Slechte service bij Apple Store, hoe aan te pakken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:21
Hi,

Ik ben sinds oktober 2012 in bezit van een iPhone. Ondertussen heb ik al 2 lightning kabeltjes versleten omdat deze aan de onderkant bij de lightning connector kapot gaan door een soort van kabelbreuk. Dit is nu ook nog duidelijk te zien aan de kabel van buiten omdat deze bruin verkleurd is door de hitte.

Ik heb geen zin om nogmaals 20 euro uit te geven voor een kabeltje welke waarschijnlijk over 6 maanden weer kapot gaat. Aangezien dit kabeltje bij de telefoon wordt geleverd lijkt het mij te vallen onder garantie.

Ik ben gisteren dus naar de Apple Store in Amsterdam gegaan waar ik de telefoon ook heb gekocht. Zegt een medewerker dat ik een afspraak moet maken. Prima, maar dit kan pas woensdag(4 dagen later). Volgens mevrouw kon er niets aan veranderd worden of aan gedaan worden omdat alleen de Genuises toegang hadden tot garantiegegevens.

Conclusie: Je kan hier geen garantie krijgen zonder een afspraak te maken, ga maar weer weg.
Uiteindelijk kost een retourtje met de trein bijna meer dan een nieuw kabeltje.

Vandaag ben ik dus gaan kijken op de Apple site. Om het kabeltje op te sturen voor reparatie of vervanging kost 14,05 euro.

Nu rest mij de vraag: Mag Apple geld vragen voor dit soort garantie zaken? En mag Apple zomaar mensen wegsturen die geen afspraak hebben(en dus eigenlijk geen garantie bieden)?

Volgens mij ga je als je een garantie kwestie hebt eerst naar de winkel toe waar je het hebt verkocht, om uiteindelijk weggestuurd te worden omdat je geen afspraak hebt.

Hoe zijn jullie ervaringen hier mee? En is er misschien een e-mail adres waar ik een klacht kan indienen over dit soort zaken?

EDIT: Het gaat hier om de service vanuit de Apple Store Amsterdam en de informatie op de Apple site.
Dit is mijn eerste garantie ervaring met Apple en was totaal niet op de hoogte van de afspraken in de winkel. Aan reacties zoals "Apple is ***" heb ik niets. Draag iets bij of blijf lekker weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Remz op 06-08-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:13
De verkopende partij dient de (verzend-)kosten te vergoeden omtrent garantie.

Vaak heb je op accessoires (dat zijn adapters en kabels) minder lang garantie dan op het apparaat zelf.
Hoe dit precies zit weet ik niet, maar ik kwam dit argument tegen bij Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Inhoudelijk kan ik je geen antwoord geven. Wel even wijzen op de kosten van een dergelijk kabeltje hier.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wish schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:32:
Inhoudelijk kan ik je geen antwoord geven. Wel even wijzen op de kosten van een dergelijk kabeltje hier.
Met bijbehorende problemen. Replica kabels worden geweerd in iOS7 en de kwaliteit van die DX kabels is zeer discutabel te noemen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Wish schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:32:
Ondertussen heb ik er inderdaad al 5 van die gekocht. Wacht nu op de levering hier van. Toch blijf ik me verbazen dat er geen makkelijke manier is om dit soort kwesties bij Apple te melden of degelijke support te krijgen. Daarom de vraag of dit zo kan of dat iemand een andere manier weet.

Ondertussen heb ik een optie gevonden waar ik UPS m'n product kan laten ophalen kosteloos. Helaas staat hier bij: Stuur alleen de iPhone op, niet de accessoires. Het gaat juist om een accessoire. Ik heb ook geen zin om dit te doen en uiteindelijk op te mogen draaien voor onderzoekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

OgWok

U.N.C.L.E.

Remz schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:24:

.........

Zegt een medewerker dat ik een afspraak moet maken. Prima, maar dit kan pas woensdag(4 dagen later). Sta ik daar met het kabeltje in m'n handen, kijkend naar 10 Apple medewerkers die een beetje op een iPad staan te spelen en niets lijken te doen. Volgens mevrouw kon er niets aan veranderd worden of aan gedaan worden omdat alleen de Genuises toegang hadden tot garantiegegevens.

Conclusie: Je kan hier geen garantie krijgen zonder een afspraak te maken, ga maar weer weg.
Tsja, arroganter kan het bijna niet, lijkt me. Drempel voor garantie goed hoog leggen, dan gaan ze wel weg en hopelijk komen ze niet terug.........

Heb zelf eens een vergelijkbare behandeling gekregen omdat ik (waarschijnlijk) alleen een Apple toetsenbord wilde kopen in een Apple-store. Dat is dus: "Nie Wieder"

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Nu rest mij de vraag: Mag Apple geld vragen voor dit soort garantie zaken? En mag Apple zomaar mensen wegsturen die geen afspraak hebben(en dus eigenlijk geen garantie bieden)?
In de Apple store in Adam heb je simpele verkopers beneden die inderdaad geen garantie kwesties doen en boven de Genius Bar.
Ben je boven geweest? Soms is het druk daar bij de Genius Bar en kan je alleen op afspraak langskomen.

Je had ook even eerst telefonisch een afspraak kunnen maken... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Zo'n kabel valt onder accessoires, normaal heb je daar een maand of 9 garantie op, althans dat was bij HTC zo.

Het is dus volgens mij niet zo dat je onbeperkt kabeltjes kunt ruilen omdat ze steeds kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:03
Anoniem: 318025 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:55:
Zo'n kabel valt onder accessoires, normaal heb je daar een maand of 9 garantie op, althans dat was bij HTC zo.

Het is dus volgens mij niet zo dat je onbeperkt kabeltjes kunt ruilen omdat ze steeds kapot gaan.
Daarbij komt dat sommige mensen onbewust ook echt niet voorzichtig met hun kabeltjes omgaan. Dan zeggen ze, ik heb hem toch netjes opgerold en heb je net na de connector een hele zware knik. Ik weet niet wat de TS ermee doet? Want ikzelf gebruik nog de kabel van 4(!) jaar oud voor mijn 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kenzi schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:43:
[...]

In de Apple store in Adam heb je simpele verkopers beneden die inderdaad geen garantie kwesties doen en boven de Genius Bar.
Ben je boven geweest? Soms is het druk daar bij de Genius Bar en kan je alleen op afspraak langskomen.

Je had ook even eerst telefonisch een afspraak kunnen maken... _/-\o_
Er is zoiets als service leveren. Als iemand van ver komt naar je winkel met een simpele vraag, dan regel je als verkoper iets.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
iAdema schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:09:
[...]

. Ik weet niet wat de TS ermee doet? Want ikzelf gebruiog de kabel van 4(!) jaar oud voor mijn 3GS.
Het kan best dat de huidige lightning kabels van andere/mindere kwaliteit zijn dan de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

OgWok schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:52:
[...]

Tsja, arroganter kan het bijna niet, lijkt me....
In mijn ogen is de TS juist erg arrogant.

