Neckermann doorstart na faillissement / was Xbox One topic

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Modbreak:Slowchatten eindigt hier.

Ik heb wat reacties verwijderd die zelfs op irc nog ongewenst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niotex
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06-2019
Godmaster schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:25:
[...]

Je hebt je order bevestiging nog?
Natuurlijk, maar ik begreep dat er nieuwe orders opgesteld zouden worden. Toch maar even neckermann bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468624

Hopen dat ze alsnog leveren voor 350 euro. Ik heb er nog steeds een hard hoofd in, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 06:58
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/16bbxgm.png
ik eis nu een bank. Ze leren het ook nooit :P

[ Voor 30% gewijzigd door donald_dick op 26-08-2013 14:28 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
matthijst schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:25:
Mwah, die regel over "3 maanden prijsverhoging" is natuurlijk niet bedoeld om dit soort geintjes op te lossen, maar voor als de prijzen echt tussendoor omhoog zijn gegaan.

Inkoopprijs is nu en in maart natuurlijk gewoon hetzelfde voor Neckermann.
Wel mooi zo; straks voor 349 euro een Xbox One met 2 gratis games _/-\o_
De inkoopsprijs zal voor Neckermann dan echt geen 350 euro zijn. Ik geloof niet dat elke winkel er 150 euro winst op gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Heb overigens geen mail binnen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:29

m00

Spuit elf, laat maar.

[ Voor 94% gewijzigd door m00 op 26-08-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 16:54
nvm bij mij dan ook maar

[ Voor 90% gewijzigd door QuiCk01 op 26-08-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:47
donald_dick schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:29:
[...]
De inkoopsprijs zal voor Neckermann dan echt geen 350 euro zijn. Ik geloof niet dat elke winkel er 150 euro winst op gaat maken.
Dat zeg ik ook niet?
Ik zei: die regel van verhogen na 3 maanden is vast niet verzonnen om leveranciers hun prijzen naar believen te laten aanpassen, maar meer als de inkoopprijzen opeens omhoog zijn gegaan. Dat is hier niet het geval; inkoopprijs is ook in maart nog hetzelfde voor Neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 11:31
Ik denk dat die regel over prijsVERHOGING alleen van toepassing is als de adviesprijs bijvoorbeeld zou veranderen van 499 naar 599 oid. Niet als zij de prijs over 3 maanden verhogen naar 499.

Die wet is er alleen maar omdat de prijzen van grondstoffen (en inkoop) kunnen fluctueren. Gebeurd hier niks mee dan kunnen ze de prijs dus ook niet verhogen.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:29

m00

Ja, sorry :P.

Ze zeggen wel dat ze "er voor gaan knokken" om de Xbox te leveren, meteen na de indekking bij lange levertijden. Dus 't spant nu om de goodwill. In het verleden behaalde resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Uiteindelike overtreft toch nooit iets een goeie olde PC. Neckermannknokploeg klinkt superverkeerd overigens.

[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 23-09-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
matthijst schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:32:
[...]

Dat zeg ik ook niet?
Ik zei: die regel van verhogen na 3 maanden is vast niet verzonnen om leveranciers hun prijzen naar believen te laten aanpassen, maar meer als de inkoopprijzen opeens omhoog zijn gegaan. Dat is hier niet het geval; inkoopprijs is ook in maart nog hetzelfde voor Neckermann.
Maar ga dat maar eens bewijzen. Tenzij iemand een screendumpje kan maken uit de inkoopdatabase nu en in februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 13:47
Volledige versie:

Op onze website is de Xbox One spelcomputer van Microsoft gedurende een bepaalde periode voor een foutieve prijs aangeboden. In plaats van € 499,00 stond dit product enige tijd te koop voor € 349,00. Wij waren aanvankelijk van mening dat deze foutieve prijs een duidelijk voorbeeld was van een "kennelijke fout". Dat is op 13 augustus via onze Facebook pagina meegedeeld. Deze mening was mede gebaseerd op opmerkingen op Tweakers waarin de game-gemeenschap al aangeeft dat deze prijs niet klopt.

Daarom verbaasde het ons dat volgens de Consumentenbond in dit geval geen sprake is van een "kennelijke fout". Voor de gemiddelde consument was het kennelijk niet duidelijk dat dit aanbod niet klopt. Wij trekken ons dit aan.

In goed overleg met de Consumentenbond, willen wij daarom jou, als één van onze klanten die op dit aanbod is ingegaan, langs deze weg duidelijk maken dat je koopovereenkomst met neckermann.com geldig tot stand is gekomen en ook in stand blijft. Levering van deze Xbox One zal dan ook uitgevoerd worden volgens de overeengekomen Algemene Voorwaarden van neckermann.com en Thuiswinkel.org. Inmiddels is echter wel duidelijk geworden dat dit pas in 2014 zal kunnen omdat de Xbox One pas dan in Nederland te koop zal zijn.

Wel voelen wij ons genoodzaakt je er op te wijzen dat, in alle gevallen waarin de levering langer duurt dan drie maanden nadat de bestelling is gedaan, de levering helaas niet altijd kan plaatsvinden tegen de overeengekomen verkoopprijs. Dat staat in de Algemene Voorwaarden van neckermann.com en Thuiswinkel.org. Dit heeft ermee te maken dat prijzen voor producten die pas zover in de toekomst kunnen worden geleverd, dermate onzeker zijn dat neckermann.com ze helaas niet kan garanderen.

Nu de koopovereenkomst geldig tot stand is gekomen, gaat neckermann.com er vanaf nu vanzelfsprekend ook hard voor knokken om je de Xbox One toch te leveren voor de per ongeluk vermelde verkoopprijs van € 349,00. Mocht dit niet lukken, dan laten wij je dat weten en kan je natuurlijk altijd kosteloos je koopovereenkomst ontbinden.

Hoewel dit een standaard voorwaarde is voor alle thuiswinkels die bij Thuiswinkel.org zijn aangesloten, betreuren wij de hele gang van zaken. We maken nogmaals onze excuses voor de verwarring die is ontstaan.
Als het ons niet lukt om te zijner tijd de Xbox One te leveren voor € 349,00 of je zou besluiten om de koopovereenkomst kosteloos te ontbinden, dan zullen wij om de eventuele teleurstelling verzachten, je op dat moment een waardebon toesturen van € 35,00.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd maar we kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt. In dat geval kan je deze e-mail beantwoorden.

