vooral in games, dus gezien het prijsverschil is het voor een game-pc geen goede keuze. Ten tweede, elke euro die je in een i7 steekt, kun je voor een game-pc beter in een videokaart steken. Liever een i5 met een videokaart van 300 euro dan een i7 en een videokaart van 200 euro.

Als je onbeperkt geld hebt is een i7 natuurlijk het beste - maar dat heeft niemand.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 16-08-2013 19:10 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Heb je er nog niet over nagedacht zelf een systeem te bouwen. Piece of cake met het mobo handleiding en een videotje, Search op Youtube: How to build a PC en de eerste 5 vid's voldoen.

Heb zonder al te veel kennis van PC's een maand geleden dit systeem in elkaar gezet *Kijk signature*

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-03 22:42
michaelscott schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:20:
Volgens mij geeft deze videokaart toch echt veel meer Bang-for-the-Buck: pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5

De gtx 760 is een soort van rebrand van de gtx 660 ti en biedt daarbij dus ongeveer gelijkwaardige prestaties, de Gtx 670 daarentegen verslaat beide videokaarten!
Je zal wel snel moeten zijn, want azerty heeft ondertussen zijn prijs al terug verhoogd naar 300+ dus de rest zal wel snel volgen.

Verwijderd

Topicstarter
@Erik-e . Ja ik heb dit inderdaad overwogen, en deze filmpjes al eerder bekeken, misschien moet ik dat dan maar doen. Schilt me toch weer 60 euro bij azerty.nl

@bwerg aha dank voor de verheldering

@bos97 Dan ga ik voor die videokaartt! staat genoteerd

Nog een vraagje:

Ik zou graag windows 7 willen op mijn nieuwe computer, waar kan ik dit het goedkoopst krijgen of misschien weeet iemand een actie bij één of andere site waardoor je bij een i5 processor de windows besturingssysteem voor korting erbij kan kopen of zoiets... Alvast bedankt!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Op Tweakers hebben ze ook een handig onderdeel om de goedkoopste producten (dus ook Windows 7) te kunnen vinden, namelijk de Pricewatch (http://tweakers.net/pricewatch/). Kijk daar even in om te zien waar je Windows 7 het goedkoopste kan krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Dankje!!

Ik wil graag een behuizing die goedkoop is, maar wel goede luchtventilatie heeft, en tevens makkelijke kabelmanagement en tevens een behuizing die makkelijk is om een pc in te bouwen..

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk is mijn vraag, ik zoek een behuizing zo goedkoop mogelijk maar wel met erg goede ventilatie, makkelijk een pc in te bouwen en goede kabelmanagement... (budget max 65 euro hoop ik)

Verwijderd

Je vraag is duidelijk daar is niet elke keer ('mag' pas na 24u) een dubbele post voor nodig (zeker niet na meerdere waarschuwingen). Dus hou ook rekening met de regels en adviezen hierover. En voor een kast geld net als bij alle vragen over aankoop: Zoek zelf is wat op, maak een vergelijking, Google wat erover. En ga pas als laatste andere met jouw resultaten opzadelen :)

Verwijderd

Topicstarter
larsiono, sorry ik wist niet dat ik niet meerdere keren mag posten achter elkaar in aparte berichtjes, ik deed dit alleenmaar ommijzelf te verhelderen, uiteraard heb ik al wat research gedaan op het internet, maar ik kan hier geen heldere conclusie uit trekken, ik zit telkens maar te twijfelen en ik dacht tweakers.net is er om je daaruit te helpen en geeft je adviezen.. Sorry voor mijn fouten

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-04 14:01
Je zou dan bijvoorbeeld even kunnen vermelden welke je hebt onderzocht, en waar de twijfels zaten. Bijvoorbeeld de Corsair Carbide 300R gezien?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Het lijkt alsof deze heer een gebrek aan componenten ervaring heeft en enige moeite met het beslissen, discussies lijken tot dusver de keus niet eenvoudiger te maken ;). Zeker het begin met de complete systemen welke om te huilen zijn geven mij het idee dat hij net ontsnapt is aan een grote teleurstelling van een matige pc-shop welke de klant niet goed voorlicht.