De Apple Store heeft duidelijke regels en werkwijze. Je kunt wanneer je wil de store binnen wandelen en producten bekijken, informatie inwinnen en producten aanschaffen.
Voor reparaties en vervanging dien je bij de Genious Bar te zijn (Boven verdieping), de Genious bar heeft het echter bijna altijd druk en hier kun je dus alleen op afspraak terecht, afspraken kun je via apple.nl of telefonisch maken, zelfs ter plekken in de winkel, alleen is het niet zeker dat je dezelfde dag nog geholpen kan worden.

Dat ze je weg sturen als ze het druk hebben is niet vreemd, jij komt immers zonder afspraak binnen lopen, als je dat bij de kapper doet helpen ze je ook niet gelijk, als jij in een taxi wil stappen die al helemaal vol zit zal de chauffeur je ook weigeren, niks vreemds aan.

De TS had van te voren gewoon even wat informatie moeten inwinnen over hoe het er in de Apple Store aan toe gaat, want zij werken niet op dezelfde manier als de Dixons of de Appie.

Die mannetjes die daar 'ongeïnteresseerd met hun iPad aan het spelen waren' waren trouwens gewoon aan het werk, zij houden de agenda van de Genious bar bij, zorgen dat alles vlekkeloos verloopt, iedereen op tijd naar een wachtplaats gebracht wordt en er op tijd een Genious met de juiste kennis naar de wachtende mensen gestuurd wordt. Ze staan daar geen Angry Birds te spelen ofzo.

offtopic:
Een paar weken terug moest ik er ook langs omdat mijn iPhone 5 kapot was, door problemen met de tram kwam ik te laat voor mijn afspraak, balen, maar geen probleem want ter plekken kon ik een nieuwe afspraak maken voor 2 uur later.
Tijdens die afspraak is mijn iPhone kosteloos vervangen onder garantie, ondanks dat het ding een keer op beton gevallen is en een flinke deuk had!
Dat is service :)

[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 05-08-2013 21:38 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 03:01
Nu noem je een kapper, noem nog eens een winkel waar je electronica koopt en vervolgens de deur wordt gewezen. Het is gewoon slechte service. Als het altijd druk is kun je meer mensen aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Afspraak maken om je garantie te claimen in een winkel. Eeehhmmm 8)7 ;w Dat is toch diep triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 00:27

Leejow(saait)

Blater

Hi,

Ik ben sinds oktober 2012 in bezit van een iPhone. Ondertussen heb ik al 2 lightning kabeltjes versleten omdat deze aan de onderkant bij de lightning connector kapot gaan door een soort van kabelbreuk. Dit is nu ook nog duidelijk te zien aan de kabel van buiten omdat deze bruin verkleurd is door de hitte.

Ik heb geen zin om nogmaals 20 euro uit te geven voor een kabeltje welke waarschijnlijk over 6 maanden weer kapot gaat. Aangezien dit kabeltje bij de telefoon wordt geleverd lijkt het mij te vallen onder garantie.

Ik ben gisteren dus naar de Apple Store in Amsterdam gegaan waar ik de telefoon ook heb gekocht. Zegt een medewerker dat ik een afspraak moet maken. Prima, maar dit kan pas woensdag(4 dagen later). Sta ik daar met het kabeltje in m'n handen, kijkend naar 10 Apple medewerkers die een beetje op een iPad staan te spelen en niets lijken te doen. Volgens mevrouw kon er niets aan veranderd worden of aan gedaan worden omdat alleen de Genuises toegang hadden tot garantiegegevens.

Uiteindelijk kost een retourtje met de trein bijna meer dan een nieuw kabeltje.

Vandaag ben ik dus gaan kijken op de Apple site. Om het kabeltje op te sturen voor reparatie of vervanging kost mij gewoon 14,05 euro!

Volgens mij ga je als je een garantie kwestie hebt eerst naar de winkel toe waar je het hebt verkocht, om uiteindelijk weggestuurd te worden omdat je geen afspraak hebt.

Hoe zijn jullie ervaringen hier mee? En is er misschien een e-mail adres waar ik een klacht kan indienen over dit soort zaken?
Het kan inderdaad vreemd over komen om een afspraak te maken voor een kleine garantievraag, maar je weet dan wel zeker dat je goed geholpen wordt. Er staat volgens mij ook nergens in de wet dat je als klant direct in een winkel geholpen dient te worden, als het je niet bevalt kan je namelijk gewoon weg lopen.

Apple mag geld vragen voor dit soort garantie zaken als het product niet meer onder de garantie valt. Dus het product is te oud (>6 maanden voor accessoires) of is door oneigenlijk gebruik defect gegaan. Je kan natuurlijk altijd een klacht indienen over de gang van zaken bij de Apple store, alleen ben ik bang dat het weinig uithaalt aangezien ik veel tevreden geluiden hoor over hun werkwijze. Zoals eerder genoemd is het dan misschien beter om je Apple producten voortaan bij een van de 'oudere' winkels te kopen waar er veel van zijn en waar ze je veelal direct kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik kan TS goed begrijpen. Het is een simpel probleem, in feite kunnen ze gewoon een nieuw kabeltje verstrekken. Daar is geen "genius" voor nodig. Hoe kun je beter geholpen worden dan gewoon een deugdelijk product te krijgen? Het lijkt me niet redelijk dat van de klant gevergd wordt dat voor zulke simpele dingen een afspraak wordt gepland. Suggesties dat TS arrogant is of maar moet weglopen en de Apple Store geweldig en fantastisch is, bevestigen helaas ook weer vooroordelen over sommige Apple-gebruikers.

[ Voor 8% gewijzigd door haribold op 05-08-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Fietsbel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:35:
[...]
Met bijbehorende problemen. Replica kabels worden geweerd in iOS7 en de kwaliteit van die DX kabels is zeer discutabel te noemen.
De kwaliteit van certified Apple kabels is empirisch (zie startpost) ook waardeloos bevonden.

Dus wat is er overgebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:42
Spike_wolf schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:35:
[...]
de Genious bar heeft het echter bijna altijd druk en hier kun je dus alleen op afspraak terecht, afspraken kun je via apple.nl of telefonisch maken, zelfs ter plekken in de winkel, alleen is het niet zeker dat je dezelfde dag nog geholpen kan worden.
Dan is er gewoon sprake van onderbezetting waardoor de klant hiervan de dupe is. Ik wil even neutraal blijven maar het idee dat je een afspraak moet maken om garantie te claimen op een product is niet het eerste wat je verwacht.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

_Drake_ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

Dan is er gewoon sprake van onderbezetting waardoor de klant hiervan de dupe is. Ik wil even neutraal blijven maar het idee dat je een afspraak moet maken om garantie te claimen op een product is niet het eerste wat je verwacht.
Dat is geen sprake van onderbezetting, op elk moment lopen er minimaal 30 Geniouses rond die een gelijk aantal klanten van dienst zijn. Tuurlijk zouden er in een perfecte wereld 100 Geniouses rond lopen, maar dat is gewoon niet haalbaar. Dat is wel een rede waarom Apple druk bezig is om in de nabije toekomst nog meer Apple Stores in Nederland te openen.

