Neckermann doorstart na faillissement / was Xbox One topic

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Heeft er al iemand geannuleerd en een waardebon gekregen? Vraag me af hoe dat precies in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-01 16:46

Jack V

Snappie?

melk0r schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:31:
[quote][b]Deveon schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:07:
Dit stukje is kennelijk voor meerdere uitleg vatbaar met hetzelfde eindresultaat: ze beschouwen de koopovereenkomst die tot stand gekomen is als geldig wat voor mij op hetzelfde neer komt als afzien van de "kennelijke vergissing" redenering.
Komt voor jou misschien op hetzelfde neer, maar ik vrees dat juridisch toch anders in elkaar steekt en je die dingen gewoon moet scheiden.
melk0r schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:34:
[...]

Je kunt hoe dan ook altijd nog annuleren mochten ze met een andere prijs dan 349 euro op de proppen komen tegen die tijd en dan krijg je een waardebon van 35 euro.
Ja, maar stel dat je hem niet annuleert, maar laat staan terwijl de prijs wordt verhoogd naar 500. Heb je dan nog recht op die waardebon. Volgens de mail:
Als het ons niet lukt om te zijner tijd de Xbox One te leveren voor € 349,00 OF je zou besluiten om de koopovereenkomst kosteloos te ontbinden, dan zullen wij om de eventuele teleurstelling verzachten, je op dat moment een waardebon toesturen van € 35,00.

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
Bullet NL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:19:
[...]

De inkoopsprijs ligt inderdaad niet zo laag, maar het is wel meer dan 5 euro....
Er word verdiend op games en accessoires. Zeker bij release is de winst per unit echt nihil weet ik van een ander postorderbedrijf.

[ Voor 45% gewijzigd door jip_86 op 26-08-2013 17:38 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 14:00
jip_86 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:38:
Er word verdiend op games en accessoires. Zeker bij release is de winst per unit echt nihil weet ik van een ander postorderbedrijf.
"Echt nihil" uiteraard niet. Ze verdienen op elke console die ze verkopen gewoon geld.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Garyu schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:37:
Je interpreteert nogal vrij. Ze zijn nog steeds van mening dat het een vergissing was, maar ze stellen zich coulant op een compleet imagoverlies te vermijden (kosten vs baten he).
Ze zetten dit toch gewoon commercieel goed weg? Ze erkennen fout en overeenkomsten zijn correct tot stand gekomen, maar de afhandeling zie ik toch gewoon een easy-escape:
Als het ons niet lukt om te zijner tijd de Xbox One te leveren voor € 349,00 of je zou besluiten om de koopovereenkomst kosteloos te ontbinden, dan zullen wij om de eventuele teleurstelling verzachten, je op dat moment een waardebon toesturen van € 35,00.
Of A of B, ontbinding en een bon.

A kan dan leuke discussie volgend jaar worden, wanneer 'kan' je niet leveren, is verkoop onder de inkoopprijs een reden om dus niet te 'kunnen' leveren?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
Brad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:40:
[...]

"Echt nihil" uiteraard niet. Ze verdienen op elke console die ze verkopen gewoon geld.
Het is zeker geen 10-20%, misschien na 2 jaar ofzo, maar bij een release is dat echt niet het geval. Weet ik van iemand die bij een ander postorderbedrijf gezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

jip_86 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:38:
[...]

Ik weet 100% zeker dat ik wat marge kan pakken op een Xbox die ik inkoop en voor 499,- verkoop, echter de 349,- euro waar Neckermann mee is gekomen ligt ruim onder de inkoopprijs.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-01 16:46

Jack V

Snappie?

Valt me trouwens nu pas op, maar er staat een fout in de brief:
om de eventuele teleurstelling verzachten -> moet zijn -> teleurstelling TE verzachten.
Lekker droevig Nederlands weer voor een officiële brief.

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jack V schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:47:
Vind er wel meer vreemde dingen in staan eigenlijk.

Zo zou deze zin "Deze mening was mede gebaseerd op opmerkingen op Tweakers waarin de game-gemeenschap al aangeeft dat deze prijs niet klopt." eigenlijk, naar mijn mening dan, zo moeten zijn: " Deze mening was mede gebaseerd op opmerkingen op Tweakers waarin de game-gemeenschap al aangaf dat deze prijs niet klopte."

Er onder zie je ditzelfde nog vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het grootste probleem van deze passage is voormij dat ze verwijzen naar Tweakers als prijsinstrument, wanneer wij allemaal vinden dat een Xbox One dus 200 euro moet gaan kosten zou dit in de aangevoerde reden dus als correct gaan gelden. Of te wel, ze dichten Tweakers, en dat met name het GoT forum, een prijsbepalende en corrigerende functie toe. Hoe ze daar nou bij komen is me een raadsel.

Los van de taalkundige fouten gaan ze ook de fout in met hun verwijzing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 22:52
Volgens mij is dit nog niet verteld dus wil ik het bij deze doen.

Ik heb mijn Xbox per acceptgiro besteld, echter toen in de acceptgiro thuis kreeg was al bekend dat het om een prijsfout ging en de mensen die betaald krijgen hun geld teruggestort kregen. Hierdoor heb ik de acceptgiro niet betaald (wel bewaard).

Nu heb ik de mail ook gekregen over mijn bestelling, waarop ik gebeld heb of ik alsnog mijn acceptgiro kon betalen voor de Xbox One. Hierop kwam de reactie dat ik de ontvangen mail kon beantwoorden met deze vraag.

Dit gedaan waarop ik de volgende mail kreeg:

" Beste klant,

Hartelijk dank voor je e-mail.

Over de pre-order van je Xbox One krijg je tweede helft van september 2013 bericht.

Met vriendelijke groet,
"

Dus de overeenkomst blijft staan totdat we meer informatie krijgen verwacht ik. Anders hadden ze dit niet op deze manier gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 09:30
willyfreak schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:25:
Volgens mij is dit nog niet verteld dus wil ik het bij deze doen.

Ik heb mijn Xbox per acceptgiro besteld, echter toen in de acceptgiro thuis kreeg was al bekend dat het om een prijsfout ging en de mensen die betaald krijgen hun geld teruggestort kregen. Hierdoor heb ik de acceptgiro niet betaald (wel bewaard).

Nu heb ik de mail ook gekregen over mijn bestelling, waarop ik gebeld heb of ik alsnog mijn acceptgiro kon betalen voor de Xbox One. Hierop kwam de reactie dat ik de ontvangen mail kon beantwoorden met deze vraag.

Dit gedaan waarop ik de volgende mail kreeg:

" Beste klant,

Over de pre-order van je Xbox One krijg je tweede helft van september 2013 bericht.

Met vriendelijke groet,
"

Dus de overeenkomst blijft staan totdat we meer informatie krijgen verwacht ik. Anders hadden ze dit niet op deze manier gecommuniceerd.
Antwoord kan ja of nee zijn, gezien de mail die je hebt gekregen zo ver ik kan zien een automatische mail is... Als je een reply stuurt op de gezonden email, stuur je die naar een speciaal xbox one emailadres. Die genereert volgens mij gewoon deze standaard mail. Had em namelijk ook gekregen na 5 minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452175

enzoronald schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:33:
[...]

Antwoord kan ja of nee zijn, gezien de mail die je hebt gekregen zo ver ik kan zien een automatische mail is... Als je een reply stuurt op de gezonden email, stuur je die naar een speciaal xbox one emailadres. Die genereert volgens mij gewoon deze standaard mail. Had em namelijk ook gekregen na 5 minuten :)
Dan ontstaat de vraag, wat gaat er half september gebeuren waardoor Neckermann weer met een reactie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:53
Bullet NL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:01:
Het grootste probleem van deze passage is voormij dat ze verwijzen naar Tweakers als prijsinstrument, wanneer wij allemaal vinden dat een Xbox One dus 200 euro moet gaan kosten zou dit in de aangevoerde reden dus als correct gaan gelden. Of te wel, ze dichten Tweakers, en dat met name het GoT forum, een prijsbepalende en corrigerende functie toe. Hoe ze daar nou bij komen is me een raadsel.

Los van de taalkundige fouten gaan ze ook de fout in met hun verwijzing....
Ze verwijzen naar Tweakers als een plaats waar de game-community bijeenkomt en discussieert, en dat klopt ook wel. Er was hier direct discussie over of die prijs wel kon kloppen, maar volgens mij was de algemene stemming dat het vrij duidelijk een fout was en alleen echte rasoptimisten hoopten een beetje tegen beter weten in op een superaanbieding. Op die discussie baseert Neckerman zijn standpunt dat er sprake is van een kennelijke vergissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

migchiell schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:49:
[...]

Ze verwijzen naar Tweakers als een plaats waar de game-community bijeenkomt en discussieert, en dat klopt ook wel. Er was hier direct discussie over of die prijs wel kon kloppen, maar volgens mij was de algemene stemming dat het vrij duidelijk een fout was en alleen echte rasoptimisten hoopten een beetje tegen beter weten in op een superaanbieding. Op die discussie baseert Neckerman zijn standpunt dat er sprake is van een kennelijke vergissing.
Neckermann heeft in deze gewoon het geluk dat MS de Xbox One heeft uitgesteld, was dit niet het geval geweest en het ding had bijvoorbeeld halve wege november in de winkels gelegen hadden ze echt een probleem gehad. Dat is iets wat nu wel duidelijk is geworden. Nu heeft men het over een vergissing, dit was tijdens het vorige topic op moment dat de mail gestuurd was nog een "zetfout" kortom ze hebben zelf ook wel door dat hun stellingname niet stand zou houden.

Dat hier discussie wordt gevoerd over een prijs doet er niet toe, de prijs waarmee Neckermann de Xbox heeft aangeboden is bijvoorbeeld door de Consumentenbod als aannemelijk genoemd. Discussie op een forum als Tweakers, waarbij de prijs wordt besproken doet er nogmaals niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 16:40
Ook ik ben natuurlijk blij met dit nieuws, alleen zit met het volgende.

Ik heb 2x een xboxone besteld via acceptgiro. (voor maatje en mijn broertje)
&
1x maal via ideal besteld en betaald.

Nu zie ik alleen de order van ideal staan maar ie andere is echt verdwenen.
Ik heb gebeld naar neckerman en ze gaan het uitzoeken en krijg zsm een terug koppeling.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anoniem: 452175 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:38:
[...]

Dan ontstaat de vraag, wat gaat er half september gebeuren waardoor Neckermann weer met een reactie komt?
Het lijkt bijna of ze reactie aan het pijlen zijn. Daarnaast weten ze halvewege september wie er afhaken, want daarna zal dat niet veel zijn.

