De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nee hoor, in de titel staat het ook alnFo schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:23:
[...]
[...]
Wat ik zo ver gelezen heb, is het juist andersom, minder rare onsamenhangende dingen in beyond.
Maar goed, snel maar de game door fietsen.
Ik lees nu geen spoiler hoop ik, 2de ziel ?![]()
[afbeelding]
Maar ik vond heavy rain een verhaal wat echt gebeurd kon zijn. Beyond vind ik dit een stuk minder hebben want wie heeft er nou beschikking over een andere entiteit (zoals dat in de game wordt genoemd)
@bram1984; was gisteren bij MM in Zwolle en zag nog in elk geval 6 premium steelbook versies liggen. Prijs: 69,95Vrijdag schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:08:
[...]
Een foldertje van de Mediamarkt maar die was van een week of twee geleden en heb ik niet meer helaas
PSN: breminem
Zijn er mensen die hun bestelling via een webshop al binnen hebben?
In Heavy Rain gebeuren ook dingen die niet kunnen. FBI-agent met z'n VR-bril in z'n eigen wereld en het sporentracken met die bril is ook science fiction.giganielsie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:44:
Zooo.. Best al ver gevorderd in de game en het is echt iets anders dan de mainstream games. Is te vergelijken met Heavy Rain maar dan zitten hier dingen in die niet echt kunnen gebeuren (2e ziel). Hierdoor vind ik Heavy Rain wel wat leuker. Maar sowieso een must buy!
Vind het spel ook wel een beetje de sfeer van uncharted hebben, hoe gek het misschien ook klinkt.
Mijn bestelling van bol.com is binnen.bram1984 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:20:
Beyond lijkt me dat ook, daarom zal hij als het goed is nu bij me in de brievenbus moeten liggen! Ik gun Quantic Dream mijn euro's wel, puur omdat ze het aandurven een 'niet mainstream' game te maken!
Zie graag een spirituele opvolger op de PS4!
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ohja, nu je het zegt...giganielsie schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:14:
[...]
Nee hoor, in de titel staat het ook al![]()
Maar ik vond heavy rain een verhaal wat echt gebeurd kon zijn. Beyond vind ik dit een stuk minder hebben want wie heeft er nou beschikking over een andere entiteit (zoals dat in de game wordt genoemd)

Game is binnen, morgen vrij.
Why We Need More Games Like 'Beyond: Two Souls'
[ Voor 20% gewijzigd door nFo op 09-10-2013 17:10 ]
Ik had niet het idee dat ik naar current gen zat te kijken, als ik niet beter wist zou ik denken dat dit eerder richting next gen gaat. Tevens het acteer werk is erg goed gedaan, er is veel aandacht aan besteed en dat komt de game ten goede.
Al met al wat ik tot nu toe heb gezien is het echt een hele bijzondere game ervaring. Of het nu deels een beetje richting een film gaat dat maakt me echt niet uit, ik zie het niet als nadeel.
Je word er echt in opgezogen en bij mij zijn er niet zo veel games die dat lukt.
Dan de keuzes die je in de game kan maken, ik zelf houd daar altijd wel van. Vergeet vast nog wel meer pluspunten maar dit zijn voor mij de voornaamste.
Enige nadelen waar ik me wel wat aan stoorde zijn de volgende.
Wat me opviel is dat er frame drops zijn en haperingen van bv een seconde.
Het is niet zo dat dit 20x per minuut zo is maar het komt regelmatig voor.
Of dit komt omdat hij de game via de disc draait weet ik niet( hij heeft 12GB model PS3) wellicht is het anders als je de game op de schijf installed.
Toch ondanks dat dit voor komt blijft de totaal ervaring voor mij erg goed en is dit voor mij persoonlijk nu al ( heb maar paar uur gezien) 1 van de betere PS3 games aller tijden en dus echt een must buy als je van dit genre houd en een PS3 hebt.
[ Voor 67% gewijzigd door pino85 op 09-10-2013 19:16 ]
Liefhebber van Tweakers
Bedankt je reactie Pino.pino85 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:28:
Heb de game bij mijn neefje gespeeld en moet zeggen ik ben echt weg geblazen door hoe deze game er uit ziet.
Ik had niet het idee dat ik naar current gen zat te kijken, als ik niet beter wist zou ik denken dat dit eerder richting next gen gaat. Tevens het acteer werk is erg goed gedaan, er is veel aandacht aan besteed en dat komt de game ten goede.
Al met al wat ik tot nu toe heb gezien is het echt een hele bijzondere game ervaring. Of het nu deels een beetje richting een film gaat dat maakt me echt niet uit, ik zie het niet als nadeel.
Je word er echt in opgezogen en bij mij zijn er niet zo veel games die dat lukt.
Dan de keuzes die je in de game kan maken, ik zelf houd daar altijd wel van. Vergeet vast nog wel meer pluspunten maar dit zijn voor mij de voornaamste.
Enige nadelen waar ik me wel wat aan stoorde zijn de volgende.
Wat me opviel is dat er frame drops zijn en haperingen van bv een seconde.