Het systeem zoals het daar werkt is dat iedereen uitgebreid geholpen wordt door een bekwame technicus, die daadwerkelijk luistert naar het verhaal en dit zelf van begin tot einde oplost tot de klant tevreden is.
Er staat geen 16 jarig knulletje achter een toonbank die ongeveer weet hoe de kassa werkt en meer bezig is met het aansmeren van nieuwe producten dan met het daadwerkelijk helpen van de klant.
Doordat iedereen daadwerkelijk 'goed' geholpen wordt blijft elke klant tevreden en voelt deze zich gewaardeerd.

Omdat er in de Apple Store veel meer tijd aan de klanten besteed wordt duurt het langer voor je aan de beurt bent, tuurlijk kunnen ze iedereen in een rij aan laten sluiten en laten wachten tot ze aan de beurt zijn, maar daar wordt niemand vrolijk van, een afspraak maken is dat veel makkelijker. En iedereen weet waar hij aan toe is.

Is dit gek? Nee, ietwat ongebruikelijk misschien, maar Apple Stores zijn niet de enige winkels ter wereld die op afspraak werken. Ik kan alleen in mijn woonplaats al 3 'gewone' winkels opnoemen die alleen op afspraak werken, en daarnaast heb je de kapperszaak, de auto garage en al die ongein. Apple Stores zijn echt niet de enige winkels die alleen op afspraak dingen afhandelen.

Het probleem hier is dat de TS verwachtte binnen te kunnen lopen en geholpen te kunnen worden, dat kan niet omdat er feitelijk een rij van enkele honderden mensen voor hem stond, waarvan e meeste nog lekker thuis zaten te wachten op hun afspraak. In geen enkele wereld zou de TS voorrang moeten krijgen op die voorgaande mensen omdat hij net binnen wandelt en niet weet dat er een, al dan niet zichtbare, rij voor hem staat.

Tuurlijk begrijp ik ook wel dat de TS het zuur vindt dat hij zoveel 'moeite' moet doen om zijn kabel om te ruilen, deze set-up zal makkelijker geaccepteerd worden wanneer het om een defecte iPhone, Macook of Mac Pro gaat. Maar de realiteit is gewoon dat er een wachtende rij mensen voor de TS staat en dat de TS daar netjes achter aan moet sluiten.
Had hij vooraf even op de website van Apple gekeken dan had hij gemakkelijk gezien dat hij online achteraan had kunnen sluiten en op de gezette tijd binnen had kunnen lopen en gelijk aan de beurt was geweest.

In het geval dat je niet weet hoe het werkt en niet even op de website kijkt staan er ook tientallen mensen in blauwe shirtjes in de store die er alles aan zullen doen om de TS uit te leggen hoe alles in zijn werk gaat, als TS inplaats daarvan weer naar buiten loopt is dat natuurlijk niet de schuld van de winkel.

En nogmaals, op afspraak werken is echt niets vreemds! :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Anoniem: 93986 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:42:
Afspraak maken om je garantie te claimen in een winkel. Eeehhmmm 8)7 ;w Dat is toch diep triest.
Mag ik me hier bij aansluiten. Garantie krijgen op afspraak? Gatverdamme. Echt een streek van Apple*. Kopen is lekker makkelijk, maar garantie claimen moet op afspraak, omdat de "speciale" geniuses het te druk hebben.

*Apple probeert altijd al zo veel mogelijk onder Europese/Nederlandse garantieverplichting uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In de retail is het wel vreemd, zeker voor het simpel omwisselen van een kabeltje. Dit is niet vergelijkbaar met een reparatie, laat staan de kapper. TS gaat morgen eerst de website van Albert Heijn controleren of hij wel boodschappen kan doen zonder eerst een afspraak te maken. En dan maar hopen dat je achteraf niet naar de servicebalie moet, moet je misschien wel eerst online inplannen. Het is ridicuul.

[ Voor 54% gewijzigd door haribold op 05-08-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:12
Spike_wolf schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:20:
[...]
rk gaat, als TS inplaats daarvan weer naar buiten loopt is dat natuurlijk niet de schuld van de winkel.

En nogmaals, op afspraak werken is echt niets vreemds! :)
De wereld op zijn kop zul je bedoelen. Werk je er soms dat je dit ram gekke beleid zo probeert te verdedigen? Apple heeft het begrip 'store / winkel' nog niet begrepen. Daar lopen mensen naar binnen om geholpen te worden en kom je niet op afspraak 8)7
Als ik de autogarage binnenloop zonder afspraak zeggen ze ook niet, fijn dat u er bent meneer komt u over 5 dagen om 10:00 nog even terug. Je krijgt en kopje koffie en daarna wordt je alsnog netjes geholpen. Als je geen inloop wilt moet je geen winkelpand openen :X

Ik ga naar een winkel wanneer mij dat uitkomt of wanneer ik antwoord wil op een vraag of een probleem, niet wanneer zo'n snotneus dat uitkomt. Die dan inhoudelijk ook altijd nog beperkte kennis heeft en je zo snel mogelijk weer de deur uit wilt hebben zonder een vraag te beantwoorden zodat hij inderdaad snel bezig kan met zijn spelletje of facebooksite op de ipad. Maar goed dat is een van mijn vele vooral negatieve Apple ervaring en een van de vele redenen dat ik inmiddels een behoorlijke afkeer tegen dit klantonvriendelijke beleid heb gekregen en alle Apple troep met een ferme trap het huis uitgeschopt heb. Er is zoveel beter te krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

*knip* offtopic rant

[ Voor 98% gewijzigd door gambieter op 05-08-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

haribold schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:31:
In de retail is het wel vreemd, zeker voor het simpel omwisselen van een kabeltje. Dit is niet vergelijkbaar met een reparatie, laat staan de kapper. TS gaat morgen eerst de website van Albert Heijn controleren of hij wel boodschappen kan doen zonder eerst een afspraak te maken. En dan maar hopen dat je achteraf niet naar de servicebalie moet, moet je misschien wel eerst online inplannen. Het is ridicuul.
Precies, als ik een afspraak moet maken voor de kapper of voor de garage dan is dat logisch. Als ik dat verschil uit moet gaan leggen dan moet je inderdaad lekker bij de applestore blijven kopen. Als je een winkelmedewerker niet dusdanig kan instrueren wat ie moet doen op het moment dat er een klant binnen komt met een kapot kabeltje dan klopt er echt iets niet in je bedrijfsvoering.

Het minste wat men kan doen is het aannemen, gegevens noteren indien nodig, nieuw kabeltje meegeven en klaar. Komt ie binnen met een kapotte laptop dan is het simpelweg aannemen, gegevens noteren en er word contact opgenomen zodra er iets bekend is.

Er is niets zo klantonvriendelijk als zeggen, nee meneer, leuk dat u er bent maar heeft u een afspraak? Niet? Doei! Doet mij denken aan iets met een paarse krokodil.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 05-08-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Het mag duidelijk zijn dat Remz is afgepoeierd. Ik zou nogmaals proberen verhaal te halen bij de winkel (zonder afspraak natuurlijk) en vriendelijk doch dringend de kwestie voorleggen (bij meerdere medewerkers). Mogelijk kunnen ze je extra gemaakte reiskosten compenseren.