Dus mijn advies voor iedereen: Pak die korting!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-04 15:52
Niet om het een of ander maar is dit niet een beetje te veel allemaal. Bedoel we praten hier maar over 150 euro op 500 euro. Ik snap dat we niet allemaal in geld zwemmen als Dagobert Duck, maar om nou serieus naar de geschillen commissie hiervoor te gaan stappen en al. Come on get a life..

Daarnaast waarom halen jullie meneer Engelfriet steeds aan? Hij is een ICT jurist en dit heeft er niks mee te maken. Dit is gewoon kooprecht een heel ander gebied.

Daarnaast nummer 2 hebben jullie er ook wel eens aan gedacht dat in dit geval microsoft de prijs bepaald en niet Neckermann zelf en dat je daardoor gewoon had kunnen weten dat de prijs niet klopt. Bedoel het is niet alsof er geen conferentie is geweest waar groot de retail prijs werd genoemd. Dit is een zaak die je gewoon gaat verliesen. Ik snap echt niet dat jullie de moeite nog nemen.

[ Voor 52% gewijzigd door ro8in op 26-08-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

ro8in schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:04:
Niet om het een of ander maar is dit niet een beetje te veel allemaal. Bedoel we praten hier maar over 150 euro op 500 euro. Ik snap dat we niet allemaal in geld zwemmen als Dagobert Duck, maar om nou serieus naar de geschillen commissie hiervoor te gaan stappen en al. Come on get a life..
Als het moet ga ik voor 1 euro naar een geschillencommissie. Heeft niet met de hoeveelheid te maken maar met het principe.

Afspraak is afspraak en als je er onderuit wil moet je een goede reden hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door itsgreen op 26-08-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik ook 1 besteld via acceptgiro, ik wacht het gerust even af. Zelfde mails gekregen, echter lijkt het mij wel een leuke console - zeker voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:00
Dit heeft ermee te maken dat prijzen voor producten die pas zover in de toekomst kunnen worden geleverd, dermate onzeker zijn dat neckermann.com ze helaas niet kan garanderen.
In hoeverre moeten we dit serieus nemen?

Ik denk dat algemeen belend is, dat de inkoopprijs boven de €350 ligt. Houdt neckermann zich zelf nu een bord voor hun kop door te doen alsof €350 toch een redelijke prijs is en dit gehaald kan worden met inkoop?

De inkoopprijs van de xbox one is indd nog niet bekend. Maar in hoeverre zal de verwachting hiervan nog veranderen bij de retailers? Neckermann weet 'nu' dat de avp 499 is en dat er op 350 dus fors verlies wordt gemaakt. Waarom dan doen alsof de prijs van 349 wellicht niet gehaald kan worden ivm inkoop?

Een interessante kwestie om te gaan volgen nu het laatste bericht van neckermann er is. Ik vind het een verkeerd standpunt dat neckermann nu inneemt. Het gaat er niet om of een inkoopprijs gehaald kan worden, ook al kan de inkoop bij 349 niet gehaald worden, vind ik niet dat dat een reden mag zijn om naar 3 maanden te zeggen 'sorry we kunnen 349 toch niet halen, microsoft geeft ons geen geld' dus we annuleren de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:57
0Burner0 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:00:
Ook ik ben natuurlijk blij met dit nieuws, alleen zit met het volgende.

Ik heb 2x een xboxone besteld via acceptgiro. (voor maatje en mijn broertje)
&
1x maal via ideal besteld en betaald.

Nu zie ik alleen de order van ideal staan maar ie andere is echt verdwenen.
Ik heb gebeld naar neckerman en ze gaan het uitzoeken en krijg zsm een terug koppeling.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of juist niet?
Mijn order was eerst verdwenen en is nu "opeens" weer terug

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik kreeg de mail zojuist ook en heb hem in de file ff snel gelezen.

Is dit niet meer een verkapte annulering? Als ik de mail zo lees mogen ze na 3 maanden alsnog annuleren als ze de prijs niet kunnen aanbieden.

Oftewel we hebben een maandje geleden besteld dus ze hebben nu nog 2 maanden om te leveren.
Of gaan die 3 maanden lopen op moment van release?

(35,- is trouwens wel lekker, koop nooit iets bij de Neckerman maar nu heb ik toch mooi een Game met 50% korting :) )

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Bullet NL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:58:
Neckermann heeft in deze gewoon het geluk dat MS de Xbox One heeft uitgesteld, was dit niet het geval geweest en het ding had bijvoorbeeld halve wege november in de winkels gelegen hadden ze echt een probleem gehad. Dat is iets wat nu wel duidelijk is geworden. Nu heeft men het over een vergissing, dit was tijdens het vorige topic op moment dat de mail gestuurd was nog een "zetfout" kortom ze hebben zelf ook wel door dat hun stellingname niet stand zou houden.
Ik vind het ziek dat een winkel die een product de verkeerde prijs had gegeven zoveel moeite moet doen om zich niet serieus in de kosten te werken, door de schuld een handvol uitbuitende Tweakers.
Dat hier discussie wordt gevoerd over een prijs doet er niet toe, de prijs waarmee Neckermann de Xbox heeft aangeboden is bijvoorbeeld door de Consumentenbod als aannemelijk genoemd. Discussie op een forum als Tweakers, waarbij de prijs wordt besproken doet er nogmaals niet toe.
De prijs is door een hoop Tweakers als niet aannemelijk genoemd. Wat is je punt?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
itsgreen schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:08:
[...]
Als het moet ga ik voor 1 euro naar een geschillencommissie. Heeft niet met de hoeveelheid te maken maar met het principe.

Hmmm, ik blijf toch altijd benieuwd of je dit ook blijft zeggen als Neckermann de thuiswinkel voorwaarden iets anders uitlegt (het is discutabel of de AV een vooraankondiging is, maar als je dat standpunt inneemt mag Neckermann de prijs oneindig verhogen na 3 maanden zonder dat jij de verbintenis mag verbreken)
Draakje5 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:35:
[...]
Ik denk dat algemeen belend is, dat de inkoopprijs boven de €350 ligt. Houdt neckermann zich zelf nu een bord voor hun kop door te doen alsof €350 toch een redelijke prijs is en dit gehaald kan worden met inkoop?
Dit zeggen ze dan ook helemaal niet, ze praten alleen de CB naar de mond zonder daadwerkelijk van standpunt te veranderen.
Donstil schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:05:
Is dit niet meer een verkapte annulering? Als ik de mail zo lees mogen ze na 3 maanden alsnog annuleren als ze de prijs niet kunnen aanbieden.
Neckermann annuleert helemaal niets, de klanten mogen zelf annuleren of ze mogen 499 betalen...
En het mooiste is dat als we x maanden verder zijn dat dan iedereen voor het blok gezet wordt :
- Of je bestaande plek in de rij houden
- Of ergens anders bestellen en helemaal achteraan in de rij beginnen

En dat kan nog wel eens "leuk" worden als hij echt uitverkoopt en het echt maanden verschil wordt tussen in de rij blijven of achteraan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:58

Sorcerer8472

Mens sana?

itsgreen schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:08:
[...]

Jouw principe is dus het onderste uit de kan halen en het uiterste doen wat volgens de wet kan/mag? Waarbij fatsoenlijkheid, namelijk accepteren dat er fouten worden gemaakt en je daarbij neerleggen, ondergeschikt is?

Ik ben heel benieuwd wat de geschillencommissie zegt. Misschien een goed idee als een paar verongelijkte Tweakers erheen gaan zodat er een mooi oordeel komt te liggen dat in soortgelijke situaties in de toekomst kan worden gebruikt, dus ga vooral je gang! Spaart topics als deze in de toekomst wellicht uit... (kom net terug van vakantie en dit topic is nog steeds actief, tijd teveel zeker? :+)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Raar trouwens dat ze in de officiële email met dit topic schermen.
Iedereen hier riep maar wat zonder echt geldige onderbouwing.

Vanaf het begin heb ik trouwens gezegd dat 349,- best een aannemelijke prijs is, goed om te zien dat de consumenten bond dit ook vind.
Gomez12 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:15:Neckermann annuleert helemaal niets, de klanten mogen zelf annuleren of ze mogen 499 betalen...
En het mooiste is dat als we x maanden verder zijn dat dan iedereen voor het blok gezet wordt :
- Of je bestaande plek in de rij houden
- Of ergens anders bestellen en helemaal achteraan in de rij beginnen

En dat kan nog wel eens "leuk" worden als hij echt uitverkoopt en het echt maanden verschil wordt tussen in de rij blijven of achteraan sluiten.
Mailtje gelezen? Er staat nergens dat je 499,- moet betalen.
Er staat duidelijk dat ze hun best gaan doen (wat ik betwijfel maar oke) om hem voor 349,- te leveren tegen die tijd.

Ze refereren echter naar het recht tot annulering als ze de prijs niet kunnen waarmaken binnen 3 maanden.
Daarom is mijn vraag, gaan die 3 maanden in op release of nu al.

(Ik heb al een duitse One Day One besteld trouwens, ik speel dus op die release al. Als ze hem leveren voor 350,- pak ik een 2e aan. Kunnen ze dat niet pak ik lekker een Game met 35,- korting)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Donstil schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:25:
Mailtje gelezen? Er staat nergens dat je 499,- moet betalen.
Er staat duidelijk dat ze hun best gaan doen (wat ik betwijfel maar oke) om hem voor 349,- te leveren tegen die tijd.
En als het ze niet gaat lukken om die 349 te halen, wat denk je dat dan de prijs gaat worden?
Ze refereren echter naar het recht tot annulering als ze de prijs niet kunnen waarmaken binnen 3 maanden.
Daarom is mijn vraag, gaan die 3 maanden in op release of nu al.
Op zich wel een goede vraag, normaliter als het om een latere levering gaat dan zou het pas gaan tellen vanaf het moment van afgesproken levering (denk aan een lease auto die over 4 maanden geleverd gaat worden)
Alleen is er hier geen exacte leverdatum afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik heb Arnoud Engelfriet een mail gestuurd. (Bekend ICT en Internet Jurist). Benieuwd of hij er zijn visie op wilt los laten.

Zoals eerder genoemd, vind ik dit eigenlijk ook gewoon een verkapte annulering. Wellicht nog erger, immers laat je klanten nu 3 maanden wachten waarna je de prijs gaat verhogen. Want laten we eerlijk zijn, tenzij microsoft met geld over de brug komt, gaat neckermann die prijs na 3 maanden gewoon verhogen.

[ Voor 55% gewijzigd door Draakje5 op 26-08-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Modbreak:Mensen, het is niet de bedoeling de ethische discussie overnieuw te doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 11:31
Ze zouden gewoon de prijs 500 moeten maken en er dan een cadeaubon bij moeten doen van 150 euro. Van die cadeaubon koopt men wss toch accessoires of spellen waar meer marge op zit. Trek de btw er af en het verlies is aardig beperkt. Bovendien zou ik het een nette en eerlijke oplossing vinden, waar zowijl wij als neckermann wat aan heeft.

