Ik heb al jaren hetzelfde nummer bij Kruidvat Mobiel. Wegens vakantie e.d. is het nummer komen te vervallen wegens niet tijdig opwaarderen. Ik was blijkbaar één dag te laat, het nummer werkt nu ook nog gewoon. Ik heb de klantenservice gebeld, maar ze kunnen niks voor me doen. Morgen wordt het nummer 'gecancelled'. Nu vind ik dit eigenlijk wel heel vervelend, dus ik vroeg me af of er nog wat aan te doen is. Er moet toch iemand zijn die dat nummer weer aan een ander simkaartje kan koppelen? Ik las hier bijvoorbeeld een verhaal over iemand die het wel voor elkaar kreeg bij KPN: http://forum.kpn.com/t5/M...r-waarschuwing/td-p/30553
Heb je al geprobeerd op te waarderen? Als het nummer actief is lukt dat misschien wel en kun je het nummer hierna gewoon weer gebruiken.
Andere optie is om een prepaid sim bij een andere provider aan te vragen met nummerbehoud. En stap dan eventueel weer terug als je bij Kruidvat Mobiel wilt blijven.
Andere optie is om een prepaid sim bij een andere provider aan te vragen met nummerbehoud. En stap dan eventueel weer terug als je bij Kruidvat Mobiel wilt blijven.
Ja, ik heb geprobeerd op te waarderen, maar dat lukt niet meer: niet via de site, niet via sms, niet via 1244 bellen, dus het zal ook wel niet lukken met een opwaardeerbonnetje.AktiveHate schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:06:
Heb je al geprobeerd op te waarderen? Als het nummer actief is lukt dat misschien wel en kun je het nummer hierna gewoon weer gebruiken.
Moet dat per sé bij een andere provider zijn? Blijkbaar wordt het nummer morgen 'weggegooid' volgens de klantenservice. Als ik een nieuw simkaartje koop bij Kruidvat kan ik dan misschien nummerbehoud gewoon aanvragen met dat nummer?AktiveHate schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:06:Andere optie is om een prepaid sim bij een andere provider aan te vragen met nummerbehoud. En stap dan eventueel weer terug als je bij Kruidvat Mobiel wilt blijven.
Wat gebeurt er eigenlijk met mijn nummer? Wordt het weer beschikbaar gesteld voor anderen? Hoe kan ik zorgen dat ik één van die 'anderen' ben?
Geen idee, maar omdat je daar nu niet bekend bent met je nummer is het misschien wat makkelijker. Bij biv. *bliep is het binnen een dag of 2 omgezet en ik neem aan dat andere providers ook vrij vlot zijn.
Of het weer beschikbaar komt weet ik niet, mocht dat wel zo zijn dan zal het weer in de "pot" gegooid worden denk ik en dan is de kans dat je weer hetzelfde nummer tegenkomt natuurlijk klein.
Of het weer beschikbaar komt weet ik niet, mocht dat wel zo zijn dan zal het weer in de "pot" gegooid worden denk ik en dan is de kans dat je weer hetzelfde nummer tegenkomt natuurlijk klein.
Oké, ik denk dat ik dat maar ga proberen. Weet iemand of er nog iets anders is wat ik kan doen behalve gewoon nummerbehoud aanvragen? Bijvoorbeeld naar een instantie bellen die de nummers beheert. Is dat de OPTA?
Hier is dus wel iemand het gelukt: http://forum.kpn.com/t5/M...r-waarschuwing/td-p/30553
Na wat rondsurfen (zie hier en hier) denk ik dat het als volgt werkt: Je nummer is toegewezen aan een bepaalde provider van wie je oorspronkelijk het nummer kreeg toegewezen. Nummerportering geeft dit nummer in bruikleen aan een andere provider. Bij het vervallen van het nummer wordt het nummer weer teruggegeven aan de oorspronkelijke provider. Het is dan in hun 'depot'.
Nu is dus de vraag: langs welke kanalen moet je gaan om het nummer weer aan een simkaart te koppelen die in mijn bezit is?
Moet ik contact opnemen met de oorspronkelijke uitgever van het nummer? In mijn geval T-Mobile?
Ik vind het trouwens raar dat je geen waarschuwingssmsje of mailtje of telefoontje of wat dan ook krijgt dat je nummer dreigt te vervallen. En dat je gewoon kunt worden blijven gebeld, tot het moment dat je nummer vervalt. Als ze het nou nog even vasthouden zodat je erachter kunt komen dat je niet meer wordt gebeld
Hier is dus wel iemand het gelukt: http://forum.kpn.com/t5/M...r-waarschuwing/td-p/30553
Na wat rondsurfen (zie hier en hier) denk ik dat het als volgt werkt: Je nummer is toegewezen aan een bepaalde provider van wie je oorspronkelijk het nummer kreeg toegewezen. Nummerportering geeft dit nummer in bruikleen aan een andere provider. Bij het vervallen van het nummer wordt het nummer weer teruggegeven aan de oorspronkelijke provider. Het is dan in hun 'depot'.