Met vriendelijk groet,
Customer Service neckermann.com

Zal wel de cadeaubon van 35 euro worden :+
Ben erg benieuwd wat de uitkomst van dit gaat worden, maar dat weten we over een paar maanden pas :z

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:34
het gaat dus duidelijk langer dan drie maanden duren voordat de Xbox One leverbaar is...dus gaat de deal niet door of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Michel242186 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:36:
het gaat dus duidelijk langer dan drie maanden duren voordat de Xbox One leverbaar is...dus gaat de deal niet door of mis ik nu iets?
Ze zeggen toch dat ze hun best gaan doen om hem te leveren? Die verhoging na 3 maanden is niet voor dit soort situaties bedoeld en de consumentenbond zal het vast grappig vinden als Neckermann er op die manier onderuit probeert te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik durf eigenlijk wel te gokken dat de xbox uiteindelijk, 6 weken na de release oid, geleverd gaat worden en dat ze "gewoon" een deal sluiten met leverancier o.i.d. of misschien iets te proberen via de verzekering.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 26-08-2013 14:37 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 13:18
Gamebuster schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:37:
Ik durf eigenlijk wel te gokken dat de xbox uiteindelijk, 6 weken na de release oid, geleverd gaat worden en dat ze "gewoon" een deal sluiten met leverancier o.i.d. of misschien iets te proberen via de verzekering.
Net als bij die tv's of was dat niet bij neckermann?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Heb Consumentenbond al getweet met de vraag of ze gewoon sowieso over 3 maanden mogen zeggen dat ze niet gaan leveren of dat ze daar een reden voor moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 14:42
Hoe zit het nou met al teruggeboekte bestellingen die met creditcard of ideal betaald zijn? Wordt dat dan automatisch een acceptgiro kaart bestelling?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:39
Status van mijn bestellingen

Bij “Mijn gegevens” is informatie ingevuld die afwijkt van de gegevens die bij ons bekend zijn. Daardoor kun je deze informatie niet opvragen.

Controleer bij “Mijn gegevens” of je postcode, huisnummer en geboortedatum juist zijn ingevuld. Log opnieuw in en probeer het nog eens.

Is volgens jou alles correct ingevuld en heb je nog geen toegang?
Bel 0115-640035.

De vorige dagen kon ik wel gewoon de bestelling checken, maar nu net na dat mailtje ineens niet meer :/ Alles info klopt nog steeds, alleen klantennummer stond ineens op 0 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Netjes dat ze alsnog een waardebon van €35 gaan aanbieden. Ben wel benieuwd hoe ze die gaan verspreiden, aangezien heel veel orders gewoon uit het systeem zijn gegooid.
Edit: wacht, mijn bestelling staat er toch nog wel bij zie ik net.
Maargoed: €35 korting op een ander artikel is prima imo

[ Voor 12% gewijzigd door Peter_Aragorn op 26-08-2013 14:42 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Dit is volgens mij het artikel waar Neck naar verwijst

Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang
van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb overigens toevallig na de xbox ook andere dingen besteld (hoeslakens e.d.) bij neckermann (aparte order), maar die lijkt ook verdwenen te zijn. Ik heb al contact met ze proberen op te nemen maar nog geen reactie gehad.

Ik vraag me af of het te maken heeft met de xbox order
donald_dick schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:42:
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
Met andere woorden, na 3 maanden: ja jongens, nu is-ie 500 euro, annuleren of dokken?

[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 26-08-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:07
matthijst schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:37:
[...]

Ze zeggen toch dat ze hun best gaan doen om hem te leveren? Die verhoging na 3 maanden is niet voor dit soort situaties bedoeld en de consumentenbond zal het vast grappig vinden als Neckermann er op die manier onderuit probeert te komen.
Is dit niet gewoon afgesproken werk icm de consumentenbond? Ik geloof iig dat dat ze vorige week een "overeenstemming" bereikt hadden tussen neckermann en de consumentenbond waarbij de consumentenbond vrijdag aangaf dat neckermann vandaag met het statement zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Is bij jullie toevallig ook de datum veranderd van bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackphantom25
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 20:09
Aangezien mijn order status staat op "Niet geleverd" heb ik ze zojuist de volgende mail gestuurd:

Beste Neckermann,

Bedankt voor deze melding, mijn order staat alleen op de status "Niet geleverd"
Wordt deze status weer gewijzigd nu de Xbox-One toch geleverd gaat worden?

Hun reactie is:

Over de pre-order van je Xbox One krijg je tweede helft van september 2013 bericht.

Blijft allemaal wazig :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
donald_dick schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:42:
Dit is volgens mij het artikel waar Neck naar verwijst

Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Ik ben niet echt onderlegd in deze materie. Kan iemand mij vertellen of er bij 4 nou sprake moet zijn van A en B of is alleen beroepen op 4b voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niotex
  • Laatst online: 10-06-2019
Misschien handig voor andere, ik heb net neckermann gebeld ivm de 2 game pre-order bonus. Mij werd gezegd dat ik een mail moest sturen en aangeven [met hulp van order bevestiging] dat ik voor 20/8 had besteld. Dan zou ik recht moeten hebben op mijn pre-order bonus en zou mijn order als het goed is weer worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Laatst online: 14-04 08:28
QuiCk01 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Ik ben niet echt onderlegd in deze materie. Kan iemand mij vertellen of er bij 4 nou sprake moet zijn van A en B of is alleen beroepen op 4b voldoende?
Eén van beide is voldoende. Dus a of b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:07
QuiCk01 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Enkel B zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
blackphantom25 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:46:
Aangezien mijn order status staat op "Niet geleverd" heb ik ze zojuist de volgende mail gestuurd:

Beste Neckermann,

Bedankt voor deze melding, mijn order staat alleen op de status "Niet geleverd"
Wordt deze status weer gewijzigd nu de Xbox-One toch geleverd gaat worden?

Hun reactie is:

Over de pre-order van je Xbox One krijg je tweede helft van september 2013 bericht.

Blijft allemaal wazig :F
Wat is hun e-mail adres? Ik krijg ze maar niet te pakken, zelfs via hun eigen mailsysteem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door gise op 26-08-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 13:47
Gamebuster schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:43:
Ik heb overigens toevallig na de xbox ook andere dingen besteld (hoeslakens e.d.) bij neckermann (aparte order), maar die lijkt ook verdwenen te zijn. Ik heb al contact met ze proberen op te nemen maar nog geen reactie gehad.

Ik vraag me af of het te maken heeft met de xbox order

[...]

Met andere woorden, na 3 maanden: ja jongens, nu is-ie 500 euro, annuleren of dokken?
Maar hij is nu al 500 dus dat kunnen ze niet maken lijkt mij

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
gise schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:50:
Mail komt hier net binnen met de melding dat ze gaan uitleveren voor de prijs van 349 zodra de Xbox One beschikbaar komt. _/-\o_
Lijkt mij sterk dat jij dat mailtje gehad hebt....

@flrs @dennism

Dank! Dan gaat 4b ons de das om doen.