Het is niet zo dat dit 20x per minuut zo is maar het komt regelmatig voor.
Of dit komt omdat hij de game via de disc draait weet ik niet( hij heeft 12GB model) wellicht is het anders als je de game op de schijf installed.
Toch ondanks dat dit voor komt blijft de totaal ervaring voor mij erg goed en is dit voor mij persoonlijk nu al ( heb maar paar uur gezien) 1 van de betere PS3 games aller tijden en dus echt een must buy als je van dit genre houd en een PS3 hebt.
Ja, de PS3 zit flink te zagen, maar goed is even kijken, zag al een update 1.01.
Special Edition DLC moet je via de PS Store downloaden, ingame werkt nog niet.
Bij Downloads zie een lijst met items die je kan downloaden -> Avatar,Thema, Soundtrack,Extra content moet denk ik de ENG,DUT versie.
Verder nog een making of ect.
Ondanks mijn twijfels gisterenavond over de leverbaarheid door Bol.com, is mijn "special edition" vandaag keurig geleverd per post.bram1984 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:20:
Vanavond natuurlijk weer andere dingen te doen, maar morgenavond zeker eens spelen
Laat als je wilt even weten of die 1.01 update iets uitmaakt. Tevens draai jij hem ook via de disc of via de HD?nFo schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:25:
[...]
Bedankt je reactie Pino.![]()
Ja, de PS3 zit flink te zagen, maar goed is even kijken, zag al een update 1.01.
Special Edition DLC moet je via de PS Store downloaden, ingame werkt nog niet.
Bij Downloads zie een lijst met items die je kan downloaden -> Avatar,Thema, Soundtrack,Extra content moet denk ik de ENG,DUT versie.
Verder nog een making of ect.
Liefhebber van Tweakers
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik heb zo een 2,5 uur gespeeld net, en kon maar moeilijk stoppen.
Het verhaal is heel tof gedaan en ook de animaties zijn erg indrukwekkend.
Het grootste pluspunt t.o.v. Heavy Rain is echter de besturing. Je hebt veel meer controle en je doet in de regel ook veel meer. Ja het is zo lineair als mijn gulp, maar het verhalende is briljant uitgewerkt en ik zat op het puntje van mijn stoel.
Na The Last of Us de beste game van het jaar voor mij, by far.
Ik begrijp niet waar die lage cijfers vandaan komen.
Maakt niet uit die update, via de disk, op de hdd installeren kan volgens mij niet.pino85 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:16:
[...]
Laat als je wilt even weten of die 1.01 update iets uitmaakt. Tevens draai jij hem ook via de disc of via de HD?
Wel die 3GB geloof ik, die verplicht op de hdd moet.
Lab is erg mooi ja, en deed mij ook denken aanbram1984 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:42:
Dit is grafisch echt een van de meest indrukwekkendste games die ik ooit gezien heb. Dat stuk in het bos bijvoorbeeld, of in dat lab, het lijkt soms echt next-gen shit. Een bepaalde scene waarbij je met Ellie Jodie door de sneeuw loopt, deed me zelfs denken aan het begin van de trailer van The Division, en dat zegt wat.
Het grootste pluspunt t.o.v. Heavy Rain is echter de besturing. Je hebt veel meer controle en je doet in de regel ook veel meer. Ja het is zo lineair als mijn gulp, maar het verhalende is briljant uitgewerkt en ik zat op het puntje van mijn stoel.
Die wezens uit het portaal daar lijken ook op die van de: The Darkness en Resident Evil 5 met de zwarte tentakels.
Kijk je lekker alle games op Youtube, kan je de PS3 verkopen.witeken schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:17:
Erg interessante game, maar ik ga 'm niet kopen. Net zoals ik met NFS The Run heb gedaan, is dit wel een mooie game om op Youtube te bekijken.
Het inderdaad niet voor iedereen, maar goed je hebt de demo tenminste geprobeerd.JackL89 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:18:
Vandaag de demo gespeeld, maar BTS kan mij niet bekoren. Oke, het verhaal is goed, grafisch is het zeer mooi, maar er zit te weinig gameplay in voor mij. Ik speel een bijrol, mag het verhaal een beetje helpen door telkens een knopje in te drukken. Nee, dit is geen game voor mij.
Ik ben zelfs even met GTA V gestopt, heb ik eerlijk gezegd ook een: been there done that gevoel bij.
[ Voor 89% gewijzigd door nFo op 10-10-2013 00:03 ]
Precies, ik heb t zelfde even met GTA V, hoewel ik m nog niet heb uitgespeeld..nFo schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:27:
[...]
Het inderdaad niet voor iedereen, maar goed je hebt de demo tenminste geprobeerd.
Ik ben zelfs even met GTA V gestopt, heb ik eerlijk gezegd ook een: been there done that gevoel bij.
