Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BBG: Lostlaten budgetten

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik lees altijd met veel plezier de BBG's, zowel die van de laptops als van de pc's.

Wat ik echter merk is dat er van te voren budgetten opgesteld worden, en het beste systeem 'binnen' dat budget gekozen wordt. Dit kan onhandige situaties opleveren, zie bijvoorbeeld dit volledig fictieve voorbeeld:

Budget systeem: 400 euro
Basis systeem: 600 euro.
High-end systeem: 1200 euro.

Het budget systeem moet dan met een goedkope celeron bevatten, terwijl voor 50 euro extra een hele grote performancewinst gehaald kan worden met bijvoorbeeld een i3. Echter past dit niet in het budget dus deze valt af. In het basis systeem zit hij ook niet, want die kan qua prijs al naar een i5.

Zelfs voor het goedkoopste systeem waar budget belangrijk is: als het budget te laag is, en er te grote concessies op het systeem gedaan moeten worden, wordt ook op het forum meestal aangeraden nog 50 euro door te sparen.

Ik wil graag altijd het neusje van de zalm, de sweet-spot, de meet ideale/prijs-performance configuraties. Daarom zou ik liever zien dat er een (3 tot 5)-tal configuraties op de site komen welke de 'beste van dat moment' zijn.

De verdeling low-/medium-/high budget en eventuele specials is prima, maar zeg dan: Geef als basis deze keer 350 euro uit aan het systeem, dan heb je de beste prijs/kwaliteit van dit moment. Ook andersom: 600 euro voor een basis systeem kan soms maar weinig meer leveren dan een systeem van 500 euro.

Concreet idee: ik zie dat de BBG's nu budget-driven zijn. Ik stel voor dat de budgetten niet als grens maar als losse richtlijn, of zelfs als conclusie achteraf worden gezien.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:47
Op zich hebben ze dat al, ongeveer. Kijk ik naar de BBG van juli:
budgetsysteem van 250 euro, basissysteem van 325 euro. Het basissysteem is dan gebaseerd op het budgetsysteem, "maar als we nog iets meer bijleggen dan kunnen we..."

Verder gok ik dat er eerst gekeken wordt naar een goedkoop maar redelijk systeem en dat er dan gezegd wordt "hey, laten we voor de BBG van komende maand een budget van 250 euro stellen!" ;)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:57

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik zet dit even in het tuintje van de redactie :)

Lieve Adjes > Geachte Redactie

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
We gaan er ff lekker over discussiëren :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:51

Bolletje

Moderator Harde Waren
In CSL loopt daar een discussie over: [Voorstel] BBG Specials & prijzen BBG's
Topic is daar ook stucky. Daar is al het één en ander besproken.
Er wordt al gewerkt met variabele budgetten, vaak met een range van 100 euro.

Ik heb nu verplichtingen, vandaar weinig tijd; ik kom hier op een later moment nog op terug. Of dat jij eventueel een reactie doet in dat topic (of je openingspost verplaatsen naar het genoemde topic?)?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Thanks voor het verplaatsen MueR.

Bovenstaand topic had ik inderdaad ook nog niet gezien. De discussie is er nogal troebel; er lopen meerdere ideeën door elkaar, er komen concrete systemen langs.

Ik denk dat het goed is om de huidige BBG opzet eens goed onder de loep te nemen. We kunnen de topics samenvoegen, of spliten in een topic voor concrete systemen en een topic over de vorm waarin de BBG's aangeboden worden.

Meerdere mensen herkennen dat de systemen nu niet altijd optimaal zijn. Zij het omdat sommige systemen te dicht bij elkaar liggen, of om andere redenen.

Ik heb nu niet de tijd om het andere topic in detail door te lezen, maar zal later hier mijn idee van een goede basisset configuraties posten.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1