Verdere opties, in volgorde:

-wijzen op dit topic. (Slechte reclame voor die wat.. paar tientjes?).

-zeggen dat je 'advies' gaat vragen op een aantal additionele sites, zoals Radar. Kassa.

-rechtsbijstand inschakelen / advocaat inhuren, om die arrogante lui om hun plek te zetten.

Ok dat laatste was niet serieus. Zou wel ludiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:13
Robsel_NL schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:41:
Nu noem je een kapper, noem nog eens een winkel waar je electronica koopt en vervolgens de deur wordt gewezen. Het is gewoon slechte service. Als het altijd druk is kun je meer mensen aannemen.
Noem is een winkel die zo druk is als de Apple store? Zij willen geen wachttijden hanteren en ook geen gezeik krijgen met 'ik was eerder', 'maar ik heb maar een klein vraagje', 'ik wil alleen deze afgeven'. Zo werkt het simpelweg niet want anders zou iedereen even binnenlopen met zijn probleem en zou het een chaos worden. Ik heb momenten gehad waarop ik pas over 2 weken aan afspraak kon maken. Dit toont al aan hoe druk het is bij de Genius bar. De genius bar is niet alleen gemaakt voor garantiekwesties maar ook voor vragen en cursussen.

Ik vind het beleid van Apple wel redelijk logisch alleen men kan niet zo tegen regeltjes. Men willen alles op hun manier en als het dan zo niet werkt dan levert het bedrijf geen service. Terwijl Apple al jaren maar dan ook jaren zo werkt in Amerika en het werkt prima.

En om eerlijk te zijn snap ik niet wat je fout doet met de kabels. Fout? Ja, fout. Ik heb een iPad mini en een iPhone 5 waarbij ik beide lightning kabels heb. 1 Gaat mee en 1 blijft thuis en beide zien ze er nog prima uit. iPad mini vanaf release en de iPhone 5 idem dito.

[ Voor 10% gewijzigd door Khayma op 05-08-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Ik zie nogal wat vooroordelen in dit topic, zowel pro- als anti-Apple. Daarmee mag men andere internetdelen blij maken, hier svp achterwege laten. Dus ook geen metadiscussie of men de opzet van de Apple stores goed of slecht vind, maar on-topic posten om de TS te helpen.

Posts die doorgaan met de pro/anti-Apple tendens na deze modbreak zullen rucksichtlos worden verwijderd. Dank voor de medewerking :)

Verder de topictitel wat aangepast, het was nu een beetje teveel "dat zou niet moeten mogen". Ik wil de TS verzoeken met een wat genuanceerdere post te komen dan de startpost, die de toon nu niet echt lekker gezet heeft. Boosheid gaat niet helpen, klagen over de medewerkers ook niet.

Edit: heb toch al weer een paar posts moeten verwijderen die gewoon doorgingen. Dus voor de duidelijkheid: negeer de posts voor de modbreak die je niet aanstaan, en blijf on-topic, dwz probeer de TS te helpen.

[ Voor 60% gewijzigd door gambieter op 06-08-2013 02:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:31

vhal

ಠ_ಠ

Denk dat de enige manier is om een afspraak met de Geniusbar - hoe gaar dat ook mag zijn - en er een dagje uit van te maken in Amsterdam. Helaas werkt Apple nou eenmaal conform deze methode. Het staat tenslotte ook op de site benoemd. Je hebt dan wel een zekerheid dat je geholpen wordt en een reële kans dat je naar buiten loopt met nieuwe kabels.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
[...]

De Apple Store heeft duidelijke regels en werkwijze. Je kunt wanneer je wil de store binnen wandelen en producten bekijken, informatie inwinnen en producten aanschaffen.
Voor reparaties en vervanging dien je bij de Genious Bar te zijn (Boven verdieping), de Genious bar heeft het echter bijna altijd druk en hier kun je dus alleen op afspraak terecht, afspraken kun je via apple.nl of telefonisch maken, zelfs ter plekken in de winkel, alleen is het niet zeker dat je dezelfde dag nog geholpen kan worden.

Dat ze je weg sturen als ze het druk hebben is niet vreemd, jij komt immers zonder afspraak binnen lopen, als je dat bij de kapper doet helpen ze je ook niet gelijk, als jij in een taxi wil stappen die al helemaal vol zit zal de chauffeur je ook weigeren, niks vreemds aan.

De TS had van te voren gewoon even wat informatie moeten inwinnen over hoe het er in de Apple Store aan toe gaat, want zij werken niet op dezelfde manier als de Dixons of de Appie.

Die mannetjes die daar 'ongeïnteresseerd met hun iPad aan het spelen waren' waren trouwens gewoon aan het werk, zij houden de agenda van de Genious bar bij, zorgen dat alles vlekkeloos verloopt, iedereen op tijd naar een wachtplaats gebracht wordt en er op tijd een Genious met de juiste kennis naar de wachtende mensen gestuurd wordt. Ze staan daar geen Angry Birds te spelen ofzo.

offtopic:
Een paar weken terug moest ik er ook langs omdat mijn iPhone 5 kapot was, door problemen met de tram kwam ik te laat voor mijn afspraak, balen, maar geen probleem want ter plekken kon ik een nieuwe afspraak maken voor 2 uur later.
Tijdens die afspraak is mijn iPhone kosteloos vervangen onder garantie, ondanks dat het ding een keer op beton gevallen is en een flinke deuk had!
Aangezien dit de eerste ervaring is met garantie ben ik arrogant dat ik niet eerst de regels na lees die al enorm lastig te vinden zijn op de Apple site? Die site schreeuwt trouwens overal met vage voorwaarden om aan garanties te kunnen voldoen om daarnaast in kleine letters neer te zetten dat het mogelijk is dat het wettelijk vaak in het voordeel van de consument is.

Natuurlijk zijn die medewerkers wat aan het doen, iedereen heeft zijn eigen functie. Iemand die een demo of cursus staat te geven zal geen garantie kwestie behandelen.

Het feit dat ik door een medewerker beneden naar boven wordt gestuurd omdat hij denkt dat er wel wat mogelijk is, en vervolgens door een Genius medewerker wordt meegenomen naar een laptop om een afspraak te maken is gewoon arrogant. Ik ben er op dat moment, ik ben er geen 4 dagen later om een kabeltje te laten omwisselen.

Als jij een product koopt bij een shop ga je toch ook niet eerst kijken of je een afspraak moet maken? Het is redelijk normaal om gewoon naar de winkel te gaan en daar je probleem neer te leggen.

Ik vraag me af hoe ze met mij zouden omgaan als ik een iMac zou langsbrengen. Zouden ze me dan ook wegsturen omdat ik geen afspraak heb, of zouden ze me dan direct helpen omdat dat ding 100x meer waard is?
Mijn ervaring met Apple is tot nu toe altijd goed geweest, maar ik had dit niet verwacht. Misschien komt mijn bericht wat arrogant over, maar dit is omdat ik nogal arrogant ben behandeld.

