Beste Tweakers,
Ik wil voor het gamen, iets meer uit mn systeem halen.
Momenteel kan ik de meeste(ook nieuwe games) op ultra kwaliteit draaien, al hapert Saints row 3 soms wel een beetje op deze setting. Binnenkort komt deel 4 uit in deze game-serie, en ik vrees dat ik ga inleveren qua qualiteit.
Mijn systeem:
Kast:Fractal design Define R4 Arctic white atx
Ventilatie: standaard van kast + Gelid Solutions Tranquillo + 2 fans van GPU
Geheugen: 8GB corsair vengeance DDR3 LPK2
Voeding: XFX pro 550w
Schijven: (C:) ADAta SSD S510 120GB (Opslag, ook voor games) seagate barracuda st1000dm003 1TB + een oude 1TB externe schijf(vanaf deze laatste schijf worden geen games gerund)
Moederbord: asrock B75 Pro3M, 1155, 4x dddr3, 5x sata 300
CPU: intel I5 3450, 3,1ghz
GPU: AMD Radeon 7900 RoyalKing
Nu heb ik zelf lopen spelen met het bijgeleverde programma Catylyst Control center, om iets meer eruit te halen.
Ik heb de graphics overdrive ingeschakeld, en wat geschoven met de GPU klok, en geheugenklok instellingen.
Hierbij is het scherm compleet wit of zwart geworden, maar alles werkte na een reboot gelukkig weer.
Standaardinstelligen zijn weer hersteld.(graphics overdrive staat nog wel aan)
Kan iemand mij advies geven, hoe ik veilig, softwarematig, meer uit dit systeem kan halen voor gamen?
Of dit tweaken(no punn intended) of overklokken is.... no idea.
Alvast bedankt!
PS. uit dit verhaal is wel duidelijk dat ik weinig tot geen ervaring heb met het verbeteren van prestaties, dus als ik iets mis, of ik heb te weinig info gegeven, vraag gerust om meer.
Ik wil voor het gamen, iets meer uit mn systeem halen.
Momenteel kan ik de meeste(ook nieuwe games) op ultra kwaliteit draaien, al hapert Saints row 3 soms wel een beetje op deze setting. Binnenkort komt deel 4 uit in deze game-serie, en ik vrees dat ik ga inleveren qua qualiteit.
Mijn systeem:
Kast:Fractal design Define R4 Arctic white atx
Ventilatie: standaard van kast + Gelid Solutions Tranquillo + 2 fans van GPU
Geheugen: 8GB corsair vengeance DDR3 LPK2
Voeding: XFX pro 550w
Schijven: (C:) ADAta SSD S510 120GB (Opslag, ook voor games) seagate barracuda st1000dm003 1TB + een oude 1TB externe schijf(vanaf deze laatste schijf worden geen games gerund)
Moederbord: asrock B75 Pro3M, 1155, 4x dddr3, 5x sata 300
CPU: intel I5 3450, 3,1ghz
GPU: AMD Radeon 7900 RoyalKing
Nu heb ik zelf lopen spelen met het bijgeleverde programma Catylyst Control center, om iets meer eruit te halen.
Ik heb de graphics overdrive ingeschakeld, en wat geschoven met de GPU klok, en geheugenklok instellingen.
Hierbij is het scherm compleet wit of zwart geworden, maar alles werkte na een reboot gelukkig weer.
Standaardinstelligen zijn weer hersteld.(graphics overdrive staat nog wel aan)
Kan iemand mij advies geven, hoe ik veilig, softwarematig, meer uit dit systeem kan halen voor gamen?
Of dit tweaken(no punn intended) of overklokken is.... no idea.
Alvast bedankt!
PS. uit dit verhaal is wel duidelijk dat ik weinig tot geen ervaring heb met het verbeteren van prestaties, dus als ik iets mis, of ik heb te weinig info gegeven, vraag gerust om meer.