Want nu mn pre order verliezen (= 2 spellen!) en dan een bon van 35 euro krijgen...dan kom ik er na die bon denk ik niet meer. Met een bon van 150 en 500 betalen zou ik een tevreden klant zijn. 35 op 350 is natuurlijk een lachertje.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:29
Ik zal proberen de mail van Neckermann eens duidelijk (en zoveel mogelijk ook objectief) te analyseren (ik heb het idee dat dát er bij een aantal echt bij in geschoten is)...

Allereerst wil ik graag benadrukken dat Neckermann voor deze e-mail 2 weken de tijd heeft gehad. De strekking van elke passage zal dus weloverwogen toegevoegd zijn.

Dat gezegd hebbende zijn er wat mij betreft drie opvallende zaken aan deze e-mail: Ten eerste wordt duidelijk gemaakt dat de koopovereenkomst gewoon in stand blijft en zal blijven. Ten tweede worden enkele passages uit de algemene voorwaarden naar voren gehaald, die vanuit Neckermann's perspectief aantonen dat ze eventueel onder de afgesloten voorwaarden uit zouden kunnen komen.

Het belangrijkste punt dat echter gemaakt wordt staat in de volgende passage:
Nu de koopovereenkomst geldig tot stand is gekomen, gaat neckermann.com er vanaf nu vanzelfsprekend ook hard voor knokken om je de Xbox One toch te leveren voor de per ongeluk vermelde verkoopprijs van € 349,00.
In deze passage vermeldt een mega postorder bedrijf (met een miljoenen omzet) dat het er zijn uiterste best voor gaat doen om gewoon te leveren voor de afgesproken prijs. Dit is een toezegging die ze niet hoeven te doen, maar die ze wel doen. Aangezien hier, zoals hierboven al gesuggereerd, waarschijnlijk twee weken over vergaderd is, maken ze het zichzelf wel erg lastig door die passage toe te voegen indien ze echt van plan zijn niet te gaan leveren. Ik acht de kans dat ze gewoon gaan leveren ook erg groot. Ik denk dat ze zich alleen maar proberen in te dekken, omdat het aantal day one editions dat geleverd wordt op dit moment onbekend is. In mijn ogen kan het zijn dat late bestellers (uitgaande van het eerlijkste: first come, first serve) dus een "gewone" xbox one zullen ontvangen op een later tijdstip dan de NL release, ipv een day one editie.

Als laatste krijg ik de indruk dat Neckermann van mening is dat de meeste bestellers op tweakers actief zijn en dat ze door hun hippe schrijfwijze ("ervoor knokken", "jou" ipv "u"), juist die groep voor zich proberen te winnen. Wat ze wat mij betreft gelukt is. Na de gebrekkige eerste communicatie en het duidelijk gebrek aan een contingency plan, vind ik dit een zeer nette mail met duidelijke toezeggingen. Ik zou het dan ook erg respectloos en vreemd vinden als mensen op klachtenkompas dit antwoord een negatieve beoordeling durven te geven.

EDIT: Wat heeft Microsoft er nu dan weer mee te maken 8)7. De overeenkomst is met Neckermann en zij geven hiermee aan hun uiterste best te doen om toch te leveren. Misschien dat dat inderdaad betekent dat ze een deel van hun winst hierdoor kwijtraken, maar dat is toch geen argument om niet te kunnen leveren? Investeringen en marketing kosten namelijk ook een deel van de winst. Natuurlijk mogen ze proberen staffelkorting o.i.d. bij Microsoft te scoren en dat zou voor hun leuk zijn. Dit maakt voor de bestellers echter helemaal niets uit.

EDIT2: @hieronder
Wat ik persoonlijk vermoed is simpelweg dat er iemand binnen Neckermann gezegd heeft : We kunnen er xxx uitleveren voor die prijs maar niet meer (en het liefst minder)...
Als dit het geval is dan vind ik het persoonlijk wel frappant dat ze alle geannuleerde orders weer geactiveerd hebben (zelfs van mensen die niet achter de annulering aan zijn gegaan). Nu vragen ze dus om een actie van mensen om zelf te annuleren, terwijl ze anders hadden kunnen vragen om een actie voor heractivering (in de trant van: "stuur je orderbevestiging mee en we maken het weer in orde"). Dat scheelt al een behoorlijk aantal bestelde xboxen denk ik, omdat dan minder mensen de moeite zullen nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door gabn88 op 26-08-2013 21:42 . Reden: antwoord op reacties hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:36

Piggen

Lekker bakkie

Als men alleen tevreden is als die Xbox echt voor €349 wordt geleverd, dan kunnen die negatieve reacties natuurlijk nog evengoed komen.

Ik vind juist die toezegging van dat knokken zo raar, want wat gaat er geknokt worden? Neckermann tegen Microsoft om een lagere prijs lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien je dan scheve ogen krijgt bij andere afnemers van Microsoft. En als binnen Neckermann de afdeling Klantenservice de afdeling Sales zo ver wil krijgen om te leveren vind ik dat raar, omdat het bedrijf zo niet met één mond spreekt. Lijkt mij gewoon een zoethoudertje waar je weinig rechten aan kunt ontleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

gabn88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:54:
Ik zal proberen de mail van Neckermann eens duidelijk (en zoveel mogelijk ook objectief) te analyseren (ik heb het idee dat dát er bij een aantal echt bij in geschoten is)...

Allereerst wil ik graag benadrukken dat Neckermann voor deze e-mail 2 weken de tijd heeft gehad. De strekking van elke passage zal dus weloverwogen toegevoegd zijn.

Dat gezegd hebbende zijn er wat mij betreft drie opvallende zaken aan deze e-mail: Ten eerste wordt duidelijk gemaakt dat de koopovereenkomst gewoon in stand blijft en zal blijven. Ten tweede worden enkele passages uit de algemene voorwaarden naar voren gehaald, die vanuit Neckermann's perspectief aantonen dat ze eventueel onder de afgesloten voorwaarden uit zouden kunnen komen.

Het belangrijkste punt dat echter gemaakt wordt staat in de volgende passage:
[...]

In deze passage vermeldt een mega postorder bedrijf (met een miljoenen omzet) dat het er zijn uiterste best voor gaat doen om gewoon te leveren voor de afgesproken prijs. Dit is een toezegging die ze niet hoeven te doen, maar die ze wel doen. Aangezien hier, zoals hierboven al gesuggereerd, waarschijnlijk twee weken over vergaderd is, maken ze het zichzelf wel erg lastig door die passage toe te voegen indien ze echt van plan zijn niet te gaan leveren. Ik acht de kans dat ze gewoon gaan leveren ook erg groot. Ik denk dat ze zich alleen maar proberen in te dekken, omdat het aantal day one editions dat geleverd wordt op dit moment onbekend is. In mijn ogen kan het zijn dat late bestellers (uitgaande van het eerlijkste: first come, first serve) dus een "gewone" xbox one zullen ontvangen op een later tijdstip dan de NL release, ipv een day one editie.

Als laatste krijg ik de indruk dat Neckermann van mening is dat de meeste bestellers op tweakers actief zijn en dat ze door hun hippe schrijfwijze ("ervoor knokken", "jou" ipv "u"), juist die groep voor zich proberen te winnen. Wat ze wat mij betreft gelukt is. Na de gebrekkige eerste communicatie en het duidelijk gebrek aan een contingency plan, vind ik dit een zeer nette mail met duidelijke toezeggingen. Ik zou het dan ook erg respectloos en vreemd vinden als mensen op klachtenkompas dit antwoord een negatieve beoordeling durven te geven.
Scherp. Nou heb ik zelf de e-mail niet gehad, en twee mensen die ik ken ook niet (maarja, die hadden ook niet de annulering mail gehad |:( ), het schept alleen niet veel vertrouwen (en goodwill die je hier had kunnen kweken) als je ook zegt dat je na 3 maanden de boel weer in prijs omhoog mag gooien. Gezien wij weten dat de Xbox pas in maart komt (waarschijnlijk), zeggen ze eigenlijk: wij mogen alsnog de prijs omhoog gooien en je hebt het er maar mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Piggen schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:03:
Als men alleen tevreden is als die Xbox echt voor €349 wordt geleverd, dan kunnen die negatieve reacties natuurlijk nog evengoed komen.

Ik vind juist die toezegging van dat knokken zo raar, want wat gaat er geknokt worden? Neckmann tegen Microsoft om een lagere prijs lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien je dan scheve ogen krijgt bij andere afnemers van Microsoft. En als binnen Neckermann de afdeling Klantenservice de afdeling Sales zo ver wil krijgen om te leveren vind ik dat raar, omdat het bedrijf zo niet met één mond spreekt. Lijkt mij gewoon een zoethoudertje waar je weinig rechten aan kunt ontleden.
Zou best kunnen hoor, en zo vreemd is dat wellicht niet. Maar microsoft zal natuurlijk nooit voor de volle pond meegaan, immers zullen zij ook wel zeggen: 'had je 'm er maar geen 3 dagen op moeten laten staan'.

Maar aangezien neckermann een 'klein' bedrijf is en waarschijnlijk in verhouding tot bol, mediamarkt en wehkamp weinig microsoft verkoopt, zie ik de kans dat microsoft met geld over de brug komt hier vele malen lager dan bij een van de ander genoemde bedrijfen zou zijn. Dus ja: een zouthoudertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
gabn88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:54:
In deze passage vermeldt een mega postorder bedrijf (met een miljoenen omzet) dat het er zijn uiterste best voor gaat doen om gewoon te leveren voor de afgesproken prijs.
A: Miljoenen omzet is niets.
B: Dat het een mega-postorder bedrijf is dat is enkel relevant als ze ook een mega-klant van MS zijn (en dat betwijfel ik), miljarden omzet die niet naar MS gaan daar heeft MS niets mee te maken.
Dit is een toezegging die ze niet hoeven te doen, maar die ze wel doen.
Ze moeten hem wel doen, ze kunnen het vanuit pr-technisch oogpunt niet maken om botweg te zeggen : Screw everybody, we beroepen ons op onze AV.
Aangezien hier, zoals hierboven al gesuggereerd, waarschijnlijk twee weken over vergaderd is, maken ze het zichzelf wel erg lastig door die passage toe te voegen indien ze echt van plan zijn niet te gaan leveren. Ik acht de kans dat ze gewoon gaan leveren ook erg groot.
Ik denk ook met >99,9% zekerheid dat Neckermann wel gaat leveren, de grote vraag is enkel : Tegen welke prijs?
Piggen schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:03:
Neckmann tegen Microsoft om een lagere prijs lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien je dan scheve ogen krijgt bij andere afnemers van Microsoft.
Onwaarschijnlijk of niet, dat is wel wat ze insinueren...
En als binnen Neckermann de afdeling Klantenservice de afdeling Sales zo ver wil krijgen om te leveren vind ik dat raar, omdat het bedrijf zo niet met één mond spreekt.
Dat is gewoon een hoog persoon aanspreken en die kan ja of nee zeggen (of er maximum aantallen aan koppelen), dat is echt geen gevecht wat nog x tijd gaat duren hoor.

