Game PC rond €850

Pagina: 1
Acties:

• MorbidMike
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Besten!

Mijn oude desktop komt aan het eind van zijn leven dus wordt het tijd om een nieuwe samen te stellen. Ik heb dit nog nooit in mijn leven gedaan (natuurlijk wel geknutseld met oude computers maar nooit echt een heel systeem samengesteld). Zelf heb ik al wat research gedaan en a.d.h.v. dit topic: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen een lijst samengesteld die in mijn ogen zeer geschikt lijkt. Randapparatuur heb ik niet nodig (ik gebruik alles van mijn oude PC en heb nog steeds mijn oude Logitech G5 muis), het enige wat ik zou kunnen overwegen is een nieuw toetsenbord, de letters beginnen te vervagen en niet alle knopjes doen het nog goed.

Mijn budget ligt rond de €850. Ik zal dit gebruiken voor games, films met mijn vriendin en het gebruikelijke schoolwerk. De games die ik vooral speel zijn oude klassiekers als WarCraft 3, Command & Conquer series en Diablo 2, en meer recente games als StarCraft 2 en DotA 2. Ik zou het geweldig vinden om DotA 2 en StarCraft 2 te kunnen spelen op 1920*1080 met alle grafische settings op Ultra als dit binnen het budget past.

Indien mogelijk natuurlijk een stil systeem maar geluid is niet een al te groot probleem. Mijn kast heeft echter wel vereisten, mijn bureau heeft ruimte voor een 60*23.2*80 kast. (L*B*H) Mijn kast kan dus niet al te breed of lang zijn, hoogte is echter geen probleem. Ik heb zowel draadloos als bedraad internet dus koop ik geen extra wireless adapter. Ik kies voor een Intel processor omdat een goede vriend van mij vroeger met een "gelijkwaardige" AMD processor toch behoorlijk slechtere prestaties kreeg dan mijn eigen Intel processor. Als ik de reviews goed begrepen heb is dit nog steeds het geval. Intel kost misschien iets meer maar dat heb ik er voor over. Ik wil niet overklokken en dan is volgens jullie handleiding de i5 3350P de beste oplossing. Qua harde schijven kies ik voor een SSD voor mijn OS (Windows 7) plus games en een HDD voor opslag. Is een PC met slechts een SSD en een externe HDD via USB een optie? Het lijkt mij een minder goede oplossing dan SSD + interne HDD (vanwege het groter risico op beschadiging) maar als dat een goede oplossing is zal ik die waarschijnlijk gebruiken.

Qua grafische kaarten heb ik weinig verstand. Ik heb gekozen voor de GTX 760 omdat deze het beste uit de performance tests lijkt te komen, en het binnen mijn budget past met de andere onderdelen. Ik heb ook de GTX660 TI overwogen maar deze kost slechts €30 minder en lijkt een stuk minder goed te zijn. De kast heb ik uitgekozen op hoogte en breedte, hoogte heb ik voldoende dus is een hoge kast geen probleem en breedte is wel een probleem dus lijkt deze geschikt. Ik heb ook gekeken naar pricewatch: Corsair Carbide 300R maar deze is toch weer iets breder en wat lager. Ik hoor ook graag jullie advies over welke kast het beste bij het moederbord zou passen. Ik geloof dat de keuze die ik gemaakt heb een goede keuze is. Graag hoor ik jullie feedback!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 150,20€ 150,20
1ASRock B75 Pro3€ 61,80€ 61,80
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 235,50€ 235,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Corsair Carbide 500R Black€ 91,90€ 91,90
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 12,75€ 12,75
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 57,50€ 57,50
1XFX Pro 550W€ 53,90€ 53,90
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 82,50€ 82,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,90

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-03 22:42
Neem de seagate barracuda 1 TB hdd, die is bijna twintig euro goedkoper :-) en waarom geen Haswell?

Voor de rest ziet het er goed uit!

[ Voor 16% gewijzigd door Linus_BE op 12-08-2013 15:21 ]

• MorbidMike
Bedankt voor de tip op de HDD! Dat scheelt inderdaad weer geld. De Ivy heb ik gekozen omdat deze wat goedkoper is dan Haswell en volgens de reviews is het performance verschil minimaal. Zijn er goede redenen om de Haswell te overwegen?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die i5 3350p is nog steeds een zeer goede bang for the buck'er.

Is er een reden waarom je voor een H77 chipset kiest ipv B75? Als je de extra functionaliteit (bv RAID) niet gaat gebruiken, dan verdoe je eigenlijk alleen maar extra geld.
-> Wikipedia: LGA 1155 (functionaliteit van de chipsets)

(idd even die hdd vervangen door de barracuda)

Prima systeem :)

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 12-08-2013 15:44 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Ik zou voor Haswell gaan omdat je dan later eventueel nog kan upgraden (nieuwe socket)

Zoals gezegd als HDD een Seagate Barracuda, voor hetzelfde geld heb je dan al bijna 2TB.

Geheugen, dit setje is een tikkeltje beter:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

CPU koeler, moet je zelf weten maar is een beetje overbodig tov stock koeler als je niet overclocked. (tenzij je er op staat dat die iets stiller is, maar dan ga je nog steeds je GPU horen dus...

• SmokingCrop
  • Niet online
Inrage schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:55:
Ik zou voor Haswell gaan omdat je dan later eventueel nog kan upgraden (nieuwe socket)

Zoals gezegd als HDD een Seagate Barracuda, voor hetzelfde geld heb je dan al bijna 2TB.