[ Voor 9% gewijzigd door QuiCk01 op 26-08-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 15:04
Wat een mail |:( Ze geven toe dat het een geldige overeenkomst is maar proberen je wel af te kopen met een cadeaubon voor 35 euro en vage algemene voorwaarden.

Maar wat als ik niet akkoord ga met de ontbinding en ze maar zo snel mogelijk moeten leveren nadat de Xbox beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Misschien nog een keer goed lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPAD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08-2020
Als ik de mail lees, ga ik ervan uit dat de Xbox One voor €350 geleverd gaat worden tenzij de adviesprijs in de tussentijd wordt verhoogd. Maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk gezien de PS4 nu al €100 goedkoper is dan de Xbox One, dus Microsoft gaat de prijs echt niet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:00

Hupske

AFCA

Nu zit ik met de vraag; Ik had er 2 besteld. 1 op 10 augustus en de andere op de 11.
Alleen heb ik er maar 1 bij mijn account staan.

Is er een mogelijkheid om ze allebei gewoon te krijgen? 1 is er voor mijn broer en de ander voor mij zelf.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Beetje te enthousiast en voorbarig inderdaad en selectief gelezen. Heb inderdaad de mail gekregen zoals hierboven in dit topic aangegeven.

Verwacht inderdaad dat het uit zal komen op die waardebon van 35 euro aangezien ze de prijs kunnen en mogen verhogen na 3 maanden zoals staat aangegeven in hun AV en ook op ThuisWinkel.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Laat maar; spuit elf.

Vind het "3 maanden na bestelling niet leverbaar recht om te ontbinden" wel frapant bij een pre-order.

[ Voor 93% gewijzigd door DrParanoid op 26-08-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tjeerdtq schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:52:
Maar wat als ik niet akkoord ga met de ontbinding en ze maar zo snel mogelijk moeten leveren nadat de Xbox beschikbaar is?
Dan krijg je de bepaling dat ze na 3 maanden een prijsverhoging mogen doorvoeren en gaan ze dus zeggen : 499 of annuleer het zooitje maar.

Blijven ze binnen die 3 maanden dan is het alsnog maar de vraag of je hem uitgeleverd krijgt (ze gaan ervoor knokken dat MS moet bloeden voor hun fout, maar onder geen enkele voorwaarden gaan hun bloeden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ach, hoeveel orders zullen ze nog over hebben na al die zelf geannuleerde orders?
En mensen die nu voor de waardebon kiezen...

Ik wacht het graag af tot begin 2014 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackphantom25
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 20:09
Gamebuster schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:50:
[...]

Wat is hun e-mail adres? Ik krijg ze maar niet te pakken, zelfs via hun eigen mailsysteem niet
Ik heb gewoon een reply gedaan op de mail die ze hebben gestuurd (staat ook in hun mail dat je dat kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Gomez12 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:57:
[...]

Dan krijg je de bepaling dat ze na 3 maanden een prijsverhoging mogen doorvoeren en gaan ze dus zeggen : 499 of annuleer het zooitje maar.

Blijven ze binnen die 3 maanden dan is het alsnog maar de vraag of je hem uitgeleverd krijgt (ze gaan ervoor knokken dat MS moet bloeden voor hun fout, maar onder geen enkele voorwaarden gaan hun bloeden)
Tja, die €349 gaat ze nooit lukken ;w

Zal alvast gaan klagen >:)
Na 3 maanden na totstandkoming van de overeenkomst mag de prijs verhoogd worden zonder dat hier ontbinding tegenover staat. Maar dit mag dan geen onredelijke prijsverhoging en niet zonder goede reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Gaan we nou allemaal dezelfde mail hier posten?
Denk dat het dan snel afgelopen is hier. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert_jan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07-2024
Net weer contact gehad met de klantenservice (via de telefoon).

- Bestellingsbevestiging ontvangen op 10/08
- Ik heb nooit een annuleringsmail ontvangen
- De bestelling is nooit zichtbaar geweest in mijn account
- Mijn bestelling is niet terug te vinden in hun systeem
- Ik heb geen mail ontvangen vandaag

De eerste die ik aan de lijn had zei dat hij niets kon vinden en alleen opnieuw de bestelling kon plaatsen voor €499, als ik hem zou ontvangen mocht ik contact opnemen dat ik het product besteld zou hebben voor €349 (maar dan krijg je hetzelfde verhaal: "Sorry, we zien niets in ons systeem meneer").

Doorgeschakeld naar iemand anders, die chagrijnig verteld dat ik wél een email ontvangen zou moeten hebben. Ik 5x vertellen dat dit niet zo was, "Ok, dan loop ik zo wel even naar de afdeling om het erover te hebben met ze".

Nu moet ik dus maar afwachten of ik de mail überhaupt krijg, maar "de bestelling zal niet meer te zien zijn op mijn account", zei ze. Met andere woorden, ze gaan er volgens mij zelf ook gewoon vanuit dat ze nooit gaan leveren, maar dat het de kortingsbon wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Robbert_jan schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:03:
Net weer contact gehad met de klantenservice (via de telefoon).

- Bestellingsbevestiging ontvangen op 10/08
- Ik heb nooit een annuleringsmail ontvangen
- De bestelling is nooit zichtbaar geweest in mijn account
- Mijn bestelling is niet terug te vinden in hun systeem
- Ik heb geen mail ontvangen vandaag

De eerste die ik aan de lijn had zei dat hij niets kon vinden en alleen opnieuw de bestelling kon plaatsen voor €499, als ik hem zou ontvangen mocht ik contact opnemen dat ik het product besteld zou hebben voor €349 (maar dan krijg je hetzelfde verhaal: "Sorry, we zien niets in ons systeem meneer").

Doorgeschakeld naar iemand anders, die chagrijnig verteld dat ik wél een email ontvangen zou moeten hebben. Ik 5x vertellen dat dit niet zo was, "Ok, dan loop ik zo wel even naar de afdeling om het erover te hebben met ze".

Nu moet ik dus maar afwachten of ik de mail überhaupt krijg, maar "de bestelling zal niet meer te zien zijn op mijn account", zei ze. Met andere woorden, ze gaan er volgens mij zelf ook gewoon vanuit dat ze nooit gaan leveren, maar dat het de kortingsbon wordt.
Als je bestelling niet in het systeem staat dan zal deze natuurlijk sowieso niet (meer) te zien zijn, nu niet en nooit niet.

