40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 09-08-2013 10:48 ]
Hier op GoT verwachten we een zekere inzet en die is nu geheel afwezig.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Kolab, Citadel, Open-Xchange, and Zimbra waren kandidaten maar volgens mij lezen die geen bertaande mailaccounts uit om dat vervolgens weer zelf als binnengekomen mail te zien.
40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
Verwijderd
Ik verwacht alleen niet dat je dat met een rpi gaat redden. Vooral het geheugen zal een enorme bottleneck worden.
Ongewenst niet, want men kan met je meedenken in de implementatie van die pakketten of aangeven of het voldoet of niet. Het is beter dan lui over komen door niets te zeggenCommander69 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:19:
Ja ik heb al enkele pakketjes 'doorgenomen', maar aan de andere kant als ik hier nu dingen ga noemen ga ik mensen vooraf zitten beinvloeden en dat is (misschien) ongewenst.
Als je er vluchtig naar heb gekeken kan je 't hebben gemist. Kijk even wat beter naar de featureset van de pakketten. Er is zojuist nog een pakket aangegeven wat schijnt te doen wat je wilt. Overigens kan je kijken naar een totaalpakket, maar je kan ook naar losse pakketten kijken. Een die de mail doet en een ander die je kalender/agenda beheert.Kolab, Citadel, Open-Xchange, and Zimbra waren kandidaten maar volgens mij lezen die geen bertaande mailaccounts uit om dat vervolgens weer zelf als binnengekomen mail te zien.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Zoals je in het door mij gelinkte topic kan zien zijn er een hoop andere mogelijkheden. De meeste van die paketten kan je eventueel ook zo configureren dat ze andere mail-servers in hun web-interface integreren en je kan ook externe mail laten ophalen door je server om het daar door de locale mailserver verder af te laten handelen. (Het is me niet helemaal duidelijk of het een of het ander je voorkeur heeft). Zoals eerder geschreven bevalt SOGo mij goed (maar ik heb niet zoveel ervaring met de MAPI ervan).Commander69 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:19:
...
Kolab, Citadel, Open-Xchange, and Zimbra waren kandidaten maar volgens mij lezen die geen bertaande mailaccounts uit om dat vervolgens weer zelf als binnengekomen mail te zien.
Misschien dat je wat preciezer kan aangeven wat waarom niet voldoet en wat je precies zou willen.
[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 09-08-2013 16:15 ]
een nas moet er toch nog een keer komen hier.
Fetchmail zou dan je externe mail op kunnen halen lees ik op de zarafa forums.
Zou dan de ActiveSync de afspraken op mijn telefoon van mijn werk kunnen syncen met de kalender thuis van zarafa ? Iemand een idee of dat dan ook zo zou kunnen werken ?
Ik heb zelf de mail van een paar accounts lopen via postfix+dovecot+fetchmail en de kalender via google calendar. Ik denk dat complete groupware oplossingen nogal overkill zijn voor alleen wat mail en kalenders vind ik toch wat makkelijker om via google te laten lopen.
[ Voor 21% gewijzigd door mrmartijn op 11-08-2013 11:32 ]
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Kalender: had ik ook via Google, maar voelde mij daar niet helemaal zeker bij (hoe lang ondersteunen ze caldav...). Nu draai ik op m'n server 'owncloud' en kan dus via die OwnCloud ook mijn kalender zelf hosten, overal bereikbaar. En ook m'n adresboek kan ik in OwnCloud beheren en synchroniseren met m'n desktop/laptop (Thunderbird/Lightning). Enige wat daar nog mis gaat zijn de diverse categorieen voor de telefoonnummers en mailadressen.
Oh, en OwnCloud is ook nog eens razend eenvoudig om te installeren. Heb 'm op mijn Debian machine in minder dan een uur aan het werk gekregen, inclusief kalender-syncen.
[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 11-08-2013 12:44 ]
Verwijderd
Dit gaat sowiso werken. Ik gebruik zelf een Zentyal server waar Zarafa als module geactiveerd kan worden. Het voordeel om dit via een Zentyal basis te doen is dat het opzetten en configureren zeer eenvoudig.Zou dan de ActiveSync de afspraken op mijn telefoon van mijn werk kunnen syncen met de kalender thuis van zarafa ? Iemand een idee of dat dan ook zo zou kunnen werken ?
z-push erbij voor je sync. en klaar ben je.
http://www.enterprisesamba.com/samba4app/
Misschien is dat wat voor je.
ehhh.. noppes