Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Post je de afloop hier ook, ben erg benieuwd aangezien mijn iphone hetzelfde probleem heeft.
De ervaringen van andere Tweakers zijn erg goed. Je loopt binnen, wordt geholpen en krijg meteen een nieuwe iPhone mee. Zou het in ieder geval hele goede service vindenMalt007 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:42:
Geen idee of je direct terecht kan maar afgelopen week was er een topic waarin iemand daar een negatieve ervaring mee had.
Post je de afloop hier ook, ben erg benieuwd aangezien mijn iphone hetzelfde probleem heeft.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Zolang je een afspraak hebt, anders kun je zonder nieuwe telefoon terug naar huis....Dannydekr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:43:
[...]
De ervaringen van andere Tweakers zijn erg goed. Je loopt binnen, wordt geholpen en krijg meteen een nieuwe iPhone mee. Zou het in ieder geval hele goede service vinden
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Toen klacht ingedien op apple.nl en werdt 10 minuten later gebeld en werdt alles netjes geregeld.
[ Voor 30% gewijzigd door barry457 op 09-08-2013 13:46 ]
Slechte service bij Apple Store, hoe aan te pakken?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Je kan wel gewoon zonder afspraak naar binnen lopen, maar je moet dan wel erg lang wachten en hopen dat ze tijd voor je hebben. Zeker als online al alles staat ingepland zie ik het beetje somber in. Ik adviseer je toch een afspraak in te plannen op een andere dag. Anders kan je wel eens pech hebben..
(met een afspraak kan je ook tijdje kan wachten, maar de kans dat je met een probleem met een nieuwe telefoon naar huis gaat is wel groot.)
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Als ik iets via Coolblue/Vodafone moet laten repareren duurt dit waarschijnlijk een maand of meer, vandaar dit wat mij betreft sowieso geen optie is omdat ik niet zonder kan/wil i.v.m. werk e.d.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeKiller op 13-08-2013 12:19 ]
Heb mijn telefoon 13 oktober gekregen, dus zou geen probleem moeten zijnMikeKiller schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:18:
Zolang je maar binnen je 1-jarige garantieperiode zit gaat Apple niet moeilijk doen, heb het toentertijd met mijn iPhone van T-Mobile ook zo gedaan. Stond binnen 15 minuten met een nieuwe op straat.
Maar als je een nieuwe iPhone krijgt met een andere imei/serienummer, dan is het maar de vraag of je weer bij Coolblue/Tmobile/etc kan aankloppen.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ach, als de iPhone 5S enigszins interessant wordt zal ik die aan gaan schaffen. Dan kan ik de iPhone 5 verkopen, en als die dan zo goed als nieuw is, is dat mooi meegenomenkmf schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:09:
het probleem blijft echter dat het vaag wordt wat er na 1 jaar gebeurt. Apple zal dan niet meer jouw garantie regelen, want je hebt het niet bij hun gekocht.
Maar als je een nieuwe iPhone krijgt met een andere imei/serienummer, dan is het maar de vraag of je weer bij Coolblue/Tmobile/etc kan aankloppen.
Ik weet niet waar je woont, maar misschien moet je daar eerst even naar kijken
Zeer gering. Ze werken daar op afspraak juist om te voorkomen dat mensen van heinde en ver komen en dat er dan geen tijd voor ze is.Dannydekr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:38:
Mijn vraag is wat de kans is dat je geholpen wordt als je geen afspraak hebt gemaakt. Het liefste ga ik er aankomende zondag namelijk langs, maar hier kan ik geen afspraak online meer voor inplannen zag ik.
Het is mij een keer gelukt om gewoon binnen te wandelen en geholpen te worden maar dat kan alleen als je toevallig komt terwijl het rustig is. Wat 't tegenwoordig nooit meer is.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vocht indicatoren, een misselijke manier om onder garantie uit te komen. Dit powerbutton probleem heeft niets te maken met vocht, het is een bekend probleem waar een groot percentage van de iPhone 5's mee te maken krijgt.Daan00 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:15:
Ik heb ook een afspraak gehad voor een defecte sleep/wake button, de man zei meteen dat hij een nieuwe telefoon ging halen. Totdat... Hij terug kwam met het nieuws dat er meerdere vocht indicatoren in het toestel zitten en 1 daarvan (bij de simkaarttray) was hardstikke rood. Gevolg; viel buiten de garantie en ik mocht mijn toestel omruilen voor 279 euro...
