Negatieve beoordeling geven voor aangeboden waren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Beste V&A gebruikers en Tweakers staff,

Momenteel vindt er de Humble Origin Bundle sale plaats waarbij iedereen voor een eigen gekozen bedrag games kan kopen die normaal gesproken voor een veel hoger bedrag verkocht worden. Iedereen krijgt de kans om 2 weken lang deze games te kopen en daarbij het goede doel te steunen.

Het is makkelijk voor te stellen dat, door het doorverkopen van deze games, veel winst te behalen valt. Zowel tijdens de Humble sale als na de Humble sale. Het enige dat diegene tegen zou houden is zijn eigen geweten, waarbij het makkelijker is om dit na de Humble sale te doen.

Ik, en vele andere Tweakers, vinden dit een nare streek omdat je sowieso relatief veel meer geld kwijt bent en dit geld naar de verkoper gaat i.p.v. het goede doel waar de Humble sale voor dient. De verkoper kan minder dan 1 euro neerleggen voor alle games en deze weer doorverkopen voor meerdere euro's per game. Het doorverkopen van de games is ook tegenstrijdig met de voorwaarden van Humble Bundle zelf.

Nu is mijn vraag: Is het toegestaan om tijdens de Humble sale een negatieve beoordeling bij de verkoper achter te laten om andere Tweakers voor oplichting te behoeden en hen door te verwijzen naar de Humble Bundle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gezien de discussie in Duidelijkheid weggeven Humble keys lijkt het me beter om de advertentie via de "meld misbruik" optie te melden, waarbij je in je melding aangeeft dat het om keys uit de Humble Bundle gaat die niet mogen worden doorverkocht :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-10 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

En eh, keys die je dubbel hebt dan? Is het dan ook niet toegestaan die (voor een normaal bedrag waar je geen winst op maakt) te verkopen?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ndsc schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 01:41:

Nu is mijn vraag: Is het toegestaan om tijdens de Humble sale een negatieve beoordeling bij de verkoper achter te laten om andere Tweakers voor oplichting te behoeden en hen door te verwijzen naar de Humble Bundle?
Nee. V&A beoordelingen zijn alleen toegestaan indien er een concrete transactie heeft plaatsgevonden, niet om je mening te ventileren. Dat jij genoemde praktijken niet netjes vind is begrijpelijk, echter is het jouw mening en dus niet toelaatbaar als review. afgezien daarvan, het doorverkopen of weggeven van Humble Bundle keys is niet toegestaan. Dergelijke advertenties zullen dus verwijderd worden, waarmee meteen de noodzaak voor jou om een review te schrijven vervalt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Compizfox schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 02:21:
En eh, keys die je dubbel hebt dan? Is het dan ook niet toegestaan die (voor een normaal bedrag waar je geen winst op maakt) te verkopen?
Lees de voorwaarden van Steam er eens op na. Nee, dat mag niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Microkid schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 06:25:
[...]

Nee. V&A beoordelingen zijn alleen toegestaan indien er een concrete transactie heeft plaatsgevonden, niet om je mening te ventileren. Dat jij genoemde praktijken niet netjes vind is begrijpelijk, echter is het jouw mening en dus niet toelaatbaar als review. afgezien daarvan, het doorverkopen of weggeven van Humble Bundle keys is niet toegestaan. Dergelijke advertenties zullen dus verwijderd worden, waarmee meteen de noodzaak voor jou om een review te schrijven vervalt.
Duidelijk. Mijn vraag is hierbij beantwoord. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Microkid schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 06:26:
[...]

Lees de voorwaarden van Steam er eens op na. Nee, dat mag niet.
Wat hebben de voorwaarden van Steam hiermee te maken? Ik heb het hier niet over een Steam-gift, maar over een key die je krijgt van Humble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:13:
[...]

Wat hebben de voorwaarden van Steam hiermee te maken? Ik heb het hier niet over een Steam-gift, maar over een key die je krijgt van Humble.
Goed, speciaal voor jou dan: Lees de Humble voorwaarden er anders even op na 8)7
Wij gaan niet achter iedere luie reet aanlopen die voorwaarden niet leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:16:
Goed, speciaal voor jou dan: Lees de Humble voorwaarden er anders even op na 8)7
Het staat zelfs in de TS:
Het doorverkopen van de games is ook tegenstrijdig met de voorwaarden van Humble Bundle zelf.
Microkid schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 06:25:
Maar als hij reacties toelaat in zijn V&A, is het toch wel vrij om daar de reactie te plaatsen?
(zal dan eerste zijn wat ze doen, reacties uitschakelen).

Maargoed, dit is normaalste zaak van de wereld, nu gaat het om een goed doel, dus 'weegt wat zwaarder'.

Kijk maar eens naar webshops die gewoon hun spul 1 op 1 halen van Focal, DX of dergelijke, maar gewoon 20-50% winst erop gooien, die doen niets anders.

Elk van zulke acties heeft altijd een deel van zulke mensen, kon je al niets tegen doen, en nu ook niet. Enige wat ze ooit zouden moeten doen, is die dingen niet meer als 'key' verkopen maar gewoon direct laten activeren in je account.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 16-08-2013 16:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist trouwens V&A opgeschoond tav steam keys, en kom er daarbij achter dat het gros van het gros van een klein groepje mensen komt die er blijkbaar een sport van maakten veel games te verkopen die ze goedkoop konden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Nou sorry hoor, dat wist ik niet. Een iets vriendelijker antwoord had ook wel gemogen.

Pagina: 1