Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

smart tv of gewone tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik vroeg me af wat je nu het best koopt een smart tv of niet?
en in welk merk koop je dat dan het best?
en weegt de meer prijs op van smart tv tegen over gewone?
mvg
Bart

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zag ook al een DM van je voorbij komen; zie dat je nieuw bent op Tweakers. Lees eens een aantal topics door op het forum, je zult zien dat soortgelijke vragen best vaak voorbijkomen dus hier kun je de nodige informatie vandaan halen. En een zoekopdracht op Google doet ook wonderen. :+

On-topic: ik vind persoonlijk smart-tv helemaal niets en maak er dan ook geen gebruik van. Bij de wat duurdere tv's zit dat er zo'n beetje standaard op, net als 3D (wat ik overigens ook niet gebruik). De aanwezigheid van smart-tv of niet, zou voor mij geen deal-breaker zijn; ben alleen geinteresseerd in de beeldkwaliteit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het ligt een beetje aan de meerprijs denk ik. Groot voordeel is dat je een smart tv meteen aan het netwerk hengt en ze een ingebouwde mediaplayer hebben. Mijn LG smart tv streamt zo reachstreeks mkv's vanaf mijn NAS. En als je ergens een Plex server hebt wordt het nog mooier allemaal. En alles met 1 ab uiteraard :)

Maar het hangt uiteraard van de meerprijs af. Wat je wel zult zien is dat de meeste TV's met een hogere beeldkwaliteit ook smart zullen zijn. Maar dat heeft meer met productpostitionering vanuit de fabrikant te maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11 20:40

mux

99% efficient!

Vergeet ook niet de oplossing van gewone TV + chromecast.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 09:46
Volgens mij moet je morgen gewoon even naar de mediamarkt en zelf verschillende toestellen gaan proberen en bekijken. Werp een blik op het prijskaartje en dan kan je zelf het beste de afweging maken of jij het de meerprijs waard vindt.

Ikzelf heb een LG 47lm860v en deze heeft ook SmartTV. Nog nooit gebruikt..

• The Eagle

The Eagle

Koop een NAS als je er nog geen hebt, hang je TV aan een bedraad netwerk (wireless streaming sucks) en merk wat er mogelijk is. Heerlijk, op de bank met je RC een filmpje selecteren uit je eigen collectie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:49

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb een smart TV moet zeggen dat ik het alleen gebruikt heb om films van mijn pc te kijken waarbij het grotendeel van de codecs niet afspeelt weinig meerwaarde dus. Al die apps zijn nou niet echt om naar huis te schrijven. Je kan het in ieder geval allemaal ook op je telefoon.

Nou ik een popcorn heb gebruik ik de smart tv al helemaal niet meer. Het zal wel een leuke toekomst hebben met integratie van domotica maar op het moment is het een 3e wereld smartphone

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
caanova1984 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:04:
maar op het moment is het een 3e wereld smartphone probleem.
Fixed.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gros van de TV's vandaag hebben al 'smart' dingen standaard aan boord, heb je nog niet bepaald veel keuze is of je het nu wel of niet wil hebben. Aantal merken hebben er wel extra focus op, Samsung bv, maar het is per saldo wat je er mee wil gaan doen, de budgetTVs met lagere specs zullen het ws minder hebben, maar de hogere modellen zit het bijna standaard erop.

Ik blijf het nog weinig vinden, ja het kan wat netwerk en media, maar ga je voor de 'exotische containers', heb je alsnog een aparte box nodig. Gewoon HDMI kabel van PC naar TV, probleem opgelost :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een Samsung TV, ook een smart-TV. Dat is op papier heel cool, maar in de praktijk doe ik daar weinig mee. Daar is het veel te traag voor, en hij kan niet streamen vanaf NFS of SMB.
Uiteindelijk gebruik ik altijd m'n Xtreamer voor het afspelen van eigenlijk alles.

