Thread necro
Nu dat het dit jaar op PC is uitgekomen, eindelijk Beyond: Two Souls kunnen uitspelen.
Dikke tegenvaller.
Ik heb dit jaar voor't eerst Heavy Rain gespeeld, en tegen de publieke opinie in vond ik dat best wel een goed spel. Mega sfeervol, knappe locaties, spannend verhaal, keuzes die er écht toe doen, en multipele endings: de ideale thriller game wat mij betreft.
BTS is tot mijn verrassing een compleet ander spel: een super lineaire cinematic story, waarbij je de helft van het spel op de loop bent, eigenlijk veel meer lijkend op Life is Strange dan op Heavy Rain.
Het verhaal is extreem oninteressant; het begin is nog wel oke, waarbij je als kind mysterieuze dingen meemaakt en een paar boeiende personages leert kennen, maar de 2de helft van het spel ben je Rambo die oa een Afrikaans dorp uitmoordt en tientallen void monsters neerlegt.
De gameplay zelf is nog altijd even slecht als in Heavy Rain (verschrikkelijke slechte controls en veel QTE's) maar dat wordt hier dus door niks gecompenseerd.
Het enige dat David Cage wél goed doet, is rustige sfeervolle momenten in een gezellige locatie terwijl het buiten sneeuwt weergeven. Net als in Fahrenheit en Heavy Rain moet je hier eerst bij je thuis en later ergens in Rusland een tijdje in een huis doorbrengen terwijl de wind waait en het buiten vriest. Ik kan genieten van zo'n gezelligheid in games
Een van de betere scenes vond ik bv in een Navaro range ergens in de woestijn: je mag hier enkele nachten logeren, en snachts hoor je allerlei vreemde geluiden buiten, waarbij je dus de keuze hebt om in je bed te blijven liggen of te gaan kijken buiten. (de rest van dit Navarro gedeelte is dan weer lachwekkend slecht).
Heavy Rain vond ik een topper, en Beyond Two Souls een teleurstelling, dus nu mijn vraag: moet ik Detroit Become Human spelen of skippen?