Ik weet niet waar je woont, maar misschien moet je daar eerst even naar kijken
Heb overigens altijd een siliconen hoesje om mijn iPhone heen. Qua vocht heb ik nog nooit iets meegemaakt waardoor deze dingen getriggered kunnen worden voor zover ik weet. Zal vandaag eens kijken of de mijne nog wit is
Probeerden ze het eerst te repareren of zo?
[ Voor 191% gewijzigd door kmf op 15-08-2013 09:03 ]
Ik vermoed dat ze de simkaart eruit halen en dan in je nieuwe telefoon stoppen.kmf schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:02:
Ik heb nooit meegemaakt dat ze achter de genius bar je telefoon meenemen om uit elkaar te halen.
Probeerden ze het eerst te repareren of zo?
Ik zal 6.1.4 er dan ook maar weer terug opzetten, aangezien ik nu een Beta van ios 7 draai.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
iOS 6 er weer op zetten moet wel idd.
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 15-08-2013 13:19 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik draai ook iOS7, maar de berichten die ik las waren juist dat het niet uitmaakt of je iOS7 er op hebt staan. Ze kijken daar niet naar en als ze er naar kijken maakt het ze niet uit.CyBeR schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:18:
Als je 'm niet bij Apple gekocht hebt is 't niet onverstandig maar volgens mij hebben ze 'm niet nodig. (Aangezien de iPhone 5 nog geen jaar oud is en jij 'm dus niet langer kúnt hebben.)
iOS 6 er weer op zetten moet wel idd.
Officieel (dwz beleid vanuit Apple) mogen ze devices met pre-release software niet repareren en het mag van je NDA ook niet. (En als je die niet getekend hebt ben je er illegaal aangekomen en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.)Dannydekr schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:34:
[...]
Ik draai ook iOS7, maar de berichten die ik las waren juist dat het niet uitmaakt of je iOS7 er op hebt staan. Ze kijken daar niet naar en als ze er naar kijken maakt het ze niet uit.
Je kunt natuurlijk iemand hebben die daar niet om geeft maar 't kan ook dat je iemand hebt die juist heel moeilijk gaat doen. Kun je voorkomen door gewoon even iOS 6 terug te zetten.
[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 15-08-2013 14:45 ]
@Kuhrtje, een bon heb je niet nodig, alles gaat via het serienummer en zolang je binnen het termijn van een jaar valt hoef jij je nergens zorgen om te maken.
Viel me overigens op dat aan de tafel waar ik zat er 3 mensen waren met exact hetzelfde probleem. Ik heb echt het idee (zeker als ik op fora lees) dat dit sleep/wake button probleem erg vaak voorkomt en misschien een design-fout betreft?
6.1.4 ga ik vanuit, aangezien je die niet meer kan jailbreaken.Untouchablezz20 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:48:
Wat voor software staat er op de nieuwe die mensen meekrijgen?
Jup, hier ook. Zit nu nog in Portugal, maar heb al wel een afspraak gemaakt voor woensdag. Sleep/wake werkt nu vaker niet dan wel.Dannydekr schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:15:
Nou alles is goed gekomen. Niet gecontroleerd op waterschade of wat dan ook, het probleem was vrij duidelijk en de gene die me hielp kwam vrijwel meteen aan met een nieuwe iPhone 5. Hoefde dus niets te betalen en stond in principe binnen 15minuten weer buiten.
Viel me overigens op dat aan de tafel waar ik zat er 3 mensen waren met exact hetzelfde probleem. Ik heb echt het idee (zeker als ik op fora lees) dat dit sleep/wake button probleem erg vaak voorkomt en misschien een design-fout betreft?
Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om deze om te ruilen voor een witte (heb nu een zwarte). In principe maakt dat hun toch niet uit? Ze moeten het toch al omruilen, of het nou wit of zwart is zou niet echt uit moeten maken lijkt me.
(De zwarte krast snel, en die witte geeft me een 'nieuw' gevoel weer haha)
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Je kunt het altijd proberen, maar voor je het weet is de medewerker al terug met een nieuwe iPhone en zit je sim kaart erin. Je kunt het dan het beste van te voren vragen, hoewel ik me afvraag of ze dit volgens de voorwaarden kunnen doen.ASNNetworks schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:36:
[...]
