Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 13:39
Ik wil een nieuw systeem kopen, maar ik weet van een paar onderdelen niet wat ik zal pakken. Dit systeem is vooral bedoeld voor games, surfen, mp3 e.d.

Processor: AMD 1,333 GHZ
Moederbord:??? (geen idee)
Harde Schijf:IBM 40GB Deskstar 60gxp 7200rpm
Geheugen: 256 mb DDR:???(merk)
Geluidskaart: SB Live 5.1
Videokaart: Asus 8200 deluxe (geforce 3)
DVD: ??? (moet stil zijn, dus geen pioneer)
Kast: miditower: ???
Koeler: Cooler Master DP5-6H51(stil en red. goed)
Floppy: sony

Totaal heb ik 4000,- te besteden....ik ben ook niet van plan om te gaan oc'en.
Weet iemand iets in de plaats van de vraagtekens.
TNX

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op dinsdag 05 juni 2001 18:42 schreef CypherMK het volgende:
Ik wil een nieuw systeem kopen, maar ik weet van een paar onderdelen niet wat ik zal pakken. Dit systeem is vooral bedoeld voor games, surfen, mp3 e.d.

Processor: AMD 1,333 GHZ
Moederbord:??? (geen idee)
Harde Schijf:IBM 40GB Deskstar 60gxp 7200rpm
Geheugen: 256 mb DDR:???(merk)
Geluidskaart: SB Live 5.1
Videokaart: Asus 8200 deluxe (geforce 3)
DVD: ??? (moet stil zijn, dus geen pioneer)
Kast: miditower: ???
Koeler: Cooler Master DP5-6H51(stil en red. goed)
Floppy: sony

Totaal heb ik 4000,- te besteden....ik ben ook niet van plan om te gaan oc'en.
Weet iemand iets in de plaats van de vraagtekens.
TNX
Wil je perse naar Double Data Rate geheugen? Want dan is je keuze qua mobo redelijk gelimiteerd.

• CypherMK
Op dinsdag 05 juni 2001 18:55 schreef Garibaldi het volgende:

[..]

Wil je perse naar Double Data Rate geheugen? Want dan is je keuze qua mobo redelijk gelimiteerd.
Niet per se!

Verwijderd

Ik zou ook es naar mijn specs gaan kijken.. die staan hier.. ik ben al 6 dagen bezig samen te stellen ik moet alleen nog weten welk geheugen misschien dat je er wat aan hebt.

Vooral omdat de KT133A goed uitontwikkeld is en je veeeel keus hebt aan mobo's. Als je mijn config neemt met 256 Mb Dane Elec kom je uit om 3800 piek ofzo ex. verzendkosten.

Ik heb me de afgelopen 6 dagen helemaal verrot gelezen in reviews van mobo's e.d. die MSI kwam bij de meeste erg goed uit de bus en bij twee (HardOCP en nog één) zelfs als de stabielste en best overclockbare KT133A mobo. En ook veel gelezen over DDR en SDRAM. Ik zou echt voor SDRAM kiezen.. (Check Tom's hardware maar es, artikels over DDR mobo's) scheelt je paar centen kun je leuke brander voor kopen. Dat heb ik dus gedaan plextor brander erbij :) .

• CypherMK
Op dinsdag 05 juni 2001 19:08 schreef Mannekino het volgende:
Ik zou ook es naar mijn specs gaan kijken.. die staan hier.. ik ben al 6 dagen bezig samen te stellen ik moet alleen nog weten welk geheugen misschien dat je er wat aan hebt.

Vooral omdat de KT133A goed uitontwikkeld is en je veeeell keus hebt aan mobo's. Als je mijn config neemt met 256 Mb Dane Elec kom je uit om 3800 piek ofzo ex. verzendkosten.

Ik heb me de afgelopen 6 dagen helemaal verrot gelezen in review van mobo's. Die MSI kwam bij de meeste erg goed eruit en bij twee HardOCP en nog een zelf de beste en KT133A mobo. En ook veel gelezen over DDR en SDRAM. Ik zou echt voor SDRAM kiezen.. scheelt je paar centen kun je leuke brander voor kopen. Dat heb ik dus gedaan plextor brander erbij :) .
Thanks >:)

Nog anderen met een reactie??

Verwijderd

Als we het over een mobo hebben, zou ik een ASUS nemen, zelf vind ik die de beste.....
...maar goed, welke merken natuurlijk ook goed zijn, maar misschien iets minder bekend, dat zijn: MSI, Aopen, Abit..... Hoewel je omtrendt de AMD Thunderbird eigenlijk alleen nog mar MSI en ASUS hoort. Ik zou dus voor ASUS gaan, maar MSI is ook goed, maar misschien ietsies goedkoper.

Verder wat betreft je miditower....tsja, dat moet jij weten welke e neemt, maar neem iig een beetje krachtige voeding: minstens 300 Watt, kom je later ook niet in de 'problemen' als je een extra onderdeel wilt kopen, zoals een brandertje...

Trouwus, waarom neem je geen brandertje, lijkt me in het geval van die 4000 piek geen overbodige luxe.....

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mooi, maar heb je de FAQ gelezen betreffende dit soort topics?

kijk ff bovenaan de topiclist HA :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.