Het is dat ik de TV gekregen had, anders kon dat hele smart-gebeuren me gestolen worden. Ik neem wel aan dat een wat duurdere TV het bezwaar van traagheid niet zo zal hebben, maar mijn TV is niet zo'n dure.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 16-08-2013 16:18 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb een smart tv van LG en gebruik er toch wel een paar dingen van. De uitzending gemist app van LG werkt beter dan die van de Horizon box, ik stuur regelmatig een YouTube filmpje van mijn telefoon/tablet naar de TV die hem dan automagisch afspeelt en kan eenvoudig via een plex app foto's en filmpjes van mijn telefoon streamen naar de TV. Op 42 "ziet dat er net wat beter uit als op 4,7" ;)

Het is zeker geen eerste levensbehoefte maar soms wel makkelijk.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:06:
Volgens mij moet je morgen gewoon even naar de mediamarkt en zelf verschillende toestellen gaan proberen en bekijken. Werp een blik op het prijskaartje en dan kan je zelf het beste de afweging maken of jij het de meerprijs waard vindt.

Ikzelf heb een LG 47lm860v en deze heeft ook SmartTV. Nog nooit gebruikt..
welja de meer prijs vind ik meevallen je kan niet een laptop of tablet kopen voor de meer prijs
en mediamarkt tja bende verkopers je bent er niets mee
Cyphax schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:17:
Ik heb een Samsung TV, ook een smart-TV. Dat is op papier heel cool, maar in de praktijk doe ik daar weinig mee. Daar is het veel te traag voor, en hij kan niet streamen vanaf NFS of SMB.
Uiteindelijk gebruik ik altijd m'n Xtreamer voor het afspelen van eigenlijk alles.

Het is dat ik de TV gekregen had, anders kon dat hele smart-gebeuren me gestolen worden. Ik neem wel aan dat een wat duurdere TV het bezwaar van traagheid niet zo zal hebben, maar mijn TV is niet zo'n dure.
welke is het?
maar ja tablet en laptop heb je niet voor de meerprijs ik zou het eerder gebruiken voor af en toe me mails te lezen en te facebooken met vrienden

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:57:
Het ligt een beetje aan de meerprijs denk ik. Groot voordeel is dat je een smart tv meteen aan het netwerk hengt en ze een ingebouwde mediaplayer hebben. Mijn LG smart tv streamt zo reachstreeks mkv's vanaf mijn NAS. En als je ergens een Plex server hebt wordt het nog mooier allemaal. En alles met 1 ab uiteraard :)

Maar het hangt uiteraard van de meerprijs af. Wat je wel zult zien is dat de meeste TV's met een hogere beeldkwaliteit ook smart zullen zijn. Maar dat heeft meer met productpostitionering vanuit de fabrikant te maken.
het is eerder voor facebook en mails en films van een nas dusja maar voor meerprijs heb je geen tablet of laptop ...

• The Eagle

The Eagle

Facebook wil je niet op een smart tv doen. Iets met een missend toetsenbord ;)
Mail idem dito. Sowieso, de browser op een smart tv is qua usability en combatibiliteit niet echt te vergelijken met een IE, FF of Chrome. En te traag voor flash e.d.

Voor films is een smart tv dan meestal wel weer geschikt, maar de ene ondersteunt bijv wel mkv en de andere niet. Ook met subtitles gaat het soms wel en soms niet goed. Dat laatste hangt trouwens bij Samsungs af van het gekozen DLNA profiel.

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:52:
Facebook wil je niet op een smart tv doen. Iets met een missend toetsenbord ;)
Mail idem dito. Sowieso, de browser op een smart tv is qua usability en combatibiliteit niet echt te vergelijken met een IE, FF of Chrome. En te traag voor flash e.d.

Voor films is een smart tv dan meestal wel weer geschikt, maar de ene ondersteunt bijv wel mkv en de andere niet. Ook met subtitles gaat het soms wel en soms niet goed. Dat laatste hangt trouwens bij Samsungs af van het gekozen DLNA profiel.
je kan er toch gewoon toetsenbord voor kopen?
en smart tv van samsung bv is dat dan zo slecht
media markt deed het voor en wat hij deed ging redelijk vlug
wat raad je dan aan als alternatief?

