Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Beste mensen,

Ik ben voor de zomer overgestapt van een afgelopen T-mobile nummer naar een ander T-mobile nummer. Dit is niet meteen de dag daarop gebeurd maar een maand tussentijd na nieuwe aanvraag. Dus ik heb nummerbehoud moeten doen.

Vanwege een interne fout lukte dit niet bij hen. Dit zou per ongeluk gebeuren ergens in juli 2010.

Ik moest gewoon geduldig wachten. Om de twee weken een telefoontje gepleegd van hoe zit het nou. Gewoon geduld hebben en eventueel klachtenbrief schrijven.

Nu is de druppel overgelopen: T-mobile heeft mijn nummer definitief gewist als ik de helpdeskmedewerker mag geloven. Mijn mobiele nummer is dus gewist bij dezelfde provider waar ik al jaren lid van was en ik ben uit hun bestand!

Nou is de vraag: HOE kan ik dit nummer ooit terugkrijgen? Ik dacht er aan om weg te gaan en voor een andere provider te kiezen, maar omdat T-mobile mijn nummer niet heeft zal dit ook niet lukken. Daarentegen is mijn gewiste mobiele nummer wel gewoon vrij, dus waarom zou dit niet terug kunnen?

Ik heb echt hulp nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb zoiets ook gehad bij Telfort maar dan met een vast nummer. Echt ontzettend kwaad geworden (nummer hadden we al 24 jaar!!!).

Helpdesk is toen aan het werk gegaan en nog geen 3 dagen later had ik het nummer weer terug. Dus het moet zeker kunnen ;)

Overigens was dit nummer ook al een maand verwijderd uit de systemen..

Maar ik denk dat niemand hier je een specifieke procedure aan kunt raden.. Je kunt kijken of je ergens zelf een nummer kunt kiezen maar volgens mij hebben alle providers bepaalde nummerblokken dus dan gaat dat alleen lukken bij de provider waar het nummer oospronkelijk vandaan komt.

[ Voor 42% gewijzigd door Glashelder op 17-10-2009 01:48 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Glashelder schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 01:44:
Ik heb zoiets ook gehad bij Telfort maar dan met een vast nummer. Echt ontzettend kwaad geworden (nummer hadden we al 24 jaar!!!).

Helpdesk is toen aan het werk gegaan en nog geen 3 dagen later had ik het nummer weer terug. Dus het moet zeker kunnen ;)

Overigens was dit nummer ook al een maand verwijderd uit de systemen..

Maar ik denk dat niemand hier je een specifieke procedure aan kunt raden.. Je kunt kijken of je ergens zelf een nummer kunt kiezen maar volgens mij hebben alle providers bepaalde nummerblokken dus dan gaat dat alleen lukken bij de provider waar het nummer oospronkelijk vandaan komt.
Oorspronkelijk komt het nummer van Telfort, maar daar ben ik al vele jaren geen lid meer van.

Bij mij heeft trouwens de medewerker niets gezegd over een eventuele verhelping, dus dat wordt lastig.

Hoe heb jij het geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij hadden vaste telefonie van Speedlinq. Speedlinq is een tijdje geleden overgenomen door Telfort.

Ik werd daarop gebeld door Telfort of ik direct naar hun over wilde stappen. Ik kan me even zo snel niet meer herrineren welke voordelen dat precies had, maar ik ben akkoord gegaan met als voorwaarde dat ik geen gezeik zou krijgen met nummerbehoud. Maar dat was allemaal geen probleem.

Maar na een maand en een paar keer bellen waren we nog niet bereikbaar op ons oude nummer. Toen heb ik gebeld en werd mij medegedeeld dat ik nooit een aanvraag voor nummerbehoud had ingediend. Wat klopte, want ik hoefde niets te doen volgens de helpdesk. Toch afgesproken dat Telfort het allemaal zou regelen.

Maar wederom, na een week nog steeds niet bereikbaar. Weer gebeld, en toen opeens was het nummer al een maand geleden uit het systeem verwijderd. Ik natuurlijk totaal verbijsterd aan de telefoon maar gezegd dat ze alles op alles moesten zetten om dat nummer terug te halen, anders zouden we nog wel even gaan praten. Vond het echt een schande om gewoon zomaar tegen een klant te zeggen dat het nummer wat hij al 23 jaar heeft, door hun gekloot gewoon zomaar weg was.

Dat vond ze ook..en nog geen twee dagen later werkte de telefoon weer, en met ons oude nummer! Misschien een helpdeskmedewerker getroffen die wel flink moeite gedaan heeft (waarvoor hulde)..

Moet wel benadrukken dat ik altijd vriendelijk ben gebleven, beetje dringend wellicht maar dat moet kunnen als je zo behandeld wordt.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 17-10-2009 02:12 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Een nummer kan nooit 'gewist' worden. Het werkt als volgt: de OPTA is de eigenaar van alle telefoonnummers in NL. Deze organisatie geeft de nummers vervolgens uit aan geregistreerde telco's, op basis van behoefte. Die nummers worden aan klanten toebedeeld. Klanten kunnen nummers echter ook porteren naar andere partijen. Die andere partij wordt dan eigenaar van het nummer, totdat het weer weggeporteerd wordt, of totdat het abonnement (en daarmee het nummer) opgezegd wordt. In het laatste geval wordt het nummer na een bepaalde periode teruggegeven aan de oorspronkelijke eigenaar van het nummer (de originele telco waar de OPTA het nummer aan toebedeeld heeft).