Wat ik persoonlijk vermoed is simpelweg dat er iemand binnen Neckermann gezegd heeft : We kunnen er xxx uitleveren voor die prijs maar niet meer (en het liefst minder)...
In principe zou het normaliter waarschijnlijk geen enkel probleem zijn geweest, wellicht dat er 10 besteld waren (ik ga er niet vanuit dat er 100'en mensen de neckermann zitten te F5'en in afwachting van een console) en dan was er wellicht 1500 euro verloren zijn gegaan vanwege een foutje, maar de pr-plus had wel weer goed geweest. Dat was totaal niet boeiend geweest.

Nu is het vanwege GoT (en andere fora) tot een ongekende grootte gekomen (waarschijnlijk zelfs zo hoog dat hun one-day reserveringen niet meer toereikend zijn) dat het echt geld gaat kosten.
En dan kan ik me ook een manager voorstellen die zegt : Laat er eerst maar een boel mensen afhaken en dan zien we wel wat er overblijft.

Een Neckermann gaat geen grote verliezen lopen als ze een backup hebben in de vorm van de 3 maanden termijn, maar mochten er genoeg mensen afhaken dan is er nog een kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Die waardebon is op zich wel mooi, maar ze moeten echt iets aan hun communicatie doen.

Ik krijg het gevoel dat ze nu hebben besloten om over 3 maanden de prijs gaan ophogen, maar dit om een of andere manier niet helemaal toegeven. Voelt echt alsof ze domweg zitten te liegen, daar win je niet echt klanten mee.

Waarom doen ze dat, moeten ze de impressie geven dat er niet perse een prijsverhoging komt om die prijsverhoging er over 3 maanden legaal door te drukken? Is er iemand met enige juridische kennis die hier licht op kan schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 03-06 23:37
Nou zouden we ook sportief kunnen zijn; Neckermann lijkt echt zijn best te gaan doen om die xboxen te leveren, wij kunnen dan de bijbehorende zaken daar aanschaffen.
Persoonlijk ga ik tzt, mochten ze uitleveren, gewoon controllers en games kopen zodat ik toch uitkom op die 500 euro. Hebben ze die marge in ieder geval te pakken. Heb ik fijn die xbox en mijn spullen en neckermann omzet en enige marge.......

Gaan ze toch allerlei gedoe uithalen om er onderuit te komen zal dit de laatste keer zijn dat Neckermann me iets kan leveren..... maar daar ga ik niet van uit.

Dus: Neckermann zet hem op!!!!!

Wowly

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

rty schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:53:
Die waardebon is op zich wel mooi, maar ze moeten echt iets aan hun communicatie doen.

Ik krijg het gevoel dat ze nu hebben besloten om over 3 maanden de prijs gaan ophogen, maar dit om een of andere manier niet helemaal toegeven. Voelt echt alsof ze domweg zitten te liegen, daar win je niet echt klanten mee.

Waarom doen ze dat, moeten ze de impressie geven dat er niet perse een prijsverhoging komt om die prijsverhoging er over 3 maanden legaal door te drukken? Is er iemand met enige juridische kennis die hier licht op kan schijnen.
Daarnaast als ze dat doen, denken ze dat mensen dat niet boos zijn? Je weet gewoon zeker dat je dan over 3 maanden opnieuw tegen een PR probleem aan loopt.

In plaats van het probleem in een klap goed op te lossen en iedereen tevreden te stellen, laten ze het nu door etteren... tot het eventueel weer een probleem wordt in november.

[ Voor 9% gewijzigd door itsgreen op 26-08-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 17:11

BLACKfm

o_O

Zo, even een paar pagina's doorgelezen sinds vanmiddag...
Tjeerdtq schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:52:
Wat een mail |:( Ze geven toe dat het een geldige overeenkomst is maar proberen je wel af te kopen met een cadeaubon voor 35 euro en vage algemene voorwaarden.
Bedenk wel dat voor elke afzegging ze weer 2 xboxxen zouden kunnen verkopen zonder verlies.

Met de gedachte liever 2x 150 euro verlies dan 3x 150 euro. En met de 350 euro die ze 'besparen' op die gecancelde kun je met '15 euro winst' toch weer 2 xboxxen uitleveren. Althans zo is mijn gedachte.

Edit: Foutje... Met 1 gecancelde kun je 1 xbox wel uitleveren (1x 150 euro verlies besparen = 350+150= 500 euro voor 1 xbox). Die 35 euro cadeaubon moet ik dan maar zien als een investering op producten die wat meer overhead hebben :).

Als bij 1000 bestellingen dus de helft canceld kun je er toch gewoon 500 uitleveren (en 500x35 euro aan cadeaubonnen...)
DrParanoid schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:57:
Vind het "3 maanden na bestelling niet leverbaar recht om te ontbinden" wel frapant bij een pre-order.
Lijkt me ook niet van toepassing zijnde op deze bestelling. Een pre-order is per definitie niet voor een bepaalde tijd beschikbaar. Als ze die kaart spelen komt de consumentenbond (ik zou er lid van moeten worden ;)) wel weer om de hoek kijken.
jip_86 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:25:
[...]

Anders lees je eerst even terug of we niet al aan het discussieren waren over die mail en niet al tien keer gepost is 8)7
Waar is die 'Zero Tolerance' als je het nodig hebt... ;)
Jack V schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:47:
Valt me trouwens nu pas op, maar er staat een fout in de brief:
om de eventuele teleurstelling verzachten -> moet zijn -> teleurstelling TE verzachten.
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_LRNqdA-2MPM/S--deTxWWBI/AAAAAAAAHBk/rCFzjtQEC1k/s400/mierenneuker.gif
Donstil schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:25:
Raar trouwens dat ze in de officiële email met dit topic schermen.
Iedereen hier riep maar wat zonder echt geldige onderbouwing.
Tja, zo probeer je op schuldgevoel in te werken. 'Kijk, iedereen heeft gezegt dat het kul is, het staat zelfs in de titel van het topic' (wat overigens door een mod is gedaan, want wij 'gamers' (rare verwijzing voor een 'tweaker' site) doen dat soort domme acties niet, je ziet wat er nu van komt).
---

En wat betreft me eigen post zie ik in mijn orders nog steeds een op 12 aug. bestelde Xbox staan met een status 'Niet geleverd'. Ik heb er destijds over gemail wat dit inhield waar ik geen reactie op heb gekregen.
Waarschijnlijk hebben ze toen gewoon alle mails in de Prullenbak gegooid en de algemene 'dit was een fout' mail gestuurd.

Ik maak me na deze mail eigenlijk alleen nog maar druk over deze status. Als ze het toch gaan leveren zie ik liever dat er komt te staan dat ze er wat mee gaan doen dat dan er een nieuwe bestelling zou komen. Dit ook vanwege de pre-order games.

MS zal het een rotzorg zijn wat hieraan vooraf is gegaan, zolang je maar voor een bepaalde tijd hebt besteld. Al weet ik niet eens hoe MS dat wilt controlleren, ik neem aan dat er gewoon pre-order devices worden verkocht en dat het niet werkt met "stuur je bonnetje met een bankafschrift naar dit mail-adres.".

Ik heb eigenlijk ook geen zin om hier over te mailen naar NM, alleen al om het feit dat ik geen reactie kreeg op mijn eerste mail en ik hier alleen maar vage standaard reacties terug zie. NM zal op dit moment wel een volle mail-box hebben met vragen en dan zul je net zien dat de voltallige klantenservice ('Al onze medewerkers zijn bezet.. een ogenbl*klik* Hallo, met Neckerman - Ja, hoeveel medewerkers heeft u? - Ik ben de enige') ineens veel te druk is om te reageren...

[ Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 27-08-2013 00:09 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoterror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10-2020

Demoterror

Mascotte @ Skullcrusher

Buiten de ethiek discussie om, waar je toch niet uit gaat komen, is de beste stap mischien wel de publiciteit opzoeken.
Mail een editite NL/Hart van Nederland met een begeleidende mail en een link naar dit topic.
Als je het wil gooien op imago verlies zul je dit moeten doen voordat Neckermann een besluit neemt, naderhand zullen ze waarschijnlijk wel wegkomen met een cadeaubon ofzo.

Overigens vraag ik me ook af in hoevere een steefdatum van invloed is op die 3 maanden regel.
Ik ga er vanuit dat Neckermann 'verwacht November 2013' ofzo bij de bestelling had staan?
Mocht dit het geval zijn zullen alle bestellingen binnen de 3 maanden termijn vallen?
wowly schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:06:
Nou zouden we ook sportief kunnen zijn; Neckermann lijkt echt zijn best te gaan doen om die xboxen te leveren, wij kunnen dan de bijbehorende zaken daar aanschaffen.
Goed concept, echter krijg je dan weer dezelfde discussie.
Stel bol.com bied Fifa 38 aan voor 50 euro, Neckermann wil 70 hebben.
Welke prijs hanteer je? Immers zou je nooit bij Neckermann kopen ware het niet voor de 'afspraak' op basis van dit topic.

[ Voor 28% gewijzigd door Demoterror op 27-08-2013 01:33 ]

Hate us when you see us, fear us when you dont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 00:34
even een paar vragen over zaken die ik niet begrijp:

Zeer waarschijnlijk wordt de Xbox pas in januari uitgeleverd. Voor een prijs van 499,--.

Als dat waarschijnlijke scenario uitkomt:
1. krijgen we dan onze gratis games?
2. heeft Neckermann dan toch een reden om de overeenkomst alsnog te ontbinden?
3. Kan Microsoft hier nog een rol in spelen door een dergelijke verkoopprijs te verbieden door bijv. niet te leveren aan Neckermann?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 17:11

BLACKfm

o_O

arene schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:33:

Zeer waarschijnlijk wordt de Xbox pas in januari uitgeleverd. Voor een prijs van 499,--.