Jup, hier ook. Zit nu nog in Portugal, maar heb al wel een afspraak gemaakt voor woensdag. Sleep/wake werkt nu vaker niet dan wel.
Ik vraag me trouwens af of het mogelijk is om deze om te ruilen voor een witte (heb nu een zwarte). In principe maakt dat hun toch niet uit? Ze moeten het toch al omruilen, of het nou wit of zwart is zou niet echt uit moeten maken lijkt me.
(De zwarte krast snel, en die witte geeft me een 'nieuw' gevoel weer haha)
Zelf ook meegemaakt dat het NIET kon en heb het ook al tig keer gelezen...
Maar ja of course kan je het altijd proberen!
Ik kreeg bij de eerste omwissel wel een witte in m'n handen geduwt. Maar dat was foutje van hun. Ik wou toch liever een zwarte. Ik heb namelijk weinig last van beschadigingen en vind de zwarte wat mooier. Dus uiteindelijk toch zwarte gekregen.hdtracer schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 00:43:
Ik geef je weinig kans dat ze de kleur gaan omruilen. Maarja nee heb je en ja kan je krijgen zo simpel is het
Enkel de iPhone. De iPhones zitten in een wit kartonnen doosje, die krijg je niet mee, hier gaat je oude in.Bartezzzb schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:53:
Krijg je alleen een nieuw iphone mee of ook een doosje met seal etc?
[ Voor 3% gewijzigd door Dannydekr op 21-08-2013 15:57 ]
Had geen afspraak maar een medewerker heeft me er even tussen gepland.
Ze controleren je serienr en weet ik het allemaal met hun programma's, kijken verder nergens naar en kreeg zo een nieuwe mee.
Echt super service.
Veel bedrijven kunnen hier van leren
Maar op je doors staat dan een ander serienummer dan op je iphone toch??Dannydekr schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:56:
[...]
Enkel de iPhone. De iPhones zitten in een wit kartonnen doosje, die krijg je niet mee, hier gaat je oude in.
Top service
[ Voor 7% gewijzigd door DutchITMaster op 22-08-2013 13:44 ]
Netwerk Engineer
Net zoals elk ander apparaat wat vervangen wordt binnen garantie. De garantietermijn die je rest heb je nog, je krijgt niet opnieuw 1 of 2 jaar garantie, anders blijft het wel leuk natuurlijk voor de klantenDannydekr schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:12:
Hoe zit het eigenlijk met de garantie op een vervangend toestel? Gaat het jaar dan weer opnieuw in? (sowieso kun je als Nederlander twee jaar eisen volgens mij)
Indien een reparatie is uitgevoerd voor in de laatste 3 maanden van de garantietermijn dan zal de reparatie garantietermijn in gaan dus op 2 dagen voor aflopen garantie een reparatie laten doen zal een verlening van de garantie betekenen van 3 of 6 maanden op de reparatie van dat specifieke probleem.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Mijn vraag is dus; gaan ze erg moeilijk doen als je toestel ouder is dan 1 jaar, maar jonger dan 2 jaar? Of maakt ze dat in de praktijk niet zo heel veel uit?
(het gaat om de connector in de telefoon zelf, maakt bijna geen contact meer met de USB kabel)
Ik verwacht dat ze je doorsturen naar de partij waar je hem gekocht hebt. Mogelijk dat ze coulant zijn als je langs de genius bar gaat, maar ik verwacht het eigenlijk niet. Maar niet geschoten is altijd mis..kipusoep schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:48:
Misschien niet echt ontopic, maar hoe zit het met toestellen die tussen de 1 en 2 jaar oud zijn (iPhone 4s)? Ik weet dat je dan officieel alleen nog de standaard garantie hebt bij de verkoper, maar dan ben je de telefoon 2 tot 3 weken kwijt...
Mijn vraag is dus; gaan ze erg moeilijk doen als je toestel ouder is dan 1 jaar, maar jonger dan 2 jaar? Of maakt ze dat in de praktijk niet zo heel veel uit?
(het gaat om de connector in de telefoon zelf, maakt bijna geen contact meer met de USB kabel)
Wel geschoten kan in dit geval resulteren in benzine- en parkeerkosten wat niks oplevert...Eswip schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:19:
[...]
Ik verwacht dat ze je doorsturen naar de partij waar je hem gekocht hebt. Mogelijk dat ze coulant zijn als je langs de genius bar gaat, maar ik verwacht het eigenlijk niet. Maar niet geschoten is altijd mis..
