C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Volgens mij is dat een "feature" van de nieuwe zoekmachine, Zoeken in topics vindt zoekterm alleen aan begin van woord
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De Pricewatch crew kan hier helaas niks aan doen, dus move ik dit topic naar Lieve Devvers
Tevens gratis titelfix zodat men aldaar meteen ziet dat het om het trefwoordfilter gaat.
Dat is niet echt een feature van de nieuwe zoekmachineRaven schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:25:
Volgens mij is dat een "feature" van de nieuwe zoekmachine, Zoeken in topics vindt zoekterm alleen aan begin van woord
Woorden worden opgehakt in karaktertypeovergangen en de voorbeelden die allemaal werken zitten steeds op die overgangsgrenzen. Daardoor matchen ze.
Het is niet zo dat er op willekeurige posities van woorden wordt gezocht, dat zou technisch gezien de zoekmachine erg zwaar maken en de resultaten worden ook niet altijd wat je wilt.
Stel je wilt op iets met 'micro' en 'win' zoeken... maar het is niet 'microsoft windows', dan zit je er vast niet op te wachten dat je die resultaten allemaal toch krijgt. Dit is overigens een gemaakt voorbeeld, dus ik pretendeer niet dat 'micro win' nu wel zinvolle resultaten geeft
Maarja, je kan vast ook wel allerlei voorbeelden verzinnen waarbij je het wel zou willen, bijvoorbeeld met jouw voorbeelden
Als je toch wilt dat er expliciet op het begin of middenin wordt gematched, dan kan je dat overigens wel doen. Dan moet je de term opgeven en aan moet vullen met een of twee asterisken:
ue46f6*
*46f6*
In dat geval wordt het niet meer opgesplitst in deelwoorden bij karaktertypeovergangen, dus 46f6* werkt daardoor in dit geval niet.
[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 21-08-2013 07:56 ]
In dat geval een kleine wijziging: "Volgens mij is dat een "feature" van de nieuwe zoekmachine van GoT,"
Blijkbaar is dat dus een zoekmachine die er al een paar jaar is, alleen pas sinds kort op GoT.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Duidelijk! Geen bug dus
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Pagina: 1