Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zelfbouw thuis servertje

Pagina: 1
Acties:

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-11 11:27

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Hai!

Ik heb al tijden in me gedachten om een thuis servertje te bouwen, kennis van hardware is aanwezig maar het samenstellen en matchen van componenten niet :9

De locatie van het servertje komt op me slaap kamer dus zo stil mogelijk is een grote pré tevens als de warmte wat hij gaat produceren.

Operating system:
Dit is nog een twijfel geval, het liefst wil ik Windows server en Linux naast elkaar draaien door middel van virtualisatie (XenServer / VM esxi). Als dit niet gaat lukken omdat het anders te prijzig wordt qua hardware weet ik nog niet waarvoor ik ga.

Doel:
Doel van het servertje is dat hij me gaat ondersteunen in alles wat nodig is. De taken wat hij moet gaan afhandelen zijn:
  • VPN
  • Webserver
  • Database (MySQL)
  • FTP
  • Mail server
  • Firewall
  • Test server voor geschreven applicaties, talen: Java, C (In windows zal hierbij C# bij komen)
  • Optioneel: DNS server
  • Optioneel: Game server voor friends only
Internet:
Momenteel heb ik UPC 200/10 liggen, verwacht dat dit meer dan genoeg zal zijn voor wat ik wil. :9

Al gevonden
Ik heb momenteel al klein lijstje gevonden met componenten waarvan ik dacht dat ze redelijk of goed voor mijn build.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E2KM1-I Deluxe€ 161,95€ 161,95
1MS-Tech CI-70€ 58,80€ 58,80
2Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G€ 29,99€ 59,98
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,40€ 31,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,13

Moederbord heb ik gekozen vanwege de onboard CPU wat hoop ik gaat schelen in geluid/warmte (is mij verteld). De behuizing is gekozen zodat het wat kleiner blijft en ik niet nog een high tower op me kamer erbij krijg, wat compacter zou fijn zijn :P Aangezien ik 2x een OS wou draaien door virtualisatie heb ik gekozen voor 8gb ram, dit lijkt mij voldoende. Kingston heb ik wel fijne ervaring mee dus vandaar Kingston. De voeding spreekt denk ik ook voor zich, genoeg power maar wel een stille.

Budget:
Het budget hou ik momenteel op maximaal € 500,- maar goedkoper is welkom ;)

Hoop dat mensen mij kunnen helpen met het samenstellen hiervan, schroom niet om te vragen als ik wat heb gemist!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 19:46
Kijk eens in het Het grote zuinige server topic topic.
Staan leuke systemen in met bv Asrock B75-ITX en een Intel G1610/2020, goedkoper en sneller.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11 08:05

dimako_

Vogel

In die ci-70 case zit al een voeding, 60 watt.
Daar kan je 1 2,5" hdd in kwijt en past die be quiet voeding niet in.

Zoals hier boven, loop Het grote zuinige server topic topic door en je kan dan vast wat moois samen stellen.

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-11 11:27

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Thanks beide, ik zal mijn vraag daar neer leggen!