3. Kan Microsoft hier nog een rol in spelen door een dergelijke verkoopprijs te verbieden door bijv. niet te leveren aan Neckermann?
In het laatste geval, en indien uitgeleverd gaat worden, kan naar mijn idee Neckermann alleen maar zijn verlies nemen. MS gaat echt niet zeggen "Oh? Jij had zitten slapen bij de prijsnotering in het systeem? Eigen schuld". En dan is het aan NM om dan naar puntje 2 te kijken...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

arene schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:33:

1. De gratis games komen vanuit MS, zou geen verschil moeten zijn met aankopen elders.
2. Neckermann heeft al geprobeerd de overeenkomst te ontbinden, ze zijn er op terug gekomen omdat ze door hadden dat ze vermoedelijk toch een probleem zouden hebben met de aannemelijkheid van de prijs waar ze de Xbox One voor op hun website hadden staan. Ook nu nog hebben ze een reden om de overeenkomst te ontbinden, alleen al om het feit dat ze geld achter elke console moeten aangooien.
3. Nee, MS mag hier niets in doen, zouden ze bijvoorbeeld besluiten om niet te leveren dan zijn ze marktverstorend bezig. Een fabrikant/importeur mag zich officieel niet met de uiteindelijke verkoopprijs bezig houden. m.a.w. Je mag als MS niet zeggen dat een bepaald product voor een minimale prijs verkocht moet worden. De huidige situatie, waarbij men de verplichting van de adviesprijs min of meer oplegt is al zeer discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:04
Wat ik me nog afvraag is op welke gronden Neckermann de prijs omhoog kan gooien na 3 maanden?

Dat de ze Xbox niet goedkoop (lees 349 euro) kunnen inkopen is niet mijn probleem. Zeker nu ze hebben toegegeven dat de prijs aannemelijk is :)

Edit: Krijg net een mail binnen van de Thuiswinkel. Ik had een vraag gesteld wat mijn rechten zijn met betrekking tot de algemene voorwaarden. De jurist gaat met Neckermann overleggen (was niet mijn bedoeling, wilde alleen wat meer informatie over mijn rechten.)

[ Voor 35% gewijzigd door Tjeerdtq op 27-08-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Bullet NL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:48:
[...]

1. De gratis games komen vanuit MS, zou geen verschil moeten zijn met aankopen elders.
Ja dat klopt, maar er is een datumgrens. De onderliggende vraag is dus eigenlijk op welke datum onze pre-order komt te staan.

[ Voor 12% gewijzigd door arene op 27-08-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
arene schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:55:
[...]

Ja dat klopt, maar er is een datumgrens. De onderliggende vraag is dus eigenlijk op welke datum onze pre-order komt te staan.
Het lijkt me dat er wordt uitgegaan van het moment van bestellen en niet het moment dat de winkel de order verwerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Bullet NL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:48:
[...]

3. Nee, MS mag hier niets in doen, zouden ze bijvoorbeeld besluiten om niet te leveren dan zijn ze marktverstorend bezig. Een fabrikant/importeur mag zich officieel niet met de uiteindelijke verkoopprijs bezig houden. m.a.w. Je mag als MS niet zeggen dat een bepaald product voor een minimale prijs verkocht moet worden. De huidige situatie, waarbij men de verplichting van de adviesprijs min of meer oplegt is al zeer discutabel.
Als MS niet de "tegenstander" is, wat bedoelt Neckermann dan met we gaan er voor knokken.
Die zinnen in de brief suggereren dat Neckermann aan onze kant staat en tegen een kracht van buiten moet vechten.
Welke kracht is dat dan?

ik kan me er niets bij voorstellen. M.a.w. volgens mij kunnen ze helemaal zelf beslissen om uiteindelijk de consoles wel of niet gewoon (voor 349 euro uit te leveren.
En omdat de omstandigheden zeer waarschijnlijk toch niet meer gaan veranderen tot de daadwerkelijke uitlevering zou ik graag van Neckermann horen of dat knokken van hen in de huidige stand van zaken tot uitlevering zal leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ik las in dit topic van iemand die op acceptgiro besteld had de betreffende acceptgiro al thuisgestuurd had gekregen.... Ik heb ook op acceptgiro besteld, maar ik heb mijn nieuwe adres (waar ik over een goede maand pas woon*) opgegeven, er vanuit gaande dat de acceptgiro bij de levering zou zitten.

* er woont nu nog niemand, het is nieuwbouw, je kan zelfs nog niet bij het huis komen..

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
arene schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:11:
[...]
ik kan me er niets bij voorstellen. M.a.w. volgens mij kunnen ze helemaal zelf beslissen om uiteindelijk de consoles wel of niet gewoon (voor 349 euro uit te leveren.
En omdat de omstandigheden zeer waarschijnlijk toch niet meer gaan veranderen tot de daadwerkelijke uitlevering zou ik graag van Neckermann horen of dat knokken van hen in de huidige stand van zaken tot uitlevering zal leiden.
Maar er is sowieso 1 omstandigheid die wel gaat veranderen (en dat is nog een redelijk kritieke ook) : Het aantal volhouders...

Bij 10.000 orders is het gevecht op voorhand verloren, maar als er daarvan 9990 afhaken dan valt er wat te vechten voor 10 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik vraag me af hoeveel mensen er besteld hebben, zal toch max 1000 zijn of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
iamzero456 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:59:
Ik vraag me af hoeveel mensen er besteld hebben, zal toch max 1000 zijn of iets?
Zelfs dat lijkt mij al een nogal positieve schatting eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:54
1000?
Ik denk hier een man of 50-100.
Of stond het op meer plaatsen dan Tweakers gelist?
Facebook reageerde ook vrij weinig volk.

Recessie. Blijft 350 euro (ex games). PS4. Al preorders ergens anders...

[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 27-08-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
wowly schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:06:
Neckermann lijkt echt zijn best te gaan doen om die xboxen te leveren, wij kunnen dan de bijbehorende zaken daar aanschaffen.
Persoonlijk ga ik tzt, mochten ze uitleveren, gewoon controllers en games kopen zodat ik toch uitkom op die 500 euro. Hebben ze die marge in ieder geval te pakken. Heb ik fijn die xbox en mijn spullen en neckermann omzet en enige marge.......

Gaan ze toch allerlei gedoe uithalen om er onderuit te komen zal dit de laatste keer zijn dat Neckermann me iets kan leveren..... maar daar ga ik niet van uit.

Dus: Neckermann zet hem op!!!!!

Wowly
Aan ene kant:
Eens, ik ga voortaan ook dingen die ik daar kan bestellen gewoon bestellen als ze niet veel duurder zijn dan bij een andere winkel.

Aan de andere kant:
Als je toch het "goed wil maken" met neckermann kan je ook je order cancellen, dan ben je pas goed bezig.

Magoed, ik ga mijne niet cancellen. Ik ga over x maanden mijn xbox waarschijnlijk gewoon verkopen/ruilen voor een PS4. Ik hoef geen kinect ding. (misschien als ze een PS4 zouden leveren voor 350 euro zou ik nog omruilen ook)

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 27-08-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:57
matthijst schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:09:
1000?
Ik denk hier een man of 50-100.
Of stond het op meer plaatsen dan Tweakers gelist?
Facebook reageerde ook vrij weinig volk.

Recessie. Blijft 350 euro (ex games). PS4. Al preorders ergens anders...
Ik verwacht dat het aantal ook wel meevalt, uit de reactie van neck.nl maak ik op dat de meeste orders hoogstwaarschijnlijk van tweeakters komen. In het oorspronkelijke topic zijn zo'n 12 pagina's voor maandag ochtend met +/- 10 unieke gebruikers welke geperoreerd hebben. Snel rekensommetje geeft dan 12*10= 120 stuks. Laat het dan maximaal het dubbele aantal (240 stuks) zijn door andere websites etc.
Om de rotte appels er tussenuit te filteren zou ik het acceptabel vinden om max 1-2 per adres te versturen, een normale consument koopt voor thuisgebruik immers niet 10x exact dezelfde console.

Ik hoop dat het gewoon netjes uitgeleverd wordt, de consumentenbond heeft op de website aangegeven: ''Neckermann wijst er in de e-mail op dat er in de algemene voorwaarden van neckermann.com en thuiswinkel.org staat dat ze de prijs na drie maanden na bestelling mogen verhogen. De Consumentenbond is het daar niet mee eens, omdat in de voorwaarden ook staat dat de winkelier dit dan moet hebben bedongen, en dat was bij de bestelling van de X-Box niet het geval. De Consumentenbond vindt die discussie pas relevant als duidelijk is voor welke prijs Neckermann het apparaat straks aan de bestellers zal aanbieden.''

Hierdoor neem ik aan dat Neckermann niet zomaar gaat zeggen de adviesprijs is nu door ons aangepast naar 499 dus bijbetalen.
Gamebuster schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:20:
[...]
(misschien als ze een PS4 zouden leveren voor 350 euro zou ik nog omruilen ook)
399 - 35 = 364 dat is bijna je 350 voor de PS4 ;). Als je de PS4 nu besteld krijg je hem vast nog eerder geleverd dan de eventuele Xbox One ook!...

[ Voor 9% gewijzigd door RVE_NL op 27-08-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Echter zegt de CB op Twitter ook het volgende:
Consumentenbond ‏@Consumentenbond 19h
@thijsvandertuin Prijsverhoging na meer dan drie maanden mag als dit in de algemene voorwaarden staat. 2/2 ^RD

Consumentenbond ‏@Consumentenbond 19h
@thijsvandertuin Na het afsluiten van de overeenkomst mogen verkopers prijsverhogingen doorvoeren. 1/2 ^RD
Neckermann heeft dit weldegelijk opgenomen in haar Algemene Voorwaarden, dit lijkt mij dus een gevalletje van WEL bedongen bij de koopovereenkomst voor de Xbox One...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wel voelen wij ons genoodzaakt je er op te wijzen dat, in alle gevallen waarin de levering langer duurt dan drie maanden nadat de bestelling is gedaan, de levering helaas niet altijd kan plaatsvinden tegen de overeengekomen verkoopprijs. Dat staat in de Algemene Voorwaarden van neckermann.com en Thuiswinkel.org. Dit heeft ermee te maken dat prijzen voor producten die pas zover in de toekomst kunnen worden geleverd, dermate onzeker zijn dat neckermann.com ze helaas niet kan garanderen.
Neckermann doelt hierbij dus op artikel 9 v/d AV van Thuiswinkel.org
Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang
van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
Op basis van lid 1 kan Neckermann dus geen prijsverhoging doorvoeren, want die btw-verandering was vorig jaar medio oktober, niet dit jaar. In lid 2 gaat men in op producten en diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt. Diezelfde gebondenheid aldus de zin daarna moet vermeldt staan bij het aanbod. Laat dit nu niet het geval zijn bij de XB1 pagina van Neckermann. Dus op basis van lid 2 kan Neckermann ook niet zeggen: 500 euro betalen en zo niet: je hebt de bevoegdheid zelf de bestelling te annuleren. Lid 3 is evenmin van toepassing, want als er al een prijsverhoging komt is dit pas na 3 maanden.

