3 of 4 schermen aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• illya89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 00:25
Beste allemaal

Ik heb vroeger informatica gestudeerd maar dat is al 5 jaar geleden dus mijn kennis ivm pc's is 5 jaar gedateerd. Ik had op mijn oude desktop pc 3 schermen. 1 op het moederbord en 2 op mijn grafische kaart. Ik zou een nieuwe desktop willen kopen en vroeg mij af of dit nog mogelijk is of er nu al nieuwe oplossingen zijn want ik hoorde van een kameraad dat je maar max 2 schermen kan aansluiten op 1 grafische kaart.

Wat zijn mijn mogelijkheden? Kan iemand wat tips geven?

Gebruik: Vooral voor het kijken van films/tv af en toe gamen maar de oude games zoals AOE 2 enz. Misschien GTAV en GTA online.

Peace
Illya

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afhankelijk van hoe je eea wilt aansluiten kun je prima 4 monitoren aan 1 videokaart hangen, mits je er dan 2 of meer aansluit via een displaypoort.
Je kunt er ook 2 aan de IGP hangen en 2 aan een losse videokaart. Al hangt het wel een beetje van je configuratie af natuurlijk.

• illya89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 00:25
En gaat dat altijd? Bij elke type moederbord en/of grafische kaart?

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-02 16:23

basdej

OutSystems Consultant

nee, bij een Nvidia kan je maar maximaal 2 schermen aansluiten. bij een ATI kaart zou dit wel mogelijk moeten zijn

Hoi.

Verwijderd

Het Centraal Multi-monitor setup topic daar vind je vast ook wel nuttige informatie ;)
[Centraal] Multi-monitor setup

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
basdej schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:40:
nee, bij een Nvidia kan je maar maximaal 2 schermen aansluiten. bij een ATI kaart zou dit wel mogelijk moeten zijn
Dat klopt niet, een GTX770 kan al 3 schermen aan tegelijkertijd. 2 daarvan lopen dan bijvoorbeeld over DVI-D en één over HDMI.

Of je pc het gaat trekken met games op die resolutie, dat is een ander verhaal.

Als je toch soepel wilt gamen met 3 monitoren setup, dan raadt ik een 780 of vergelijkbaar aan qua prestatie.
Pagina: 1