Ik heb enkele honderden pdf bestanden. Dit zijn allemaal wetenschappelijke artikelen. Nu moet ik aan de hand van een auteur het juiste bestand er bij zoeken. De naam van de auteur staat gewoon in het artikel vermeld. Nu had ik verwacht dat het met Spotlight gewoon te vinden zou zijn maar dit blijkt niet het geval. Heeft iemand een tip om alsnog de juiste bestanden te vinden aan de hand van het trefwoord/auteursnaam?
Als de tekst in de PDF ook daadwerkelijk als tekst erin staat, dan kun je deze met Spotlight doorzoeken. Als de tekst er als een "plaatje" instaat, zul eerst iets als OCR moeten toepassen om de afbeeldingen in tekst om te zetten (en doorzoekbaar te maken). Acrobat Pro kan dit bijvoorbeeld.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Er zijn verschillende tools die een PDF met behulp van OCR naar een searchable pdf kunnen omzetten.
En anders een Evernote premium abonnement, die maakt van alle pdf's een searchable pdf.
En anders een Evernote premium abonnement, die maakt van alle pdf's een searchable pdf.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Kan ook met Adobe Reader. Daar kun je een map aangeven met al je PDF-bestanden.
Waarom? Omdat het kan!!
Als het wetenschappelijke artikelen zijn kan je mendeley ook eens proberen. Is een ideale organiser voor artikelen. Leest de auteur, titel etc. uit het bestand. Ik gebruik het voor elke opdracht voor m'n studie.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Pagina: 1