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou geen 2.000 euro uitgeven voor een fatsoenlijke Smart-TV, maar zou liever een gewone tv kopen (met 3d), vervolgens een pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box voor het wireless streamen van content en een nas mocht je dat nog niet hebben. Dan ben je voor minder geld klaar, meer toekomst ready (want je kan makkelijker upgraden) en niet afhankelijk van leverancier updates.

Mijn schoonouders hebben een 8000 serie van Samsung, dat ding vliegt om de haverklap aan of uit wanneer je begint te praten, die functie ben je al snel zat en is dan nu ookal disabled.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Topicstarter
Kecin schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:36:
Ik zou geen 2.000 euro uitgeven voor een fatsoenlijke Smart-TV, maar zou liever een gewone tv kopen (met 3d), vervolgens een pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box voor het wireless streamen van content en een nas mocht je dat nog niet hebben. Dan ben je voor minder geld klaar, meer toekomst ready (want je kan makkelijker upgraden) en niet afhankelijk van leverancier updates.

Mijn schoonouders hebben een 8000 serie van Samsung, dat ding vliegt om de haverklap aan of uit wanneer je begint te praten, die functie ben je al snel zat en is dan nu ookal disabled.
oké ik begin langzaam der hand van gedacht te veranderen
maar kan die D-Link DSM-380 Boxee Box ook webbrowser draaien?
en simpel facebook en youtube en en paar website draaien??

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Bartenke

Ik heb een van de eerste samsung smart tv's.
Is geen bal an, want het is traag en het duurt een eeuw voordat je iets hebt ingetikt op youtube bijv.

Nu heb ik vorig jaar een nieuwe home cinema gekocht (samsung), en ook daar zit dat weer in, maar dan nieuwer en wel wat beter.

Nog steeds traag en je zoekacties (intikken) duren nog steeds lang.
Kortom, ik gebruik het nog steeds niet.

Wat wel geinig is, is de mogelijkheid om op je smartphone youtube filmpjes uit te kiezen en naar je tv/home cinema te sturen. Dat werkt redelijk.

Browsen/facebooken/youtube op je telefoon/tablet/laptop/pc en kijkmedia op je tv, en luistermedia op je hifi installatie. Dat is mi wat goed werkt. Teveel integratie werkt niet...

Hier staat een NAS in de meterkast en achter de tv's hangt een raspberry pi met xbmc er op.
Dat werkt prima en iedereen hier in huis snapt het. (ook niet onbelangrijk!)

Succes met het maken van je keuzes!! :)
Dat is voor mij nog steeds

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 16-08-2013 21:17 ]

Te koop....

Verwijderd

Topicstarter
albino71 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:16:
@Bartenke

Ik heb een van de eerste samsung smart tv's.
Is geen bal an, want het is traag en het duurt een eeuw voordat je iets hebt ingetikt op youtube bijv.

Nu heb ik vorig jaar een nieuwe home cinema gekocht (samsung), en ook daar zit dat weer in, maar dan nieuwer en wel wat beter.

Nog steeds traag en je zoekacties (intikken) duren nog steeds lang.
Kortom, ik gebruik het nog steeds niet.

Wat wel geinig is, is de mogelijkheid om op je smartphone youtube filmpjes uit te kiezen en naar je tv/home cinema te sturen. Dat werkt redelijk.

Browsen/facebooken/youtube op je telefoon/tablet/laptop/pc en kijkmedia op je tv, en luistermedia op je hifi installatie. Dat is mi wat goed werkt. Teveel integratie werkt niet...

Hier staat een NAS in de meterkast en achter de tv's hangt een raspberry pi met xbmc er op.
Dat werkt prima en iedereen hier in huis snapt het. (ook niet onbelangrijk!)

Succes met het maken van je keuzes!! :)
Dat is voor mij nog steeds
Bedankt

raspberry pi met xbmc werkt dit goed om facebook en youtube en zo te draaien en mails??
want dit is goedkoop in aankoop en kan connectie met nas maken en zo zou ik dan data op me tv kunnen laten weergeven?
En op raspberry pi met xbmc kan daar dan klavier op aansluiten want ik ken dit niet zo goed?