Ik zou allereerst goed nadenken over wat je uit wil geven, of dat 750 euro is, of toch minder, en wat je er mee wil doen (dat is dusver wel duidelijk, gamen). Het is eenvoudiger om een leuke setup te maken voor een duidelijke gebruikerswens en duidelijk budget, dan met 150 euro speling. Antwoord op de vraag of je meer game-performance krijgt voor een paar euro meer: tot een euro of 800/900 (excl scherm) ongeveer wel, dus het is voornamelijk aan jou te bepalen voor welk bedrag we nu gaan kijken, en voor dat bedrag dan een redelijk optimaal systeem neer zetten. Er zijn goede suggesties gedaan, echter voor 750 euro incl scherm en OS zie ik nog niet heel veel staan anders dan de BBG (m.i. is zeker het basisgamesysteem een mooi uitgangspunt). En overigens is dat budget ook niet echt een vetpot voor een dikke game-pc voor nieuwe games op super-settings, zeker niet als daar alle randapparatuur bij moet.

Daarnaast zijn er veel reviews op de site over cases. Voldoende leesvoer dus waar je zelf in alle rust je in kan verdiepen. Enige suggesties vanuit de poster zijn hier wel in gewenst, dus begin met te laten weten wat je mooi vind, en wat jou goed lijkt. Hetzelfde telt voor de vele game-pc topics voor elk budget hier,, heb je daar toevallig al gekeken of er iets tussen staat wat je aan spreekt, misschien kun je deze informatie met ons delen? Daarnaast stel de harde limiet voor het geheel (en precies wat daar in moet zitten, muis? kb? monitor? wifi? etc), en dan denk ik dat we eenvoudiger verder kunnen met een mooie setup.

Heb je een DM/PM gestuurd overigens voor wat extra hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Moeite met beslissen zeker. Vandaar ook mijn aanwezigheid op deze site.

Ik heb zeker contact gehad met de maatschappij van die complete systemen aan het begin, zij zeiden dat het een uitstekende computer was voor het gamen qua snelheid maar dat ze wel nog een videokaart aanraden.

Oke ik ga nu duidelijk wezen:

Ik wil een game pc die het liefst onder de 750 euro gaat kosten inclusief scherm.
De benodigheden:
- moederbord
(de BBG moederbord lijkt mij een uitstekende keus)

- voeding
(500-550 watt moet volgensmij voldoende zijn, ik denk wederom de BBG een uitstekende keus, oja het liefs wil ik de voeding modulair hebben, om mij het bouwen van de pc makkelijker te maken)*

- Intel core i5
Graag advies, wil graag een snelle, dus misschien de 4430? Of raden jullie mij een snellere en goedkopere AMD processor aan?

- Videokaart
Asus GTX670-DC2-2GD5 lijkt me een goede keus, nu nog 240 euro bij enkele sites (niet azerty.nl dus)

- Wifi

- Scherm
Volgensmij is de BBG scherm een goede optie.*

- Optische schijf
Volgensmij is de BBG optische drive een goede optie*

- Harde schijf
1 TB lijkt me voldoende, volgensmij is wederom de BBG een goede optie*

- Geheugen
8 GB lijkt me voldoende, en weer (ik ben niet origineel) lijkt me die van de BBG een goede keus*

- Behuizing
Corsair Carbide 200R vindt ik bij naderinzien zeer mooi en handig uitzien, ik ga ervan uit dat de kabelmanagement en koeling allemaal in orde is, en dat deze ook geschikt is om makkelijk een pc in te bouwen? Na het bekijken van het volgende filmpje: YouTube: Corsair Carbide 200R Review ben ik er vrijwel zeker van dat de Corsair Carbride 200R een goede keus voor mij is, nietwaar?

- Koeling?? Heb ik hier extra koeling bij nodig naast die bij de processor wordt meegeleverd en bij de behuizing?

- Besturingssysteem
Windows 7 64 bits

Keyboard heb ik al evenals een geluidsinstallatie, dit is dus ongeveer wat ik wil, suggesties?

De vele game topics voor elk budget heb ik nog niet gevonden, deze zal ik zeker nu opzoeken. Wel heb ik al veel gelezen over behuizingen, maar elk had zijn voordelen en nadelen, en daarbij wil ik niet 70 euro uitgeven aan behuizing (tuurlijk realiseer ik me dat behuizing ook een heel belangrijk onderdeel is) daarnaast vindt ik sommige behuizingen (met alle respect uiteraard) monsterlijk lelijk, terwijl deze wel handig zijn, maar daarnaast waren deze ook rond de 77 euro.