Maar GTA is dan wel weer een game die ik over een maand nog steeds speel.. De wereld is te groot, en heb nog altijd niet alles ontdekt
In de tussentijd het prachtige Beyond eens spelen... Ben zeer benieuwd naar de controls, wat het prettigst werkt; normale controller, Move controller of via je Android/iPhone toestel...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ben het helemaal met je eens, camera is ook wel verbetert alleen soms zijn er nog momenten bij dat je wel eens denkt van waarom staat die camera zo? verder geen echt storende problemen gehad met de camera.bram1984 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:42:
Dit is grafisch echt een van de meest indrukwekkendste games die ik ooit gezien heb. Dat stuk in het bos bijvoorbeeld, of in dat lab, het lijkt soms echt next-gen shit. Een bepaalde scene waarbij je met Ellie Jodie door de sneeuw loopt, deed me zelfs denken aan het begin van de trailer van The Division, en dat zegt wat.
Waar bepaalde lagere cijfers vandaan komen zit hem in het feit(denk ik)dat sommigen het geen game meer vinden. De scheiding of de lijn tussen een game/film word steeds kleiner en dat is niet voor iedereen een pluspunt. Je kan het ervaren als zoals al werd gezegd dat je of een bijrol speelt of dat de gameplay(actieve rol) te klein is.
Ik zelf heb dat niet en ben al benieuwd wat ze op de PS4 gaan laten zien want als dit uit deze oude console kan worden geperst dan laat maar komen.
[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 10-10-2013 01:36 ]
Liefhebber van Tweakers
Je hebt geen meerdere save slots zag ik.
Wilde even wat proberen in de chapter, the embassy...
Ja dus, ik let niet op....
En David Cage maar zeggen dat het geen horror game is.
[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 10-10-2013 13:23 ]
Ik dacht dat BTS juist grafisch top was? Ondervinden jullie dit ook dan namelijk?
En IGN is al helemaal niet serieus te nemen, een 6 geven voor Beyond two souls maar een dikke 9.3 voor een kut game zoals Black ops 2
IGN is echt een kansloze site.
Ze zullen niet genoeg advertentieruimte gekocht hebben op IGN.iPodKiller schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:41:
En IGN is al helemaal niet serieus te nemen, een 6 geven voor Beyond two souls maar een dikke 9.3 voor een kut game zoals Black ops 2Ga hem binnenkort eens lekker kopen!
Lijkt mij dat als je Heavy Rain goed vond, je dit ook wel kan smaken. Ik vond Heavy Rain geweldig, dus zal dit spel binnenkort ook wel halen.
I'll do what I can, but expect very little.
Grafisch is het top, maar als je echt gaat zoeken, vind je wel wat zoals bij elke game.iPodKiller schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:41:
Zo zeg, wat een afwisselende reviews, maar dan zie ik reviews zoals deze langskomen van XGN, die een 9.5 geeft. - Kleine grafische minpuntjes
Ik dacht dat BTS juist grafisch top was? Ondervinden jullie dit ook dan namelijk?
En IGN is al helemaal niet serieus te nemen, een 6 geven voor Beyond two souls maar een dikke 9.3 voor een kut game zoals Black ops 2Ga hem binnenkort eens lekker kopen!
Sommige auto's zien er een beetje nep uit, was met heavy rain ook zo.
Volgende keer maar door Polyphony laten doen.
Maarja het is geen race game.
Heavy Rain met veel plezier gespeeld en de demo van BTS was indrukwekkend
...alleen nog een keer Fahrenheit op de PS2 gaan spelen
Ben met het spel ook wel benieuwd hoe het gaat met een Android smartphone, aangezien ze een app hebben uitgebracht om het spel met je smartphone te 'controllen'.
€55 is ook heel netjes. Was een opmerking met een knipoog; als ik 'em morgen niet heb dan had ik maar minder "lui" moeten zijn en hem bij MM moeten gaan ophalenbram1984 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:12:
Tja 55 bij MM/Saturn is anders ook netjes. Bij Bart Smit durven ze er € 65,- voor te vragen. Kansloos.
[EDIT] Verzonden!

Via budget gaming 48.50, maar dan wel de 'standaard' versie.Gim schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:20:
[...]
€55 is ook heel netjes. Was een opmerking met een knipoog; als ik 'em morgen niet heb dan had ik maar minder "lui" moeten zijn en hem bij MM moeten gaan ophalenMaar €65 is echt kansloos ja; terwijl Bart Smit zo nu en dan ook met hele leuke stuntprijzen naar voren treedt voor specifieke spellen.
[EDIT] Verzonden!
http://www.yourgamezone.nl/PS3-Beyond-Two-Souls
Met Beyond Two Souls vermaak ik me prima mee tot dusver, dit is 1 van de weinige games die ik uren achter elkaar kan blijven spelen (een GTA bijvoorbeeld kan ik zo weer uitzetten omdat ik me makkelijk verveel - of ligt dat aan mij?) de game ziet er erg goed uit, personage van Jodie weet me goed te boeien (dat scheelt een hoop, dat kind bijv. uit Last of Us vond ik ontzettend vervelend) voiceacting door Ellen Page is ook topnotch. Je ziet haar echt opgroeien in de verschillende chapters, de ene is weer superspannend, de ander gaat weer over haar childhood: heel erg afwisselend.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Beyond is wel wat minder QTE's, vooral in gevechten is het vervangen door Bullet Time zonder bullets.Gim schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:18:
Op Gamer.nl krijgt de game slechts een matige score mee, maar ik denk dat de mensen die zich met Heavy Rain vermaakt hebben, zich ook vermaken met dit spel. Hou je niet van quicktime events van Heavy Rain, dan allicht ook niet met dit spel.