Geheugen, dit setje is een tikkeltje beter:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

CPU koeler, moet je zelf weten maar is een beetje overbodig tov stock koeler als je niet overclocked. (tenzij je er op staat dat die iets stiller is, maar dan ga je nog steeds je GPU horen dus...
waarom zou je volgend jaar je processor al upgraden? (aangezien intel sockets maar 2 jaar meegaan om te kunnen upgraden)

en hij zal de stock intel koeler eerder gaan horen dan de GPU ;)
27dB(A) onder load is zeer stil..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7q5BFyfPCOzUZV7ZhBLgAxST/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VIVGlx9gnQAD8PQsB9YccrkN/medium.jpg

• MorbidMike
Originele post heb ik gewijzigd met de nieuwe lijst van onderdelen, toch weer zo een €40 goedkoper dan de eerste versie. RAID is inderdaad niet iets wat ik zelf zou gebruiken, als normale gebruiker heb ik er geen nut voor, bedankt om me hier op te wijzen! De geheugenset heb ik ook verwisseld.

Ik heb in de reviews inderdaad gelezen dat Haswell de nieuwste socket is en deze meer "futureproof" is, maar ik ben niet van plan mijn processor (of enig deel van het systeem wat dat betreft) in de nabije toekomst te vervangen. Meestal vervang ik onderdelen pas als ze echt kapot zijn. Daarom lijkt de Ivy mij toch meer geschikt.

Een koeling leek mij de beste optie om de temperatuur laag te houden. In de zomer als het erg warm is neem ik aan dat een stock koeler meer moeite heeft de temperatuur laag te houden en dan erg veel geluid zal produceren (dit doet de stock koeler in mijn huidige PC in ieder geval wel, bijna als een stofzuiger). Dat wil ik bij mijn nieuwe systeem graag vermijden.

• SmokingCrop
  • Niet online
Je zou je systeem nog stiller kunnen maken door bv de http://tweakers.net/product/315623/fractal-design-define-r4/ te nemen ;)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Of ook niet want die is wat breder en dat blijkt voor de TS een probleem te geven.
Zo, nu heb ik je terug ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Inrage op 12-08-2013 16:42 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Inrage schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:41:
[...]

Of ook niet want die is wat breder en dat blijkt voor de TS een probleem te geven.
Zo, nu heb ik je terug ;)
Mja, het zou wel heel nipt worden.
behuizing is 23,2cm breed en hij heeft ruimte voor 23,2cm :*) (zijkant van bureau afschuren om plaats te maken? B) )

Hij zou ook kunnen kiezen voor de pricewatch: Fractal Design Define Mini , maar dan dient hij wel een µATX moederbord te nemen.

Of gewoon de R500 houden.. top behuizing

[ Voor 32% gewijzigd door SmokingCrop op 12-08-2013 16:49 ]

• MorbidMike
Ruimte is bij dat model inderdaad een probleem, daarom ga ik liever voor pricewatch: Corsair Carbide 500R Black of pricewatch: Corsair Carbide 300R. Is er tussen deze nog een groot verschil behalve de prijs? De 500R vind ik persoonlijk mooier maar €25 verschil is behoorlijk wat. Het lijkt me ook dat de koeling bij de 500R beter is als ik het uiterlijk goed bekijk. Hebben jullie hier misschien een tip welke de betere optie zou zijn?

• SmokingCrop
  • Niet online
500R heeft betere koeling (bv 200mm fan incl), betere kabelmanagement en je kan de LED'jes aansteken :D
Ik heb zelf de 500R en ben daar zeer tevreden mee.

kabelmanagement bij mijn 500R: (klik voor groter)
Binnenkant van Corsair 500R (check m'n inventaris om te de onderdelen te weten)

Bij techpowerup verdient de 500R een score van 9,4/10 en de 300R een score van 7,9/10 ;)
De pricewatch: Corsair Carbide 200R zou een beter alternatief zijn (9,2/10 en kost nog minder dan de 300r)

[ Voor 109% gewijzigd door SmokingCrop op 12-08-2013 17:48 ]

• MorbidMike
Bedankt voor die 200R suggestie! Die was ik zelf nog niet tegengekomen maar dit is duidelijk een goede prijs/kwaliteit optie. Deze review echter doet me vermoeden dat de 500R de beste optie blijft:
http://us.hardware.info/r...results-cooling-400-watts ook al is deze een stuk duurder dan de 200R. Het lijkt me beter de extra Euro's neer te tellen dan straks met koelingsproblemen te zitten.

• SmokingCrop
  • Niet online
MorbidMike schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:10:
Bedankt voor die 200R suggestie! Die was ik zelf nog niet tegengekomen maar dit is duidelijk een goede prijs/kwaliteit optie. Deze review echter doet me vermoeden dat de 500R de beste optie blijft:
http://us.hardware.info/r...results-cooling-400-watts ook al is deze een stuk duurder dan de 200R. Het lijkt me beter de extra Euro's neer te tellen dan straks met koelingsproblemen te zitten.
ah die test was ik nog niet tegengekomen, dat is inderdaad wel een serieus koelingsverschil.
Gewoon de 500R nemen lijkt me ^.^
Een goede behuizing kan je eigenlijk ook meenemen naar een volgende build, als je de huidige niet zou verkopen. (ookal zou dit 8 jaar later zijn, een goede kast blijft een goede kast)

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 12-08-2013 18:17 ]

• MorbidMike
Ik heb alles nog eens nagekeken en de bestelling geplaatst.

Bedankt iedereen voor de hulp!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:06
Succes met je build!

Post misschien nog even foto's van je uiteindelijk build! Leuk voor de mensen hier.
Pagina: 1