Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 14:25
Beste mensen,

Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe werkgever. Ik ben op het moment werkzaam bij een hosting bedrijf als Servicedesk Medewerker (6 maanden), maar mijn huidige contract (loopt tot half september) wordt niet verlengd door uiteindelijk mijn eigen wensen die ik heb. Ik woon in Emmen, rij elke dag heen en weer naar Drachten toe (2 uur in totaal) waardoor ik vooral met overwerken een probleem heb. Hierdoor heb ik een 9 tot 5 mentaliteit ontwikkeld die niet zo goed gevallen is bij zowel mijzelf als bij het bedrijf, want op dat moment was overwerken een dagelijks feit.

Ik heb de opleiding Netwerkbeheer (niveau 4) gedaan op MBO niveau en nu zoek ik een baan waar ik aan de slag kan als Helpdeskmedewerker/Servicedesk Medewerker waar ik mijn kennis die ik opgedaan heb op mijn opleiding kan toepassen in een werkomgeving. Nu zijn er op dit moment zeer weinig vacatures voor zo'n functie binnen Noord-Nederland, dus ik heb ook al bij diverse detacheerders aangeklopt. Zij geven allemaal aan dat ik te weinig ervaring heb en eigenlijk heel weinig voor mij kunnen doen op het moment. Vooral het certificaat ITIL is heel belangrijk voor een dergelijke functie en dit is op mijn CV een groot gemis wat ik me ook heel goed besef. Wel geven ze allemaal aan dat ik verder wel een interessant CV heb en zeker als persoon prima binnen elke organisatie pas.

Kunnen jullie mij mogelijk advies geven over wat nog mogelijke stappen kunnen zijn? Ik wil gewoon heel graag aan de slag (en alles behalve in de WW terechtkomen) en ontzettend veel ervaring en kennis op doen binnen de IT, maar de kans wordt me tot op heden nog niet geboden.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 15:44
Als verschillende detacheerders aangeven dat je meer kans zou maken indien je het ITIL V3 certificaat zou hebben zou je eens in het volgende topic kunnen doorlezen: ITIL V3 Foundation: ervaringen en discussie.

Er is voldoende gratis materiaal online beschikbaar om de benodigde stof voor het examen binnen enkele dagen te leren; je certificaat kan je tegenwoordig zelfs online maken bij Exin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Je woont in Drenthe, werkt op een uur rijden en dat werkt niet.
Vervolgens ga je solliciteren bij detecheerders. Ik vrees dat dit niet direct een oplossing is voor je situatie. De kans dat je in de detachering een uur of meer moet rijden is aanzienlijk als je in Drenthe woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad.
Bij detachering zit de kans er dik in dat je weer (flinke) reistijden voor je kiezen krijgt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 14:25
thafusion schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:08:
Als verschillende detacheerders aangeven dat je meer kans zou maken indien je het ITIL V3 certificaat zou hebben zou je eens in het volgende topic kunnen doorlezen: ITIL V3 Foundation: ervaringen en discussie.

Er is voldoende gratis materiaal online beschikbaar om de benodigde stof voor het examen binnen enkele dagen te leren; je certificaat kan je tegenwoordig zelfs online maken bij Exin!
Bedankt voor de tip. Ik zal hier eens naar kijken!
t_captain schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:22:
Je woont in Drenthe, werkt op een uur rijden en dat werkt niet.
Vervolgens ga je solliciteren bij detecheerders. Ik vrees dat dit niet direct een oplossing is voor je situatie. De kans dat je in de detachering een uur of meer moet rijden is aanzienlijk als je in Drenthe woont.
Een uur rijden vind ik op zich het probleem niet. Het ging er meer om dat ik daarbij ook nog iedere dag moest overwerken / storingsdienst moest draaien waardoor ik gewoon hele lange dagen maak en bijna geen tijd over hield voor mijzelf. Incidenteel een keer overwerken is een ander verhaal, dat vind ik verder geen probleem. Zeker niet als de reistijd minimaal is.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Ik snap je verlangen naar een werk/prive balans. De combinatie tussen werken in de detachering en wonen in Drenthe zie ik echter niet als een oplossing waarvan je veel goeds hoeft te verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt beter zoeken naar een werkgever waarbij je niet perse op locatie hoeft te werken. Veel ICT-banen kunnen prima via een VPN-verbindinge vanuit huis. Helaas zitten veel werkgevers nog steeds vastgeroest in het 9-tot-5 op kantoor werken. Ook wordt nog steeds vaak verwacht dat overwerk aansluitend op de werkdag plaatsvindt. Wie niet aansluitend op de werkdag wil of kan overwerken zou gewoon in gelegenheid gesteld moeten worden om het vanuit huis te doen. Dan kun je eerst je kinderen ophalen, naar de sportschool of even eten en doe je het ovewerk gewoon even daarna vanuit huis.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Emmen (en eigenlijk in heel Drenthe) zitten best wel een aantal leuke IT bedrijven (ik ben werkzaam bij één van deze bedrijven). Heb je daar ook gesolliciteerd? Misschien hebben ze niet altijd een vacature beschikbaar, of een vacature die past bij wat jij doet/wil doen, maar je weet natuurlijk maar nooit wat je eventueel tegenkomt. En als het alternatief WW is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:12:
Ik snap je verlangen naar een werk/prive balans. De combinatie tussen werken in de detachering en wonen in Drenthe zie ik echter niet als een oplossing waarvan je veel goeds hoeft te verwachten :)
Aan de andere kant moeten we het natuurlijk ook niet overdrijven hè. Ik maak namelijk ook gebruik van deze combinatie (Drenthe en detachering) en heb tot nu toe met al mijn opdrachten een enkele reis van minder dan een uur gehad,

Nu zit TS met Emmen wel net in een vervelende hoek van Drenthe, maar volgens mij moet er in de omgeving van bijvoorbeeld Groningen (stad) best wel wat te vinden zijn. Dit bijvoorbeeld van IBM.
Pagina: 1