Nu is dus de vraag: langs welke kanalen moet je gaan om het nummer weer aan een simkaart te koppelen die in mijn bezit is?
Moet ik contact opnemen met de oorspronkelijke uitgever van het nummer? In mijn geval T-Mobile?
Ik vind het trouwens raar dat je geen waarschuwingssmsje of mailtje of telefoontje of wat dan ook krijgt dat je nummer dreigt te vervallen. En dat je gewoon kunt worden blijven gebeld, tot het moment dat je nummer vervalt. Als ze het nou nog even vasthouden zodat je erachter kunt komen dat je niet meer wordt gebeld
[ Voor 65% gewijzigd door TimoDimo op 14-08-2013 00:34 ]
Iemand nog een tip? Ik kan nog steeds gebeld worden...
Ter info, ik heb bij T-Mobile een prepaid SIM-kaart gekocht en meteen nummerbehoud aangevraagd. Mijn aanvraag is goedgekeurd: "je mobiele nummer wordt op 19-8-2013 overgezet naar T-Mobile." Waarschijnlijk gaat dit dus toch nog wel lukken!
Hopelijk gooien ze in de tussentijd niet alsnog mijn nummer weg. Maar ik neem aan als er staat dat het goedgekeurd is dat het dan wel in orde komt.
Bedankt voor je hulp Activhate.
Hopelijk gooien ze in de tussentijd niet alsnog mijn nummer weg. Maar ik neem aan als er staat dat het goedgekeurd is dat het dan wel in orde komt.
Bedankt voor je hulp Activhate.
[ Voor 4% gewijzigd door TimoDimo op 15-08-2013 17:25 ]
Het zal denk ik wel goed gaan, een nummer gaat zo wie zo voor een bepaalde tijd in quarantaine, dit is volgens mij ook nog steeds de tijd dat je nummerbehoud aan kan vragen. Soms met extra kosten.
Dat kruidvat niet mee werkt zal wel komen door het lage bedrag dat zij er aan verdienen, wellicht verdienen ze pas wat op het moment dat hij te laat opgewaardeerd wordt. Elke extra handeling die ze moeten verrichten zal wel nadeling voor hun zijn. Terwijl ze er ook gewoon geld voor kunnen vragen.
Dat kruidvat niet mee werkt zal wel komen door het lage bedrag dat zij er aan verdienen, wellicht verdienen ze pas wat op het moment dat hij te laat opgewaardeerd wordt. Elke extra handeling die ze moeten verrichten zal wel nadeling voor hun zijn. Terwijl ze er ook gewoon geld voor kunnen vragen.
Het duurt sowieso 6 maanden voordat je nummer weer opnieuw uitgegeven wordt nadat het vervallen is. Dus je hoeft niet bang te zijn dat het in die 4 dagen al uitgegeven wordt aan iemand anders. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat nummerportering ook gewoon lukt, maar echt weg is 't niet.
Als ze willen kunnen ze het nummer sowieso wel koppelen, de vraag is alleen of ze de moeite willen nemen (en of degene die je aan de lijn heb weet of het kan).
Als ze willen kunnen ze het nummer sowieso wel koppelen, de vraag is alleen of ze de moeite willen nemen (en of degene die je aan de lijn heb weet of het kan).
Klopt. Een paar maanden terug stond ik in een Vodafone winkel toen een dame binnen kwam wandelen die haar nummer wilde veranderen, ze ontving spooktelefoontjes oid. Mannetje aan de balie deed niet moeilijk en de dame liep 10 minuten later tevreden de winkel uit. 't zal vast nog een paar werkdagen geduurd hebben voordat de boel overgezet was, maar het kan wel, met een paar muisklikken. Prepaid of abo zou niks uit moeten maken.TERW_DAN schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:31:
Als ze nou zouden zeggen "nou meneer/mevrouw, u hebt geluk, uw nummer staat nog in quarantaine. Voor 25 euro kunt u hem weer heractiveren en is uw beltegoed weer geldig." Maar dat doen ze dus niet.josvane schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:31:
Het zal denk ik wel goed gaan, een nummer gaat zo wie zo voor een bepaalde tijd in quarantaine, dit is volgens mij ook nog steeds de tijd dat je nummerbehoud aan kan vragen. Soms met extra kosten.