De verkoper kan ook een reparatie buiten de garantie aanbieden voor €39,-. In dat geval kunnen we hem na 30 minuten weer meenemen.
Ter plekke werd nagegaan of er nog garantie op zat door met je eigen telefoon naar een of andere website te gaan. De genius keek nog even of er waterschade was en gelijk daarop werd een nieuwe iphone gehaald. Daarna moest ik zelf mijn telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen en mocht ik hem overhandigen aan de genius. Vervolgens moest ik wat terms accepteren en ik kon binnen 5m weer naar buiten lopen met een verse iphone 5.
Nog wel even een hoesje gekocht ondanks dat ik daar een gruwelijke hekel aan heb. Maar ik wil hem volgende maand als nieuw kunnen verkopen zodra ik een 5s binnen heb. Conclusie is dat ik zeer goed geholpen ben en met een zeer tevreden gevoel naar huis ben gegaan.
Ter info: ik had een paar kleine schades rondom (voornamelijk deuken in het alumium), hier werd geen enkele keer naar gekeken.
Je zal gewoon een nieuw toestel krijgen. Als jij zegt dat dit probleem er is zal niemand dat ontkennen. (Mits binnen de garantie)Untouchablezz20 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:44:
Mijn home button reageert zo nu en dan niet en tevens klikt die redelijk hard als je erop drukt. Wil daarom een afspraak maken, maar als ik daar ben en mijn home button doet het toevallig dan wel goed, wordt ik dan alsnog geholpen of voeren ze eerst een strenge diagnose uit? Probleem komt niet altijd voor, maar wel vaak genoeg om het vervelend te vinden.
Inderdaad. Ik zou het eigenlijk een naaistreek willen noemen...Dannydekr schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:19:
[...]
Vocht indicatoren, een misselijke manier om onder garantie uit te komen. Dit powerbutton probleem heeft niets te maken met vocht, het is een bekend probleem waar een groot percentage van de iPhone 5's mee te maken krijgt.
Heb overigens altijd een siliconen hoesje om mijn iPhone heen. Qua vocht heb ik nog nooit iets meegemaakt waardoor deze dingen getriggered kunnen worden voor zover ik weet. Zal vandaag eens kijken of de mijne nog wit is
Vooral omdat de Apple medewerker mij létterlijk 3 keer heeft toegezegd een nieuwe telefoon voor mij te halen. Tot dat hij vroeg of hij mijn telefoon even mee naar achter mocht nemen, wat ik geen probleem vond.
Toen kwam hij terug met het verhaal dat er indicatoren in de telefoon zitten die vocht detecteren, de vocht-indicator rood was.
Terwijl ik er vanuit ging dat ik mijn oude telefoon nooit meer zou zien, aangezien hij meerdere keren zei dat hij een nieuwe ging halen.
Beetje blij maken met een dode mus dus.
Ik heb ook een hoesje om m'n iPhone en júist door dat hoesje is er vocht in het simkaartslot gekomen aangezien er vocht achter het hoesje bleef zitten!
Ik wilde BTW eigenlijk ook hetzelfde trucje doen; telefoon die er helemaal puntgaaf uit ziet levert natuurlijk 2ehands meer op, daarna voor een iPhone 5S gaan. Maar helaas.
Moet wel zeggen dat ik het idee had dat ik met een nors persoon te maken had, aangezien ik op meerdere fora gelezen heb dat ze maar sporadisch naar de indicatoren kijken. Met andere woorden, ik had gewoon pech en hulp van de verkeerde medewerker.
Dat laatste was sowieso het geval, want hij kwam mij 'ophalen' en dan moet hij eigenlijk mijn naam afvinken, zodat de andere personeelsleden weten dat ik geholpen wordt. Dat had hij niet gedaan, gevolg; er kwamen nog 2 andere Genius medewerkers naar mij toe om mij te helpen, terwijl hij met mijn telefoon achter was....

[ Voor 62% gewijzigd door Untouchablezz20 op 24-09-2013 13:34 ]
Dan is de vraag hoe lang heb je garantie bij Apple.CyBeR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:33:
Binnen of buiten garantie maakt het verschil.
