Toon posts:

Hoe veel DDR3 Ram Geheugen Adviseren Jullie mij ?

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik had een vraag waar ik moeilijk uitkwam en waar ik mee zit
Ik maak veel videos gameplays commentarys en ik werk veel in photoshop
Ik ga deze week een computer laten bouwen
Alleen het probleem is hoe veel ram geheugen voor mij geschikt is
ik heb nu 2x2gb maar ik ben bang dat dat te weinig is.

Hoe veel zouden jullie mij adviseren?
En waarom zo veel of zo weinig ?
Welk merk en Type
:P

Verwijderd

Kerel, hou alsjeblieft eens op met dertig topics te maken voor alle kleine onderwerpen en gooi alles lekker in een grote. Daarnaast, leer Nederlands en interpunctie. Daarbij waarderen we het als jijzelf ook nog eens wat opzoekt, we zijn geen Google Now.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:11
Ik heb zelf 16GB omdat het kan. Daarnaast omdat ik ook aan de slag ga met het bewerken van fullHD films.
Kom ik aan die 16GB? Geen idee.

Met wat jij doet zou ik zelf zeggen dat je aan 8GB genoeg hebt.
Hoe zit je met je geheugen wanneer je bij taakbeheer kijkt tijdens het werken met bovenstaande? Doe je dit alles tegelijk? Zo ja, dat uiteraard ook even bekijken.
Gaat hij er overheen door virtueel geheugen te gaan gebruiken, dan moet je iig wat meer hebben. Aan de hoeveelheid virtueel geheugen kun je bij elkaar opgeteld denk ik wel zien wat je nodig gaat hebben.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:36:
Ik heb zelf 16GB omdat het kan. Daarnaast omdat ik ook aan de slag ga met het bewerken van fullHD films.
Kom ik aan die 16GB? Geen idee.
Grappig, je hebt 16 GB en je hebt geen idee of je het nodig hebt.
Arunia schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:36:

Met wat jij doet zou ik zelf zeggen dat je aan 8GB genoeg hebt.
Nog grappiger. Je weet zelf niet hoeveel je gebruikt, maar op basis van wel zeer karige info van een onbekende persoon, weet je plots WEL wat die persoon nodig heeft. 8)7

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:08

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:32:
Hallo
Ik had een vraag waar ik moeilijk uitkwam en waar ik mee zit
Ik maak veel videos gameplays commentarys en ik werk veel in photoshop
Ik ga deze week een computer laten bouwen
Alleen het probleem is hoe veel ram geheugen voor mij geschikt is
ik heb nu 2x2gb maar ik ben bang dat dat te weinig is.

Hoe veel zouden jullie mij adviseren?
En waarom zo veel of zo weinig ?
Welk merk en Type
:P
Je zou natuurlijk even je eigen post kunnen lezen en je afvragen wat de reden is dat ongeveer de helft van de topics die je begint, gesloten worden.

Als je op zoek bent naar informatie over onderdelen is GoT een prima plek om dat te doen, maar realiseer je even dat niemand hier een glazen bol heeft. Als je wilt dat we je kunnen helpen met je vraag zal je meer informatie moeten geven.

Je gaat een computer laten bouwen en vraagt hoeveel werkgeheugen daar in zou moeten. Het loont de moeite om dan even een lijstje te posten waarin de andere onderdelen van je computer staan. Zo weten wij meteen om wat voor systeem het gaat en is makkelijker vast te stellen of 16GB geheugen overkill is of gewoon prima.

Daarnaast kun je zelf natuurlijk wat onderzoek doen. Hoeft niet, maar vergroot de kans dat je geholpen wordt. Kijk eens in de BBG, zoek eens op wat je geheugen eigenlijk doet en probeer je een beeld te vormen van je huidige geheugengebruik. Is je huidige computer te traag omdat het geheugen vol loopt? Dan weet je eigenlijk al wat je minimaal nodig hebt, toch?

Met andere woorden: niemand kan je nu helpen, dus niemand zal een serieuze poging ondernemen.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Minimaal 64 GB, omdat je dan eigenlijk nooit te kort komt. In het spelen van spellen niet, niet in CAD programma's en ook niet in videobewerking programma's.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Lip schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:52:
Minimaal 64 GB, omdat je dan eigenlijk nooit te kort komt. In het spelen van spellen niet, niet in CAD programma's en ook niet in videobewerking programma's.
Of dan misschien toch 128 GB, voor de zekerheid.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 23:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Beste kdegamer, zoals reeds eerder door een collega mod gezegd, welkom op GoT. GoT is een communitie met heel veel mensen die elkaar graag willen helpen, maar daarvoor dien je zelf heb ook het een en ander te doen. Er wordt dan ook van jou verwacht dat je enig eigen onderzoek pleegt alvorens een topic te openen hier in het forum.

De vragen de jij stelt in de vandaag en gisteren in de door jou geopende topic's zijn over het algemeen door enig onderzoek van jou kant groot en deels te beantwoorden. Wanneer je na eigen onderzoek er toch niet uitkomt, ben je geheel vrij een topic te openen. In de topic start zet je de vraag stelling, maar ook neer wat jij reeds zelf hebt uitgezocht. Daarnaast geef volledige informatie, in een goed begrijpbaar verhaal, let daarbij enigszins in jouw zins opbouw.

Als laatste crossposting is hier op GoT echt niet gewaardeerd. Crossposting is het zelfde topic in meerdere subfora openen. Dit en bovenstaande is dan ook de reden waarom jouw topic gesloten wordt.

Mijn advies ga eerst zelf eens enige topics lezen hier op GoT en wanneer nodig start een nieuw goed onderbouwd topic in begrijpelijke Nederlandse zinnen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.