*met de BBG bedoel ik de tweede pc op de volgende pagina reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 12:11 ]

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Dat BBG pc'tje is een leuk uitgangspunt inderdaad, en komt op ~680 euro uit aan onderdelen als je het bij 1 zaak besteld. Echter zonder scherm (~100), wifi (~10-20), opical drive (~15) en zonder OS(~20-80)? Ik ga zo even een lijstje proberen te maken wat wel in het budget past, maar ik was benieuwd naar wat je denkt aan de hand van deze opmerking? Denk je niet dat die setup simpelweg niet gaat passen met je geld?

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk, misschien toch voor goedkopere onderdelen gaan.. Ik ben zeer benieuwd naar je voorstel!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:10
Misschien kort door de bocht. Maar als je puur voor het gamen gaat waarom niet een console? Ben je goedkoper uit en je kan prima gamen. TV heb je waarschijnlijk al. Dus je kan aansluiten en gamen.

Geen gezeur met upgrades. Updates komen automatisch binnen. En de games die je noemt die draaien erop.

Is natuurlijk geen optie als je per se met een toetsenbord wil gamen of als je meer wilt met je computer dan alleen gamen. En de graphics zijn natuurlijk niet van extreem goede kwaliteit, maar wel gewoon mooi. Met een pc van 700 euro zul je ook niet games op volledige settings kunnen spelen.

Vorige generatie consoles zijn nu voor een goede prijs te krijgen. Hoef je niet per se nu iets dan kan je natuurlijk ook wachten tot de PS4/Xbox One op de markt komen.

EDIT: je kan prima een console en een laptop voor office/internet doeleinden hebben binnen je budget als je goed kijkt. Tenzij je per se op de PC wilt gamen.

[ Voor 41% gewijzigd door dangerpaki op 18-08-2013 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dangerpaki, uiteraard is dat ook een mogelijkheid, maar ik heb ook een pc nodig voor het werken op school en dergelijke. Want mijn huidige laptop begint langzaam uitelkaar te vallen, dus vandaar mijn keus om een nieuwe pc te nemen. En ik houd erg van gamen op pc's dus..

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:10
Wil je per se gaan voor een PC kijk dan eens naar AMD processoren. Qua rekenkracht iets minder qua prestaties, maar qua geintegreerde graphics zijn het beesten. Kan je nu kiezen om enkele een AMD processor met goede IGP te nemen en later alsnog uit te breiden met een kaart van AMD/ATI die dan samen met de geïntegreerde werkt

EDIT: kijk bijvoorbeeld naar pricewatch: AMD A10-6800K Boxed
Redelijke prestaties. Goede snelle processor. Belangrijk om daar wel het snelste geheugen te nemen wat de processor ondersteunt. Hoef je voorlopig even geen videokaart erbij te nemen. Kan je over een aantal maanden als je vindt dat het te langzaam is een goede videokaart erbij steken om ze in crossfire te laten lopen.

EDIT 2: Hier wat benchmarks http://www.guru3d.com/art..._6800k_review_apu,11.html ook tweakers heeft recent de IGP getest. Maar me wat oudere spellen.

[ Voor 50% gewijzigd door dangerpaki op 18-08-2013 13:16 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Zodra je over wat serieuzere games gaat praten (Battlefield etc) schiet die geintegreerde kaart al snel tekort. Die zijn vooral bedoelt als budgetprocessoren die in een wat lagere prijsklasse prima prestaties neerzetten. Ook een kaart die je daarmee in Crossfire plaatst gaat de prestaties niet redden.