Dan lid 4, waar Neckermann dus naar verwijst in hun e-mail. Ik voorzie niet dat er een wettelijke regeling en/of bepaling Neckermann zal dwingen de prijs aan te passen (bijv. verwijderingsbijdrage die verandert/thuiskopieheffing) Uiteraard zal Neckermann ons wijzen op onze bevoegdheid om de overeenkomst op te zeggen op het moment dat zij met een prijsverhoging ons voor het blok probeert te zeggen. Dus kom er maar in: artikel 9, lid 4 sub b is van toepassing, helaas pindakaas! :w Maar ga dan eens terug naar de eerste zin in lid 4. Die prijsverhoging mag alleen na drie maanden indien Neckermann dit heeft bedongen. Neckermann zinspeelt hier wel op in haar algemene voorwaarden. (zie laatste pagina)

Dan blijft de vraag: valt dit te rijmen met de zwarte en grijze lijst van art. 6:236 en 6:237 BW. Daar valt niets terug te vinden over een eventuele prijsverhoging na 3 maanden. Een beding voor een prijsverhoging binnen 3 maanden wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn. Maar een beding voor een prijsverhoging na 3 maanden? Daar wordt met geen woord over gerept. Er is echter een zogenoemde blauwe lijst van de Europese verordening 1993/13 EEG, die ingaat op oneerlijke bedingen in consumentenovereenkomsten. Maar wat is dan een oneerlijk beding?
Artikel 3
1. Een beding in een overeenkomst waarover niet afzonderlijk is onderhandeld, wordt als
oneerlijk beschouwd indien het, in strijd met de goede trouw, het evenwicht tussen de uit de
overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen van de partijen ten nadele van de
consument aanzienlijk verstoort.
2. Een beding wordt steeds geacht niet het voorwerp van afzonderlijke onderhandeling te zijn
geweest wanneer het, met name in het kader van een toetredingsovereenkomst, van tevoren is
opgesteld en de consument dientengevolge geen invloed op de inhoud ervan heeft kunnen
hebben.
Het feit dat sommige onderdelen van een beding of een afzonderlijk beding het voorwerp zijn
geweest van een afzonderlijke onderhandeling sluit de toepassing van dit artikel op de rest van
een overeenkomst niet uit, indien de globale beoordeling leidt tot de conclusie dat het niettemin
gaat om een toetredingsovereenkomst.
Wanneer de verkoper stelt dat een standaardbeding het voorwerp is geweest van afzonderlijke
onderhandeling, dient hij dit te bewijzen.
3. De bijlage bevat een indicatieve en niet uitputtende lijst van bedingen die als oneerlijk kunnen
worden aangemerkt.
Guess what.. een beding zoals uit Neckermann haar AV is een beding wat geen voorwerp vormde van een afzonderlijke onderhandeling. Simpelweg omdat dit beding van te voren is opgesteld door Neckermann zelf. Feit: Neckermann bevestigt in deze e-mail dat er sprake is van een geldige overeenkomst. Feit: Neckermann heeft dan een leveringsverplichting en wij als Tweakers afzonderlijk een betalingsverplichting. Het recht van Neckermann is dan het ontvangen van de prijs van €349 en het recht van ons als consument is dan het ontvangen v/d XB1 voor die gestelde prijs.

Wat gebeurt er alleen nu zeer waarschijnlijk straks? Neckermann zal na drie maanden een e-mail sturen: wij hebben ervoor geknokt om de XB1 voor 349 euro uit te leveren. Maar helaas, dit is ons niet gelukt. Wel kunnen wij aan jou de XB1 aanbieden voor de prijs van 500 euro en dan blijft de bestelling staan. Ga je hier niet mee akkoord? Dan heb je altijd nog het recht om de overeenkomst op te zeggen en in dat geval word je bestelling geannuleerd. Wat is alleen de consequentie van zo'n actie die er naar alle waarschijnlijkheid gewoon gaat komen? Dat het evenwicht tussen de uit de overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen van de partijen ten nadele van de consument aanzienlijk verstoort is. En daarmee is het beding uit Neckermann haar AV dus aan te merken als een oneerlijk beding, meer precies: conform artikel 3, lid 3 sub l v/d Europese verordening 1993/13 EEG
l) te bepalen dat de prijs van de goederen wordt vastgesteld op het ogenblik van levering, dan
wel de verkoper van de goederen of de dienstverrichter het recht te verlenen zijn prijs te
verhogen, zonder dat de consument in beide gevallen het overeenkomstige recht heeft om de
overeenkomst op te zeggen, indien de eindprijs te hoog is ten opzichte van de bij het sluiten van
de overeenkomst bedongen prijs;
Volgens artikel 6, eerste lid v/d Europese verordening 1993/13 EEG bindt zo'n oneerlijk beding de consument niet en voor het overige kan de overeenkomst zonder dit beding gewoon in stand blijven.

Kortom: ook dat beding zal geen toepassing vinden > Neckermann zal gewoon tot levering moeten overgaan. Dan hou je nog de vraag: het is relatief gezien onmogelijk voor Neckermann om aan tig XB1 te komen voor een prijs van €349. Maar het is niet absoluut onmogelijk voor Neckermann om überhaupt aan tig XB1 te komen. Er is dus geen sprake van een overmachtsituatie waardoor Neckermann kan zeggen: helaas, ik kan niet aan mijn leveringsverplichting voldoen want Microsoft wil via haar leveranciers tig XB1 niet voor €349 aan ons meegeven. Zo'n tekortkoming van Neckermann valt aan haar toe te rekenen omdat het te wijten valt aan haar eigen schuld dan wel op grond van de in het verkeer geldende opvattingen (iets met ondernemersrisico dat je product X niet voor prijs Y kan krijgen is niet het probleem v/d consument maar van de ondernemer)

Slotsom: Neckermann zal gewoon moeten leveren, hoeveel bedingen zij ook in haar AV heeft staan. Ze kan het dan wel gooien op: het is onmogelijk om te leveren, maar dat is niet ons probleem als consument. Weigert Neckermann dan schiet zij tekort in de nakoming van haar leveringsverplichting aka pleegt wanprestatie. Bovendien loopt de consument die voor 20 augustus heeft besteld dan gevolgschade op in de vorm van de twee door Microsoft beloofde triple A-games als preorderbonus.
Anoniem: 27535 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:12:
Het uitstel door Microsoft was een overmachtssituatie, en daarmee was het klaar geweest.
Niet perse, want het was dan slechts een relatieve overmachtssituatie en geen absolute overmachtssituatie. Verschil tussen beide? Als een speciaal op maat gemaakt pak en/of uniek schilderij verloren gaat door brand, dan kan zoiets absoluut onmogelijk meer geleverd worden. Dan is er echt sprake van overmacht wat de verkoper niet toegerekend kan worden dus geen wanprestatie. Maar wanneer het een verkoper tijdelijk onmogelijk is om tig auto's/XB1 te leveren ivm schipbreuk/brand/onjuiste prijs/vertraagde lancering? Genus non perit = de soort gaat niet teniet. Species zaken oftewel unieke exemplaren van schilderijen/auto's/collecter-items, ja als die eenmaal in rook opgaan of wat dan ook: dan valt zoiets niet langer te leveren. Maar die XB1 zijn straks gewoon verkrijgbaar bij tig leveranciers, alleen geen leverancier die er over denkt om die voor €349 mee te geven aan Neckermann. Dat nu net is niet ons probleem als consument, maar die van Neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Waar ik nog steeds op hang is dat het wel erg makkelijk is om na 3 maanden de prijs om hoog te gooien door middel van de algemene voorwaarden en de consument de mogelijkheid te geven de order te annuleren.
Lijkt me sterk dat wij als consument daar niets tegen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tjeerdtq schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:49:
Waar ik nog steeds op hang is dat het wel erg makkelijk is om na 3 maanden de prijs om hoog te gooien door middel van de algemene voorwaarden en de consument de mogelijkheid te geven de order te annuleren.
Lijkt me sterk dat wij als consument daar niets tegen kunnen doen.
Tja, dus eigenlijk zeg jij : De consument hoeft zich niets aan te trekken van algemene voorwaarden waarmee hij akkoord gaat. En de winkel moet je aan de hoogste boom kunnen opknopen als die een foutje maakt.

Zeg ik het zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:03
Slotsom: Neckermann zal gewoon moeten leveren, hoeveel bedingen zij ook in haar AV heeft staan. Ze kan het dan wel gooien op: het is onmogelijk om te leveren, maar dat is niet ons probleem als consument. Weigert Neckermann dan schiet zij tekort in de nakoming van haar leveringsverplichting aka pleegt wanprestatie. Bovendien loopt de consument die voor 20 augustus heeft besteld dan gevolgschade op in de vorm van de twee door Microsoft beloofde triple A-games als preorderbonus.
Maar grote kans dat Neckermann geen 50 Xboxxen op voorraad/heeft besteld voor de eerste levering. We hebben het niet over een Mediamarkt of een speciaalzaak in spelletjes. Dus wat zijn de gevolgen van een wanprestatie van Neckermann?

Wat hier boven gesuggereerd wordt lijkt me een best goede oplossing voor beide kanten.
Neckermann levert wat spelletjes plus controllers en etc twv ongeveer 150 euro. Dan betalen de klanten alsnog 500 inclusief nuttige accessoires, zodat het margeverlies van Neckermann kleiner wordt en klanten toch voordeliger uit zijn (spelletjes en controllers worden toch 100% aangekocht)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Dit somt alles volgens mij heel erg goed op met bijbehorende relevante wetsartikelen. Hulde. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

kx22 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

Maar grote kans dat Neckermann geen 50 Xboxxen op voorraad/heeft besteld voor de eerste levering. We hebben het niet over een Mediamarkt of een speciaalzaak in spelletjes. Dus wat zijn de gevolgen van een wanprestatie van Neckermann?

Wat hier boven gesuggereerd wordt lijkt me een best goede oplossing voor beide kanten.
Neckermann levert wat spelletjes plus controllers en etc twv ongeveer 150 euro. Dan betalen de klanten alsnog 500 inclusief nuttige accessoires, zodat het margeverlies van Neckermann kleiner wordt en klanten toch voordeliger uit zijn (spelletjes en controllers worden toch 100% aangekocht)!
Zowel de distributeurs als Microsoft zelf hebben nog helemaal niet de mogelijkheid om in te tekenen op een eerste order. Het plan van MS om alle pre-orders van voor 20 Aug gratis games te geven kwam eigenlijk als donderslag bij heldere hemel.

Sterker, de grote distributeurs hebben nog niet eens een artikelnummer aan de Xbox One hangen.

Hoe ze het allemaal moeten gaan doen is dus nog allerminst duidelijk, feit is dat de winkel zelf moeten gaan bijhouden (bij een beperkte eerste levering) wie wel en wie niet recht heeft op een pre-order versie met extra games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Gomez12 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:00:
[...]