Ik vraag me ook af dat ALS er een prijsverhoging komt waar zij niks aan kunnen doen, zoals de adviesprijs die omhoog gaat vanuit MS of BTW verhoging, of ze dan niet moeten aanbieden om alleen de verhoging bij te betalen. Dus stel de prijs gaat van 499 naar 599, dan 100 bijbetalen. Dan betaal je netto dus 450. Maar ze kunnen niet zelf de prijs op 599 zetten en dan zeggen we kunnen niet leveren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532053

ik krijg net deze mail

Beste klant,

Hartelijk dank voor je e-mail.

Met vriendelijke groet,

Customer Service
neckermann.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Hoe zit het met de afhandeling van bestellingen van een XBox One die niet met acceptgiro zijn besteld en die al zijn teruggestort? Worden dat acceptgiro kaart bestellingen?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het is wel een hele vrije interpretatie van de wet die ze er nu op nahouden :) Ik begrijp ook werkelijk niet waarom Thuiswinkel nog steeds de voorwaarden niet heeft aangepast waar al deze discussies en conflicten telkens weer uit voortkomen.

http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/35.html
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
Er is initieel niet bedongen dat ze de prijs mogen verhogen; het is slechts de koper die niet meer zomaar van een koop afkan als er wel een dergelijke levertermijn zou zijn bedongen en ze dán de prijs willen verhogen, maar ook dat is nooit bedongen.

Maar... Het is hoe dan ook de vraag of het uitstel van het hele gebeuren niet sowieso een handvest biedt om in redelijkheid te kunnen stellen dat ze de initiële overeenkomst niet kunnen nakomen door overmacht - en dus zonder schadevergoeding. Hetzelfde geldt voor het gebeuren dat mensen de day-1 promotie hierdoor zouden missen: ook dat is niet meer het geval.

Per saldo, denk ik dat Neckermann het prima oplost met een tegoedbon, ook al had dat gezien het opschorten door de fabrikant niet nodig geweest. Alleen moeten ze dan niet zo'n kromme verwijzing naar de voorwaarden erbij gaan hanteren - want die maakt het nu juist weer dat je erover in discussie kan gaan. Zeker als straks blijkt dat de originele prijs toch niet gehaald wordt (en dat wordt die ongetwijfeld ook niet, want daar zullen ze hem niet eens voor kunnen inkopen).

Het uitstel door Microsoft was een overmachtssituatie, en daarmee was het klaar geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 26-08-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert_jan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07-2024
FireFoz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:07:
[...]
Als je bestelling niet in het systeem staat dan zal deze natuurlijk sowieso niet (meer) te zien zijn, nu niet en nooit niet.
Onzin, ik heb toch een bestellingbevestiging ontvangen? Die mevrouw 2 overigens wel kon zien (meneer 1 niet). Dan moeten ze de bestelling toch gewoon weer herstellen zodat deze zichtbaar wordt, althans als ze écht van plan zijn "om ervoor te knokken dat we geleverd krijgen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tjeerdtq schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:02:
[...]
Na 3 maanden na totstandkoming van de overeenkomst mag de prijs verhoogd worden zonder dat hier ontbinding tegenover staat. Maar dit mag dan geen onredelijke prijsverhoging en niet zonder goede reden zijn.
Let er wel even op dat dit hele stukje niet relevant is, neckermann gaat wel ontbinding aanbieden.
FireFoz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:07:
[...]
Ik vraag me ook af dat ALS er een prijsverhoging komt waar zij niks aan kunnen doen, zoals de adviesprijs die omhoog gaat vanuit MS of BTW verhoging, of ze dan niet moeten aanbieden om alleen de verhoging bij te betalen.
Dit is een totaal onrealistisch iets. Dit gaat nooit werken, Neckermann mag gewoon vragen wat ze willen.
Dus stel de prijs gaat van 499 naar 599, dan 100 bijbetalen. Dan betaal je netto dus 450. Maar ze kunnen niet zelf de prijs op 599 zetten en dan zeggen we kunnen niet leveren hoor.
Ze gaan niet zeggen dat ze niet kunnen leveren, ze gaan je gewoon vertellen dat jij bij mag betalen of annuleren conform de voorwaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
En waarom zouden ze dan nu niet al ontbinden? Ik kan me niet voorstellen dat ze ons nu blij gaan maken met een dooie mus. Volgensmij is het hele stukje prijsverhoging na 3 maanden alleen maar relevant als er wat veranderd qua inkoop ten opzichte van de inkoop ten tijde van bestellen, en dat is niet zo. Maar goed we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535956

Consumentenbond heeft nu ook gereageerd op de site:

Neckermann herroept annulering Xbox One
http://www.consumentenbon...oept-annulering-xbox-one/

Hoe dan ook, je weet niet waar je aan toe bent. Zeker zuur met betrekking tot de 2 AAA games die je zou krijgen bij een normale pre-order voor de 20e van deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat heb ik ze ook gevraagd per mail inderdaad: klinkt alsof Neckermann nu al heeft besloten dit als 'oplossing' te gebruiken? Waarom anders deze voorwaarde nog expliciet vermelden in de mail?
En gevraagd wat ze bedoelen met dat ze ervoor gaan knokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:24
Op onze website is de Xbox One spelcomputer van Microsoft gedurende een bepaalde periode voor een foutieve prijs aangeboden. In plaats van € 499,00 stond dit product enige tijd te koop voor € 349,00. Wij waren aanvankelijk van mening dat deze foutieve prijs een duidelijk voorbeeld was van een "kennelijke fout". Dat is op 13 augustus via onze Facebook pagina meegedeeld. Deze mening was mede gebaseerd op opmerkingen op Tweakers waarin de game-gemeenschap al aangeeft dat deze prijs niet klopt.

Daarom verbaasde het ons dat volgens de Consumentenbond in dit geval geen sprake is van een "kennelijke fout". Voor de gemiddelde consument was het kennelijk niet duidelijk dat dit aanbod niet klopt. Wij trekken ons dit aan.

In goed overleg met de Consumentenbond, willen wij daarom jou, als één van onze klanten die op dit aanbod is ingegaan, langs deze weg duidelijk maken dat je koopovereenkomst met neckermann.com geldig tot stand is gekomen en ook in stand blijft. Levering van deze Xbox One zal dan ook uitgevoerd worden volgens de overeengekomen Algemene Voorwaarden van neckermann.com en Thuiswinkel.org. Inmiddels is echter wel duidelijk geworden dat dit pas in 2014 zal kunnen omdat de Xbox One pas dan in Nederland te koop zal zijn.

Wel voelen wij ons genoodzaakt je er op te wijzen dat, in alle gevallen waarin de levering langer duurt dan drie maanden nadat de bestelling is gedaan, de levering helaas niet altijd kan plaatsvinden tegen de overeengekomen verkoopprijs. Dat staat in de Algemene Voorwaarden van neckermann.com en Thuiswinkel.org. Dit heeft ermee te maken dat prijzen voor producten die pas zover in de toekomst kunnen worden geleverd, dermate onzeker zijn dat neckermann.com ze helaas niet kan garanderen.