Verder lijkt de TS niet echt verstand te hebben van wat dan ook op dit gebied. Het zou je daarom sieren gewoon eens wat in te lezen in het kiezen van een computer. Het kost echt niet veel moeite om er via Google achter te komen wat er voor een game PC toe doet. Ook komt op dit forum vaak genoeg een post voor in ongeveer dezelfde klasse als jij met hetzelfde doel. Doe daar eens wat ervaring op en post hier 2 of 3 lijstjes met dingen die jij denkt dat goed zijn (In wenslijst uiteraard). Alleen naar de BBG verwijzen en vragen of het goed is levert je vaak weinig commentaar op, omdat de forumleden zich niet inzetten voor mensen die dat ook niet doen voor hun post. Probeer dus ook te onderbouwen waarom je een bepaald onderdeel goed vindt. Het grootste gedeelte van de vragen die je stelt zou je zelf kunnen beantwoorden door even 5 minuten te googelen of hier op het forum rond te kijken.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,45€ 134,45
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 57,-€ 57,-
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 234,50€ 234,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,99€ 55,99
1Cooler Master Force 500€ 31,-€ 31,-
1TP-Link TL-WN851N€ 11,95€ 11,95
1BenQ GW2255 Zwart€ 94,40€ 94,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 57,50€ 57,50
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,95€ 14,95
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 747,74

Misschien een leuk systeem excl windows, maar incl wifi en scherm. Weet niet of je via school/studie wellicht een goedkope(re) windows kan halen? Het gaat krap worden met het budget maar als het zou passen heb je er een leuk systeem aan. Er moet nu eenmaal gekort worden op de overige wensen met dit budget, dus je levert kabelmanagement in, wat oc potentieel (geen budget voor extra koeler), eventueel wat geluidsproductie. Maar een stevige en degelijke game-pc is het wel.

Enige punt waar ik echt bezuinigingen mogelijk zie is de grafische kaart, en dit gaat direct ten koste van game performance. Als het moet ivm budget zou je een 660Ti kunnen overwegen, als:

pricewatch: MSI N660Ti-2GD5/OCV1

Stock koelers zijn niet mijn eerste keus, maar je hebt niet veel te kiezen. Tenzij je 2e hands gaat of meer prestatie inlevert.

verder: Forum =/= slowchat :D

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er goed uit, maar die processor, is die te vergelijken met de intel i5. ben stiekem niet zo fan van AMD processors, ik weet niet waarom, heb altijd al met intel gewerkt. De videokaart, tja, wel een belangrijk onderdeel nietwaar? Ik weet niet of ik daar op bezuinigen moet. Verder ben ik er enthousiast over. Later meer!

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 14:26 ]

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 21:44
@stormpie je wilt graag met een redelijk laag budget een game pc maar eigelijk ook nergens op bezuinigen. dit gaat natuurlijk niet werken.

nu komt iemand met een voorstel van een amd processor wat meestal betekend lagere kosten (cpu+moederbord) met amd is meestal goedkoper dan intel.

ik denk dat je nu eerst eens voor je zelf duidleijk moet hebben wat je wilt dan dat hier ook aangeven dan zou iemand je kunnen helpen.

Verwijderd

AMD heeft wat lagere aanschafprijs, hoger stroomverbruik en lagere 2e handse restwaarde.
Die lagere kosten zijn dus erg relatief.

• michaelscott
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:56:
AMD is wat lagere aanschafprijs, hoger stroomverbruik en lagere 2e handse restwaarde.
Een lagere aanschafprijs betekent inderdaad een lagere tweedehands restwaarde, maar volgens mij is dat ook zo met goedkopere Intels... Dat hogere stroomverbruik kost je niet de kop, feit blijft dat met de keuze voor een AMD TS meer kan investeren in andere onderdelen, zonder al te veel in te leveren op de prestaties! ;)

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 17:08
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:56:
AMD heeft wat lagere aanschafprijs, hoger stroomverbruik en lagere 2e handse restwaarde.
Voor iemand die thuiswoont niet echt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:01:
hmm oke, ik heb de BBG goed bekeken, maar op de site waar ik nu mijn computer samenstel kan ik niet heel veel opties selecteren. Weten jullie een goede site om computers samentestellen die ook nog eens ultra ;) goedkoop is haha!

ALvast ontzettend bedankt allemaal trwns
Azerty heeft een wijd arrangement van een heleboel componenten.

Daar heb ik mijn pc ook in elkaar laten zetten, normaal kost dit 60 euro, maar omdat ik allle onderdelen bij hun weg haalde kreeg ik 20 euro korting!