Tja, dus eigenlijk zeg jij : De consument hoeft zich niets aan te trekken van algemene voorwaarden waarmee hij akkoord gaat. En de winkel moet je aan de hoogste boom kunnen opknopen als die een foutje maakt.

Zeg ik het zo goed?
Bijna 8)7

Ik bedoel Neckermann geeft toe een geldige order te hebben, maar wel via allerlei manieren onder de levering probeert uit te komen (ja, dat laatste is een aannamen totdat er meer duidelijkheid is).

In het algemeen als ik iets bestel, neem ik aan dat het geleverd gaat worden.Daarvoor heb ik een koopovereenkomst gesloten. Dus elke webwinkel met de voorwaarden van thuiswinkel kan altijd onder ene pre-order van + 3 maanden uit komen als ze het niet bevalt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
kx22 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

Die kans is inderdaad groot. Maar dat maakt sec genomen niet uit. Die hele day-one XB1 editie zal in kleine aantallen uitgeleverd gaan worden. Voor zover ik weet staat er bij mijn Neckermann niet aangegeven dat het een day-one editie betreft: ze noemen het slechts een gameconsole notabene. Dat ze dus niet meteen vanuit de eerste batch iedereen een XB1 kunnen leveren vormt geen probleem, noch een grond om te zeggen: duurt ons te lang, betaal €500 of annuleer zelf de bestelling maar. Want met deze e-mail hebben zij zich gecommitteerd aan uitlevering voor €349 nu zij die overeenkomst als rechtsgeldig. beschouwen. Als ze slechts in mondjesmaat aan XB1 kan komen, zal de uitlevering vertraging oplopen. Maar ik denk niet dat menig klant dat erg zal vinden, zolang de prijs maar op €349 blijft staan.

Die oplossing heeft Wehkamp gehanteerd en dan ben je meteen van het gedoe af. Het is een sigaar uit eigen doos en dat kost als je mij vraagt minder voor een bedrijf dan zo omslachtig een slag om de arm te houden zoals Neckermann nu doet. Maar elk bedrijf heeft zo zijn/haar eigen keuze in hoe zij omgaat met zulke fouten. Wil je minder gedoe dan bied je gewoon een compensatie in de vorm van een waardebon aan. Denk je er t.z.t. met dank aan eigen AV onderuit te kunnen omdat je de klant voor het blok zet: leuke poging, maar dat gaat zo maar niet. Dat de NLse wetgeving zoiets niet sanctioneert, wil niet zeggen dat er geen Europese regelgeving te vinden valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ff eerste topic doorgescrolld. Kom rond de 100 bestellingen uit:

123coen123
3ddie
agoNITE
androidlover
appeltaar
Astennu
B.M.O.
Bananenspin
BDHowner
biesman
BLACKfm
Bunta
buran
Chibi2k
--Christiaan--
Chrosser
Cyclonic
D2FValinor
DarKHunteR
Dennism
Dextertime
Donstil
Draakje5
Eduardboon
enzoronald
FabianO123
Fixer
gabn88
Gamebuster
gise
Godmaster
GRAD85
Gramulanion
Haakontje
henk3412
HollovWpo1nt
hupske
hutch
itsgreen
Jack V
jip_86
joffrey19
Johan tb
Josie200
jumpman
Karun
keanu
Kecin
koen092
Kryptex
lassieman
Licko
LuisjeNL
MatijsR
matthijst
melk0r
Mental
morm
Mvandenberg91
My Tec Master
nFo
NielsH20
Niotex
okej26
Pascal
Peter_Aragorn
PWM
rayvonrk
Rev!
Richard89
rimave
Robbert-Jan
Robolokotobo
rty
Rub3s
Ruben0s
rubenvanvliet
RVE_NL
Sake
SeamusXanthus
Shady15
Siempie
Soullar
Sovereign
Spekker
Spoelly
Swift92
TheAmassama
thefox154
thesjokoprins
thijssie
ThomXs
Tjiwa
toxict
wowly
XeNoBiTe
xminator
xRoelofx
xxxMaverick
Yannick50
ytterx
Zingo

Ga er voor het gemak vanuit dat vrijwel iedereen die hem besteld heeft wel een keer gereageerd heeft en het gros via Tweakers bij de actie kwam. Misschien nog wat gemist en een aantal bestellingen via andere sites, maar dan zit je dus tussen de 100 en 200 bestellingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik sta er niet tussen, bovendien staan nog 15 andere mensen niet tussen, waarvan ik weet dat ze er een hebben besteld maar niet op Tweakers zitten.

Dit soort lijstjes zeggen dus helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
matthijst schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:31:

Ga er voor het gemak vanuit dat vrijwel iedereen die hem besteld heeft wel een keer gereageerd heeft en het gros via Tweakers bij de actie kwam. Misschien nog wat gemist en een aantal bestellingen via andere sites, maar dan zit je dus tussen de 100 en 200 bestellingen in.
En er zijn nog zat mensen die niet in deze thread hebben gereageerd die er ook een hebben besteld. (Ik bijvoorbeeld).

De deal is ook op Budgetgaming.nl terechtgekomen en ook daar is een hele discussie: http://www.budgetgaming.n...t=2&start=1&show=&action=

Waarschijnlijk hebben alle Nederlandse gamefora wel lucht van deze deal gekregen. Ik denk dat er makkelijk 500 Xbox Ones besteld kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 13:42
Bullet NL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:46:
Ik sta er niet tussen, bovendien staan nog 15 andere mensen niet tussen, waarvan ik weet dat ze er een hebben besteld maar niet op Tweakers zitten.

Inderdaad, 2 vrienden van me en ik zelf hebben er ook 1 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ga er voor het gemak vanuit dat vrijwel iedereen die hem besteld heeft wel een keer gereageerd heeft en het gros via Tweakers bij de actie kwam.
Slechte aanname. Velen die 'm tot nu toe hebben besteld (waaronder ik), hebben niet gepost omdat ze niks zinnigs toe te voegen hadden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 16:12
En dan nog de mensen die er meerdere hebben besteld, tijdens dat weekend waren er zelfs mensen die er 10 hadden besteld 8)7. Nou weet ik natuurlijk niet in hoeverre dat doorgegaan is maar toch. Ik denk dat we ons toch lelijk kunnen vergissen in de aantallen, buiten Tweakers en eerder genoemde budgetgaming zijn er vele websites waarop aanbiedingen te zien zijn. Uiteindelijk blijft het maar gissen tot er iemand met keiharde cijfers aan komt zetten, uit een betrouwbare bron natuurlijk.

Ook ik ben zeer benieuwd naar het verdere verloop, had eigenlijk geen aandacht meer besteedt aan de order van NM aangezien deze door hun gecanceled. Afgelopen maandag was ik dan ook verrast door de mail die ik kreeg, en het spijt me, maar kon het ook niet laten om een lichte glimlach op m'n gezicht te laten verschijnen.

Dus ook net als voorheen blijf ik geduldig afwachten tot wat er komen gaat, ik heb alle tijd aangezien ik toch besloten heb om niet te importeren. Wel ga ik preventief een mail sturen i.v.m. de pre-order data en de door M$ beloofde spellen!!

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bullet NL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:46:

Naja, in ieder geval dat er +/- 100 zich gemeld hebben :)
En dat de kans groot is dat het er geen 10.000 zullen zijn, zoals sommige zwetsmajoren hier steeds roepen |:(
De deal is ook op Budgetgaming.nl terechtgekomen en ook daar is een hele discussie: http://www.budgetgaming.n...rt=1&show=&action=
Poepoe, 9 pagina's.

[ Voor 37% gewijzigd door matthijst op 27-08-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 03:40

123coen123
3ddie
agoNITE
androidlover
appeltaar
Astennu
B.M.O.
Bananenspin
BDHowner
biesman
BLACKfm
Bunta
buran
Chibi2k
--Christiaan--
Chrosser
Cyclonic
D2FValinor
DarKHunteR
Dennism
Dextertime
Donstil
Draakje5
Eduardboon
enzoronald
FabianO123
Fixer
gabn88
Gamebuster
gise
Godmaster
GRAD85
Gramulanion
Haakontje
henk3412
HollovWpo1nt
hupske
hutch
itsgreen
Jack V
jip_86
joffrey19
Johan tb
Josie200
jumpman
Karun
keanu
Kecin
koen092
Kryptex
lassieman
Licko
LuisjeNL
MatijsR
matthijst
melk0r
Mental
morm
Mvandenberg91
My Tec Master
nFo
NielsH20
Niotex
okej26
Pascal
Peter_Aragorn
PWM
rayvonrk
Rev!
Richard89
rimave
Robbert-Jan
Robolokotobo
rty
Rub3s
Ruben0s
rubenvanvliet
RVE_NL
Sake
SeamusXanthus
Shady15
Siempie
Soullar
Sovereign
Spekker
Spoelly
Swift92
TheAmassama
thefox154
thesjokoprins
thijssie
ThomXs
Tjiwa
toxict
wowly
XeNoBiTe
xminator
xRoelofx
xxxMaverick
Yannick50
ytterx
Zingo

ik wil eigenlijk geen onnodige bericht plaatsen, maar ik heb ook een besteld. er zijn wel veel Lurker op het forum aanwezig vooral in de aanbieding topic.

voor mij was ook een gokje wagen om te kijken of NN wel of niet leverd. }:O

dus kort gezegt, er zijn dus meer lurkers aanwezig. ik denk dat wel meer dan 300 besteld zijn. ipv van maar 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 03:40
ago schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:13:
[...]

Slechte aanname. Velen die 'm tot nu toe hebben besteld (waaronder ik), hebben niet gepost omdat ze niks zinnigs toe te voegen hadden. :*)
SO TRUE, er is niks zinnig hierover te vertellen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
OK, dus al 3 lurkers :+
Nog een klein stukje tot de 10.000

[ Voor 42% gewijzigd door matthijst op 27-08-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Laatst online: 02-06 16:12
Bunta schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:37:
Uiteindelijk blijft het maar gissen tot er iemand met keiharde cijfers aan komt zetten, uit een betrouwbare bron natuurlijk.

Dus ook net als voorheen blijf ik geduldig afwachten tot wat er komen gaat, ik heb alle tijd aangezien ik toch besloten heb om niet te importeren. Wel ga ik preventief een mail sturen i.v.m. de pre-order data en de door Microsoft beloofde spellen!!
Om mijzelf maar even schaamteloos te quoten, het blijft giswerk luitjes!

Om dan toch weer even semi on-topic te gaan, zojuist wel een mail gestuurd naar NM om te kijken hoe het zit met die door Microsoft beloofde gratis games. Dacht bij mezelf, maak er een vriendelijk mailtje van, krijg ik dus ook die standaard reply van tweede helft september 8)7.