Uncharted 3 begint ook met de ene QTE naar de andere...
Interview met Lorne Balfe: over de Beyond Two Souls soundtrack en films ect
http://www.filmmusicmag.com/?p=11915
https://twitter.com/Lornebalfe
Extended soundtrack met 16 tracks staat op PSN.
Jammer dat de Special Edition maar 4 tracks heeft.
[ Voor 26% gewijzigd door nFo op 12-10-2013 00:23 ]
Zonde, want in Heavy Rain kreeg je wel bij de Special Edition de comlete soundtrack cadeau.nFo schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:18:
[...]
Extended soundtrack met 16 tracks staat op PSN.
Jammer dat de Special Edition maar 4 tracks heeft.
Het zijn wel de beste nummers moet ik zeggen.Jorn1986 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:10:
[...]
Zonde, want in Heavy Rain kreeg je wel bij de Special Edition de comlete soundtrack cadeau.
€ 5,- voor alle tracks is ook niet zo duur, maar mooi is anders.
Het verschil is uiteraard dat dit spel het enkel van het verhaal moet hebben (net zoals The Run overigens). Iedereen heeft zijn eigen smaak qua games, en ik vind het leuker (en goedkoper) om te kijken hoe iemand anders het spel speelt.nFo schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:27:
Kijk je lekker alle games op Youtube, kan je de PS3 verkopen.
Dat vind jijbram1984 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 06:45:
Ik heb GTA zelfs verkocht om met dat geld deze te halen. Overgewaardeerde bende.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik dacht dat je aan het trollen was, maar goed.witeken schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:31:
[...]
Het verschil is uiteraard dat dit spel het enkel van het verhaal moet hebben (net zoals The Run overigens). Iedereen heeft zijn eigen smaak qua games, en ik vind het leuker (en goedkoper) om te kijken hoe iemand anders het spel speelt.
[...]
Dat vind jij![]()
.
Zit liever zelf aan de knoppen, dan dat ik op YouTube kijk.
Zelf inmiddels uitgespeeld, en een geweldige game moet ik zeggen.
Bijzondere mooie ervaring...
Dem graphics, vooral sommige indoor locaties lijken wel nextgen
Nu de reviews maar is lezen......
[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 14-10-2013 22:48 ]
Al met al vind ik het een mooie game, moet het nog laten bezinken, zijn er echt tig endings mogelijk? Denk niet dat ik de game daarvoor een paar keer opnieuw ga "spelen"
Iets over de helft ongeveer.bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:58:
Vraagje aan jou hierboven. Heb jij enig idee hoe ver ik in het verhaal zit ongeveer?
spoiler:Ik heb net dat hele stuk op die ranch gedaan met die indianen gasten.
Je kan de laatste chapter bijvoorbeeld opnieuw doen.Terryb47 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:03:
Volgens mij zit je ergens op de helft?
Al met al vind ik het een mooie game, moet het nog laten bezinken, zijn er echt tig endings mogelijk? Denk niet dat ik de game daarvoor een paar keer opnieuw ga "spelen"dan maar youtube kijken...
Is meer een combinatie van eindes, niet 23 totaal verschillende.
Maar staat op YouTube inderdaad, zelf wel zin nog een keer er door heen te gaan.
Verder heb ik 57 pagina's op neogaf zitten lezen en het spoiler topic, dus als er nog vragen zijn ?
[ Voor 50% gewijzigd door nFo op 15-10-2013 17:07 ]
Vind Beyond een wel stuk leuker Heavy Rain, meer mijn ding.Terryb47 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:40:
Ah dat scheelt een hoop, maar voor nu laat ik de game een tijdje liggen. Denk dat het weer tijd is om Heavy Rain op te graven, tis weer wat jaartjes terug nu, kan me er weinig van herinneren. Altijd leuk om de beste games opnieuw te spelen voordat het "next gen" geweld losbarst.
Het Heavy Rain topic, wellicht nog leuk om te lezen.
[PS3] Heavy Rain
[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 14-10-2013 23:06 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dus qua verhaal ongeveer evenveel mogelijkheden als in Heavy Rain? Daar was het ook een compilatie van enkele filmpjes die gekozen werden op basis van je keuzes.nFo schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:12:
[...]
Iets over de helft ongeveer.
[...]
Je kan de laatste chapter bijvoorbeeld opnieuw doen.
Is meer een combinatie eindes, niet 23 totaal verschillende.
Maar staat op YouTube inderdaad, zelf wel zin nog een keer er door heen te gaan.![]()
Verder heb ik 57 pagina's op neogaf zitten lezen en het spoiler topic, dus als er nog vragen zijn ?