De garantiepagina van apple (http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/) is heel erg onduidelijk over het 2e jaar ook al zeggen ze dat ze zich houden aan het nederlands consumentenrecht. Dus dat zou betekenen dat je 2 jaar hebt, of tenminste de verwachte levensduur.
[ Voor 49% gewijzigd door Slasher op 24-09-2013 14:15 ]
Elect a clown, expect a circus.
Zijn dat niet de kosten die Apple berekent voor het afleveren vd nieuwe en ophalen oude?Untouchablezz20 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:34:
Binnen 1 jaar garantie. Ik had het idee dat hij mij de vervanging van 29 euro wilde verkopen via hun.
Kan er erg druk zijn met kans op lang wachten
In de Apple Store (Amsterdam) heeft de medewerker mij expliciet verteld dat ik 2 jaar garantie heb op al mijn Apple aankopen. Dus iOS devices, Macbook etc. Het verschil is waar je het besteld hebt. Als het via Apple direct is besteld, dus apple.com of de Apple Store Amsterdam, dan heb je gewoon 2 jaar garantie. Heb je het echter via een ander bedrijf besteld, bijvoorbeeld bij je abonnement bij een Vodafone winkel, dan heb je 1 jaar garantie bij Apple en daarna moet je het regelen met de verkopende partij. Zij haalde ook de consumentenrecht erbij en gaf aan dat er nog steeds klanten zijn die denken dat je maar 1 jaar garantie hebt. Maar gewoon 2 jaar dus!Slasher schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:04:
[...]
Dan is de vraag hoe lang heb je garantie bij Apple.
De garantiepagina van apple (http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/) is heel erg onduidelijk over het 2e jaar ook al zeggen ze dat ze zich houden aan het nederlands consumentenrecht. Dus dat zou betekenen dat je 2 jaar hebt, of tenminste de verwachte levensduur.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Vorig jaar had ik hele andere ervaringen. Ook Oberhausen:mregeling2005 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:49:
Ben gister in Oberhausen geweest omdat bij mijn iPhone 5 de aan/uit knop het niet meer deed.
Had geen afspraak maar een medewerker heeft me er even tussen gepland.
Ze controleren je serienr en weet ik het allemaal met hun programma's, kijken verder nergens naar en kreeg zo een nieuwe mee.
Echt super service.
Veel bedrijven kunnen hier van leren![]()
magnifor in "[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21"
Alleen een adapter vervangen maar toch naar de deur verwezen.
Anoniem: 467839
is dit wel waar? de rest klopt, alleen naar mijn weten heb je via apple zelf 1 jaar garantie, en het tweede jaar kun je het zo goed als vergeten, omdat je dan zelf moet gaat aantonen dat het door hun komt, waar ze nooit van uit gaan.ASNNetworks schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:29:
[...]
In de Apple Store (Amsterdam) heeft de medewerker mij expliciet verteld dat ik 2 jaar garantie heb op al mijn Apple aankopen. Dus iOS devices, Macbook etc. Het verschil is waar je het besteld hebt. Als het via Apple direct is besteld, dus apple.com of de Apple Store Amsterdam, dan heb je gewoon 2 jaar garantie. Heb je het echter via een ander bedrijf besteld, bijvoorbeeld bij je abonnement bij een Vodafone winkel, dan heb je 1 jaar garantie bij Apple en daarna moet je het regelen met de verkopende partij. Zij haalde ook de consumentenrecht erbij en gaf aan dat er nog steeds klanten zijn die denken dat je maar 1 jaar garantie hebt. Maar gewoon 2 jaar dus!
ja dit is waar.... staat op de website al een ruime tijd, en is aan mij bevestigd door een Apple medewerker. Ik vroeg er zelf niet eens om, ze gaf al aan dat ik nog ruim een jaar garantie heb omdat ik het direct via Apple heb gekocht.Anoniem: 467839 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:33:
[...]
is dit wel waar? de rest klopt, alleen naar mijn weten heb je via apple zelf 1 jaar garantie, en het tweede jaar kun je het zo goed als vergeten, omdat je dan zelf moet gaat aantonen dat het door hun komt, waar ze nooit van uit gaan.
Ben benieuwd, heb vanmiddag een afspraak wat betreft de sluimerknop van mijn 4S.Janusz schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:45:
Volgens mij hoef je alleen maar te vermelden dat je volgens het consumentenrecht recht hebt op 2 jaar garantie. Dan onderteken je een of ander formulier en dan krijg je alsnog je garantie.
