Ik zal hem even
uitafbreken stuk voor stuk dan die eerste post
Nice leuk en absoluut succes gewenst, maar niet relevant op je daadwerkelijke vraag.
Mooi zo maar defineer abuse monitoring zeker als VPN provider kan dit varieren van bandwidth control tot account sharen tot copyrighted materiaal of simpel weg illigaal materiaal. Zou dus meer verduidelijking mogen hebben om een correct beeld te scheppen hiermee ontstonden de eerste mis verstanden al.
En hiermee gooi je je glazen in, ten eerst is ntop een bandwidth network monitoring tool, en dus geen content tool hiermee gooide je de meeste de hoek in van ik zoek iets dat per user/per vpn leg de gebruikte usage toont, en niet ik wil de content zien waar mijn users heen gaan.
Daarna geef je aan dat je graag advies wilt over wat goede monitoring tools zijn maar pas in latere posts word duidelijk wat voor monitoring je wilt doen, je hebt 1 tooltje dat usage laat zien maar geeft niet aan of je zelf al naar andere tools hebt gekeken.
Pas nadat jij aangaf dat je content/destination monitoring wilt gaan doen komt het echt commentaar, welke je alleen maar in de hand hielp door de antwoorden. Als je in je eerst post gewoon had geformuleerd dat je content/destination monitoring wou gaan doen uit het oogpunt abuse monitoring, en dat je de spelregels en voorwaarden hiervoor al aan het bespreken bent met een expert had niemand hier een woord over gerept en was het waarschijnlijk zo geweest dat de gene die dat toch deden geen grond hadden om dit te doen.
Tot zover de schepping der verwarring. Nu hou ik over dit onderwerp op want ik ga nu wel heel offtopic.