Grondlus

Pagina: 1
Acties:

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:42
Hey allemaal,

Heb sinds kort een grondlus in mijn installatie. Dit merk ik alleen als ik de CD ingang gebruik waar mijn computer aan hangt. Geaarde stopcontacten heb ik hier niet, maar heb op internet gelezen dat het mogelijk is om een draadje te trekken van de GND aansluiting op de versterker naar zo'n pin aan de zijkant van de stekkerdoos (deze) Afbeeldingslocatie: http://www.eijlander.nl/product/netbs3-3.jpg . Ik bedoel dus de metalen pin die aan de andere kant zit van waar de stekker in gaat.

Heb dit ook even geprobeerd en het reduceert de brom met 75% , dus het werkt wel. Maar wat ik wil weten, is dit gevaarlijk of slecht voor de versterker? of kan dit zonder problemen op die manier.

Verwijderd

GND op een versterker is om een pick-up van aarde te voorzien (12v max.) en niet voor zware apparatuur dacht ik (zie ook handleiding versterker). Aangezien je versterker ook waarschijnlijk in een niet geaard stopcontact zit is het dus wel een gevaar voor je versterker & voor jezelf lijkt mij?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
Als de pc digitaal is aangesloten probeer het dan optisch. Is het analoog hang dan deze er tussen: http://www.kabelmaxx.nl/g...L-t4I21_7gCFXLItAodAV4AsA

Mijn Home Cinema in aanbouw

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Ik ga er even van uit dat die steker van je foto ook daadwerkelijk in een geaard stopcontact zit.?
In dat geval heb je de versterker op een wat primitieve wijze van aarde voorzien. Dat kan verder geen kwaad.
Als die steker niet in een geaard stopcontact zit heeft het weinig zin.

Copyright and left by SED...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SED schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:44:
Ik ga er even van uit dat die steker van je foto ook daadwerkelijk in een geaard stopcontact zit.?
In dat geval heb je de versterker op een wat primitieve wijze van aarde voorzien. Dat kan verder geen kwaad.
Het wel degelijk zin. alle aardes zijn gekoppeld van de apparaten en je zal minder last hebben van potentiaalverschillen (door netfilters) tussen de apparaten die allemaal in de zelfde stekkerdoos zitten

Nou heeft een versterker vaak geen aardaansluiting :/

je kan voor het geluid van je pc een ground loopt isolator kopen https://www.google.nl/sea...kQ_AUoAQ&biw=1440&bih=722

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 15-08-2013 14:49 ]

Iperf

• Visgek82
SED schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:44:
Dit weet ik niet zeker. de verlengkabel waar de stekkerdoos aan zit, zit volgens mij wel in een stopcontact met randaarde, maar of deze aangesloten is weet ik niet . Als ik dat draadje er tussen hang en ik hoor een duidelijke vermindering van de aardlus , kan ik er dan van utigaan dat hij geaard is , en dat het dus werkt?

Ik heb een grondlusisolator besteld. Dit is er een met 2 tulp male en 2 tulp female , Ik neem aan dat ik dat ding gewoon op mijn versterker kan aansluiten (met de male kant) en de andere kant in de tulp kabel die naar de PC loopt?

[ Voor 13% gewijzigd door Visgek82 op 15-08-2013 15:16 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat is het idee ja

Iperf

• Visgek82
Prima, hij komt morgen dus dan laat ik nog wel even weten of het probleem opgelost is :)

Bedankt voor de hulp zover allemaal.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

fish schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Het wel degelijk zin. alle aardes zijn gekoppeld van de apparaten
alleen als alle andere apparaten ofwel op dezelfde wijze geaard zijn ( via dat draadje) of via een eigen geaarde steker. In andere gevallen heeft het geen zin.

Copyright and left by SED...

• Visgek82
De grondlus isolator is inmiddels binnen, en heeft het probleem voor 100% opgelost :)

Topic mag dicht!
Pagina: 1