Ik ben in ieder geval dan al tevreden dat er meerdere eindes zijn. Sommige reviews lieten uitschijnen dat je keuzes geen echte invloed hadden. (Zelfde mensen die dan wel bv The Walking Dead hoge scores geven, terwijl daar keuzes geen invloed hebben.)
I'll do what I can, but expect very little.
De keuzes die je maakt zijn in Beyond van minder belang dan in Heavy Rain.4bit schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:17:
[...]
Dus qua verhaal ongeveer evenveel mogelijkheden als in Heavy Rain? Daar was het ook een compilatie van enkele filmpjes die gekozen werden op basis van je keuzes.
Ik ben in ieder geval dan al tevreden dat er meerdere eindes zijn. Sommige reviews lieten uitschijnen dat je keuzes geen echte invloed hadden. (Zelfde mensen die dan wel bv The Walking Dead hoge scores geven, terwijl daar keuzes geen invloed hebben.)
Maar komt ook omdat het nu meer verborgen lijkt te zijn dan in Heavy Rain.
Zelf vind ik het niet zo erg, maar kan het mij wel voorstellen de de reviews er over vallen.
Ik zoek nog een complete: "branching tree" welke opties je allemaal hebt in de game.
Betere graphics ?Jumpman schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:16:
Zojuist de Beyond Two Souls demo even doorspeeld. Het hield me wel aan het scherm gekluisterd, maar dat deed de Heavy Rain demo ook destijds. Heavy Rain heb ik hier ook nog liggen nooit aangeraakt, ook maar eens mee beginnen. Wel had ik op één of andere manier betere graphics in Beyond Two Souls verwacht, omdat de wereld minder open is als in Uncharted 3 Drake's Deception en The Last Of Us. Deze twee laatste games zijn denk ik nog steeds de mooiste Playstation 3 games.
Komt misschien omdat het in Beyond niet altijd even consistent is.
Zeker de buiten locaties zijn niet altijd zo mooi als een Uncharted misschien.
Sommige indoor locatie zijn wel bijzonder mooi en zeker de gezichten van de main characters.
[ Voor 33% gewijzigd door nFo op 15-10-2013 20:16 ]
Heb wel het idee dat er veel minder op knoppen (en knoppen combi's) gedrukt hoeft te worden in vergelijk met Heavy Rain. Ook het maken van beslissingen leek meer aanwezig bij Fahrenheit en Heavy Rain ("oh ik moet hier en hier aan denken voordat ik wegloop"), maar wellicht dat het nog aan bod komt met Beyond... of dat het inderdaad meer verborgen aanwezig is. Wil het ook niet teveel vergelijken met Heavy Rain. Vind het dusver wel een mooi gemaakt spel / interactieve film (net hoe je het wil noemen)... erg benieuwd waar het verhaal naartoe gaat. Het springen in de tijd met de scenes vind ik niet storend; puzzelstukjes van een verhaal. Sowieso leuk dat een actrice als Ellen Page hieraan heeft meegewerkt. EN... het is mogelijk om bonussen vrij te spelen; dusver een paar gevonden.
Had gisteren het vermoeden dat ik een level "niet gehaald" heb door een eigen fail met knoppen drukken. *Mompel*, kijken of ik die later nog eens kan herspelen om te kijken of te kijken of er nog wat anders achteraan komt... :-)
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 16-10-2013 08:57 ]
Gelijk de PS3 uitgezet en naast mijn vriendin in bed gekropen.
Ja, leuk stukje als je voor het eerst ziet.bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:30:
Sommige stukken zijn echt scary.
spoiler:Ik moest gisteren met kleine Jodie dat boek uit die kamer ernaast pakken, staan er ineens 2 creeps met bebloede gezichten voor en achter me.
Gelijk de PS3 uitgezet en naast mijn vriendin in bed gekropen.
Ik ga nu beginnen met de: The Last of Us.
Is even kijken, de Uncharted serie kan mijn niet zo bekoren.
Uncharted 1 verzand halverwege in een shooter, Deel 3 vorige week even mee begonnen.
Maar nog niet verder mee gegaan.
[ Voor 20% gewijzigd door nFo op 16-10-2013 17:05 ]
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Bij Downloads in het menu.DarthDavy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:20:
Waar moet je eigenlijk de 'Advanced Experiments' DLC terugvinden die je kan downloaden met de special edition? Ik heb hem gedownload en geinstalleerd, maar ik vind hem nergens terug in het menu.
Maar je hebt verschillende versies van die DLC.
Je moet de ENG/DUT hebben.
Thanks, bevalt mij beter dan Uncharted zo ver.bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:02:
Lijkt in vrijwel niks op Uncharted, behalve graphics en third person. Veel plezier, ik ben jaloers (heb 'm al 3x uitgesleeld).
Misschien beter eerst Last Of Us kunnen spelen, is weer even wennen aan de graphics.
[ Voor 31% gewijzigd door nFo op 17-10-2013 17:11 ]
mattderi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:38:
Is er een manier omspoiler:in The Mission het verhaal uit te spelen zonder de vader te doden van het kindsoldaat? Het lijkt mij een opgelegd iets, wat ik eigenlijk wel jammer vind.
