Toon posts:

Externe harde schijf gecrasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb van iemand een externe harde schijf gekregen die gecrasht lijkt te zijn, hij is helemaal leeg.
Nu wil ik proberen de data terug te halen, dit wil ik doen met het programma Recuva van Piriform.
Maar nu is de externe harde schijf niet zichtbaar in dit programma. de schijf is wel zichtbaar in schijfbeheer. maar hier kan ik er niks mee, hij moet geconverteerd worden naar een dynamische schijf, maar dit werkt niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt? En hoe ik die data wel terug kan halen, bijvoorbeeld, met Recuva.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh.....dit heeft weinig met Windows Clients te maken >> MOVE >> OT

Verwijderd

Topicstarter
O sorry ja ik wist niet zo goed waar ik het neer moest zetten.
Waar moet ik het plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
Oja, het is ook niet mogelijk om de schijf te formateren

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-01 14:20
Heb je al geprobeerd om de schijf uit de behuizing te halen en rechtstreeks aan te sluiten op de pc?

Ik zou de schijf trouwens niet formatteren. dat maakt het terughalen van de data niet gemakkelijker.....

[ Voor 34% gewijzigd door L.N. op 20-08-2013 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit maakt geen verschil

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-01 18:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Alles wat je nu zelf aan het doen bent - zeker gezien je ervaringsniveau - verkleint de kans dat je je data nog terug krijgt. Ik denk dat je beter een bedrijf kan inzetten of je verlies nemen. Hoeveel geld is je data waard?

Thematopic: Datarecovery

Verwijderd

Topicstarter
Nou, sorry hoor maar mijn ervaringsniveau ligt wel iets hoger, ICT-achtergrond! Maar ik vroeg me alleen af of iemand nog een handige tool had, maar heb zelf al iets gevvonden

Verwijderd

Linux live cd misschien?
Heeft het hier een keer gedaan toen windows geen schijf zag maar zij dat ie leeg was...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ubuntu liggen, dat zou ik ook eens kunnen proberen

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-01 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:18:
Nou, sorry hoor maar mijn ervaringsniveau ligt wel iets hoger, ICT-achtergrond!
ICT-achtergrond != ervaring. Ik ken genoeg lui die 'het wel even fixen' om vervolgens alles alleen maar erger te maken. Nogmaals zoals eerder is gevraagd: Hoeveel is de data je waard? Als deze je (in principe) niks waard is kan je wat gaan proberen. Anders zou ik per direct stoppen en naar een professioneel datarecovery bedrijf stappen. Eentje met garantie dat wanneer de data niet hersteld kan worden je (vrijwel) niks betaald.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
pfffffffffffffffff aan dit soort reactie heb ik dus echt geen bal! Maar jij zal het allemaal wel heel goed weten, maar val mij er alsjeblieft niet mee lastig zeg!!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Hij zegt het niet om je lastig te vallen.

Hij heeft gelijk, als de data belangrijk is ben je veiliger met een recovery bedrijf.
Alles wat je zelf doet kan het moeilijker maken voor dergelijke bedrijven de data terug te krijgen. Er zijn tal van datarecovery softwaredingen, maar het resultaat is vaak niet wat je ervan verwacht of wat het lijkt. (bijvoorbeeld http://www.stellarinfo.com/nl/).

Ik blijf het eens met D4NG3R. Indien het om belangrijke data gaat, niet teveel proberen of veel draaiuren te maken en professionals inschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik maak een onderwerp aan op een forum om informatie over programmas te vragen, dat ik ook veel geld uit kan geven aan professionele bedrijven weet ik zelf ook wel.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:26 ]

• Q

Q

Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:18:
Nou, sorry hoor maar mijn ervaringsniveau ligt wel iets hoger, ICT-achtergrond!
Als dat waar is dan was je dit niet overkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Pardon??
Wie zegt dat dit mijn eigen harde schijf is, maar ja ik ga mn eigen niet verlagen tot dit niveau hier
Q schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:26:
[...]

Als dat waar is dan was je dit niet overkomen.

• Q

Q

Sorry, dat had ik even verkeerd.

Maar als je de harde schijf probeert te formatteren (hoe weet je dat je de schijf niet kunt formatteren?) dan loop je te prutsen en ben je een gevaar voor andermans data. Vandaar mijn opmerking over 'ervaringsniveau'.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-01 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:44:
Pardon??
Wie zegt dat dit mijn eigen harde schijf is
[...]
Zal ik dan nog maar zo'n vervelende niets-toevoegende post maken?
Als het de data van een ander is zou ik per direct kappen. Je probeert zelf iets te 'fixen' voor een ander terwijl je geen idee hebt hoe je dit doet. Zeker iets wat je niet zomaar even kan vervangen (Als er een backup was geweest, had je heel dit topic niet geopend).

Ga eerst je eigen data lopen verkloten voordat je dit doet met data van een ander. Als je het dan toch allemaal beter weet, en geen bericht wilt nemen aan wat ik en vele anderen zeggen. Zoek je het toch fijn zelf uit? Hoef je je ook niet te 'verlagen' tot ons niveau :w

[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 22-08-2013 00:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zorn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-12-2025

Zorn

save a tree, eat beaver!

Hoi Denny,

Wat is er precies aan de hand met de schijf? In de eerste instantie heb je het over een crash, maar daarna probeer je een software te gebruiken bedoeld voor logische recoveries.
Wat zie je precies in de bios en computermanagement in Windows?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-01 12:21

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Ok, de sfeer in dit topic is al matig. Ik raad iedereen vanaf nu inhoudelijk beter te reageren, vooral de topicstarter. Het is al gezegd dat professionele hulp misschien verstandig is. Prima. Punt.

Aan de topicstarter zou ik aanraden om beter uit te leggen om wat voor situatie het gaat. Dus om wat voor data, welke harde schijf en wat je al hebt ondernomen. Zoals gezegd kan 'prutsen' met de harde schijf elke mogelijkheid om data terug te krijgen enkel verkleinen.
Pagina: 1