Toevallig ben ik vorige week naar de apple store geweest met een kapotte 4s.Janusz schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:45:
Volgens mij hoef je alleen maar te vermelden dat je volgens het consumentenrecht recht hebt op 2 jaar garantie. Dan onderteken je een of ander formulier en dan krijg je alsnog je garantie.
Hun verhaal is dat je het eerste jaar zoiezo garantie hebt bij apple zelf en het tweede jaar alleen als je hem ook direct bij hun gekocht hebt. Zo niet dan kan je garantie claimen waar je hem gekocht hebt. Ik kon wel voor 199 een nieuwe (refurbished) direct meenemen.
Goede toevoeging inderdaad: om voor het 2e jaar garantie bij de Apple Store in aanmerking te komen dien je de iPhone bij de Store zelf gekocht te hebben. Anders moet je voor het tweede jaar garantie naar de verkopende partij (phonehouse etc.)
geen idee. ik heb alleen niet het idee dat ze daar ter plekke er veel meedoen maar je direct een ander toestel meegeven. ze maakte die van mij alleen maar even open om hem te controleren (waarschijnlijk die vochtindicatoren)Slasher schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:27:
Kunnen ze een sluimerknop daar ter plekke repareren? Meende dat ze bepaalde reparaties daar ook kunnen doen?
Of je bij de AppleStore in A'dam of via de website koopt, mag op het gebied van garantie helemaal niets uitmaken, beiden vallen gewoon onder het Europees en Nederlands recht, ook al betreft het een .com adres als een organisatie zich op de Nederlandse markt recht dient zij zich ook aan de betreffende wetgeving te houden.ASNNetworks schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:29:
[...]
In de Apple Store (Amsterdam) heeft de medewerker mij expliciet verteld dat ik 2 jaar garantie heb op al mijn Apple aankopen. Dus iOS devices, Macbook etc. Het verschil is waar je het besteld hebt. Als het via Apple direct is besteld, dus apple.com of de Apple Store Amsterdam, dan heb je gewoon 2 jaar garantie. Heb je het echter via een ander bedrijf besteld, bijvoorbeeld bij je abonnement bij een Vodafone winkel, dan heb je 1 jaar garantie bij Apple en daarna moet je het regelen met de verkopende partij. Zij haalde ook de consumentenrecht erbij en gaf aan dat er nog steeds klanten zijn die denken dat je maar 1 jaar garantie hebt. Maar gewoon 2 jaar dus!
Daarnaast kent Nederland geen 2 jaar onvoorwaardelijke garantie, maar dat is op dit forum al wel 100den maal uitgelegt, tevens is de leverancier ten alle tijden verantwoordelijk voor de garantie afhandeling. Dat betekend als je een iPhone koopt bij een abonnement dan is de betreffende provider ook verantwoordelijk voor de garantie afhandeling. Apple heeft in die situatie helemaal geen verantwoordelijkheden.
Dus het eerste jaar direct zonder tussenkomst van de daadwerkelijke leverancier direct bij Apple aankloppen is erg onverstandig. Dit kun je alleen doen in overleg met de leverancier. Als er namelijk iets mis gaat, dan hoeft de eigenlijk leverancier niets meer voor je te doen, omdat je ze gepasseerd bent.
Met andere woorden als je advies wilt geven doe het dan goed en weet zeker dat je het bij het juiste eind hebt, want net niet advies is slecht advies.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
3maanden geleden met een 4s en defecte sluimerknop. Repareren doen ze (nog) niet. Omruilen wel.mastachilla schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:48:
[...]
geen idee. ik heb alleen niet het idee dat ze daar ter plekke er veel meedoen maar je direct een ander toestel meegeven. ze maakte die van mij alleen maar even open om hem te controleren (waarschijnlijk die vochtindicatoren)
Het 2e jaar garantie deden ze ook niet moeilijk over, moest alleen een bon laten zien. Die had ik niet bij me.
Via apple id kan je maar 18 maanden terug kijken in je bestelhistorie en die 4S is veel ouder.
Via heel veel pijn en moeite een pdf kunnen tonen waarop de bestelling op stond dat ik hem online bij Apple gekocht had.
Nieuwe iPhone gekregen, bleek een buts in te zitten. Gemeld, half uurtje gewacht en weer een nieuwe gekregen die wel goed was.
Al met al goed geholpen.