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 17-10-2013 22:10 ]
Lijkt me niet, dat zit juist zo in het verhaal verweven. Is dat eigenlijk een van de laatste missies of niet?mattderi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:38:
Is er een manier omspoiler:in The Mission het verhaal uit te spelen zonder de vader te doden van het kindsoldaat? Het lijkt mij een opgelegd iets, wat ik eigenlijk wel jammer vind.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=jznGf82VvuQ"]YouTube: DP/30 Gaming: Ellen Page - Beyond: Two Souls[/video]
Haha. Omdat ik de game graag uit wil spelen, zodat ik deze snel kan verkopen om met dat geld Arkham Origins te halen.Terryb47 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:52:
Volgens mij heb je nog wel een paar uur te gaan, waarom zit je dat steeds (af) te vragen waar je in de game bent?
Gewoon in de kast laten liggen..bram1984 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:00:
[...]
Haha. Omdat ik de game graag uit wil spelen, zodat ik deze snel kan verkopen om met dat geld Arkham Origins te halen.
Beyond: Two Souls Spoilercast
http://www.gamespot.com/v...spoilercast/2300-6415661/
Viel mij trouwens op dat sommige scenes je meer kan doen, dan je denkt.
Bijvoorbeeld: Het eerste gesprek met Dawkins. (First Interview)
Niet meteen gaan zitten, maar eerst even verkennen.
[ Voor 15% gewijzigd door nFo op 19-10-2013 18:48 ]
Snap alleen één ding niet wat betreft het einde:
Ja klopt, maar volgens mij...bram1984 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:45:
spoiler:Ja, heb ik gedaan (met Aiden over die wonden gegaan), maar Jodie zegt op dat moment dat hij niet meer te redden is, of iets in die strekking
Ik ben nu in het Homeless level en op het moment dat Jodie uit het gebouw springt crasht de game + ps3. Hij freezed en doet helemaal niets meer, ik heb echt een harde reset nodig om weer iets te kunnen.
Ik heb dit stuk op 3 verschillende momenten gespeeld (PS3 laten afkoelen), maar hij blijft precies op dit punt vastlopen.
Ik speel overigens de officiele press kit versie van het spel (maar zie geen reviewers die dit probleem ook hadden)
Iemand een idee hoe ik voorbij dit stuk kan komen? wil het spel wel graag uitspelen namelijk!
http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl
Probeer is de laatste patch.Dr. Retro schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:07:
Ik heb een vreemd probleem met Beyond Two Souls en ik kom er met wat googlen niet uit
Ik ben nu in het Homeless level en op het moment dat Jodie uit het gebouw springt crasht de game + ps3. Hij freezed en doet helemaal niets meer, ik heb echt een harde reset nodig om weer iets te kunnen.
Ik heb dit stuk op 3 verschillende momenten gespeeld (PS3 laten afkoelen), maar hij blijft precies op dit punt vastlopen.
Ik speel overigens de officiele press kit versie van het spel (maar zie geen reviewers die dit probleem ook hadden)
Iemand een idee hoe ik voorbij dit stuk kan komen? wil het spel wel graag uitspelen namelijk!
1.01 of 1.02
zit toch niet echt een spoiler in mijn vraag?bram1984 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:52:
Ik heb geen idee, maar heb je wel eens van spoiler tags gehoord?
mijn PS3 update automatisch, ik kan niet handmatig naar een patch zoeken toch?
Ik heb veel plezier gehad aan deze game. Grafisch is de game super en het feit dat ze bekende acteurs gebruiken voegt toch wel iets toe. Toch heeft het spel me niet zo vast gehouden als Heavy Rain. Daar was ik emotioneler bij betrokken en had ik echt een wauw gevoel wanneer het einde zich ontplooide. In Beyond miste ik meer de emotionele betrokkenheid en de opbouw naar een climax die Heavy Rain had.
Weet iemand trouwens hoe je de extra content kan spelen? Die was volgens mij niet in het verhaal verwerkt.
[ Voor 8% gewijzigd door mattderi op 24-10-2013 20:21 ]
Wellicht nog DLC, daar had co-ceo Fondaumiere het nog over op twitter.
De volgende game wordt: Singularity
http://www.estibot.com/wh...s&data=singularityps4.com
Extra content kan je spelen via het Hoofdmenu.
Bij downloads dacht ik.
[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 24-10-2013 21:06 ]
Vind keuzes maken in een spel altijd zo lastig ;-) Is het de goede, wat gebeurd er als je het andere kiest.. Ga het laatste hoofdstuk vast nog wel een keer opnieuw spelen, en dan kies ik voor het andere einde.
En soms nog momenten dat je bijna emotioneel zou worden
Ik snap alleen de laatste zin van Jodie niet:
Heb ik stiekem wat gemist op het eind?
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Je hebtNakebod schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:07:
The End.
Vind keuzes maken in een spel altijd zo lastig ;-) Is het de goede, wat gebeurd er als je het andere kiest.. Ga het laatste hoofdstuk vast nog wel een keer opnieuw spelen, en dan kies ik voor het andere einde.