Ik heb besloten om dan toch een afspraak te maken(zodra m'n reisproduct weer actief is). Ook zal ik proberen hoe ze omgaan met klachten. Het is niet zo zeer een kwestie van geld, maar meer principe. Ik snap nog steeds niet dat je voor zo'n klein dingetje een afspraak moet maken.

Zodra ik meer weet zal ik dit topic updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
gambieter schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:02:
[modbreak]Ik zie nogal wat vooroordelen in dit topic, zowel pro- als anti-Apple. Daarmee mag men andere internetdelen blij maken, hier svp achterwege laten. Dus ook geen metadiscussie of men de opzet van de Apple stores goed of slecht vind, maar on-topic posten om de TS te helpen.

Posts die doorgaan met de pro/anti-Apple tendens na deze modbreak zullen rucksichtlos worden verwijderd. Dank voor de medewerking :) [/]

[mbr]Verder de topictitel wat aangepast, het was nu een beetje teveel "dat zou niet moeten mogen". Ik wil de TS verzoeken met een wat genuanceerdere post te komen dan de startpost, die de toon nu niet echt lekker gezet heeft. Boosheid gaat niet helpen, klagen over de medewerkers ook niet.

Edit: heb toch al weer een paar posts moeten verwijderen die gewoon doorgingen. Dus voor de duidelijkheid: negeer de posts voor de modbreak die je niet aanstaan, en blijf on-topic, dwz probeer de TS te helpen.[/]
Ik zal de startpost vanavond een beetje aanpassen. Mijn doel is niet geweest om dit een soort anti-Apple topic van te maken. Ik ben blij met het product, maar niet met de service. Helaas is dit onderwerp automatisch aantrekkelijk voor iedereen die een mening heeft over Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-06 05:58
170074 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:48:
Het mag duidelijk zijn dat Remz is afgepoeierd. Ik zou nogmaals proberen verhaal te halen bij de winkel (zonder afspraak natuurlijk) en vriendelijk doch dringend de kwestie voorleggen (bij meerdere medewerkers). Mogelijk kunnen ze je extra gemaakte reiskosten compenseren.

Verdere opties, in volgorde:

-wijzen op dit topic. (Slechte reclame voor die wat.. paar tientjes?).

-zeggen dat je 'advies' gaat vragen op een aantal additionele sites, zoals Radar. Kassa.

-rechtsbijstand inschakelen / advocaat inhuren, om die arrogante lui om hun plek te zetten.

Ok dat laatste was niet serieus. Zou wel ludiek zijn.
Het verwijzen naar andere websites of organisaties wordt vaak ook niet in dank afgenomen.. Als die beste genius'en allemaal bezig zijn dan is het gewoon wachten op je beurt. Het omruilen van een kabeltje kan als iets heel simpels beschouwd worden, maar ieder bedrijf heeft daar z'n procedures voor en als dat betekent dat het alleen door die genius'en gedaan mag worden, dan hoort een verkoper zich daar aan te houden.

Als klant is dat behoorlijk vervelend want in de ogen van de klant is het omruilen van een kabeltje een kleinigheid, maar als iedereen in het bedrijf maar van alles kan en mag doen dan wordt het een grote chaos en zijn de kosten niet te overzien..

Het werken op afspraak in de zin van garantieafhandeling en servicekwesties is te belachelijk voor woorden, op je beurt wachten is echter vrij normaal.

Garantie op accessoires is meestal niet meer dan 6 maanden ivm slijtage door overmatig of verkeerd gebruik. Als je soms ziet hoe mensen met de adapters van telefoons en laptops omgaan dan is het niet vreemd dat er zoveel kabels en adapters verkocht worden.

Ik zou persoonlijk gewoon een dock kopen en daar je iPhone op zetten om op te laden, dan heb je nooit gedoe met oprollende kabels en bijbehorende breuken. Wellicht dat Apple je uit coulance hier korting op kan bieden.

Afstand in relatie tot de service vind ik overigens belachelijk, als koper kies je er voor om iets te kopen en je bent zelf verantwoordelijk waar je het product koopt. Of je nu 5 minuten van de winkel af woont of op 70 km, de service moet voor iedereen hetzelfde zijn en iemand die een uur heeft moeten reizen hoort gewoon net zoveel service te krijgen als de buurman.

Apple of geen Apple, de service is het belangrijkste, maar aangezien er minimaal twee partijen zijn zul je altijd samen tot een oplossing moeten komen. O-)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Als de service inderdaad zo gaat bij de Apple store dat je met een zogenaamde Apple genious een afspraak moet maken, dan vind ik dat wel heel erg.

Want Apple is een van de duurste merken wat betreft elektronica, als men dan niet eens een kabeltje kunnen omruilen dan is dat in mijn ogen wel erg slecht geregeld.

In MediaMarkt hoef je ook geen afspraak te maken bij de service balie om je product te ruilen of voor garantie.

Ik vind eigenlijk ook raar dat mensen dit beleid dan goed praten, van de kapper begrijp ik nog wel, maar voor garantie niet, een afhaal afspraak daar tegen kan ik nog wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:01
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:36:
Als de service inderdaad zo gaat bij de Apple store dat je met een zogenaamde Apple genious een afspraak moet maken, dan vind ik dat wel heel erg.

Want Apple is een van de duurste merken wat betreft elektronica, als men dan niet eens een kabeltje kunnen omruilen dan is dat in mijn ogen wel erg slecht geregeld.

In MediaMarkt hoef je ook geen afspraak te maken bij de service balie om je product te ruilen of voor garantie.

Ik vind eigenlijk ook raar dat mensen dit beleid dan goed praten, van de kapper begrijp ik nog wel, maar voor garantie niet, een afhaal afspraak daar tegen kan ik nog wel begrijpen.
Nee bij de Mediamarkt wordt je direct geholpen (nouja direct... heb er wel eens een uur staan te wachten...)

Maar de service van de Mediamarkt reikt niet verder dan vervelend, we sturen het product op voor garantie. Bij de apple store wordt je echter (op afspraak) direct geholpen en je probleem in de meeste gevallen direct opgelost, zonder een hele tijd je product kwijt te moeten zijn.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:27

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Net even met apple support aan de lijn gehangen.

Mijn kabel is ook gaar, ze sturen nu gratis een nieuwe op.
(er wordt wel een krappe 20 euro gereserveerd op de creditcard, voor het geval je het oude kabeltje niet terugstuurt)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ken zelf de situatie niet, snap best dat er bepaalde regels zijn en dat reparatie alleen op afspraak kan. Maar vreemd dat je dan niet alsnog in de winkel een bonnetje voor de genious support rij kunt krijgen. (Bijvoorbeeld één van de medewerkers wordt niet op voorhand ingeplanned, maar alleen voor afspraken in de winkel).
Als klant kun je dan alsnog beslissen om te wachten, of al de wachtrij te lang is een afspraak maken en op een later moment terug te komen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:22

paQ

ja maar dat is ook maar met een beperkt aantal plekken per dag... vol=vol

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan krijg je weer veel klanten die gewoon op de bonnefooi naar de Apple Store gaan komen. In het geval van een Apple Store betekend dat in de praktijk dat je alsnog lang staat te wachten. Wat Apple met het beleid juist probeert te voorkomen. Daarnaast krijg je de situatie waarbij een genius medewerker sneller klaar is dan verwacht en vervolgens een 'walk-in' moet teleurstellen omdat de volgende klant die wel een afspraak heeft gemaakt binnen enkele minuten verwacht wordt. Dan krijg je daar weer gezeik over ;(

Nu is beleid eenduidig: alleen op afspraak als het om service in de winkel gaat.