Nu de koopovereenkomst geldig tot stand is gekomen, gaat neckermann.com er vanaf nu vanzelfsprekend ook hard voor knokken om je de Xbox One toch te leveren voor de per ongeluk vermelde verkoopprijs van € 349,00. Mocht dit niet lukken, dan laten wij je dat weten en kan je natuurlijk altijd kosteloos je koopovereenkomst ontbinden.

Hoewel dit een standaard voorwaarde is voor alle thuiswinkels die bij Thuiswinkel.org zijn aangesloten, betreuren wij de hele gang van zaken. We maken nogmaals onze excuses voor de verwarring die is ontstaan.
Als het ons niet lukt om te zijner tijd de Xbox One te leveren voor € 349,00 of je zou besluiten om de koopovereenkomst kosteloos te ontbinden, dan zullen wij om de eventuele teleurstelling verzachten, je op dat moment een waardebon toesturen van € 35,00.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd maar we kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt. In dat geval kan je deze e-mail beantwoorden.

Met vriendelijk groet,
Customer Service neckermann.com
Net deze mail gekregen , gaat ons dus toch nog lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dit stukje van Consumentenbond.nl geeft toch enige hoop, want zo denk ik er ook over:

Neckermann wijst er in de e-mail op dat er in de algemene voorwaarden van neckermann.com en thuiswinkel.org staat dat ze de prijs na drie maanden na bestelling mogen verhogen. De Consumentenbond is het daar niet geheel mee eens, maar vindt die discussie pas relevant als duidelijk is voor welke prijs Neckermann het apparaat straks aan de bestellers zal aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
FireFoz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:19:
En waarom zouden ze dan nu niet al ontbinden? Ik kan me niet voorstellen dat ze ons nu blij gaan maken met een dooie mus.
Iedereen vroeg erom om blij gemaakt te worden met een dode mus, waarom zou het nu dan zo raar zijn dat het ook gebeurt.

Neckermann was al orders aan het droppen, toen gingen mensen navragen bij de consumentenbond en die was van mening dat die weer een pluim nodig hadden dus die gingen hard erin en hebben het uiteindelijk zo uitonderhandeld dat iedereen blij moet zijn met een dode mus.
Volgensmij is het hele stukje prijsverhoging na 3 maanden alleen maar relevant als er wat veranderd qua inkoop ten opzichte van de inkoop ten tijde van bestellen, en dat is niet zo. Maar goed we zullen het zien.
Waar komt deze onzin toch vandaan? Inkoop-prijsverhogingen zijn normaliter niet te controleren dus dat kan bijna geen criterium zijn hiervoor.
Maar al zou het een criterium zijn, dan bestelt Neckermann gewoon een paar speciale neckermann xboxen tegen een aparte inkoopprijs en je bent daar ook weer omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
Cyclonic schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:22:
[...]

Net deze mail gekregen , gaat ons dus toch nog lukken :+
Anders lees je eerst even terug of we niet al aan het discussieren waren over die mail en niet al tien keer gepost is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Laatst online: 14-04 08:28
Het lijkt erop dat deze regeling (de algemene voorwaarden van Neckermann) onredelijk bezwarend is t.o.v. consumenten. In zulks geval is deze regeling 'vernietigbaar' o.g.v. de wet.

Ik denk eerlijk gezegd dat Neckermann juridisch geen sterke zaak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
matthijst schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:23:
Dit stukje van Consumentenbond.nl geeft toch enige hoop, want zo denk ik er ook over:

Neckermann wijst er in de e-mail op dat er in de algemene voorwaarden van neckermann.com en thuiswinkel.org staat dat ze de prijs na drie maanden na bestelling mogen verhogen. De Consumentenbond is het daar niet geheel mee eens, maar vindt die discussie pas relevant als duidelijk is voor welke prijs Neckermann het apparaat straks aan de bestellers zal aanbieden.
Ik denk ze doelen op het artikel op de website van de Consumentenbond.
Ik denk als Neckermann de Xbox One straks online zet voor 499 ze moeten leveren. Want dat het een "kennelijke fout" is al van tafel geveegd.

Maar nu is het afwachten hoe verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35
FireFoz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:19:
En waarom zouden ze dan nu niet al ontbinden? Ik kan me niet voorstellen dat ze ons nu blij gaan maken met een dooie mus. Volgensmij is het hele stukje prijsverhoging na 3 maanden alleen maar relevant als er wat veranderd qua inkoop ten opzichte van de inkoop ten tijde van bestellen, en dat is niet zo. Maar goed we zullen het zien.
Dat lijkt mij ook. Want anders komen ze er heel makkelijk onderuit. Als ze dit wel kunnen hebben ze erg veel geluk gehad dat MS de release verplaatst heeft.

Ik vond het er ook wel heel nadrukkelijk bij staan. Als in we gaan je gewoon een kado bon sturen van 35 euro want we gaan over 3 maanden alleen nog maar voor 499 leveren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ze proberen je natuurlijk straks een beetje te sturen van "wij annuleren hem voor je" naar "je annuleert hem vanzelf wel straks". Maar zo te zien gaat de Consumentenbond daar niet in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Astennu schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

Dat lijkt mij ook. Want anders komen ze er heel makkelijk onderuit. Als ze dit wel kunnen hebben ze erg veel geluk gehad dat MS de release verplaatst heeft.

Ik vond het er ook wel heel nadrukkelijk bij staan. Als in we gaan je gewoon een kado bon sturen van 35 euro want we gaan over 3 maanden alleen nog maar voor 499 leveren.
Volgensmij hebben ze er het alleen maar in gezet met de hoop dat een deel nu voor die 35 euro kiest, zodat ze minder schade hebben. Naar mijn idee wordt er gewoon geleverd en proberen ze nu de schade te verlagen door mensen aan te zetten tot annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Astennu schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:42:
[...]
Ach, aan de keerzijde vindt ik het wel apart dat eerst Consumentenbond en Neckermann samen gaan overleggen en dat Consumentenbond exact weet wanneer Neckermann met de aankondiging komt om daarna te verklaren dat ze op de het essentiele gedeelte van de uitspraak later terug gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Zijn er hier nog mensen die niet via acceptgiro besteld hebben?

Heeft iedereen inmiddels zijn geld terug gekregen of zijn er nog andere mensen die nog niets hebben terug gehad?

Hoe zit het met bestellingen waarvan het geld inmiddels teruggeboekt is? Blijft de bestelling gewoon staan en moet ter zijner tijd gewoon opnieuw betaald worden?

