Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Licht maar krachtig, voor studie <700,-

Pagina: 1
Acties:

• darkchief
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-11 11:28
Beste Tweakers,

Nog geen paar dagen geleden had ik een topic aangemaakt voor een laptop, maar door miscommunicatie 8)7 heb ik mijn budget moeten aanpassen en ben ik opnieuw op zoek naar een laptop.

Omdat ik weet wat dat ik een lui persoon ben en daarom zelden mijn oude 2.7kg wegende laptop niet naar school breng, heb ik besloten om dan maar eens voor een licht laptop te gaan.

Met licht bedoel ik max ongeveer 2.1-2.2kg. Hoe zwaarder, hoe kleiner de kans dat ik het meeneem naar school :P

Nu weet ik dat de N56 en K56 best gewaardeerd worden maar zoek eentje die wat lichter is. Daarnaast moet het minimaal een 14" scherm hebben en zou liefst redelijk kwaliteit scherm (mat)/batterij capaciteit willen.

Wat ik zelf in gedachte had was de Asus vivobook s400 maar heb gehoord dat het scherm behoorlijk bagger is, weet niet hoe het is tov de N56 en K56?

Tevens zou ik willen weten wat jullie van de touchscreens vinden, is dit een echt handig feature of comleet overbodig? (Mij leek het namelijk best handig)

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Asus F550VC? 2.2kg weegt hij incl accu.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
josephusmarinus schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:31:
Asus F550VC? 2.2kg weegt hij incl accu.
Hij laat weten dat hij niet bepaald op zoek is naar een laptop met een relatief bagger scherm, en dan adviseer je er een met een bagger scherm.

De Asus N56 heeft een matte Full HD TN display met een veel diepere kleurenweergave ten opzichte van de Vivobook. Dus als je waarde hecht aan een goed display, dan zou ik de Asus Vivobook echt links laten liggen. Mits je inderdaad een lichte laptop wilt hebben met een goed display dan vrees ik alleen voor de prijsklasse. De Klasse waarin er echt redelijk goede displays te vinden zijn beginnen zo een beetje bij de Dell XPS13 en de Sony Vaio S15. Dan kom je al gauw richting de 800/900 euro. Daarintegen moet ik dan wel zeggen dat het ook echt de investeren waard is ten opzichte van een laptop die een lage resolutie heeft met daarbij een inferieure display technologie.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• darkchief
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-11 11:28
Hmm.. ok hartelijk dank. De F550VC heeft ook een erg laag accu capcaciteit. En de N56 is volgens mij aan de zware kant (2.7kg, als ik me niet vergis). Dus moet maar ff budget opbouwen dan.