En soms nog momenten dat je bijna emotioneel zou worden
Ik snap alleen de laatste zin van Jodie niet:spoiler:I died twice already. Nu had ik als einde gekozen voor Life, en niet voor Beyond.
Heb ik stiekem wat gemist op het eind?
Twee keer weet ik ook even niet.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ohja, al vergeten..Nakebod schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:40:
Ah ja natuurlijk. Zover denk ik niet terugEn zo bekeken, dan zou de 2e keer kunnen zijn:
spoiler:De coma waarin je ligt bijna aan het einde.
Zit nu helemaal in de Last of Us.
Gelukkig merk je tijdens het spelen het niet zo erg.
Maar David Cage is geen goede script writer helaas, het is wel beter dan Heavy Rain.
Bijvoorbeeld: The Party leuke scene maar....."well, that escalated quickly"
Gelukkig gaan ze voor het volgende project (Singularity) wel twee writers aan stellen, thank god.
" co-CEO Guillaume de Fondaumière has begun hiring screenwriters, film directors, and other Hollywood talent to guide Cage on his PlayStation 4 title -- a first for the developer."
" This process has already shown "very positive signs" through Quantic Dream's untitled PlayStation 4 game which is being written by a team of three people, including Cage. "
http://www.destructoid.co...ctors-on-ps4-252638.phtml
Oef, wat een heerlijk spel weer. Heavy rain was ook heerlijk, en deze game trekt je ook zo lekker een film wereldje in.
Wel heb ik best vaak last van framedrops en schokkende beelden. ENige echte minpunt voor mij.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Echt een game waarvoor je lekker languit op de bank kan gaan liggen, biertje in de ene hand controller in de andere en jezelf laten meeslepen door het verhaal.
Verhaal zat aardig in elkaar, wel erg door elkaar, maar dat word nog kortstondig uitgelegd op het eind waarom. Jammer dat er niet meer hoofdstukken in zaten als Navajo, dat vond ik een van de leukere hoofdstukken.
Toch wel jammer dat keuzes die je maakt niet echt een grote impact hebben op het verloop van het verhaal. Ben nu met een 2e ronde bezig, en maak nu de tegenovergestelde keuzes, maar er veranderd weinig. Alleen het einde zal iets anders zijn.
Is de dlc eigenlijk de moeite? Van wat ik lees is het een 10min durend hindernissenparcours...
Stelt weinig voor.
Hopende op een HD remake van Fahrenheit...
http://www.quanticdream.c...ion/thanks-a-million.html
[ Voor 17% gewijzigd door nFo op 18-01-2014 20:03 ]
Hopelijk gaan ze alleen niet weer klagen dat ze veel meer hadden kunnen verkopen als er niet gepiraat zou worden, puur gebaseerd op behaalde trophies bij gamers (iets lenen van iemand wilt niet zeggen dat je het anders gekocht zou hebben), net als bij Heavy Rain toentertijd.
PSN id: NL_SToRM
Aan de andere kant kan ik wel goed begrijpen dat dit soort spellen echt niet voor iedereen weggelegd is. De besturing is soms ook wel apart met al die knoppen combinaties die je moet gebruiken.
Dat vond ik tot nu toe ook een van de betere hoofdstukken.peto84 schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:18:
Jammer dat er niet meer hoofdstukken in zaten als Navajo, dat vond ik een van de leukere hoofdstukken.
[ Voor 27% gewijzigd door SToRM666 op 18-04-2014 12:27 ]
PSN id: NL_SToRM
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb het totaal niet ervaren als een "game" maar meer als een "film" Ik denk dat iedereen die een beetje geniet van films met een storyline (in tegen deel tot actionfilms) , dit is weggelegd.SToRM666 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:25:
Ik heb dit spel ondertussen al een tijd liggen en ben nu ook al redelijk ver in het verhaal. Ik moest er in het begin even inkomen, maar het verhaal vind ik wel weer goed.
Aan de andere kant kan ik wel goed begrijpen dat dit soort spellen echt niet voor iedereen weggelegd is. De besturing is soms ook wel apart met al die knoppen combinaties die je moet gebruiken.
[...]
Dat vond ik tot nu toe ook een van de betere hoofdstukken.
Nu bezig met Heavyrain. Ben benieuwd of het dezelfde ervaring opwekt als Beyond.
<o/
Heavy Rain greep mij qua verhaal meer aan dan Beyond, dus denk dat je die wel gaat bevallen!Donixon schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:44:
[...]
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb het totaal niet ervaren als een "game" maar meer als een "film" Ik denk dat iedereen die een beetje geniet van films met een storyline (in tegen deel tot actionfilms) , dit is weggelegd.
Nu bezig met Heavyrain. Ben benieuwd of het dezelfde ervaring opwekt als Beyond.
Nu dat het dit jaar op PC is uitgekomen, eindelijk Beyond: Two Souls kunnen uitspelen.
Dikke tegenvaller.