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:50:
[...]

oké ik begin langzaam der hand van gedacht te veranderen
maar kan die D-Link DSM-380 Boxee Box ook webbrowser draaien?
en simpel facebook en youtube en en paar website draaien??
Ja, hij heeft apps. Spotify is ook ondersteund, Youtube werkt prima en er zit een volwaardige webbrowser in. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er eigenlijk amper tot nooit op browse, daarvoor pak ik liever mijn telefoon en/of laptop. Maar het werkt wel :-). Reden van aanschaf is vooral dat die Wifi HD kan streamen (en goed ook), daarnaast 3D ondersteund, er een boel apps zijn, doosje er geinig uitziet en enorm gemakkelijk te bedienen is. Mijn vriendin sntapte het gelijk haha.

De Boxee is overigens een bazenapparaat met klein toetsenbord op de remote en zelfs redelijk goedkoop momenteel. De SmartTV's zijn zoals al gezegd redelijk traag. De Boxee ondersteund ook Airplay (dus filmpjes streamen vanaf een iPhone en/of iPad, geen idee of je die hebt maar dat zou kunnen meewegen met je keuze)

[ Voor 11% gewijzigd door Kecin op 16-08-2013 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kecin schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:23:
[...]

Ja, hij heeft apps. Spotify is ook ondersteund, Youtube werkt prima en er zit een volwaardige webbrowser in. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er eigenlijk amper tot nooit op browse, daarvoor pak ik liever mijn telefoon en/of laptop. Maar het werkt wel :-). Reden van aanschaf is vooral dat die Wifi HD kan streamen (en goed ook), daarnaast 3D ondersteund, er een boel apps zijn, doosje er geinig uitziet en enorm gemakkelijk te bedienen is. Mijn vriendin sntapte het gelijk haha.

De Boxee is overigens een bazenapparaat met klein toetsenbord op de remote en zelfs redelijk goedkoop momenteel. De SmartTV's zijn zoals al gezegd redelijk traag. De Boxee ondersteund ook Airplay (dus filmpjes streamen vanaf een iPhone en/of iPad, geen idee of je die hebt maar dat zou kunnen meewegen met je keuze)
smart tv zal ik waarschijnlijk niet nemen maar wel zou ik of wel een deftige media player kopen of wel raspberry pi? want dit lijkt ook goed of wel mini pc van andriod.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zoals ik al eerder aangaf is mijns inziens chatten en dat soort zaken niet handig op je tv. Maar dat is mijn mening.

Wat de raspberry pi allemaal kan is te veel om op te noemen. Ik gebruik 'm puur als mediaplayer en voor mij voldoet hij prima.

Kost wel wat uitzoekwerk en af en toe wat onderhoud, maar dat vind ik niet erg.

Als ik een beetje tussen de regels doorlees zou ik je adviseren om voor de boxee te gaan.
Dus goedkopere tv en boxee van je overgebleven poen aanschaffen :)

Te koop....

Verwijderd

Topicstarter
albino71 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:09:
Zoals ik al eerder aangaf is mijns inziens chatten en dat soort zaken niet handig op je tv. Maar dat is mijn mening.

Wat de raspberry pi allemaal kan is te veel om op te noemen. Ik gebruik 'm puur als mediaplayer en voor mij voldoet hij prima.

Als ik een beetje tussen de regels doorlees zou ik je adviseren om voor de boxee te gaan.
bedankt this allemaal interessant om dit te horen
en waarom zou je dan voor boxee gaan? raspberry gaat toch ook?
ik wil iets die beter is dan smart tv maar die geen 200 euro ofzo kost
Android Mini-pc lijkt ook nog leuk ...
want kan eens raspberry minder dan boxee enzo?

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

albino71 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:09:

De Raspberry is een geweldig apparaat, niet duur, en enorm cool, maar zoals inderdaad gezegd vergt het wel wat onderhoud en kennis om deze helemaal geschikt te maken als HTPC (alhoewel er genoeg tutorials op internet staan). De Boxee zou mijn eerste keuze wel zijn wanneer je iets minder Linux verstand hebt.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als jij wilt gaan hobbyen met de Raspberry Pi, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.