Oftewel, wachten maar weer. Zou het wel heel jammer vinden als die games aan m'n neus voorbij gaan!

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 27-08-2013 15:21 ]

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dat lijkt dus enkele duizenden bestellingen.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

witeken schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:58:
Dat lijkt dus enkele duizenden bestellingen.
Miljoenen zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:05

Hupske

AFCA

Bunta schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:51:
[...]

Om mijzelf maar even schaamteloos te quoten, het blijft giswerk luitjes!

Om dan toch weer even semi on-topic te gaan, zojuist wel een mail gestuurd naar NM om te kijken hoe het zit met die door [mbr]Microsoft[/] beloofde gratis games. Dacht bij mezelf, maak er een vriendelijk mailtje van, krijg ik dus ook die standaard reply van tweede helft september 8)7.

Oftewel, wachten maar weer. Zou het wel heel jammer vinden als die games aan m'n neus voorbij gaan!
Laat dan net GTA V uit komen. Dus moeten we dit niet gaan vergeten :9

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Modbreak:Mensen, laat de "ik ook" posts maar achterwege, en de speculaties ook. De slowchat is ook niet de bedoeling :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 08:17
Ik wil mijn koopovereenkomst (xbox one) kosteloos ontbinden, en daarbij de waardebon van 35 euro graag ontvangen.

Hieronder reactie van neckermann.

Beste klant,

Over de pre-order van je Xbox One krijg je de tweede helft van september 2013 bericht.

Met vriendelijke groet,

Customer Service
neckermann.com

Dus ontbinden kan nog niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door Alessandr0 op 27-08-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Alessandr0 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:49:
Ik wil mijn koopovereenkomst (xbox one) kosteloos ontbinden, en daarbij de waardebon van 35 euro graag ontvangen.

Beste klant,

Over de pre-order van je Xbox One krijg je de tweede helft van september 2013 bericht.

Met vriendelijke groet,

Customer Service
neckermann.com

Waarom wil je nu al ontbinden als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
ago schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:54:
[...]

Waarom wil je nu al ontbinden als ik vragen mag? :)
35 euro ;) en ik wil een ps 3

[ Voor 4% gewijzigd door Alessandr0 op 27-08-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Bunta schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:51:
[...]
Om dan toch weer even semi on-topic te gaan, zojuist wel een mail gestuurd naar NM om te kijken hoe het zit met die door [mbr]Microsoft[/] beloofde gratis games. Dacht bij mezelf, maak er een vriendelijk mailtje van, krijg ik dus ook die standaard reply van tweede helft september 8)7.
Ik heb ze zelfs via dat e-mail adres een niet-gerelateerde vraag gesteld over een andere bestelling en kreeg dat standaard mailtje terug.
Alessandr0 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:49:

[de reactie]

Dat is een standaard reactie :) Neem contact op via hun contactsysteem op de website

Wacht tot je je xbox krijgt, verkoop 'm op marktplaats o.i.d. en/of ruil 'm tegen een PS3. Zeker bij de release van de xbox one zullen ze schaars zijn en kan je 'm met gemak voor 500 euro verkopen.

----------

Overigens denk ik dat de meeste bestellingen van t.net afkomen omdat hun oorspronkelijke mailtje alleen maar tweakers.net vermelde. Ik gok 50% tweakers.net en de andere helft verspreid over andere sites.

[ Voor 46% gewijzigd door Gamebuster op 27-08-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zijn er eigenlijk ook mensen die meerdere Xbox One's besteld hebben? Is jullie compensatie 35 euro of 2x 35 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:55
Gamebuster schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:59:
[...]

Overigens denk ik dat de meeste bestellingen van t.net afkomen omdat hun oorspronkelijke mailtje alleen maar tweakers.net vermelde. Ik gok 50% tweakers.net en de andere helft verspreid over andere sites.
Houd ook rekening met social media en mond op mond reclame. Ik kwam er afgelopen weekend tijdens het stappen achter dat een maat van me die niet op tweakers of andere fora komt er zelfs een besteld heeft, en als die kerel een uurtje per week op internet zit (m.u.v. facebook op zijn telefoon of online console gamen) is het veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
Deveon schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:00:
Zijn er eigenlijk ook mensen die meerdere Xbox One's besteld hebben? Is jullie compensatie 35 euro of 2x 35 euro?
Of 10 x 35 euro(mensen die 10 bestellingen hadden) :o :o :D :D _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Ik heb er 10 besteld maar wel onder 1 bestelling.

Elke klant krijgt gewoon 1 waardebon als ze annuleren denk ik ongeacht het aantal.

[ Voor 3% gewijzigd door Kryptex op 27-08-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Meeste winkels weten wel al wie er een 'day one' editie kan krijgen. Bol heeft vast al genoeg afspraken met microsoft gemaakt dat bijv. de eerste 1000 pre-orders de day one levering krijgen, en daarna niets gegarandeerd kan worden.

Echter zie ik dat ze nog wel de 'day one' editie communiceren. Dus waarschijnlijk krijgt bol meer van microsoft dan ze momenteel aan pre-orders hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Draakje5 op 27-08-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
*knip* zie de topicwaarschuwing

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 28-08-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Kryptex schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:21:
Ik heb er 10 besteld maar wel onder 1 bestelling.

Elke klant krijgt gewoon 1 waardebon als ze annuleren denk ik ongeacht het aantal.
Zou niet helemaal correct zijn.

Iemand kan best 2 keer een xbox one hebben besteld, voor bijv. hem en een familielid. 4 zou ook nog realistisch zijn.
Moet je dan als neckermann zijnde inderdaad maar 1 cadeaubon ter compensatie geven, voor 4 mensen die er 'schade' van hebben geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Laatst online: 18-05 14:30
Draakje5 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:27:
[...]

Iemand kan best 2 keer een xbox one hebben besteld, voor bijv. hem en een familielid. 4 zou ook nog realistisch zijn.
Moet je dan als neckermann zijnde inderdaad maar 1 cadeaubon ter compensatie geven, voor 4 mensen die er 'schade' van hebben geleden?
Rekent even uit 10 * 35 euro = 350 euro, dus als ie zou annuleren, één Xbox voor 150 euro ;) Vraag me af of je wel weet wat je hier zegt, het is gewoon één waardebon per account. Ik denk dat ze ook maar één Xbox per klant willen leveren, tenminste ik heb nog van niemand gehoord/gezien dat ze er twee of meer in hun account hebben staan. In de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Waarom toch de hele tijd dat laten bloeden tot op het bot?

Op jouw manier ga je gewoon een hele nieuwe business creeeren, zet 21000 euro opzij en ga speculeren op dit soort foutjes. 10% rente trekt een spaarrekening niet. En gaat een speculatie mis (er wordt toch geleverd) dan kan je altijd nog met winst die dingen op MP verkopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Ik ben van plan om te annuleren en dan die waardebon te pakken. Moet je daarvoor nog op een speciale manier annuleren, of krijg je gewoon meteen je bon in de mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
[...]

En wat als je met zn 4en 1 xbox hebt gekocht, dan heb je ook 4 mensen die schade hebben. Hebben ze dan ook alle 4 recht er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

*knip* geen rants

[ Voor 88% gewijzigd door gambieter op 28-08-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Serieus, je was gewoon goed op de hoogte dat de kans dat de prijs fout zou zijn erg groot was. Dat je er dan 100 bestelt wilt gewoon zeggen dat je deze prijsfout zo veel mogelijk probeerde uit te buiten. Je hebt geprobeerd maar verloren. Dan moet je nu niet beginnen klagen. Je wist dat dit kon (en zou) gebeuren. Wees blij dat je van Neckermann toch nog 35 euro krijgt (of in het beste geval toch nog voor 350 euro).

Tweakblog van de maand

• Deveon
  • Niet online
Het zou me niet verbazen dat de bestellingen van meer als twee volledig geannuleerd worden. Indien er een kantonrechter aan de pas kan komen verklaar dan maar wat je met 3 of meer xboxen moet. Daarmee toon je hoe dan ook dat je weet dat de prijs niet klopt.

2 is nog een twijfel geval.. En het is zeer ongebruikelijk om voor al je vrienden en familie xboxen te gaan bestellen wanneer het om een normale prijs gaat (waarom doen zij dit niet gewoon zelf?).

Aangezien de dubbele bestellingen ook maar 1 kortingcode aangeboden hebben gekregen denk ik dat ze hooguit ook maar 1 Xbox zullen krijgen.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:39
Deveon schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:01:
Het zou me niet verbazen dat de bestellingen van meer als twee volledig geannuleerd worden. Indien er een kantonrechter aan de pas kan komen verklaar dan maar wat je met 3 of meer xboxen moet. Daarmee toon je hoe dan ook dat je weet dat de prijs niet klopt.

2 is nog een twijfel geval.. En het is zeer ongebruikelijk om voor al je vrienden en familie xboxen te gaan bestellen wanneer het om een normale prijs gaat (waarom doen zij dit niet gewoon zelf?).

Aangezien de dubbele bestellingen ook maar 1 kortingcode aangeboden hebben gekregen denk ik dat ze hooguit ook maar 1 Xbox zullen krijgen.
Mee eens. Twee gaat nog wel. Dan zeg je een voor beneden en een voor boven. Xbone heeft immers ook optie om een soort van media box voor de TV te zijn. Dus dat kun je nog wel beargumenteren.

Maar ik zou het bij meer dan twee ook ter recht vinden dat ze er werk van maken en uitzoeken waarom iemand er 10 besteld heeft en en dan uiteindelijk misschien maar 1 uitleveren.
Ik denk dat NM ook weet dat er veel op marktplaats gezet gaan worden om winst te maken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Brad Pitt
Astennu schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:45:
[...]
Ik denk dat NM ook weer dat er veel op marktplaats gezet gaan worden om winst te maken.
En is voor hen relevant vanwege? Al gaat men er 999 Euro voor vragen, lijkt mij niet ter zake doen verder.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:39
Brad Pitt schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:16:
[...]

En is voor hen relevant vanwege? Al gaat men er 999 Euro voor vragen, lijkt mij niet ter zake doen verder.
Dat ze nu al extreem veel verlies maken met 1 xbox per klant. Laat staat dat er mensen zijn die er 10 besteld hebben. Je wilt natuurlijk er alles aan doen om je verlies te beperken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
Zero Tolerance

Neckermann is inmiddels failliet verklaard. Levering zal dus sowieso niet gaan plaatsvinden, en mensen die vooruitbetaald hebben zijn in basis hun geld kwijt.

Doorstart / situatie rond faillissement

In de sticky staat meer informatie over faillissementen en wat je eventueel nog kan doen.

Scheldpartijen en beschuldigingen zijn vruchteloos. Bij een faillissement zijn er enkel verliezers. Frustratie uiten is prima, maar hou het netjes.