Ik heb dit jaar voor't eerst Heavy Rain gespeeld, en tegen de publieke opinie in vond ik dat best wel een goed spel. Mega sfeervol, knappe locaties, spannend verhaal, keuzes die er écht toe doen, en multipele endings: de ideale thriller game wat mij betreft.
BTS is tot mijn verrassing een compleet ander spel: een super lineaire cinematic story, waarbij je de helft van het spel op de loop bent, eigenlijk veel meer lijkend op Life is Strange dan op Heavy Rain.
Het verhaal is extreem oninteressant; het begin is nog wel oke, waarbij je als kind mysterieuze dingen meemaakt en een paar boeiende personages leert kennen, maar de 2de helft van het spel ben je Rambo die oa een Afrikaans dorp uitmoordt en tientallen void monsters neerlegt.
De gameplay zelf is nog altijd even slecht als in Heavy Rain (verschrikkelijke slechte controls en veel QTE's) maar dat wordt hier dus door niks gecompenseerd.
Het enige dat David Cage wél goed doet, is rustige sfeervolle momenten in een gezellige locatie terwijl het buiten sneeuwt weergeven. Net als in Fahrenheit en Heavy Rain moet je hier eerst bij je thuis en later ergens in Rusland een tijdje in een huis doorbrengen terwijl de wind waait en het buiten vriest. Ik kan genieten van zo'n gezelligheid in games
Een van de betere scenes vond ik bv in een Navaro range ergens in de woestijn: je mag hier enkele nachten logeren, en snachts hoor je allerlei vreemde geluiden buiten, waarbij je dus de keuze hebt om in je bed te blijven liggen of te gaan kijken buiten. (de rest van dit Navarro gedeelte is dan weer lachwekkend slecht).
Heavy Rain vond ik een topper, en Beyond Two Souls een teleurstelling, dus nu mijn vraag: moet ik Detroit Become Human spelen of skippen?
Je moet niks 😉 maar je mist wel wat als je die niet gespeeld hebt 😋PearlChoco schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:57:
moet ik Detroit Become Human spelen of skippen?
De beste van alle 3, graphics zijn NEXT NEXT gen, daar kan de PS5 of X nog een puntje aan zuigen..
Het is wel weer een interactieve film ipv game, maar de keuzes zijn veel doordachter en mogelijkheden zijn er veel meer welke keuzes je maakt tot veel verschillende eindes.
Dikke aanrader Detroit Become Human 👍🏼👍🏼
Ook echt een game die je vaker gaat spelen door de vele aparte eindes en keuzes die je kunt maken.
Zak chips, bier en Steam Link op tv, pootjes languit en genieten. Game van 2020 op de PC wat mij betreft, maar Cyberpunk komt er nog aan 😆
Op jouw aanraden meteen begonnen aan Detroid Become HumanVis schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:12:
[...]
Je moet niks 😉 maar je mist wel wat als je die niet gespeeld hebt 😋
De beste van alle 3, graphics zijn NEXT NEXT gen, daar kan de PS5 of X nog een puntje aan zuigen..
Het is wel weer een interactieve film ipv game, maar de keuzes zijn veel doordachter en mogelijkheden zijn er veel meer welke keuzes je maakt tot veel verschillende eindes.
Dikke aanrader Detroit Become Human 👍🏼👍🏼
Ook echt een game die je vaker gaat spelen door de vele aparte eindes en keuzes die je kunt maken.
Zak chips, bier en Steam Link op tv, pootjes languit en genieten. Game van 2020 op de PC wat mij betreft, maar Cyberpunk komt er nog aan 😆
Net de eerste scene gedaan, en wow, dit ziet er fantastisch uit! De presentatie, sound en gfx zijn echt van next gen niveau en de level speelt een beetje zoals de eerste scene in Fahrenheit (die scene vind ik nog steeds één van de beste game ervaringen allertijden): je krijgt een kleine ruimte, een stressvolle situatie, en je hebt 10 manieren om het op te lossen met 6 verschillende eindes tot gevolg, waarvan er een aantal weerslag hebben op het vervolg van het spel.
Het enige verschil met Fahrenheit is dat dat toen veel 'organischer' gebeurde, je deed maar wat en je zag de gevolgen; hier krijg je high tech info en flow charts om te helpen:

Hoop alleen het dit niveau kan aanhouden! (was bij Fahrenheit niet het geval..)
Precies wat momenteel gaande is in real life...
Ik had dat persoonlijk dus helemaal niet, maar heb niet zoveel met robots. Vond het spel daardoor ook minder intens dan Heavy Rain. Dat was menselijk, ondanks de plot holes gewoon erg tof en in m'n top tien all-time favorites. Beyond vond ik ook minder. Vraag me ook of ze het spel nog gaan patchen (al is het alleen maar de aftiteling).Vis schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:53:
Zelden zo emotioneel meegeleefd in games, Quantic Dream kan dit zo goed neerzetten.. zet je aan het denken op vraagstukken hedendaags. Willen we in de toekomst met robots leven die ons vervangen, samenwerken of helemaal zonder robots?
Precies wat momenteel gaande is in real life...