Hoe krijg ik m'n mobo stabiel op 83 MHz?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dus nu een P1 MMX 233 (op een Asus TXP4 mobo, Intel 430TX) stabiel draaien op 266 (3.5*75); op 250 (3*83) en 291 (3.5*83) krijg ik 'm niet stabiel... CPU op 2.8 volt (normaal) of 3.2 volt maakt niks uit. Iets is blijkbaar niet blij met die 83 MHz busspeed :( Aangezien de ISA bus altijd op 8 MHz blijft draaien (toch???) lijkt het me 1 van de PCI kaarten (videokaart; Diamond Stealth II S220 - of netwerkkaart; Realtek8139) of de HD's die dwars zitten... iemand een idee? :9

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Dat lijkt me nogal duidelijk!!! Het is toch algemeen bekend dat een Diamond Stealth II S220 niet goed werkt met een busspeed van 83 mHz? Het is heel simpel op te lossen. Staat volgens mij ergens op http://www.diamondmm.com . Stond wel bij hoe je dat probleem kon oplossen...

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

irritant figuur,..wil je alsjeblieft ff niet je naam zoveel eer aan doen. Ik zie dat je nog maar 4 posts hebt, en je irriteerd met nu al mateloos.

als hij zegt, dat het algemeen bekend is dat die diamond stealth II het niet op, dan zou dat wel waar zijn. Maar dat dat simpel op te lossen is door ff op de diamond site te gaan kijken......hmmz, het zou natuurlijk altijd kunnen, maar klinkt mij wat vreemd in de oren.

Aan de ISA bus kan het waarschijnlijk niet liggen nee, die worden wel wat sneller, maar dat scheelt heel weinig. Het kan dus inderdaad aan je videokaart of netwerk kaart liggen, maar ook wel aan een HD.
VOlgens mij heb je meerdere hd's te zien aan de manier waarop je het schrijft :) dus probeer het eens met 1 harde schijf. Wat oudere maxtors (van vorig jaar ofzo..) staan er bekend om dat ze niet zo goed hogere bussnelheden aankunnen. Gewoon de overbodige harde schijven eruit halen kan bijvoorbeeld. en je netwerk kaart eruit halen, die is ook niet noodzakelijk natuurlijk :) (om te testen)
suc6 ermee!

Verwijderd

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met 'ik krijg hem niet stabiel'. Loopt de pc vast, of gooit hij je met 3D apps terug in Windows, of lopen alleen bepaalde programma's vast? Hoe meer details je kunt geven, hoe groter de kans dat men op GoT de oorzaak kan achterhalen en je probleem op kan lossen.

Mijn suggestie nu is: Zet de UDMA uit op ál je IDE-devices, zowel in Windows als in de BIOS. Heeft bij mij geholpen om hem op 83 Mhz te laten lopen.

Succes,

mARCO

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm, probeer het es zonder netwerk kaart of anders ff een of ander loos pci videokaartje... trekken het meestal wel....