Toon posts:

Game PC - 1000 tot 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil mijn Acer Aspire die hier nu staat en al veel kuren vertoond eens gaan vervangen door een flinke game PC. Hieronder de wat uitgebreidere uitleg.

Wat wil ik gaan doen met het nieuwe systeem?
Vooral gamen, ik wil dat hij GTA IV (en misschien ook binnenkort V), Crysis 3, Battlefield 4, Assassins Creed IV, Skyrim en dergelijke (dat niveau) met een flink aantal mods (ook ICE Enchanter oid) op max en het liefst ultra kan spelen. Daarnaast zal ik 'm ook regelmatig voor school gebruiken met bijv. Adobe en Office. Gewoon een PC die zware games aan kan, optimaal presteert en in de toekomst niet snel moeilijk begint te doen met nieuwe games (nu de nextgen consoles eraan komen).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zo tussen de 1000 en 1200 euro. Lager mag natuurlijk altijd.

Zijn er dingen die ik mee wil nemen van mijn oude PC naar mijn nieuwe PC?
Het toetsenbord, muis, geluid en beeldscherm. Maar geen PC onderdelen dus oid.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, behalve een beeldscherm, geluid, muis en toetsenbord. Ik gebruik overigens draadloos internet en ik maak gebruik van een HDMI scherm. Een SSD is niet noodzakelijk maar ik lees overal dat deze toch wel grote voordelen heeft. Een besturingssysteem mag natuurlijk ook niet ontbreken.

Heb ik nog bepaalde merkvoorkeuren?
Nee, ik heb zelf niet echt veel verstand van zelfbouw (ik wil hem ook laten bouwen zodra ik 'm samengesteld heb). De merken maken mij ook niet zoveel uit, zolang de PC maar gewoon optimaal presteert.

Heb ik nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, hierin ook niet. Het maakt me niet uit hoe groot of klein die is, nogmaals zolang die maar optimaal presteert. Een stille/zuinige PC is mooi meegenomen, hier ligt alleen niet de nadruk op.

Alvast enorm bedankt!

PS. Ik ben zelf niet echt thuis met alle ingewikkelde termen en technische snufjes. Hierom laat ik hem dus ook in elkaar zetten zodra ik 'm heb samengesteld. Ik denk ik vermeld het er maar even bij. :)

PPS. Ik heb een nieuw topic voor mijn PC persoonlijk aangemaakt omdat ik misschien toch weer andere eisen/verwachtingen heb, en er ook totaal niet in thuis ben. Vandaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 16:18 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen ;)

Ik veronderstel dat je de cpu niet zult overklokken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 173,80€ 173,80
1Gigabyte GA-B85-HD3€ 62,45€ 62,45
1MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC€ 354,51€ 354,51
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 76,85€ 76,85
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,04€ 86,04
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,10€ 26,10
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,77€ 57,77
1Cooler Master Silent Pro Gold 550W€ 68,20€ 68,20
1Samsung 840 EVO 250GB€ 153,45€ 153,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.059,17

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 15-08-2013 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je snelle reactie!

Ehm... overklokken, vaak van gehoord maar ik weet niet precies wat het is..
Waarom zou ik het wel moeten doen, en waarom zou ik het niet moeten doen?

Zit daar trouwens ook een besturingssysteem bij?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 16:18 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Hier zit nog geen besturingssysteem bij ;)
Ik weet ook niet of je liever W7 of W8 hebt en of je er goedkoper aan kan geraken enzo. Daarom wordt er hier meestal geen OS bijgezet.

Als je niet direct weet wat overklokken is enzo, dan zou ik het ook niet doen. Je zou al snel 100 euro mogen bijbetalen voor een K processor en een Z87 moederbord.
Mensen overklokken hun systeem soms om de processor sneller te laten draaien. (Op een hogere Ghz)
Je koopt echter beter een gtx 770 zonder processor-overclock dan een gtx 760 met overclock ;)

Zolang de processor de bottleneck niet vormt, dien je beter nog niet te overklokken. (een i5 als deze kan zelf 2x een gtx 770 aan zonder te bottlenecken)

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 15-08-2013 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hier W8 liggen alleen vind het tot nu toe vreselijk irritant werken. Echter misschien met het oog op de toekomst is het wel slimmer om W8 te pakken dan W7.

Ah oke :) Ja bottlenecken zegt mij ook niks. Als het beter is om niet te overklokken dan wel te overklokken doe ik het natuurlijk niet! Maar in mijn ogen 'is een processor sneller laten draaien' alleen maar beter toch? Of heb ik t hier dus mis?

Maar met deze set-up kan ik dus, wat ik in mijn eerste post zij, alles op max/ultra draaien + mods (zoals ICE)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 16:44 ]

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Maar in mijn ogen 'is een processor sneller laten draaien' alleen maar beter toch?

Ja, maar in games meestal niet nodig en voor overklokken heb je ook duurdere onderdelen nodig.

@Smoke

1155 mobo en 1150 cpu?

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke thanks :)

Maar met deze set-up kan ik dus, wat ik in mijn eerste post zij, alles op max/ultra draaien + mods (zoals ICE) zonder vastlopers of gedoe? En nextgen games voor de komende paar jaar zit ik gewoon safe?

• mirp
Bijna. Je hebt alleen een moederbord nodig waar je processor in past.

http://tweakers.net/categ...RUmytjpKhmRGysKWhOVC4thYA

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar zelf 0 verstand van, welke past? / Welke geeft de beste performance?

• mirp
Moeilijk te zeggen.