In plaats daarvan krijg je iemand aan de lijn die zegt dat je nummer voorgoed verloren is. En dat terwijl ik gewoon nog gebeld kan worden, dus het nummer is nog aan de SIM-kaart gekoppeld. Er is volgens mij alleen maar een instelling nodig die het nummer ook weer aan het het prepaidabonnement koppelt.
Daarom heb ik ook maar voor T-Mobile gekozen. Ze hebben een stuk betere service dan Kruidvat. En omdat ze de oorspronkelijke uitgever van mijn nummer waren; misschien scheelt het ook nog dat het "hun eigen nummer" is.TERW_DAN schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:31:
Het duurt sowieso 6 maanden voordat je nummer weer opnieuw uitgegeven wordt nadat het vervallen is. Dus je hoeft niet bang te zijn dat het in die 4 dagen al uitgegeven wordt aan iemand anders. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat nummerportering ook gewoon lukt, maar echt weg is 't niet.
Als het zo makkelijk kan dan vraag ik me nog af waar de beveiliging dan uit bestaat bij portering. Het enige wat ik heb hoeven opgeven was mijn 8-cijferige SIM-kaartnummer. En mijn naam en persoonlijke gegevens, maar deze hoeven bij prepaid niet per sé bekend te zijn...Sefyu schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:37:
Klopt. Een paar maanden terug stond ik in een Vodafone winkel toen een dame binnen kwam wandelen die haar nummer wilde veranderen, ze ontving spooktelefoontjes oid. Mannetje aan de balie deed niet moeilijk en de dame liep 10 minuten later tevreden de winkel uit. 't zal vast nog een paar werkdagen geduurd hebben voordat de boel overgezet was, maar het kan wel, met een paar muisklikken. Prepaid of abo zou niks uit moeten maken.
De beveiliging is niet heel sterk, dat klopt. Maar aan de andere kant, wie weet nou de juiste combinatie van telefoon- en simkaartnummer?
Kruidvat Mobiel had de modificatie voor de routering van je telefoonnummer waarschijnlijk al aangemeld. Dat gebeurt doorgaans enige dagen van tevoren. Door deze database met routeinformatie weten de providers hoe een inkomend gesprek afgehandeld moet worden. Al had Kruidvat Mobiel gewild, vanaf dat moment was het telefoonnummer weer "van" T-Mobile en hadden ze het toch niet zonder medewerking van T-Mobile terug kunnen krijgen. Nou betwijfel ik verder of Kruidvat Mobiel überhaupt meegewerkt zou hebben, want hun klantenservice-software zal hier wel geen kant-en-klaar knopje voor hebben.
De stap naar T-Mobile is een goeie geweest. Toen het telefoonnummer weer terugkwam bij T-Mobile is het daar in quarantaine gegaan. Dat doen ze zodat, wanneer ze na 6 maanden het nummer opnieuw uitgeven, de nieuwe gebruiker geen of minder last heeft van SMS diensten en telefoontjes van vreemden.
Nummerportering is geen volledig geautomatiseerd proces. Zeker toen Kruidvat Mobiel aangegeven zal hebben het nummer niet meer in bezit te hebben zal hier handmatig naar gekeken zijn. Die persoon zal gezien hebben dat het nummer inmiddels bij T-Mobile lag en zal het probleem dus op deze manier simpel opgelost hebben. (Voor hem ook minder werk).
Kruidvat Mobiel had de modificatie voor de routering van je telefoonnummer waarschijnlijk al aangemeld. Dat gebeurt doorgaans enige dagen van tevoren. Door deze database met routeinformatie weten de providers hoe een inkomend gesprek afgehandeld moet worden. Al had Kruidvat Mobiel gewild, vanaf dat moment was het telefoonnummer weer "van" T-Mobile en hadden ze het toch niet zonder medewerking van T-Mobile terug kunnen krijgen. Nou betwijfel ik verder of Kruidvat Mobiel überhaupt meegewerkt zou hebben, want hun klantenservice-software zal hier wel geen kant-en-klaar knopje voor hebben.
De stap naar T-Mobile is een goeie geweest. Toen het telefoonnummer weer terugkwam bij T-Mobile is het daar in quarantaine gegaan. Dat doen ze zodat, wanneer ze na 6 maanden het nummer opnieuw uitgeven, de nieuwe gebruiker geen of minder last heeft van SMS diensten en telefoontjes van vreemden.
Nummerportering is geen volledig geautomatiseerd proces. Zeker toen Kruidvat Mobiel aangegeven zal hebben het nummer niet meer in bezit te hebben zal hier handmatig naar gekeken zijn. Die persoon zal gezien hebben dat het nummer inmiddels bij T-Mobile lag en zal het probleem dus op deze manier simpel opgelost hebben. (Voor hem ook minder werk).
Pagina: 1