Ik heb zelf een bestelling gedaan waarvan het geld nog niet teruggestort is..heb ik nu ook recht op eerst terugstorten als de regel hierboven geldig mocht zijn? Dat heb ik uiteraard liever in het geval dat er zoveel maanden zitten tot het moment van (eventuele) uiteindelijke levering.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Gomez12 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:48:
[...]

Ach, aan de keerzijde vindt ik het wel apart dat eerst Consumentenbond en Neckermann samen gaan overleggen en dat Consumentenbond exact weet wanneer Neckermann met de aankondiging komt om daarna te verklaren dat ze op de het essentiele gedeelte van de uitspraak later terug gaan komen.
Is toch pas relevant als het zover is (die prijsverhoging)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

quote: Consumentenbond
@thijsvandertuin Bij beroep op prijsverhoging na 3 mnd. moet de winkelier dit van te voren hebben bedongen. Dit is hier niet gebeurd. ^RD
https://twitter.com/Consu...status/371995402977177600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-06 15:20
Na het sluiten van de overeenkomst mag de prijs van het aangekochte product of dienst gedurende drie maanden niet worden gewijzigd. Dat mag pas 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst en alleen indien dat duidelijk voor het sluiten van de overeenkomst is bedongen en de consument het recht heeft om niet akkoord te gaan met de gewijzigde prijs en de overeenkomst mag ontbinden.
http://www.thuiswinkel.or...ng-wel-of-niet-toegestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Spannend hoor. Vind het echt een kraker dit. Al met al, krijgen de pre-orders sowieso een bon van 35 euro. Dus als je bij Neck je bestelling haalt, heb je toch een xbox met 2 games voor 465.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
En qua van te voren bedongen zei CB nog :
Prijsverhoging na meer dan drie maanden is toegestaan als dit in de algemene voorwaarden vermeld staat. ^RD
https://twitter.com/Consu...status/371989052029149184

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
joffrey19 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:18:
Spannend hoor. Vind het echt een kraker dit. Al met al, krijgen de pre-orders sowieso een bon van 35 euro. Dus als je bij Neck je bestelling haalt, heb je toch een xbox met 2 games voor 465.
Nee. Het is OF de Xbox One geleverd krijgen inclusief de twee games voor €349,-
OF je behoud het recht om de overeenkomst te ontbinden en krijgt een waardebon van €35,-. Je kan dan opnieuw bestellen voor €499 waarbij je uiteraard de twee games NIET krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Dit is het geval, het stond en staat in de AV, dus dit mogen ze gewoon toepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zou eigenlijk wel heel triest zijn. Eerst een 'aanbieding' verkopen in de pre-order tijd en dan bij relase zeggen, oeps het was 500 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
gise schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:46:
[...]

Nee. Het is OF de Xbox One geleverd krijgen inclusief de twee games voor €349,-
OF je behoud het recht om de overeenkomst te ontbinden en krijgt een waardebon van €35,-. Je kan dan opnieuw bestellen voor €499 waarbij je uiteraard de twee games NIET krijgt
Staat er niet:
Als het ons niet lukt om te zijner tijd de Xbox One te leveren voor € 349,00 of je zou besluiten om de koopovereenkomst kosteloos te ontbinden, dan zullen wij om de eventuele teleurstelling verzachten, je op dat moment een waardebon toesturen van € 35,00.

Oftewel: niet voor 349 leveren is ook een kortigsbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Dat is ook wat ik zeg, op dat moment kan je inderdaad je waardebon van 35 euro gebruiken om bij Neck de Xbox One opnieuw voor 499 - 35 - 465 te kopen, maar je hebt dan niet meer de twee gratis games welke de bestellers van vòòr 20 Augustus wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

gise schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:47:
[...]
Dit is het geval, het stond en staat in de AV, dus dit mogen ze gewoon toepassen
Het lijkt me dat we beter kunnen vertrouwen op de expertise van de Consumentenbond ( voordat het hier een welles nietes wordt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

jip_86 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:49:
Zou eigenlijk wel heel triest zijn. Eerst een 'aanbieding' verkopen in de pre-order tijd en dan bij relase zeggen, oeps het was 500 :+
Dat is het inderdaad. Het zou een schandalig precedent scheppen als ze hier mee weg zouden kunnen komen. Uberhaupt dat partijen gewoon kunnen zeggen: "Oeps die aanbieding was een foutje, we kunnen even niet leveren." en dan 3 maanden later: "Jammer joh, 3 maanden voorbij: AV zegt bekijk het maar."
(overigens kan uiteraard Neckermann er niets aan doen dat ze niet kunnen leveren op tijd in dit geval)

desalniettemin is het apart dat ze misschien het laatste wel kunnen zeggen. Zeker omdat het een pre-order betrof waarvan het bedenkelijk was of hij voor 10 november zou kunnen worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Die 35 euro kortingsbon is een afleidingsmanoeuvre mijn inziens en bedoeld om mensen vrijwillig te laten afzien van hun bestelling.
Het feit dat ze zelf bevestigen dat er hier geen sprake is van een "kennelijke fout" verplicht ze gewoon tot levering ter zijner tijd. Er is sprake van oneigenlijk gebruik van de bepaling dat een prijs na 3 maanden verhoogd mag worden, juridisch lijkt mij dit zeer problematisch worden en ik geloof nooit dat ze die weg zullen willen inslaan met alle publicitaire schade van dien als gevolg.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
gise schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:52:
Dat is ook wat ik zeg, op dat moment kan je inderdaad je waardebon van 35 euro gebruiken om bij Neck de Xbox One opnieuw voor 499 - 35 - 465 te kopen, maar je hebt dan niet meer de twee gratis games welke de bestellers van vòòr 20 Augustus wel krijgen.
Waarom niet? Je hebt hem gewoon voor de 20e gepreorderd. En als je hem afneemt verandert daar niks aan; je betaalt alleen meer bij aflevering. Neckermann zegt alleen: als we hem niet voor 349 kunnen keveren krijg je een waardebon van 35 euro. Kan me hooguit voorstellen dat je die bon niet kan gebruiken voor die aankoop. Dus 499 voor xbox + 2 games en een bon voor een volgende game. Kom je op 525 met 3 games.

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 26-08-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 21-05 08:55
Volgens mij zeggen ze gewoon je bestelling is rechtsgeldig maar conform thuiswinkel.org en onze voorwaarden mogen wij als er meer dan 3 maanden tussen de bestelling en levering zit de prijs aanpassen

Kortom dikke pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
itsgreen schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:52:
[...]
Dat is het inderdaad. Het zou een schandalig precedent scheppen als ze hier mee weg zouden kunnen komen.
Waarmee zouden ze dan exact weg komen? Het is van alletwee de kanten een exces geworden. Als het niet op T.net (en nog wat fora / FB / twitter etc) had gekomen dan waren er misschien 10 orders geweest en dan had Neckermann er waarschijnlijk helemaal niet moeilijk over gedaan.

