Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[BUG?] Pricewatch trefwoordfilter

Pagina: 1
Acties:

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 10:51
Hi,

Ik weet niet of dit de goede plek is, en of het al eerder gemeld is:

Bij het filteren van de pricewatch dmv een zoekterm, krijg ik niet de gewenste resultaten.

Wanneer ik bij de televisies het volgende zoek (het maakt geen verschil of ik hoofdletters gebruik of niet):
  • 65f
  • 46f
  • f6500
  • UE46
  • UE40f6500
Krijg ik gewoon resultaten die aan de zoekopdracht voldoen. Maar als ik bijvoorbeeld de term 46f6 (of 46F6) gebruik, krijg ik geen resultaten terug. (Dit zou m.i. wel wat terug moeten geven want er zij 46F6500 modellen bijvoorbeeld).

Is dit een bug? Doe ik wat fout, of is mijn verwachtingspatroon verkeerd :) ?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgens mij is dat een "feature" van de nieuwe zoekmachine, Zoeken in topics vindt zoekterm alleen aan begin van woord

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

De Pricewatch crew kan hier helaas niks aan doen, dus move ik dit topic naar Lieve Devvers :) Tevens gratis titelfix zodat men aldaar meteen ziet dat het om het trefwoordfilter gaat.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat is niet echt een feature van de nieuwe zoekmachine :P Dit gedrag zat juist als allereerste (en volgens mij al sinds 2009 oid) in de zoekmachine van de pricewatch en is daarna naar het forum overgegaan :)

Woorden worden opgehakt in karaktertypeovergangen en de voorbeelden die allemaal werken zitten steeds op die overgangsgrenzen. Daardoor matchen ze.
Het is niet zo dat er op willekeurige posities van woorden wordt gezocht, dat zou technisch gezien de zoekmachine erg zwaar maken en de resultaten worden ook niet altijd wat je wilt.

Stel je wilt op iets met 'micro' en 'win' zoeken... maar het is niet 'microsoft windows', dan zit je er vast niet op te wachten dat je die resultaten allemaal toch krijgt. Dit is overigens een gemaakt voorbeeld, dus ik pretendeer niet dat 'micro win' nu wel zinvolle resultaten geeft :P

Maarja, je kan vast ook wel allerlei voorbeelden verzinnen waarbij je het wel zou willen, bijvoorbeeld met jouw voorbeelden :/

Als je toch wilt dat er expliciet op het begin of middenin wordt gematched, dan kan je dat overigens wel doen. Dan moet je de term opgeven en aan moet vullen met een of twee asterisken:
ue46f6*
*46f6*

In dat geval wordt het niet meer opgesplitst in deelwoorden bij karaktertypeovergangen, dus 46f6* werkt daardoor in dit geval niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 21-08-2013 07:56 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In dat geval een kleine wijziging: "Volgens mij is dat een "feature" van de nieuwe zoekmachine van GoT," :P Blijkbaar is dat dus een zoekmachine die er al een paar jaar is, alleen pas sinds kort op GoT.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 10:51
Duidelijk! Geen bug dus :)

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Pagina: 1