Nieuwe monitor: 2560x1080, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:58

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een lange tijd wikken en wegen ben ik eruit: Ik wil een 2560x1080 monitor aanschaffen. Hiervoor heb ik verschillende redenen zoals: Ideaal films kijken, prachtig gamen zonder mijn videokaarten alteveel te laten stressen (t.o.v. 2560x1440).

Nu zit ik alleen met het dilema, welke monitor dan wel.
Er zijn op het moment 7 schermen welke een resolutie hebben van 2560x1080. Ze beschikken allemaal over hetzelfde paneel van LG Display's, dus veel verschil zal er daar niet in zitten.

Als ik naar de prijs kijk, blijven er drie 'gunstig' geprijsde schermen over [€450~€470]:
LG 29EA93-P
Dell Ultrasharp U2913WM
AOC q2963Pm

Ik zal het scherm gaan bevestigen aan de muur middels een VESA100 mount. Het verschil in monitorsteun is dus niet relevant. Wel is de USB 3.0 hub in de Dell en de LG een grote plus, omdat ik zelf een PC hebt gebouwd (Deskmod) en de USB poorten diep verborgen zitten.

Verder is AOC voor mij een onbekend merk qua monitoren en leun ik op dit moment richting de LG gezien het strakke design.

Nu wil ik dus jullie om advies vragen!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-02 02:58
De Ultrasharp zonder twijfel... die zijn doorgaans het meest degelijk gebouwd. Verder zit er idd overal hetzelfde paneel in, sommige zullen misschien fabriek-af beter zijn ingesteld, maar uiteindelijk is hetzelfde resultaat met al die monitoren haalbaar. De LG lijkt mij idd een goede tweede, vind ik persoonlijk de best uitziende monitor van het stel.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Na het lezen van deze review: productreview: Dell Ultrasharp U2913WM Zwart review door Tennie Ben ik voor de Dell gegaan. Vooral de gamemodus is iets van Dell goed voor elkaar heeft en andere fabrikanten niet.