Het was simpelweg een fout en die is extreem uitgebuit door een x aantal mensen en die wensen nu echt totaan het gaatje te gaan. Maar het zou schandalig zijn als die mensen niet hun zin krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Gomez12 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:02:
[...]

Waarmee zouden ze dan exact weg komen? Het is van alletwee de kanten een exces geworden. Als het niet op T.net (en nog wat fora / FB / twitter etc) had gekomen dan waren er misschien 10 orders geweest en dan had Neckermann er waarschijnlijk helemaal niet moeilijk over gedaan.

Het was simpelweg een fout en die is extreem uitgebuit door een x aantal mensen en die wensen nu echt totaan het gaatje te gaan. Maar het zou schandalig zijn als die mensen niet hun zin krijgen?
Het schandalige is dat ze zonder gegronde reden (bijv significante hogere inkoopprijs of belastingbepalingen) kunnen terug komen bij bestellingen op producten met een langere levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
wimpie007 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:57:
Volgens mij zeggen ze gewoon je bestelling is rechtsgeldig maar conform thuiswinkel.org en onze voorwaarden mogen wij als er meer dan 3 maanden tussen de bestelling en levering zit de prijs aanpassen

Kortom dikke pech
Zo klinkt het eerlijk gezegd wel. Neckermann geeft de CB gelijk en laat de al gemaakte bestellingen staan, maar hoeft straks geen Xbox Ones meer te leveren voor 349 euro als er drie maanden zit tussen de originele verschijningsdatum en de datum waarop MS in 2014 gaat leveren. Een verdere slag om de arm is of ze bij MS Xbox Ones kunnen krijgen voor dat bedrag. Neckermann zegt hard te willen knokken om de bestelling voor dat bedrag te leveren, maar dat gaat ze never nooit niet lukken bij MS gezien de beperkte voorraad.

Kortom: CB doet alsof ze hebben gewonnen van Neckermann, Neckermann lacht in zijn vuistje.

Ach, het maakt me ook niks uit. Bij dit soort voordeeltjes weet je al tijdens het bestellen van het produkt dat het een gok is of je het ooit voor die prijs krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Scenario 1:
Neckermann levert mij de XBOne Day One edition in 2014 voor €349 inclusief 2 games vanuit Microsoft.

Scenario 2:
Neckermann krijgt het niet voor elkaar om de XBOne voor deze prijs te leveren en biedt mij een waardebon aan van €35. Ik kan daarmee opnieuw een bestelling doen voor de Xbox, krijg geen Day One Edition, geen twee gratis games en krijg de console voor €465

2 Games is ongeveer €120 - €35 = €85 verschil en geen Day One limited edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
melk0r schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:55:
Die 35 euro kortingsbon is een afleidingsmanoeuvre mijn inziens en bedoeld om mensen vrijwillig te laten afzien van hun bestelling.
Het feit dat ze zelf bevestigen dat er hier geen sprake is van een "kennelijke fout" verplicht ze gewoon tot levering ter zijner tijd. Er is sprake van oneigenlijk gebruik van de bepaling dat een prijs na 3 maanden verhoogd mag worden, juridisch lijkt mij dit zeer problematisch worden en ik geloof nooit dat ze die weg zullen willen inslaan met alle publicitaire schade van dien als gevolg.
Ik heb de mail er nog is op na gelezen, maar ik zie nergens dat ze bevestigen dat het geen kennelijk fout was. Ze geven alleen aan dat ze (onder druk van de Consumenten Bond) de koopovereenkomst instant houden.

Het verhaal over die 3 maanden is puur om bestellers vrijwillig te laten cancellen. Zelf wacht ik geduldig af wat eruit komt. Heb met acceptgiro besteld, dus is het ergste geval krijg ik volgend jaar een cadeaukaart van 35,- euro. Gezien het uitstel van de levering van de Xbox One vermoed ik dat de PS4 populairder wordt in Nederland. Als ik de Xbox binnen krijg (eventueel incl games) kan ik altijd nog ervoor kiezen om hem op V&A te verkopen :) of te retourneren.
ymmv schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:05:
Kortom: CB doet alsof ze hebben gewonnen van Neckermann, Neckermann lacht in zijn vuistje.
CB heeft al aangeven dat ze niet eens zijn met deze "escape" van Neckermann en denk ik ook niet dat ze het daarbij zullen laten liggen indien Neckermann daarvoor kiest.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 26-08-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je hebt sowieso een preorder, dus die 2 gratis games.
En dan korting op een derde.

Maar goed, ik ga er vanuit dat Neckermann levert voor 349.
Jammer dat niet bekend is gemaakt hoeveel orders ze hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Laatst online: 20-05 14:23
matthijst schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:07:
Reken maar dat het er veel zijn geweest. Het zal we
De marge op een console is bijna niks. De winst maken winkeliers op de accessoires en games.

[ Voor 33% gewijzigd door ymmv op 26-08-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
ymmv schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:09:
Het zal wel een aardige financiele strop zijn voor Neckermann om ze daadwerkelijk voor 150 euro onder de inkoopprijs te moeten leveren.
Dit lijkt mij vrij stug :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535956

ymmv schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:09:
[...]

Reken maar dat het er veel zijn geweest. Het zal wel een aardige financiele strop zijn voor Neckermann om ze daadwerkelijk voor 150 euro onder de inkoopprijs te moeten leveren.
Onder de verkoopprijs. Of heb je informatie dat de adviesprijs de inkoopprijs is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
itsgreen schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:04:
[...]
Het schandalige is dat ze zonder gegronde reden (bijv significante hogere inkoopprijs of belastingbepalingen) kunnen terug komen bij bestellingen op producten met een langere levertijd.
Dus onder inkoop en dus zwaar verliesgevend leveren is geen gegronde reden voor jou?
Of simpelweg het feit dat het een foutje was?
matthijst schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:07:
Ik zou ervanuit gaan dat het echt om een significant grote hoeveelheid gaat, dit is een sh*t-storm die neckermann echt niet gestart was voor een 10 of 25 duizend euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-01 16:46

Jack V

Snappie?

Het is dus de vraag of je pre-order blijft staan, wanneer blijkt dat ze hem niet voor 350 kunnen leveren. Blijft die staan dan heb je recht op 2 gratis games en een waardebon van 35,- maar moet je wel 500 dokken. Zie ik dat goed?

Bovendien is er nog iets wat me opvalt: waarom is het een waardebon van 35 euro? 350+35 = 385
Dat verlies hebben ze sowieso al. Stel eens voor dat dat de inkoopprijs ongeveer is over een paar maanden, of dat ze daarvoor een deal kunnen maken? Dan is de kans dat ze voor 350 leveren opeens een stukje groter.