Getuige de reactie van Coach4All is het ook helemaal niet verplicht om naar de winkel te gaan. Als je snel geholpen wilt worden echter wel. Dan moet je wel een paar dagen wachten.

Al moet ik eerlijk erkennen dat ik hier ook wel een klein beetje van sta te kijken (gezien het om een kabeltje gaat), ondanks dat ik het beleid wel ken 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12

FreakNL

Well do ya punk?

Fietsbel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:35:
[...]

Er is meer dan DX. Bovendien worden 3rd party kabels NIET geweerd in IOS7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10

ko9

Glashelder schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:57:
Dan krijg je weer veel klanten die gewoon op de bonnefooi naar de Apple Store gaan komen. In het geval van een Apple Store betekend dat in de praktijk dat je alsnog lang staat te wachten. Wat Apple met het beleid juist probeert te voorkomen. Daarnaast krijg je de situatie waarbij een genius medewerker sneller klaar is dan verwacht en vervolgens een 'walk-in' moet teleurstellen omdat de volgende klant die wel een afspraak heeft gemaakt binnen enkele minuten verwacht wordt. Dan krijg je daar weer gezeik over ;(

Nu is beleid eenduidig: alleen op afspraak als het om service in de winkel gaat.

Getuige de reactie van Coach4All is het ook helemaal niet verplicht om naar de winkel te gaan. Als je snel geholpen wilt worden echter wel. Dan moet je wel een paar dagen wachten.

Al moet ik eerlijk erkennen dat ik hier ook wel een klein beetje van sta te kijken (gezien het om een kabeltje gaat), ondanks dat ik het beleid wel ken 8)7
Eenduidigheid ben ik altijd voor, maar wat mij betreft moet zo'n eenduidig beleid dan toch wat duidelijker kenbaar gemaakt worden. Bijvoorbeeld door een vermelding bij de openingstijden op de website.
Het heeft mij ook al eens €15,- NS-reiskosten gekost, omdat ik voor reparatie naar de Apple store moest en hetzelfde werd afgescheept als TS.
Uiteindelijk is bij mij het positieve blijven hangen omdat na afspraak m'n 1-jaar-oude Iphone werd omgeruild voor een gloednieuwe... Maar toch, het blijft raar dat iemand die van 'ver' speciaal naar Amsterdam komt, zomaar weer wordt weggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:32

Saven

Administrator

[...]

offtopic:
haha wat een krom gepraat zeg, dus omdat ze het druk hebben vind jij het goed dat ze je maar weg sturen en zeggen dat je een afspraak moet maken? jij laat zeker in het dagelijkse leven ook zo over je heen lopen en praat het voor jezelf goed dat de foute partij eigenlijk helemaal niet fout bezig is.

die zogenaamde regeltjes en werkwijze doen er niet toe, het is gewoon onbeschoft en TS had het redelijkerwijs niet kunnen weten dat hij verplicht een afspraak moet maken voor iets waar je juist naar de winkel moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

FreakNL schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:03:
[...]

Er is meer dan DX. Bovendien worden 3rd party kabels NIET geweerd in IOS7.
Er is inderdaad meer dan DX, maar niet in de link die was gepost.
Als een 3rd party kabel onder licentie is gemaakt is het geen replica kabel, snap je zelf ook wel dat die gewoon werkt onder iOS 7...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
Saven schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:26:
[...]

haha wat een krom gepraat zeg, dus omdat ze het druk hebben vind jij het goed dat ze je maar weg sturen en zeggen dat je een afspraak moet maken? jij laat zeker in het dagelijkse leven ook zo over je heen lopen en praat het voor jezelf goed dat de foute partij eigenlijk helemaal niet fout bezig is.

die zogenaamde regeltjes en werkwijze doen er niet toe, het is gewoon onbeschoft en TS had het redelijkerwijs niet kunnen weten dat hij verplicht een afspraak moet maken voor iets waar je juist naar de winkel moet komen
Je gaat toch niet zomaar op de dolle plof langs? Bel gewoon even, vooral omdat je zoveel reiskosten moet maken. Wie weet hadden ze het wel telefonisch op kunnen lossen (dat kan namelijk vaak genoeg bij Apple). Dat had je een boel geld gescheeld. Zo moeilijk is dat toch niet? Gewoon boeren verstand noem je dat.. Even een belletje plegen voor die tijd kon er écht niet af?

Als ik naar een winkel ga, ongeacht wat ik wil bereiken (kopen, garantie, omruilen etc. etc.) bel ik áltijd even. Vaak bij heel veel winkels kunnen ze je net even wat verder helpen zodat het weer een keer reizen scheelt (denk aan; probeer eerst even te bellen met hoofdkantoor of het telefonische opgelost kan worden, of; morgen komt beter uit, want "gerrit" is er dan, en die kan beter helpen. etc. etc.).

[ Voor 16% gewijzigd door Bloemstukje op 07-08-2013 13:47 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:27

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Gisteren gebeld, vandaag kabeltje binnen.

Goedkoper / handiger / sneller dan "even" op en neer naar Amsterdam (voor mij).

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

iAdema schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:09:
[...]

Daarbij komt dat sommige mensen onbewust ook echt niet voorzichtig met hun kabeltjes omgaan. Dan zeggen ze, ik heb hem toch netjes opgerold en heb je net na de connector een hele zware knik. Ik weet niet wat de TS ermee doet? Want ikzelf gebruik nog de kabel van 4(!) jaar oud voor mijn 3GS.
De 30-pins is een stuk steviger dan die fragiele Lightning kabels, ik heb nog een iPod 3G die inmiddels ruim 5 jaar oud is en de kabel nog prima van werkt, ik heb ook een iPad 4 die ~ 6 maanden oud is en waar de kabel aardig begint te "knikken" en dat bij voorzichtig gebruik (het kost immers nogal wat).

Als je niet van plan bent om iOS 7 te gebruiken, koop dan gewoon een paar replica's.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:56

aap

Bloemstukje schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:45:
[...]
Je gaat toch niet zomaar op de dolle plof langs? Bel gewoon even, vooral omdat je zoveel reiskosten moet maken. Wie weet hadden ze het wel telefonisch op kunnen lossen (dat kan namelijk vaak genoeg bij Apple). Dat had je een boel geld gescheeld. Zo moeilijk is dat toch niet? Gewoon boeren verstand noem je dat.. Even een belletje plegen voor die tijd kon er écht niet af?

