2e hands aankopen

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stratosphere
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 21:06

Stratosphere

Wie laat zich niet koeieneren?

Topicstarter
Hallo, even een snel vraagje. Ik zou graag wat ervaringen willen horen over een 2e (1e) hands aankoop op marktplaats (of andere mogelijkheden) van computer componenten. Het liefst van moederbord en cpu. Wat zijn de punten waar je op moet letten. Zijn er dingen die mis kunnen lopen ? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Stratosphere op 19-08-2013 19:06 ]

Rock en Rolll en ook nog de samba danst hij met je mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan altijd bij koop op afstand een steen krijgen ipv 'dure' hardware. Mij is het 1x voor gekomen niet op MP maar hier op Tweakers.net en ik heb honderden aankopen gedaan (2e hands). Het kan dus overal let op of de prijs redelijk is in verhouding met de nieuwprijs. Ophalen is beter als het boven de 100€ is tenzij het 100KM+ is natuurlijk?
Aan de andere kant kan je beredeneren dat er bij alleen negatieve ervaringen geen MP zou bestaan en ook zou V&A dan al op de schop gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Welkom op GoT *knip*

Er is een heel forum gedeelte hier op GoT gericht op shopping en 2de hands handel, het onderwerp marktplaats en ook dingen waar je op moet letten komen vaak genoeg voor daar samen met algemene aankoop tips. Ik spreek dan over het Shopping Forum. Tevens is een vraag zoals de jouwe daar meer op zen plek.

Hier in het Componenten Aankoopadvies forum, gaat het letterlijk over het aanschaf advies van componenten en niet om shoppings ervaringen of adviezen.

Ik hoop dus dat je bij het Shopping Forum alle info vindt die je nodig hebt.

Edit:
Verder, als je een wat betrouwbaarder alternatief wilt voor 2de hands componenten handel, dan kijk eens in Tweakers.net: Vraag & Aanbod

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 20-08-2013 01:05 . Reden: Iets minder wannebe mod, svp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
ik ben een echte 2e hands aanschaffer, tot nu toe maar 1 probleem gehad met een videokaart. verder doet alles het en krijg ik ook alles. let er gewoon op dat de persoon op marktplaats bijv. meer dan 3-4 jaar actief is en op tweakers of heel veel karma heeft of heel veel positieve feedbacks. anders moet je het ophalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stratosphere

Stratosphere

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:14:
Je kan altijd bij koop op afstand een steen krijgen ipv 'dure' hardware. Mij is het 1x voor gekomen niet op MP maar hier op Tweakers.net en ik heb honderden aankopen gedaan (2e hands). Het kan dus overal let op of de prijs redelijk is in verhouding met de nieuwprijs. Ophalen is beter als het boven de 100€ is tenzij het 100KM+ is natuurlijk?
Aan de andere kant kan je beredeneren dat er bij alleen negatieve ervaringen geen MP zou bestaan en ook zou V&A dan al op de schop gegaan zijn.
als het mij 50 euro bespaart wil ik het best overwegen, kan die 50 euro dan mooi ergens anders voor gaan gebruiken. een ASROCK Extreme 3 en een AMD FX-6300 samen voor 135,- is toch wel een mooi bedrag. als ik ruw weg een gemiddeld retail bedrag pak voor die 2 dan kom al snel op zo'n 185,-. Heb je iets meer aan een linkje of ? Ik snap dat er altijd risico's aan gebonden zijn om iets 2e hands te kopen. ik vroeg me af of de kans bij componenten groter is dat het stuk gaat dan bij andere hardware. en vooral bij een mobo en cpu, die toch wel het hart van je pc vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Liever hier op Tweakers dan op MP. Hier heb je beoordelingen wat veel meer zekerheid geeft. Ik zie echt geen reden om hardware op MP te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stratosphere

Stratosphere

Topicstarter
Oh, sorry. ik ben nieuw hier ik weet de weg dus nog niet zo goed. dacht dat ik hier moest weten. voortaan zal ik het daar posten !
Swordlord schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:22:
Welkom op GoT *knip*

Er is een heel forum gedeelte hier op GoT gericht op shopping en 2de hands handel, het onderwerp marktplaats en ook dingen waar je op moet letten komen vaak genoeg voor daar samen met algemene aankoop tips. Ik spreek dan over het Shopping Forum. Tevens is een vraag zoals de jouwe daar meer op zen plek.

Hier in het Componenten Aankoopadvies forum, gaat het letterlijk over het aanschaf advies van componenten en niet om shoppings ervaringen of adviezen.

