Ik wil graag mijn eigen VPN service opzetten en openstellen voor anderen. Beetje het iPredator of HMA idee.
Nu weet ik alleen niet waar ik moet beginnen. Ja ok, een server heb ik nodig alsmede de installatie van wellicht een OpenVPN server.
Hebben er mensen nog enige tips? Zoals waar vooral naar te kijken. Ik heb bijvoorbeeld deze dedicated server al tegen zien komen
Het is voor mij een volledig nieuwe tak waar ik in ga zitten, dus forgive me my noobness
Nu weet ik alleen niet waar ik moet beginnen. Ja ok, een server heb ik nodig alsmede de installatie van wellicht een OpenVPN server.
Hebben er mensen nog enige tips? Zoals waar vooral naar te kijken. Ik heb bijvoorbeeld deze dedicated server al tegen zien komen
Zou dat bijvoorbeeld voldoende zijn? En na installatie van Linux en OpenVPN, is het dan voldoende om via een website orders aan te nemen en de gebruikers toe te voegen aan de OpenVPN configuratie?CPU: Intel Xeon X3450 (8 log cores)
RAM: 8 GB DDRIII 1333 ECC Memory
HD: 2 x 250 GB SATA Hard Drives
BW: 100 Mbps / Unmetered Transfer*
IP: 2 IP Addresses
Het is voor mij een volledig nieuwe tak waar ik in ga zitten, dus forgive me my noobness