Desktop/hackintosh voor tekenen in Photoshop

Pagina: 1
Acties:

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-04 11:36
Hoi,

Mijn vriendin heeft laatst een bosto kingtee 19MB gekocht (soort van Wacom Cintiq, maar dan stukken goedkoper), en wil deze gebruiken om in Photoshop tekeningen te maken. Nu gebruikt ze mijn PC hiervoor, want haar eigen laptop is niet krachtig genoeg om photoshop fatsoenlijk te draaien.

In de nabije toekomst wil ze een nieuwe PC aanschaffen, zo goedkoop mogelijk, welke goed in staat zal zijn om photoshop te draaien.. Ze zal dus niet gamen/filmpjes maken e.d. Alleen tekenen / foto's bewerken in photoshop (en misschien illustrator).

Nu neigde ze zelf er een beetje naar om te sparen voor een mac, maar dat lijkt me een beetje zonde van het geld. Dan is het volgens mij nog handiger om een hackintosh te maken, zolang ik er rekening mee hou dat de componenten die ik aanschaf compatible zijn.

Ik heb eventjes een setupje voor een PC welke volgens mij aan haar eisen moet voldoen, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen over deze setup

.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 229,-€ 229,-
1Gigabyte GA-Z68XP-UD3€ 54,-€ 54,-
1MS-Tech CA-0150€ 24,53€ 24,53
1LG IPS224V-PN Zwart€ 120,30€ 120,30
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 64,-€ 64,-
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,95€ 14,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,40€ 31,40
1Samsung 840 series 120GB€ 82,84€ 82,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 621,02

Hierbij heb ik gekozen voor een I7 processor met onboard GPU welke wel goed uit de benchmark kwam met photoshop. 8GB RAM welke ik in de toekomst misschien nog kan verhogen naar 16GB. 120 GB SSD voor het OS / lichte opslag. Later kan ik het eventueel altijd nog uitbreiden door een harde schijf toe te voegen.

Om zo goedkoop mogelijk uit te komen, lijkt me dat ik voornamelijk kan besparen op de CPU? Is deze "te" krachtig? En kan ze bijvoorbeeld ook goed af met een i5 voor haar eisen?

En hebben jullie misschien nog andere tips?

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Een i5 is ook prima voor photoshop.

Ho bevalt de bosto kingtee? En waar heeft ze deze gekocht?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die CPU is van 2 generaties geleden en ik zou dan ook voor een 4670k gaan. Moet je ook even je moederbord vervangen zodat het weer past.

• Yaldair
mirp schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:05:
Ho bevalt de bosto kingtee? En waar heeft ze deze gekocht?
Ze heeft hem 11 augustus gekocht via bosto-tablet.com en de 16e kwam hij binnen met DHL. Dus ze heeft hem nog niet echt lang. Eerste indruk is wel OK, maar ze moet nog even wennen aan op het scherm tekenen, en ervaart dat ze als ze snel een lijn wil zetten (zoals bij schetsen), hij hem niet (gioed/te laat) pakt. Maar we weten nog niet waardoor hij hem niet goed pakt. Of het nu door een te lichte druk komt, te snelle beweging, of verkeerde instelling. Dat moeten we dus nog even uitvogelen :)

Volgens mij zijn er nog wel wat calibratie-mogelijkheden die we nog even moeten uitvogelen. Eerste keer dat ze namelijk een tekentablet heeft/gebruikt :)

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 13:10
Mijn vorige computer met een intel 2 quad core kon photoshop ruimschoots trekken.
Het lijkt me ook sterk dat haar laptop dit niet kan, of deze moet wel heel oud/slecht zijn.

Tenzij ze heel erg veel met 3D gaat werken in de extended versie is een setup van €300-400 ook wel genoeg.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-04 07:44

Spoooky

Core temp 37°C

Hoe belangrijk is het hackintosh aspect? Voor dat is de site van tonymacx86 zo ongeveer dé bron om te kijken wat compatible is en wat niet.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Yaldair
Het hackintosh aspect is niet erg belangrijk. Ik kan er altijd windows 7 opzetten. Maar ik heb het idee dat ze denkt dat het fijner werkt, dus als het erop kan is het mooi meegenomen. De cpu's e.d. die ik erop had staan zijn allemaal succesvol geweest in bepaalde hackintosh builds volgens mij. (heb er even snel op gezocht steeds).

Haar laptop is een asus K43E volgens mij (http://www.asus.com/Noteb...ooks/K43E/#specifications). Dual core, met ik vermoed 4GB ram. Misschien kan ik daar ook wel gewoon 8GB van maken, en dat het probleem dan al een stuk minder is. Nu loopt photoshop gewoon traag...saven duurt een eeuwigheid bijvoorbeeld.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Yaldair schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:40:
Het hackintosh aspect is niet erg belangrijk. Ik kan er altijd windows 7 opzetten. Maar ik heb het idee dat ze denkt dat het fijner werkt, dus als het erop kan is het mooi meegenomen. De cpu's e.d. die ik erop had staan zijn allemaal succesvol geweest in bepaalde hackintosh builds volgens mij. (heb er even snel op gezocht steeds).

Haar laptop is een asus K43E volgens mij (http://www.asus.com/Noteb...ooks/K43E/#specifications). Dual core, met ik vermoed 4GB ram. Misschien kan ik daar ook wel gewoon 8GB van maken, en dat het probleem dan al een stuk minder is. Nu loopt photoshop gewoon traag...saven duurt een eeuwigheid bijvoorbeeld.
Zet er een ssd en 8 of 16 gb ram in en die laptop kan weer even voorruit (en de ssd kan je mooi meenmen naar volgend systeem als de laptop echt op is)

• thescorpi0n
Yaldair schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:40:

Dat kan haast niet aan de RAM liggen. Photoshop zou daar prima op moeten lopen, is eerder een software probleem dan een hardware probleem.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-04 07:44

Spoooky

Core temp 37°C

max is dus 8GB, maar zelfs met 4 GB zou photoshop al redelijk moeten draaien. Is de harde schijf niet brak? En de drivers up to date?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Yaldair
Ik zal vanavond wanneer ik thuis ben even checken of ik het goeie nummer heb. Maar is een 43 of 53 dus zoveel verschil is er niet. Maar dan post ik ook meteen de precieze RAM etc.Drivers zijn volgens mij up-to-date. Volgens mij ook niks mis met de harde schijf.

[ Voor 5% gewijzigd door Yaldair op 19-08-2013 13:00 ]

• thescorpi0n
Yaldair schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:59:
Ik zal vanavond wanneer ik thuis ben even checken of ik het goeie nummer heb. Maar is een 43 of 53 dus zoveel verschil is er niet. Maar dan post ik ook meteen de precieze RAM etc.Drivers zijn volgens mij up-to-date. Volgens mij ook niks mis met de harde schijf.
Al geprobeert photoshop opnieuw te installeren?

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Misschien vind je dit interessant:

Desktop fotobewerking: zuinig, stil en futureproof

• Yaldair
Ik heb even gekeken wat ze nu heeft: Asus K53SC
core i3-2310M, 2.1GHz
4GB RAM
Pagina: 1