Ik hoop dus dat je bij het Shopping Forum alle info vindt die je nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 20-08-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stratosphere

Stratosphere

Topicstarter
Overal heb jij er goede ervaringen mee. de adverteerder is ook hier actief. als ik het zou moeten ophalen dan was ik alleen het bedrag al kwijt aan benzine kosten.
P. Herz schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:23:
ik ben een echte 2e hands aanschaffer, tot nu toe maar 1 probleem gehad met een videokaart. verder doet alles het en krijg ik ook alles. let er gewoon op dat de persoon op marktplaats bijv. meer dan 3-4 jaar actief is en op tweakers of heel veel karma heeft of heel veel positieve feedbacks. anders moet je het ophalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

PilatuS schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:25:
Liever hier op Tweakers dan op MP. Hier heb je beoordelingen wat veel meer zekerheid geeft.
Precies dat. Het zou zo veel onzin schelen als marktplaats een beoordeling-systeem zou inschakelen, denk dat ze echter te veel verdienen aan oplichters en andere flapdrollen.

Tot dusver bijna alleen maar positieve ervaringen met Tweakers V&A, gewoon de beoordelingen lezen. (ondanks dat iedereen natuurlijk met nul moet beginnen, geef mensen soms wel een kans ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
PilatuS schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:25:
Liever hier op Tweakers dan op MP. Hier heb je beoordelingen wat veel meer zekerheid geeft. Ik zie echt geen reden om hardware op MP te kopen.
ik zeg ook niet dat Tweakers minder verstandig is? nogmaals bij marktplaats ga ik echt geen hardware kopen van iemand met 1 week activiteit.. moet bij mij toch al gauw 3-4 jaar zijn of meer :P

idd beoordeling systeem bij MP zou veel schelen.. en een optie voor particulier en bedrijf want word echt schijtziek van die samenstel sites enzo die een mislukte pc voor teveel verkopen adverteren etc.

magoed, ik had mazzeltje met men i5 2500k en msi z68a-gd54 (geloof da ie zo heet) had dit namenlijk voor 150 euro :) persoonlijk vind ik die 135 voor 6300 en mobo vrij duur, maar tzal wel komen door men goedkope deal ;P

verder heb ik zon 200-400 euro bespaard door mijn onderdelen 2ehands te kopen. het is en blijft een risico maar je kan veel voorkomen door ergens langs te komen, scherpe vragen te stellen en te vertrouwen op lange activiteit of veel/goede beoordelingen.

[ Voor 12% gewijzigd door P. Herz op 20-08-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Meer wat voor het Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zeg ook niet dat Tweakers minder verstandig is?
Ik heb de afgelopen jaren gewoon een hekel aan MP gekregen, zowel bij verkoop als aankoop.

Belachelijke vraagprijzen of biedingen. Belachelijke reacties van mensen die of niet eens een beetje normaal Nederlands typen of 2 woorden genoeg vinden in een mail. Mensen die gewoon niet reageren maar wel advertenties plaatsen. Halve tokkies die je aan de deur krijg die dan ook soms nog met 3 man komen om te proberen af te dingen door lekker aso te zijn.

Ik heb de afgelopen jaren genoeg ervaringen gehad met MP om er zo min mogelijk gebruik van te maken. Alle hardware verkoop ik of koop doe ik hier op tweakers. Dingen die niet via tweakers kunnen dan alleen op MP als het niet anders kan.

Hier op tweakers heb ik ook veel meer vertrouwen in hoe mensen met de spullen omgaan. Een Intel moederbord met meer dan 1000 pinnnen die krom worden bij verkeerd gebruik koop ik echt niet via MP.

Ik weet dat dit erg negatief is en dat je vast prima via MP kan kopen en verkopen, maar ik heb er gewoon teveel gezeik mee gehad om er nog iets mee te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 20-08-2013 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Stratosphere: ik zou zeggen, begin met het verplichte leesvoer. Zie SF Beleid en vooral Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie. Zoek verder naar ervaringen, wees niet te gulzig (niet zomaar ingaan op erg lage prijzen, zeker bij nieuwe users of mensen zonder feedback), en gebruik je gezonde verstand.

Ik denk echter dat je vraagstelling te algemeen is, en vooralsnog te weinig eigen inzet. Begin dus met inlezen, en als je meer specifieke vragen hebt, open dan een topic, maar alleen als je er na zelf zoeken niet uitkomt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.