Je kunt altijd zo'n ding aanschaffen en aan de gang gaan.
Is het niks, dan verkoop je 'm weer.
Minimale schade en een hoop lol :)

Begin je hier eens wat in die materie te verdiepen anders.
Raspberry Pi: aankoop&levering

[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Te koop....

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:46
Heb een middenklasse Samsung van 2 generaties terug met SmartTV functie. Dingen als Google Earth, ESPN TV etc. etc. zijn onzin en gebruikt volgens mij niemand. De Youtube app van toen is ook behoorlijk bagger dus gebruik je ook niet (nieuwe platform is wel een stuk beter). De DLNA functie daarentegen werkt echt super en gebruik ik vaak. Werkt zo goed dat ik de behoefte voor een mediaplayer is verdwenen. TV slikt bijna alles icm met AllShare media server op de PC, ook .srt subs. Het gaat eigenlijk alleen mis bij ISO's en bestanden in DVD structuur.

Zou echter wel ten alle tijden beeldkwaliteit voor smart functionaliteit laten gaan. De smart functies x10 zijn met een dedicated media-player voor rond de € 100 altijd nog toe te voegen. Dingen als screen-mirroring via WiDi of Miracast zijn wel dingen die toegevoegde waarde kunnen zijn maar dat is sowieso nog vrij zeldzaam geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
albino71 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:19:
Als jij wilt gaan hobbyen met de Raspberry Pi, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.

Je kunt altijd zo'n ding aanschaffen en aan de gang gaan.
Is het niks, dan verkoop je 'm weer.
Minimale schade en een hoop lol :)

Begin je hier eens wat in die materie te verdiepen anders.
Raspberry Pi: aankoop&levering

[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC
ik ga waarschijnlijk gewone tv kopen en een ANDROID MINI PC

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Tja ik heb een Samsung uit de 7000 serie. En ik doe weinig met de smart tv optie. Er zijn ook niet zo heel veel apps en als ik voor de tv zit kijk ik tv. Internetten op de ipad gaat sneller. Alle apps zijn niet snel en je kan e.a. niet zelf indelen (vermoed ik, heb de handleiding natuurlijk niet gelezen).

Het heeft een hoog gadget gehalte, skypen op je tv, angrybirds met gebaren spelen...

Je moet een afweging gaan maken of je het prijs verschil het waard is. Ik zou het niet meer doen, maar een android stickje er in, dan kan je bijna hetzelfde, EN je hebt zelf de controle. Check even goed wat er allemaal op en BIJ de tv zit. Ik had er 2 brillen en een soort ir verlenger er bij (zoals ik al zei handleiding niet gelezen), kan handig zijn voor je overweging....

Ik heb een logitech k400 aan hangen, dat werkt wel goed. Echter er liggen dus nu 3 AB's en een keyboard naast me.......

Verder is nog ene keuze of je 3d neem of niet. Ik heb er nog geen ervaring mee, dus daarover kan ik nog niets zeggen.....

[ Voor 8% gewijzigd door jeanj op 17-08-2013 22:44 ]

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

Topicstarter
jeanj schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:43:
Tja ik heb een Samsung uit de 7000 serie. En ik doe weinig met de smart tv optie. Er zijn ook niet zo heel veel apps en als ik voor de tv zit kijk ik tv. Internetten op de ipad gaat sneller. Alle apps zijn niet snel en je kan e.a. niet zelf indelen (vermoed ik, heb de handleiding natuurlijk niet gelezen).

Het heeft een hoog gadget gehalte, skypen op je tv, angrybirds met gebaren spelen...

Je moet een afweging gaan maken of je het prijs verschil het waard is. Ik zou het niet meer doen, maar een android stickje er in, dan kan je bijna hetzelfde, EN je hebt zelf de controle. Check even goed wat er allemaal op en BIJ de tv zit. Ik had er 2 brillen en een soort ir verlenger er bij (zoals ik al zei handleiding niet gelezen), kan handig zijn voor je overweging....