Er zitten veel haken en ogen aan, maar onmogelijk is het i.i.g. niet.

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Gomez12 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:12:
[...]

Dus onder inkoop en dus zwaar verliesgevend leveren is geen gegronde reden voor jou?
Of simpelweg het feit dat het een foutje was?
Ze moeten nu leveren. Qua situatie gaat er niets veranderen tussen nu en de launch. Ze zullen echt niet meer moeten gaan betalen voor de Xbox. Dus ik vind dat er geen gegronde reden is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
In het vorige topic waren er reacties van mensen welke bij gameshops/electronica ketens hebben gewerkt ten tijde van de release van de X360 welke aangaven dat er toendertijd ongeveer €5,- winst per verkochte console gemaakt werd. Het lijkt mij om die reden sterk dat de inkoop prijs van de Xbox One rond de 350-385 ligt, maar misschien kan iemand die bij de MM werkt ofzo hier duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

gise schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:17:
In het vorige topic waren er reacties van mensen welke bij gameshops/electronica ketens hebben gewerkt ten tijde van de release van de X360 welke aangaven dat er toendertijd ongeveer €5,- winst per verkochte console gemaakt werd. Het lijkt mij om die reden sterk dat de inkoop prijs van de Xbox One rond de 350-385 ligt, maar misschien kan iemand die bij de MM werkt ofzo hier duidelijkheid over geven?
De inkoopsprijs ligt inderdaad niet zo laag, maar het is wel meer dan 5 euro....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
gise schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:17:
Klein tipje : Daar hebben binnen de MM etc maar een paar mensen toegang toe. Het prijsje wat een winkelmedewerker kan zien is veelal bij lange na niet de inkoopsprijs maar enkel de verkoopprijs tot waar de verkoper in uiterste nood mag dalen.

De daadwerkelijke inkoopsprijs is van zoveel factoren afhankelijk (staffelbonussen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
[quote]Deveon schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:07:
[...]

Ik heb de mail er nog is op na gelezen, maar ik zie nergens dat ze bevestigen dat het geen kennelijk fout was. Ze geven alleen aan dat ze (onder druk van de Consumenten Bond) de koopovereenkomst instant houden.

[...]

"Wij waren aanvankelijk van mening dat deze foutieve prijs een duidelijk voorbeeld was van een "kennelijke fout". Dat is op 13 augustus via onze Facebook pagina meegedeeld. Deze mening was mede gebaseerd op opmerkingen op Tweakers waarin de game-gemeenschap al aangeeft dat deze prijs niet klopt."

Neckermann heeft het hier over haar mening (waarvoor ze kennelijk al opmerkingen van Tweakers nodig had om zover te komen en dus NIET over een hard voldongen feit) en als tweede gebruiken ze hier de verleden tijd ofwel die mening hebben ze nu niet meer.

In goed overleg met de Consumentenbond, willen wij daarom jou, als één van onze klanten die op dit aanbod is ingegaan, langs deze weg duidelijk maken dat je koopovereenkomst met neckermann.com geldig tot stand is gekomen en ook in stand blijft.

Dit stukje is kennelijk voor meerdere uitleg vatbaar met hetzelfde eindresultaat: ze beschouwen de koopovereenkomst die tot stand gekomen is als geldig wat voor mij op hetzelfde neer komt als afzien van de "kennelijke vergissing" redenering omdat deze geen stand houdt.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Jack V schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:14:
Het is dus de vraag of je pre-order blijft staan, wanneer blijkt dat ze hem niet voor 350 kunnen leveren. Blijft die staan dan heb je recht op 2 gratis games en een waardebon van 35,- maar moet je wel 500 dokken. Zie ik dat goed?

Bovendien is er nog iets wat me opvalt: waarom is het een waardebon van 35 euro? 350+35 = 385
Dat verlies hebben ze sowieso al. Stel eens voor dat de inkoopprijs ongeveer is over een paar maanden, of dat ze daarvoor een deal kunnen maken? Dan is de kans dat ze voor 350 leveren opeens een stukje groter.

Er zitten veel haken en ogen aan, maar onmogelijk is het i.i.g. niet.
Je kunt hoe dan ook altijd nog annuleren mochten ze met een andere prijs dan 349 euro op de proppen komen tegen die tijd en dan krijg je een waardebon van 35 euro.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 08:06

Garyu

WW

melk0r schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:31:
[quote]Deveon schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:07:
[...]

[...]

"Wij waren aanvankelijk van mening dat deze foutieve prijs een duidelijk voorbeeld was van een "kennelijke fout". Dat is op 13 augustus via onze Facebook pagina meegedeeld. Deze mening was mede gebaseerd op opmerkingen op Tweakers waarin de game-gemeenschap al aangeeft dat deze prijs niet klopt."

Neckermann heeft het hier over haar mening (waarvoor ze kennelijk al opmerkingen van Tweakers nodig had om zover te komen en dus niet als een hard feit) en als tweede gebruiken ze hier de verleden tijd ofwel die mening hebben ze nu niet meer.
Ze waren van mening dat het een duidelijk voorbeeld van een kennelijke fout was. Nu zijn ze erachter gekomen dat dat toch niet zo duidelijk was. Die mening hebben ze dus bijgesteld, want zo duidelijk was het dus niet.

Dat ze die mening deels baseren op berichten hier lijkt me niet zo gek.

In goed overleg met de Consumentenbond, willen wij daarom jou, als één van onze klanten die op dit aanbod is ingegaan, langs deze weg duidelijk maken dat je koopovereenkomst met neckermann.com geldig tot stand is gekomen en ook in stand blijft.

Dit stukje is kennelijk voor meerdere uitleg vatbaar met hetzelfde eindresultaat: ze beschouwen de koopovereenkomst die tot stand gekomen is als geldig wat voor mij op hetzelfde neer komt als afzien van de "kennelijke vergissing" redenering.
Je interpreteert nogal vrij. Ze zijn nog steeds van mening dat het een vergissing was, maar ze stellen zich coulant op een compleet imagoverlies te vermijden (kosten vs baten he).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Zero Tolerance

Neckermann is inmiddels failliet verklaard. Levering zal dus sowieso niet gaan plaatsvinden, en mensen die vooruitbetaald hebben zijn in basis hun geld kwijt.

Doorstart / situatie rond faillissement

In de sticky staat meer informatie over faillissementen en wat je eventueel nog kan doen.

Scheldpartijen en beschuldigingen zijn vruchteloos. Bij een faillissement zijn er enkel verliezers. Frustratie uiten is prima, maar hou het netjes.