Het nummer is dus altijd 'ergens', en is altijd terug te halen. Let wel: vergelijk dit proces niet teveel met vaste telefonie, want daar gelden iets andere regels dan in de mobiele wereld.

Hoe verhelp je dit? Hoog in de boom klimmen: vragen om managers en managers van managers en de bevestiging krijgen dat ze het voor je gaan oplossen. Maak je niet druk om de werking van het proces, dat is hun probleem. Het is genoeg om te weten dat het kan, als men maar hard genoeg voor je wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
melkislekker schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 01:55:
Oorspronkelijk komt het nummer van Telfort, maar daar ben ik al vele jaren geen lid meer van.
Aangezien dit al enkele maanden geleden is gebeurd, is je nummer waarschijnlijk inmiddels teruggegeven aan Telfort.

[ Voor 3% gewijzigd door Marly op 17-10-2009 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Anoniem: 76345 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 02:25:
Een nummer kan nooit 'gewist' worden. Het werkt als volgt: de OPTA is de eigenaar van alle telefoonnummers in NL. Deze organisatie geeft de nummers vervolgens uit aan geregistreerde telco's, op basis van behoefte. Die nummers worden aan klanten toebedeeld. Klanten kunnen nummers echter ook porteren naar andere partijen. Die andere partij wordt dan eigenaar van het nummer, totdat het weer weggeporteerd wordt, of totdat het abonnement (en daarmee het nummer) opgezegd wordt. In het laatste geval wordt het nummer na een bepaalde periode teruggegeven aan de oorspronkelijke eigenaar van het nummer (de originele telco waar de OPTA het nummer aan toebedeeld heeft).

Het nummer is dus altijd 'ergens', en is altijd terug te halen. Let wel: vergelijk dit proces niet teveel met vaste telefonie, want daar gelden iets andere regels dan in de mobiele wereld.

Hoe verhelp je dit? Hoog in de boom klimmen: vragen om managers en managers van managers en de bevestiging krijgen dat ze het voor je gaan oplossen. Maak je niet druk om de werking van het proces, dat is hun probleem. Het is genoeg om te weten dat het kan, als men maar hard genoeg voor je wil werken.
Ik heb bij de OPTA mijn nummer gezocht en er staat dat het niet geporteerd is. Blijkbaar is het dus een vrij nummer.

Ik heb net weer met T-mobile gesproken en er werd uiteindelijk verteld dat dit ECHT niet mogelijk is aangezien mijn nummer inmiddels bijna 3 maanden weg is, in ieder geval kon dit niet door hen geregeld worden. Ze kunnen die nummer die vrij staat dus niet aanvragen!

Ik ga nu verder zoeken bij de OPTA en Telfort. Dit is echt lastig. Ook ga ik een klacht indienen bij T-mobile. Heel vervelend dit, een nummer die ik al ruim 6 jaar heb wordt opeens gewist omdat ze stom bezig zijn!

Iemand een mooie klachtenbrief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
melkislekker schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:47:

Ik heb bij de OPTA mijn nummer gezocht en er staat dat het niet geporteerd is. Blijkbaar is het dus een vrij nummer.

Ik heb net weer met T-mobile gesproken en er werd uiteindelijk verteld dat dit ECHT niet mogelijk is aangezien mijn nummer inmiddels bijna 3 maanden weg is, in ieder geval kon dit niet door hen geregeld worden. Ze kunnen die nummer die vrij staat dus niet aanvragen!
Wanneer er staat, dat het nummer niet geporteerd is, is het dus terug bij Telfort, want zolang het bij T-Mobile was, was de status van het nummer "geporteerd".
T-Mobile kan idd geen nummer uitgeven, dat bij een andere provider hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
MarlyS schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:01:
[...]

Wanneer er staat, dat het nummer niet geporteerd is, is het dus terug bij Telfort, want zolang het bij T-Mobile was, was de status van het nummer "geporteerd".
T-Mobile kan idd geen nummer uitgeven, dat bij een andere provider hoort.
Ik heb vandaag Telfort gebeld, ze hebben mijn nummer in hun bestand staan zeggende dat het weggegeven is aan T-mobile, dus ze kunnen niets doen naar hun zeggen... Ook nummerbehoud zal niet werken.

Weer T-mobile gebeld dus. En die kunnen het ook niet doen! Ze hebben het nummer blijkbaar naar een andere provider weggegeven maar ze kunnen het niet vinden!

Dus mijn oude nummer geprobeerd te bellen, of iemand het had: Dit nummer is niet in gebruik...

Dus NIEMAND kan blijkbaar mijn nummer, die blijkbaar is verdwenen van de aardbodem, teruggeven!

Ik heb de OPTA nog niet gebeld, die zal k morgen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Uiteindelijk heb ik de OPTA gebeld en die heeft mij uitgelegd dat een nummer geen eigendom is en dus in bruikleen is.
Aangezien mijn nummer in de vakantie werd gewist en ik langer dan een maand weg was, kan dit nu ook niet meer worden teruggehaald, hoe groot de fout van T-mobile ook is.

Ook Telfort kan hier niets aan doen omdat het nummer wel in hun nummerboek staat maar is weggegeven aan T-mobile en ik dus bij hen moet klagen.

Dit slaat dus nergens op! Ik moet nu gepast afscheid nemen van mijn nummer waar duizenden contacten op zijn en die nu doodleuk bellen naar een nummer dat niet meer in gebruik is! Ik zal NOOIT meer een abonnement nemen bij T-mobile! :(

[ Voor 12% gewijzigd door melkislekker op 22-10-2009 13:27 ]

Pagina: 1