Ik heb een logitech k400 aan hangen, dat werkt wel goed. Echter er liggen dus nu 3 AB's en een keyboard naast me.......

Verder is nog ene keuze of je 3d neem of niet. Ik heb er nog geen ervaring mee, dus daarover kan ik nog niets zeggen.....
nja maar ja android mini pc is nieuw en niet zo bekent is dit wel goed of niet dat is een moeilijkke vraag

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23

Cyphax

Moderator LNX
Volgens mij de UE40EH5300.

Een ander bijkomend voordeel, op papier, is dat ik via m'n telefoon bijvoorbeeld de TV kan besturen. Er is een app waarmee je je tel als afstandsbediening kan gebruiken. Moet je wel je TV aan het netwerk hebben (ik heb er een netwerkkabel in). Ik hoopte eigenlijk dat je dan wat makkelijker in de Youtube-app kon typen, want met zo'n on-screen keyboard is dat natuurlijk niet handig. Met de app is het zelfs nog lastiger; de knoppen op je scherm geven geen feedback en de afstandsbediening wel.

Ik kreeg het niet voor elkaar om dus via m'n telefoon te typen en dat dan naar de TV te sturen. Er zit wel zo'n functie in de telefoon-app, maar die werkte niet met de Youtube app op de TV.

Het is allemaal heel cool qua ideeën maar ik hoop dat ze tijd blijven steken in de doorontwikkeling want het blijft wat mij betreft een beetje hangen in potentie for now.

[ Voor 76% gewijzigd door Cyphax op 18-08-2013 11:02 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:58:
[...]

Een ander bijkomend voordeel, op papier, is dat ik via m'n telefoon bijvoorbeeld de TV kan besturen. Er is een app waarmee je je tel als afstandsbediening kan gebruiken. Moet je wel je TV aan het netwerk hebben (ik heb er een netwerkkabel in). Ik hoopte eigenlijk dat je dan wat makkelijker in de Youtube-app kon typen, want met zo'n on-screen keyboard is dat natuurlijk niet handig. Met de app is het zelfs nog lastiger; de knoppen op je scherm geven geen feedback en de afstandsbediening wel.

Ik kreeg het niet voor elkaar om dus via m'n telefoon te typen en dat dan naar de TV te sturen. Er zit wel zo'n functie in de telefoon-app, maar die werkte niet met de Youtube app op de TV.

Het is allemaal heel cool qua ideeën maar ik hoop dat ze tijd blijven steken in de doorontwikkeling want het blijft wat mij betreft een beetje hangen in potentie for now.
ik zal waarschijnlijk http://www.androidminicom...oduct-categorie/mini-pcs/ kopen maar ik twijfel nog

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-11 09:57
Cyphax schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:58:
[...]

Ik heb zelf ook een Samsung SmartTV met YouTube en de bediening is inderdaad heel irritant. Maar er is een heel fijne oplossing die heel goed werkt: je kunt in de YouTube app op de TV de app linken aan de YouTube app op je smartphone. Dit zit onder Settings -> Pair en je kunt hiermee YouTube bedienen m.b.v. de YouTube app op je smartphone.
Het kan misschien wel zo zijn dat je ingelogd moet zijn met een YouTube-account hiervoor, maar ik denk het niet.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Samsung 7000 serie of hoger, vanaf 2012 i.c.m. DEZE werkt best aardig hoor.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gadgeteer schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:19:
Voor dat geld kan je een Raspberry Pi kopen mét draadloos toetsenbord :')

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-11 09:57
Gadgeteer schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:19:
Ik heb een gewoon toetsenbord en muis aan onze Smart-TV gekoppeld en dat werkt prima. Alleen bij de YouTube app werkt de input alleen via de pijltjestoetsen, en kan ik dus niet van het toetsenbord gebruik maken. Dat zal met dit toetsenbord ook niet werken. De bediening van die app gaat dus alleen makkelijk door de YouTube-app op je smartphone te koppelen aan de app op de TV.
Pagina: 1