Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ActaNonVerba
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-11 08:45
Hallo medetweakers,

Eerst een kleine toelichting wat er gaat gebeuren: Wij (zie mijn vriend en ik) gaan een eigen zonnepaneel maken waarmee we dus van (zon)licht elektrische energie maken, en dat is nog een hele klus om het zelf te bouwen. Van onze natuurkundeleraar hebben we een oud profielwerkstuk mogen inzien waarbij de studenten dit ook doen, en wij proberen op hun te vervolgen.

Wij heb nu nog 2 weken vakantie en hebben dus geen mogelijkheid om alvast te gaan experimenteren. De voorwerpen waarmee je zonnepanelen kan maken (glas, bedrading, lampen etc.) liggen namelijk op school. Wel verdiepen we ons al in hoe we van het zonlicht elektrische energie kunnen maken. We gaan niet gebruik maken van zelfbouwkits die op het internet staan, maar sprokkelen onze delen zelf bij elkaar. We hebben nu ook nog geen inzicht in het oude project, maar dat komt later wel op school.

Onze vraag aan jullie is dan ook: Heeft iemand hier al ervaring met dit zulk dingen, dus hoe je het beste energie kan opwekken met makkelijk verkrijgbare spullen voor consumenten? Zijn er ook tips waar we het beste kunnen kijken of er goede informatie te verkrijgen is in boeken?

Hartelijk bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door ActaNonVerba op 31-05-2018 12:10 ]

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:33

databeestje

Von PrutsHausen

Jazeker, 1 van de tweakers in het elektriciteit opwekken met zonnepanelen draadje heeft dit ook gedaan. Je zou zijn posts eens kunnen lezen.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 22:54

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Als je ook de halfgeleider zelf wil maken kan je eens proberen een koper/koperoxide cel te maken. Beroerd rendement maar wel heel leerzaam :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• stef110
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:01
Mochten jullie opzoek zijn naar wat diverse cellen ik heb nog wel het een en ander liggen. Ik maak ook nog steeds zelf mijn panelen met goed resultaat.

Stef

4350Wp 48 heatpipes 300L boiler cv ondersteuning met houtcv + zelfbouw L/W warmtepomp

Verwijderd

@chielbroere Stef110 is de persoon om jullie een (heel) eind verder te helpen. :)

Geen idee of jullie ook nog grafieken e.d. nodig hebben voor jullie profielwerkstuk, maar jullie kunnen altijd kijken op mijn website en ook op de website www.polderpv.nl

Hoe dan ook : Veel succes!
En als het mag van jullie school, wil je dan het resultaat van jullie profielwerkstuk hier posten aub?
(een .PDF link naar je werkstuk bijvoorbeeld.)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 23:14 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
In plaats van klassieke halfgeleiders zou je het ook altijd nog op basis van de warmte kunnen doen. Denk bijv. aan een sterling motor en een dynamo.
Gegarandeerd waardeloos rendement en lawaai, maar meer zelf te bouwen componenten.

• ActaNonVerba
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-11 08:45
Super bedankt voor de reacties! Ik zal alle tips nu even doorlezen, misschien hebben we er nog wat aan. :)

Edit 25/8: Nogmaals, dank alle voor de tips! _/-\o_. Als er nog meer handige tips zijn zijn ze altijd welkom.

[ Voor 36% gewijzigd door ActaNonVerba op 25-08-2013 19:54 . Reden: Zondag edit ]

Pagina: 1