Daarnaast zijn ze ook nog een van de goedkoopste computer zaken van nederland! :)

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-04 13:13
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:48:
Dus eigenlijk is mijn vraag, ik zoek een behuizing zo goedkoop mogelijk maar wel met erg goede ventilatie, makkelijk een pc in te bouwen en goede kabelmanagement... (budget max 65 euro hoop ik)
Gewoon een grote ATX kast kopen. Dan is het makkelijk genoeg om je PC in te bouwen en die zijn prima voor €50 te krijgen bij je lokale PC boer, inclusief voeding (die je er dan wel moet uitslopen want dat zijn kakvoedingen van 200W ofzo).

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Foritain schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:21:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,45€ 134,45
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 57,-€ 57,-
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 234,50€ 234,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,99€ 55,99
1Cooler Master Force 500€ 31,-€ 31,-
1TP-Link TL-WN851N€ 11,95€ 11,95
1BenQ GW2255 Zwart€ 94,40€ 94,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 57,50€ 57,50
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,95€ 14,95
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 747,74

Misschien een leuk systeem excl windows, maar incl wifi en scherm. Weet niet of je via school/studie wellicht een goedkope(re) windows kan halen? Het gaat krap worden met het budget maar als het zou passen heb je er een leuk systeem aan. Er moet nu eenmaal gekort worden op de overige wensen met dit budget, dus je levert kabelmanagement in, wat oc potentieel (geen budget voor extra koeler), eventueel wat geluidsproductie. Maar een stevige en degelijke game-pc is het wel.

Enige punt waar ik echt bezuinigingen mogelijk zie is de grafische kaart, en dit gaat direct ten koste van game performance. Als het moet ivm budget zou je een 660Ti kunnen overwegen, als:

pricewatch: MSI N660Ti-2GD5/OCV1

Stock koelers zijn niet mijn eerste keus, maar je hebt niet veel te kiezen. Tenzij je 2e hands gaat of meer prestatie inlevert.

verder: Forum =/= slowchat :D
Holy sh** de prijs van die 660ti :O

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Verwijderd

Topicstarter
@hjvg nee uiteraard moet ik bezuinigen, maar ik zit mss ook te denken aan een hoger budget, maar deze lijst die ik nu heb gekregen van Stephan ziet er goed uit!

Neh ik woon thuis dus stroomverbruik is niet zo'n punt! En met een grote ATX kast word daarmee full tower bedoelt?

Ja ik ga m'n onderdelen bijna allemaal bij azerty kopen!

Oja en kan ik veel verwachten van de 660 ti videokaart? Of moet ik echt op low gaming rekenen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 09:36 ]

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 21:44
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:34:

Oja en kan ik veel verwachten van de 660 ti videokaart? Of moet ik echt op low gaming rekenen?
er bestaad zo iets als google daar type je dan" 660 ti benchmark "en je krijgt benchmarks en kun je dus zien hoe die kaart het doet en toevallige de eerste hit op google is.

reviews: Test: vijf GTX 660 Ti's

ook hier wat cpu benchmarks amd vs intel http://www.anandtech.com/...x6300-and-fx4300-tested/2

Verwijderd

Topicstarter
Ha hjvg,

Heb hetzelfde gedaan maar dan op tweakers.net, maar als je die review leest kom je erachter dat de besproken MSI 660 Ti's een geupgrade versie is dan diegene die ik/we bedoelen.

En over diegene die wij bedoelen heb ik nog geen review kunnen vinden dus vandaar.

Tweakers, ik heb een vraagje, ik wil graag een nieuw topic maken en deze verwijderen, in mijn nieuwe topic zet ik wat ik tot nu toe van plan ben, heb inmiddels namelijk een heel andere pc geselcteerd met hulp van verschillende mensen op tweakers.net via prive berichten, en dan zitten mijn onnozole vragen er gelijk ook uit. Tevens kan er dan makkelijk suggesties worden gedaan etc. Daarnaast wil ik ook een nieuwe topic openen voor mijn vaders pc, zijn oude heeft het vandaag begeven, ik heb al een ideetje wat hij nodig heeft (hij doet alleen tekstverwerken erop en geen internet, daar hebben we een andere hoofdcomputer voor). Maar mag dit? En hoe verwijder ik deze topic?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 22:09 ]

Pagina: 1