Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Suggestie] Forum, laatste post van topic

Pagina: 1
Acties:

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik lees het Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] topic redelijk veel en ik ben dan meestal alleen geïnteresseerd in de laatste 5 posts ofzo.

Op de desktop klik ik op de 'Last' link en vervolgens ben ik in 1 a 2 seconden vanonder op de pagina. Op mijn smartphone (Nexus 4) moet ik voor een 4 a 5 seconden als een gek op mijn scherm zitten swipen om bij de laatste post te komen. Dit werkt niet echt heel aangenaam.

Mogelijke oplossingen hiervoor zouden kunnen zijn:
1. Vanboven op het scherm een knopje zetten 'Go to last post' zodat hij automatische naar vanonder op het scherm gaat (maar dan ben je weer extra plaats kwijt).
2. Bij het laden van het topic automatische naar de laatste post navigeren (maar dat is waarschijnlijk niet altijd het gewenst gedrag, misschien een instelling van maken ?).

Ik denk in ieder geval dat het een veel voorkomende use case is die mensen zullen doen: De laatste paar post van hun favoriet topic op Tweakers lezen ...

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Zoiets zou ik ook erg handig vinden, maar nog handiger vind ik een knopje 'naar nieuwe reactie(s)' en dat je dan springt naar de eerste nieuwe reactie.

Dan hoef je ook niet meer te zoeken wat er nou allemaal nieuw is. De nieuwe posts zouden evt met een bepaalde status aangeduid kunnen worden zodat je ze ook makkelijk herkent.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Voor het linken naar de nieuwste post kun je toch nog altijd op de map vooraan de regel klikken, die je naar de laatste post brengt gemaakt voor de laatste keer dat jouw sessie is gereset?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

JoostBaksteen schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:08:
Zoiets zou ik ook erg handig vinden, maar nog handiger vind ik een knopje 'naar nieuwe reactie(s)' en dat je dan springt naar de eerste nieuwe reactie.

Dan hoef je ook niet meer te zoeken wat er nou allemaal nieuw is. De nieuwe posts zouden evt met een bepaalde status aangeduid kunnen worden zodat je ze ook makkelijk herkent.
Gelukkig bestaat dat al :)

Ik herken het verder wel 50 ppp is handig voor de desktop, maar op mobiel is het soms wel irritant.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben er wel voor om alles tussen de "eerste" en "laatste" pagina weg te laten.
ik ben totaal niet geïntreseerd wat er op pagina 3 4 of 2445 staat.

dat ik als ik laatste aantik bovenaan de pagina sta vind ik niet zo'n probleem

ora et labora

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Dirk schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:26:
Voor het linken naar de nieuwste post kun je toch nog altijd op de map vooraan de regel klikken, die je naar de laatste post brengt gemaakt voor de laatste keer dat jouw sessie is gereset?
Lol, zo leer je nog eens wat 8)7 thx.
mrc4nl schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:18:
ik ben er wel voor om alles tussen de "eerste" en "laatste" pagina weg te laten.
Dat staat op de lijst om deze iteratie op te pakken.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
JoostBaksteen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:30:
[...]

Lol, zo leer je nog eens wat 8)7 thx.

[...]
Ik wist dat ook niet 8)7

Niet mega ontdekbaar (nieuw woord!). Ik zit toch al wat jaartjes op T.net :+. Hetzelfde als DM's op gelezen zetten door op het icoon te klikken...

• Misha
mrc4nl schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:18:

dat ik als ik laatste aantik bovenaan de pagina sta vind ik niet zo'n probleem
Voorbeeldje van hoe we het willen gaan doen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/185fD9jH1hJPpN6xaYJLqVZI/thumb.png

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Misha schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:23:
[...]

[afbeelding]
ah ok en dus niet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/akUkaF4sdWyohR5uD8Ulab9b/full.png

ora et labora

• Misha
Nee, dat lijkt me voor op de smartphone niet ideaal :+

Voor de listing zal het naar de eerste, laatste en pagina met de laatste reacties worden

Edit:

Ohja en dan linkje naar laatste reacties sinds je vorige bezoek :+

[ Voor 21% gewijzigd door Misha op 12-08-2013 13:37 ]

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Misha schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:23:
[...]

[afbeelding]
Ik neem aan dat die 3D-knop 'Reactie plaatsen' een custom css-trukje is?

• Misha
Die komt uit mijn eigen wireframe-library ;)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Misha schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:11:
[...]

Ik wist dat ook niet 8)7

Niet mega ontdekbaar (nieuw woord!). Ik zit toch al wat jaartjes op T.net :+. Hetzelfde als DM's op gelezen zetten door op het icoon te klikken...
Hmmm... Nu erachter zien te komen welke functionaliteit ik nog meer gebruik terwijl jullie die niet kennen... Voor ik het weet slopen jullie nog iets! :+

Overigens is dat met gelezen markeren van DM's juist irritant, daar verwacht ik de functionaliteit als op het forum...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Misha
Het is ook inconsistent. Maar dat nu even omzetten naar consistent gedrag en dan niet een vervanger regelen om een dm op gelezen te zetten gaat veel gezeur opleveren :p

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Misha schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:37:

Ohja en dan linkje naar laatste reacties sinds je vorige bezoek :+
Zou dat/zo'n knopje misschien ook bovenaan de topicweergave kunnen komen? Voor mensen die het knopje links naar de topictitel niet kennen of vergeten ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Elfjes op 19-08-2013 12:23 ]

Bla bla bla...

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dit zou ik ook super handig vinden, ik heb dan ook juist sinds ik de iPad heb het gewone forum al tijden op 'laatste reactie eerst' staan. Omdat er op de iPad/iPhone geen manier is om snel naar beneden te scrollen, alleen door als een idioot te staan wapperen :)
Pagina: 1