Als ik naar een winkel ga, ongeacht wat ik wil bereiken (kopen, garantie, omruilen etc. etc.) bel ik áltijd even. Vaak bij heel veel winkels kunnen ze je net even wat verder helpen zodat het weer een keer reizen scheelt (denk aan; probeer eerst even te bellen met hoofdkantoor of het telefonische opgelost kan worden, of; morgen komt beter uit, want "gerrit" is er dan, en die kan beter helpen. etc. etc.).
Wat is daar nou zo raar aan? Als de TS het gekocht heeft door er gewoon binnen te lopen, dan verwacht je toch ook voor service binnen te kunnen lopen?

Jouw ervaringen zijn blijkbaar anders, maar ik vind bellen in het algemeen strontvervelend. Je mag meestal eerst een kwartier wachten voor 50 cpm en als je dan iemand aan de lijn krijgt kan ie toch niets doen en zegt hij "kom maar even langs". Om die reden probeer ik meestal al niet eens meer te bellen. Als je langskomt kunnen ze niet om je heen, behalve bij de Apple store dus. O-)

Bied dan tenminste aan klanten die in persoon langs komen aan dat ze kunnen wachten op hun beurt; dat kan zelfs bij het gemeentehuis - toch ook niet bepaald het voorbeeld van klantvriendelijkheid. Kan ook vervelend zijn als je een uur moet wachten voor iets simpels, maar dat kost altijd nog minder tijd dan later nog eens langs te moeten komen. Zet er zo'n nummertje-trek-apparaat bij, dan kun je als klant nog even de stad in als je ziet dat het nog wel even gaat duren. Apple kan best nog wel wat meer zijn best te doen om het klanten makkelijker te maken/een keuze te geven, i.p.v. zwart-wit te zeggen "dit zijn onze regels, ze staan op internet en nu ophoepelen!".

Ik wil niet bijdragen aan het Apple bashen, maar ik verbaas me lichtelijk over het Stockholm-syndroom van sommige Tweakers in dit topic, die blijkbaar zo vereerd zijn dat ze Apple producten mogen kopen, dat ieder krom beleid rechtgepraat wordt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik zie nu pas dat de TS naar een genius is gestuurd. Deze genius liep met 'm naar een laptop om.... een afspraak te maken.... als deze genius deze laptop nu gebruikte om garantievoorwaarden op te zoeken, dan kostte dat net zoveel tijd en moeite.

Dat je een afspraak moet maken voor de Apple store, dat is mij ook niet bekend. Als ik naar een winkel ga, dan verwacht ik dat ik, na even gewacht te hebben, geholpen kan worden. Ik bel winkels alleen maar om zeker te weten dat ze een product hebben. .

Wat mogen niet-genius Apple medewerkers eigenlijk wel? Mogen ze wel een product verkopen? En als ik vragen heb over dat product, moet ik dan weer een afspraak maken met een genius? Want als ik het zo hoor hebben de genius-medewerkers verstand van alles en de 'normale-medewerkers' niet...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat je een afspraak moet maken voor de Apple store, dat is mij ook niet bekend. Als ik naar een winkel ga, dan verwacht ik dat ik, na even gewacht te hebben, geholpen kan worden
Verwacht je dan ook dat je probleem direct verholpen wordt? Ook bij een defect apparaat?

Bij de Apple Store wordt je product vaak direct omgeruild, i.p.v. opgestuurd naar bijv. een Dynafix die gaat lopen trollen met termen als waterschade.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Glashelder schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:53:
[...]

Verwacht je dan ook dat je probleem direct verholpen wordt? Ook bij een defect apparaat?

Bij de Apple Store wordt je product vaak direct omgeruild, i.p.v. opgestuurd naar bijv. een Dynafix die gaat lopen trollen met termen als waterschade.
Nee, maar ik heb ook wel eens met Apple gebeld over een iPhone die geen wifi meer had... die vertelden mij doodleuk dat ik maar telefonische ondersteuning had tot 90 dagen na aanschaf van het product...
(overigens helpt 'doorzeuren' daar wel, uiteindelijk een nieuwe iPhone opgestuurd gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
Glashelder schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:53:
[...]

Als ze producten direct kunnen omruilen zie ik al helemaal geen probleem - dan is het gewoon oud product aannemen en nieuw product meegeven, daar moet je zelfs geen genie voor zijn dat kan het kleinste kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Remz schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:58:
Ik vraag me af hoe ze met mij zouden omgaan als ik een iMac zou langsbrengen. Zouden ze me dan ook wegsturen omdat ik geen afspraak heb, of zouden ze me dan direct helpen omdat dat ding 100x meer waard is?
Met een iMac of MacBook Pro van 2700.- moet je ook een afspraak maken.

aap schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:22:
Je mag meestal eerst een kwartier wachten voor 50 cpm en als je dan iemand aan de lijn krijgt kan ie toch niets doen en zegt hij "kom maar even langs".
Technische ondersteuning kost 5 cent per minuut: 0900 0400899.

Rob schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:43:
Wat mogen niet-genius Apple medewerkers eigenlijk wel? Mogen ze wel een product verkopen? En als ik vragen heb over dat product, moet ik dan weer een afspraak maken met een genius? Want als ik het zo hoor hebben de genius-medewerkers verstand van alles en de 'normale-medewerkers' niet...
Productadvies: niet-genius Apple medewerker.
Technische hulp: op afspraak bij de Genius Bar.

Zelfde als je een auto koop bij Volkswagen:
Advies over auto: verkoopmedewerker.
Technische hulp/reparatie (bijv. airco werkt niet): op afspraak met de werkplaats.

[ Voor 32% gewijzigd door ck2000nl op 08-08-2013 10:10 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Hi,
EDIT: Het gaat hier om de service vanuit de Apple Store Amsterdam en de informatie op de Apple site.
Dit is mijn eerste garantie ervaring met Apple en was totaal niet op de hoogte van de afspraken in de winkel. Aan reacties zoals "Apple is ***" heb ik niets. Draag iets bij of blijf lekker weg.
De 'garantieafhandeling' lijkt een soort van de beginnen op hun support site. Als je daar kijkt, en je geeft aan dat je graag wilt langskomen in de winkel, dan zie je direct dat je daarvoor eerst een afspraak moet maken.

Wat ze hiermee willen forceren is dat je ze 'gewoon' opbelt met je probleem. Mijn ervaring is dat dat prima werkt.

Maar inderdaad heb je gelijk, als je als consument iets in de winkel koopt, zou de winkel altijd het eerste aanspreekpunt moeten zijn. Persoonlijk, als ik helemaal met de trein was gekomen, had ik me echt niet weg laten bonjouren en gewoon wat meer herrie geschopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
ck2000nl schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:04:
[...]

Met een iMac of MacBook Pro van 2700.- moet je ook een afspraak maken.

[...]

Technische ondersteuning kost 5 cent per minuut: 0900 0400899.

[...]

Productadvies: niet-genius Apple medewerker.
Technische hulp: op afspraak bij de Genius Bar.

