linux mailserver thuis die meerdere mailaccounts leest

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets een mailserver die op een linux omgeving draait (RPi?) die mijn al mijn mail accounts uitleest. Deze mail moet ik dan op deze mailserver weer zelf kunnen uitlezen met outlook en op mijn android telefoon. Ook een agenda zou wel handig zijn zodat ik daar mijn afspraken in kan zetten en mijn vrouw ook. Een soort thuis kalender dus.
De agenda afspraken die ik in mijn telefoon (android) heb via exchange van mijn werk zouden daarin ook verwerkt moeten worden eigenlijk.
Bestaat er zoiets ?

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zoiets bestaat inderdaad. Ophalen van mail kan bijvoorbeeld met getmail of fetchmail. Je kan dan weer een IMAP server (dovecot b.v.) draaien als mailserver, als agenda/webmail/outlook-connector is IMHO SOGo momenteel een mooie optie. (zie ook Ervaringen: Groupware)

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 09-08-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voordat wij met oplossingen komen, wil ik eerst zien wat je zelf al gevonden hebt wat aan je eisen en wensen voldoet (of net niet), met uitleg waarom het specifieke pakket niet gaat werken voor je (of waar je tegenaan loopt).

Hier op GoT verwachten we een zekere inzet en die is nu geheel afwezig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Topicstarter
Ja ik heb al enkele pakketjes 'doorgenomen', maar aan de andere kant als ik hier nu dingen ga noemen ga ik mensen vooraf zitten beinvloeden en dat is (misschien) ongewenst.

Kolab, Citadel, Open-Xchange, and Zimbra waren kandidaten maar volgens mij lezen die geen bertaande mailaccounts uit om dat vervolgens weer zelf als binnengekomen mail te zien.

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zijn er nog wel wat collaboratie omgevingen (exchange vervangers). Bijvoorbeeld Zarafa.
Ik verwacht alleen niet dat je dat met een rpi gaat redden. Vooral het geheugen zal een enorme bottleneck worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Topicstarter
vandaar dat ik de Raspberry pi met vraagteken noemde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Commander69 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:19:
Ja ik heb al enkele pakketjes 'doorgenomen', maar aan de andere kant als ik hier nu dingen ga noemen ga ik mensen vooraf zitten beinvloeden en dat is (misschien) ongewenst.
Ongewenst niet, want men kan met je meedenken in de implementatie van die pakketten of aangeven of het voldoet of niet. Het is beter dan lui over komen door niets te zeggen ;)
Kolab, Citadel, Open-Xchange, and Zimbra waren kandidaten maar volgens mij lezen die geen bertaande mailaccounts uit om dat vervolgens weer zelf als binnengekomen mail te zien.
Als je er vluchtig naar heb gekeken kan je 't hebben gemist. Kijk even wat beter naar de featureset van de pakketten. Er is zojuist nog een pakket aangegeven wat schijnt te doen wat je wilt. Overigens kan je kijken naar een totaalpakket, maar je kan ook naar losse pakketten kijken. Een die de mail doet en een ander die je kalender/agenda beheert.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Commander69 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:19:
...

Zoals je in het door mij gelinkte topic kan zien zijn er een hoop andere mogelijkheden. De meeste van die paketten kan je eventueel ook zo configureren dat ze andere mail-servers in hun web-interface integreren en je kan ook externe mail laten ophalen door je server om het daar door de locale mailserver verder af te laten handelen. (Het is me niet helemaal duidelijk of het een of het ander je voorkeur heeft). Zoals eerder geschreven bevalt SOGo mij goed (maar ik heb niet zoveel ervaring met de MAPI ervan).

Misschien dat je wat preciezer kan aangeven wat waarom niet voldoet en wat je precies zou willen.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 09-08-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Topicstarter
aangezien zarafa op een synology nas kan draaien lijkt dat een goede optie
een nas moet er toch nog een keer komen hier.
Fetchmail zou dan je externe mail op kunnen halen lees ik op de zarafa forums.
Zou dan de ActiveSync de afspraken op mijn telefoon van mijn werk kunnen syncen met de kalender thuis van zarafa ? Iemand een idee of dat dan ook zo zou kunnen werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 20:39
Is het niet zo dat je maar 1 exchange account kan toevoegen onder android? (in outlook in elk geval wel) dus kan je beter een caldav/carddav server gebruiken voor je kalender.

Ik heb zelf de mail van een paar accounts lopen via postfix+dovecot+fetchmail en de kalender via google calendar. Ik denk dat complete groupware oplossingen nogal overkill zijn voor alleen wat mail en kalenders vind ik toch wat makkelijker om via google te laten lopen.

[ Voor 21% gewijzigd door mrmartijn op 11-08-2013 11:32 ]

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Ik heb zelf ook mail (IMAP) via postfix/dovecot/fetchmail, bereikbaar op een iPhone, desktop, laptop, whatever. Voor het geval dat ook webmail via Roundcube.

Kalender: had ik ook via Google, maar voelde mij daar niet helemaal zeker bij (hoe lang ondersteunen ze caldav...). Nu draai ik op m'n server 'owncloud' en kan dus via die OwnCloud ook mijn kalender zelf hosten, overal bereikbaar. En ook m'n adresboek kan ik in OwnCloud beheren en synchroniseren met m'n desktop/laptop (Thunderbird/Lightning). Enige wat daar nog mis gaat zijn de diverse categorieen voor de telefoonnummers en mailadressen.

Oh, en OwnCloud is ook nog eens razend eenvoudig om te installeren. Heb 'm op mijn Debian machine in minder dan een uur aan het werk gekregen, inclusief kalender-syncen.

[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 11-08-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dan de ActiveSync de afspraken op mijn telefoon van mijn werk kunnen syncen met de kalender thuis van zarafa ? Iemand een idee of dat dan ook zo zou kunnen werken ?
Dit gaat sowiso werken. Ik gebruik zelf een Zentyal server waar Zarafa als module geactiveerd kan worden. Het voordeel om dit via een Zentyal basis te doen is dat het opzetten en configureren zeer eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mocht je SOGo nog willen uitproberen kan je dat het beste in een VM doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Zo heb je ook nog debian + samba4 + zarafa.
z-push erbij voor je sync. en klaar ben je.

http://www.enterprisesamba.com/samba4app/

Misschien is dat wat voor je.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
rleever, heb je gekozen? Heb je ook nog naar gebruik op een raspberry pi gekeken? Ik heb eens gekeken hoe SOGo (met dovecot en postgresql, ernaast een simpel Zotonic-servertje, ssh, ldap etc.) het op een BeagleBone Black doet, met een paar gebruikers met enkele honderden kilobytes agenda is het best bruikbaar, het valt me bepaald niet tegen.
Pagina: 1