Misschien kan dit je helpen:

http://nl.hardware.info/r...-28x-z87-6x-h87-en-3x-b85

Verwijderd

Topicstarter
Daar snap ik helemaal niks van. Waarom is het moederbord dat in dat lijstje staat niet goed?

• SmokingCrop
  • Niet online
even aangepast, had de verkeerde link in m'n eigen guide gekozen en er niet meer op gelet. :/
Het bovenstaande lijstje met de pricewatch: Gigabyte GA-B85-HD3 past nu volledig.

Het vorige paste niet omdat het de verkeerde socket (vorm van plaats waar de processor in moet) had om de nieuwe haswell processor er in te steken ;)

Overigens zal je daar inderdaad al die gta enhancers etc ook mee kunnen spelen zonder problemen.
Als je binnen een paar jaar nog altijd op maxed out graphics wil spelen, zal je dan toch even een nieuwe grafische kaart moeten aanschaffen. Maar dit zou je ook moeten doen als je de gtx 780/titan/690 neemt.

Oh en heb je een startknop programma geïnstalleerd bij Windows 8? Dan heb je in feite een windows 7 met verbeteringen en extra features die je al dan niet hoeft te gebruiken.. :)
(zelf gebruik ik start-8 van stardock voor $5, maar je hebt ook gratis alternatieven die al dan niet even goed zijn: classic shell enzo)

[ Voor 113% gewijzigd door SmokingCrop op 15-08-2013 17:42 ]

• mirp
Daar snap ik helemaal niks van. Waarom is het moederbord dat in dat lijstje staat niet goed?

Haswell heeft 1150 pinnetjes. Als je dat in een ivy bridge (1155 pinnetjes) gaat stoppen dan zal dat niet gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Beide bedankt!

Zoals ik het nu begrijp klopt het lijstje nu dus wel? En kan ik maxed out spelen?

En indien ik dit over een paar jaar nog steeds wil kunnen zal ik hoe dan ook mn videokaart moeten upgraden? (Krijg ik dan geen gedonder met mn voeding of processor?)

• SmokingCrop
  • Niet online
Nu zal je inderdaad maxed out kunnen spelen.

Om binnen een paar jaar nog maxed out te willen spelen, zal je enkel de grafische kaart moeten upgraden. De power consumption is al elke keer meer gedaald of gelijk gebleven dan gestegen omdat dit ook een belangrijk punt voor hen is geworden dus met de voeding kom je zeker toe. (hij heeft ook nog eens 5 jaar garantie, dus dat zit ook wel snor)

De processor zou ook nog geen bottleneck mogen vormen, maar uiteraard kunnen we niet in de toekomst kijken. Het is ook tezien wanneer je die nieuwe kaart zal gaan kopen en hoe snel de grafische kracht nog zal stijgen van alle producten die nog zullen uitkomen in de komende jaren.

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 15-08-2013 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! :)

Wat is precies een bottleneck?

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-04 22:44

Rordarok

De enige echte

Een bottleneck houdt in dat het systeem wordt 'tegengehouden' door een enkel onderdeel uit je systeem.

VB: Je hebt van alle onderdelen het beste van het beste, maar je processor komt uit een computer van 1988. Heel leuk dat je dan mooie spullen hebt, maar omdat de processor zo weinig kracht heeft kan je de kracht van de andere componenten niet benutten.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• SmokingCrop
  • Niet online
inderdaad wat Rordarok zegt :)

je kan het simpelweg zien als een letterlijke bottleneck (nek van de fles, bovenste gedeelte die smaller is).
hoe breed de fles ook is, het kan er maar uit gaan door dezelfde smalle opening. (hoe snel je systeem ook is, als er 1 onderdeel is die alles ophoudt..)
als je echter dit onderdeel/opening upgrade dan heb je geen probleem

Afbeeldingslocatie: http://blogs.corpu.com/wp-content/uploads/2010/04/bottleneck_diagram.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 15-08-2013 22:23 ]

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-03 22:50
SmokingCrop schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:22:
Hier zit nog geen besturingssysteem bij ;)
Ik weet ook niet of je liever W7 of W8 hebt en of je er goedkoper aan kan geraken enzo. Daarom wordt er hier meestal geen OS bijgezet.

Als je niet direct weet wat overklokken is enzo, dan zou ik het ook niet doen. Je zou al snel 100 euro mogen bijbetalen voor een K processor en een Z87 moederbord.
Mensen overklokken hun systeem soms om de processor sneller te laten draaien. (Op een hogere Ghz)
Je koopt echter beter een gtx 770 zonder processor-overclock dan een gtx 760 met overclock ;)

Zolang de processor de bottleneck niet vormt, dien je beter nog niet te overklokken. (een i5 als deze kan zelf 2x een gtx 770 aan zonder te bottlenecken)
"goedkoper", je bedoelt "gratis" *Kugh*

That's it, I'm done.

• SmokingCrop
  • Niet online
MrFax schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:43:
[...]

"goedkoper", je bedoelt "gratis" *Kugh*
euh nee? Slim.nl enzo?

en ik kan er legaal gratis aan geraken via m'n hogeschool? Microsoft Dreamspark? ..

Verwijderd

Topicstarter
Dit is misschien een rare vraag..

Maar waar gaan de CD's in? (Welk onderdeel?)
En zitten er ook voldoende USB poorten in?
Kan ik overigens de toptitels gewoon op 60fps spelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 10:44 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Om CD's en DVD's te kunnen lezen moet je een ODD toevoegen, bijvoorbeeld:
Samsung SH-224BB Zwart
Pagina: 1