Zelfde als je een auto koop bij Volkswagen:
Advies over auto: verkoopmedewerker.
Technische hulp/reparatie (bijv. airco werkt niet): op afspraak met de werkplaats.
Een massa-product vergelijken met een auto - waar de gemiddelde garage/winek er geen 10tallen van heeft klaarliggen in een achterliggend magazijn is gewoon 8)7

Het is gewoon klantonvriendelijk om iemand naar huis te sturen omdat hij een vervangkabeltje wilt komen ophalen.
Hetzelfde voor iemand die toekomt met zijn laptop - dat die dan naar huis gaat zonder zijn laptop omdat men dat eerst even wilt nakijken is dan weer perfect te begrijpen - men kan daarna gewoon contact opnemen om te zeggen dat de reparatie gelukt is (of als die persoon zijn laptop niet direct wilt inleveren zal die ook zonder problemen een afspraak maken)

Nu maar nu ik er eigenlijk bij stilsta levert een auto-garage wel betere service:
Wanneer ik een nieuwe lampje nodig heb of wat extra olie (kan je perfect vergelijken met een accesoire) dan kan ik daar wel gewoon binnen komen wandelen en een beetje later met het juiste accesoire buiten wandelen. (Er zijn ook auto-merken waar vervangen lampje = demonteren halve auto, dus daar is een afspraak wel weer nodig, maar dat ligt dan aan de fabrikant die zijn auto debiel ontwerpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
chime schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:50:
Nu maar nu ik er eigenlijk bij stilsta levert een auto-garage wel betere service:
Wanneer ik een nieuwe lampje nodig heb of wat extra olie (kan je perfect vergelijken met een accesoire) dan kan ik daar wel gewoon binnen komen wandelen en een beetje later met het juiste accesoire buiten wandelen.
Hij vroeg bij wie ie terecht kon voor productadvies en technische ondersteuning in een Apple winkel. Die rolverdeling is te vergelijken met bijvoorbeeld een garage. Verder ga je toch ook niet vragen aan een auto-verkoper waarom de centrale vergrendeling soms wel of niet werkt.

Je zegt het zelf al: als je wat wilt kopen (lampje, olie) wordt je bij de garage gelijk geholpen door de auto-verkoper of medewerker magazijn. Daarvoor moet je niet bij de monteur zijn!

Het Genius Bar afspraken-systeem voorkomt juist situaties (helemaal voor werkenden) dat er nog 65 wachtenden voor je zijn, zodat dat je nog 4 uur in de rij moet gaan staan voordat je geholpen wordt. Met het afspraken-systeem weet ik gewoon dat ik om 17:00 aan de beurt ben en niet mijn hele middag daar eerst heb doorgebracht.... 8)

[ Voor 16% gewijzigd door ck2000nl op 08-08-2013 11:54 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

chime schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:26:
[...]

Als ze producten direct kunnen omruilen zie ik al helemaal geen probleem - dan is het gewoon oud product aannemen en nieuw product meegeven, daar moet je zelfs geen genie voor zijn dat kan het kleinste kind.
Je begrijpt hopelijk wel dat er ook nog een stuk diagnosestelling bij komt kijken? Je krijgt niet altijd een nieuwe: soms wordt het toestel ter plekke gerepareerd..En krijg je wel een nieuwe dan wordt alles voor je overgezet (data, instellingen, foto's, enz..).

Afbeeldingslocatie: http://cf.chucklesnetwork.agj.co/items/1/4/3/7/6/not-sure-if-trolling-or-actually-serious.jpg

;)

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 08-08-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
aap schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:22:
[...]

Wat is daar nou zo raar aan? Als de TS het gekocht heeft door er gewoon binnen te lopen, dan verwacht je toch ook voor service binnen te kunnen lopen?

Jouw ervaringen zijn blijkbaar anders, maar ik vind bellen in het algemeen strontvervelend. Je mag meestal eerst een kwartier wachten voor 50 cpm en als je dan iemand aan de lijn krijgt kan ie toch niets doen en zegt hij "kom maar even langs". Om die reden probeer ik meestal al niet eens meer te bellen. Als je langskomt kunnen ze niet om je heen, behalve bij de Apple store dus. O-)

Bied dan tenminste aan klanten die in persoon langs komen aan dat ze kunnen wachten op hun beurt; dat kan zelfs bij het gemeentehuis - toch ook niet bepaald het voorbeeld van klantvriendelijkheid. Kan ook vervelend zijn als je een uur moet wachten voor iets simpels, maar dat kost altijd nog minder tijd dan later nog eens langs te moeten komen. Zet er zo'n nummertje-trek-apparaat bij, dan kun je als klant nog even de stad in als je ziet dat het nog wel even gaat duren. Apple kan best nog wel wat meer zijn best te doen om het klanten makkelijker te maken/een keuze te geven, i.p.v. zwart-wit te zeggen "dit zijn onze regels, ze staan op internet en nu ophoepelen!".

Ik wil niet bijdragen aan het Apple bashen, maar ik verbaas me lichtelijk over het Stockholm-syndroom van sommige Tweakers in dit topic, die blijkbaar zo vereerd zijn dat ze Apple producten mogen kopen, dat ieder krom beleid rechtgepraat wordt. 8)7
Hoewel ik je punt begrijp; dit is totaal irrelevant aan het stockholm syndroom. Als je mijn post gelezen had, had je ook gezien dat ik dit bij elke winkel bij elk willekeurig product doe. Toevallig laatst een verrotte paprika gekocht bij de supermarkt. Die supermarkt zit op loopafstand, maar ik bel eerst even snel. "Kan ik langs komen?" Krijg ik een eerlijk antwoord; "ja hoor, maar dat heeft nu niet zo veel zin, gezien alle paprika's verrot zijn. Als je morgen komt, heb ik een nieuwe batch, ruil ik hem zo om :) ." Scheelt me weer een keer voor niks naar de supermarkt lopen ;). En ik hoef er geen topic over te starten hoe verneukte service die supermarkt heeft ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, terug naar de vraag van de TS, ipv de frustraties over en de verdediging van het Apple-systeem hier te bediscussieren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ook al zegt de TS dat de kabel is defect geraakt door een kabelbreuk, het is verkleurd. En dat is al 2x gebeurd!! Hoe kan de Genius dan zeggen "hier, nieuwe kabel. Veel plezier".

De kans bestaat dat er morgen een berichtje komt dat een iPhone5 gebruiker een verbrand bureau of stopcontact heeft. Zeker met het nieuws van "iPhone5 elektrocuteert vrouw"-verhalen (welke dus een internationale "ruil je neppe lader om voor een echte"-actie van Apple heeft veroorzaakt)

Ik vind het qua zorgvuldigheid juist een prima methode.

En het feit dat je effe langs de apple store gaat om garantie te claimen. Ja, er is wat voor de spreken om "direct geholpen te worden" zoals elk ander telefoonboer. Je telefoon en alles wordt ingenomen, en 3 weken later door een externe reparateur naar wordt gekeken.
Of je doet het zoals Apple het doet, afspraak maken zodat je niet voor niks komt. Of telefonisch.

Ik weet waar IK voor zal kiezen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1