Toon posts:

Toegevoegde waarde van merkgeheugen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over geheugen, ik ga binnen nu en een week een nieuw systeem aanschaffen en ik ben er nog niet over uit welk soort geheugen ik er in moet.

Ik wil graag weten wat nou bijvoorbeeld de toegevoegde waarde is van Mushkin, Corsair (deze twee zijn aan prijzige kant) en Dane-Elec, en uiteraard ook nog andere merken.

Maakt het veel verschil uit dan met bijvoorbeeld standaard geheugen op cas 3.

Hier zijn de specs van wat er allemaal in gaat, misschien dat er nog combinatie foutjes inzitten.

Plextor Brander 16/10/40 IDE retail
Pioneer DVD player Slot-In
Geheugen ?
IBM Deskstar 40 Gb 60GXP
AOpen Case HX08
Enermax 350 Watt
MSI K7T Turbo (Raid weet ik nog niet)
GlobalWin FOP38 CPU Cooler
Delta 80 MP Fans
Athlon 1200 (266 FBS)
ASUS 8200 GeForce3
SbLive

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:14
ik heb mijn verschil tussen cas 2 en cas 3 gemeten in sandra, dit was nog GEEN 2% !!

volgens mij maakt het (bijna) niks uit

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien dat het qua stabiliteit iets uitmaakt.

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 19:06 schreef kieskes het volgende:
ik heb mijn verschil tussen cas 2 en cas 3 gemeten in sandra, dit was nog GEEN 2% !!

volgens mij maakt het (bijna) niks uit
Hmmm, bij mij maakt cas 2-2-2 en cas 3-3-3 toch wel 10% uit! En verder is mijn onbekend merk geheugen eigenlijk 3-2-2, maar 2,2,2 trekt het ook prima. De FSB verder opschroefen lukt dan echter niet meer...

En dat is ook precies voor veel mensen reden om merkgeheugen te kopen: het kan een hogere FSB aan zonder dat je bijvoorbeeld van cas2 naar cas3 moet gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Dane-Elec 2 x 256 mb CAS2 staan op me lijstje.. beetje goede keuze of toch voor Corsair gaan. Mushkin is me echt te duur.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op dinsdag 05 juni 2001 20:24 schreef Mannekino het volgende:
Ik heb nu Dane-Elec 2 x 256 mb CAS2 staan op me lijstje.. beetje goede keuze of toch voor Corsair gaan. Mushkin is me echt te duur.
Wat geheugen betreft kijk ik zo tegen de zaak aan: ik wil per se merkspul, maar dan wel het goedkoopste merkspul. Dane-Elec valt geloof ik wel in die categorie. Tja, als je aan het extreem FSB overclocken wil slaan, dan moet je weer ander spul nemen; tenslotte werk geen enkele PC133 module gegarandeerd boven de 133~140Mhz. Weet niet precies wat het prijsverschil is tussen CL2 en 3, maar je moet je afvragen of die investering die luttele (onwaarneembare) procentjes real-life performance waard is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik zelf heb altijd no-name geheugen. Simpel vanwege de goedkope kosten.

Verwijderd

Kijk eens op site van www.rorupc.nl

hier hebben ze test v.w.b. FSB overclocking.

De goedkoopste is de beste :)

Verwijderd

Merk geheugen is hetzelfde geheugen met een stikkertje. Erg onzinnig dus. moet je voor de gein eens van dat compaq geheugen pakken, daar zit gewoon een boekwerk bij en een echtheidsverklaring. Nou, coe mij maar kloon spul. werkt hier ook prima

• TheSaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:44
Maar is het nou niet zo dat merk-geheugen stabieler is ? ook zonder over te klokken?

Silly hacker, root is for Administrators!

Verwijderd

Het is niet altijd compatibel met bepaalde mobos of andere reepjes geheugen, van een ander merk.

Verwijderd

Nooit gemerkt. Soms kom je gewoon geheugen tegen (toeval) kijk je op de chip, is het merkgeheugen exact hetzelfde als het kloon geheugen. :?
Als de tekst op de chip hetzelfde is dan is de rest ook hetzelfde

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Nou ik heb gemerkt dat goed merkgeheugen (kingstone) wel degenlijk sneller is dan merkloosgeheugen.

Jasper

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 14:38 schreef jasperj het volgende:
Nou ik heb gemerkt dat goed merkgeheugen (kingstone) wel degenlijk sneller is dan merkloosgeheugen.

Jasper
dat vraag ik me toch wel heel erg sterk af... 133 Mhz cas2 bijvoorbeeld is toch gewoon 133 Mhz cas2? Of het nu goedkoop of merkgeheugen is, die specificatie kan het aan, en als je het daarop instelt draait het gewoon zo snel. Betere stabiliteit kan ik me nog iets bij voorstellen: merkgeheugen is beter over te klokken, dus als ze draaien volgens de specifitaties heeft merkgeheugen het helemaal makkelijk... Maarja, ook het goedkope geheugen moet kunnen voldoen aan de specificaties. Of je dan nog kunt overklokken is een ander verhaal, maar wat erop staat zouden ze in elk geval stabiel moeten halen.

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik had continu shut met no-name. Ik heb het een paar maal geruild voor nieuw no-name. Nu heb ik A-merk (Hyundai) en de problemen zijn over.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Welding_Guy: RoRuPC doet me héél erg sterk denken aan een bepaalde site...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 13:58 schreef Brian Dickens het volgende:
Welding_Guy: RoRuPC doet me héél erg sterk denken aan een bepaalde site...
mag ik 1 keer raden ?

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

de chips op merk en noname zijn meestal hetzelfde, meestal gaat het om de print waar de chips op zitten, de controller die daar opzit, manier waarop de banen over het pcb lopen enz.

dat is bij merk gewoon gerafineerder allemaal

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

toegevoegde waarde is:

1. garantie, vaak levenslang
2. compatible, vooral KT133a chipsets kunnen zeer kritisch zijn over verschillende modules
3. performance is bij merk geheugen vaak beter, mijn cas3 Crucial loopt noname cas2 er in benchmarks uit.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het staat stoerder in je sig.

Het is 2de hands makkelijker door te verkopen.

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op donderdag 07 juni 2001 14:45 schreef Tijger het volgende:
toegevoegde waarde is:

1. garantie, vaak levenslang
2. compatible, vooral KT133a chipsets kunnen zeer kritisch zijn over verschillende modules
3. performance is bij merk geheugen vaak beter, mijn cas3 Crucial loopt noname cas2 er in benchmarks uit.
Punt 1 en 2 heb je goed, maar punt 3 mag je voor mij bewijzen! Of uitleggen.

systeem specs

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Het merk van je reepjes maakt (bijna) niet uit, het draait voornamelijk om de chips die erop zitten.
Met merk geheugen heb je altijd goede chips (infineon en dergelijke).
Met no-name reepjes heb je ook kans op goed geheugen maar ook op goedkopere chips die dus minder goed zijn.
Ze MOETEN het allemaal even snel doen op de standaard specificatie snelheid maar als je gaat overklokken zijn merkchips gewoon stabieler en kan je dus verder overklokken.

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Zou mogelijk zijn als ik dat noname nog had, heb ik aan de zaak verkocht *grin*.
Scheelde met SiSoft's mem benchmark ruim 10% in het nadeel van het cas2 spul.

Ga met hetzelfde merk op 2-2-2 en 3-2-2 maar eens testen trouwens, je zult zien dat het verschil sowieso heel klein is in de praktijk.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Pagina: 1