Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De breadcrumb in het forum

Pagina: 1
Acties:

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Hoe vinden jullie de klikbaarheid van de breadcrumb in het forum? We hebben het mogelijk gemaakt om altijd 1 niveau'tje hoger te springen, maar nu is het enkel nog een link. Nu ik er zelf een dag lang actief mee heb zitten werken, merk ik dat ik altijd wat 'angstig' ben of ik wel goed er op klik en niet per ongeluk klik op de zijnavigatie. Ben ik de enige of ervaren anderen dit ook?

Ik zit er aan te denken om de breadcrumb wat groter weer te geven. Niet zozeer de fontsize, maar door er bijvoorbeeld een soortvan grijze call to action van te maken (ter voorbeeld: de grijze knoppen die je hier ziet bij 'ik wil 'm' etc pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Zwart)

We zouden natuurlijk ook enkel het touchoppervlak kunnen vergroten, maar dat neemt hoogstwaarschijnlijk niet de onzekerheid weg bij een gebruiker ("Als ik daar op klik, klik ik dan goed? Hmm, even goed focussen" om het even in woorden uit te drukken :+). De gebruiker ziet een vergroot klikoppervlak namelijk niet, hij ervaart het enkel pas nadat hij de handeling heeft gehad (en het 'angstige' moment al heeft gehad, wat niet goed is voor UX).

Het nadeel van een grote grijze knop is dat sommige breadcrumbs wel heel erg groot worden en absurd veel aandacht vragen. Zie bijvoorbeeld: HP DV7-6151SD Laptop Geheugen Upgrade

Als we daar een grijze CTA neerzetten, dan claimt dit veel te veel aandacht. Het klikt daar en tegen wel weer heel erg lekker :+

Jullie ideeën?

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb meer dan ik de titel soms raak ipv de breadcrumb, iets meer touchoppervlak zou handig zijn.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Is het niet een idee om het lettertype van de breadcrumb iets te vergroten, of kom je dan in de knel met de quicklinks dropdown?

Bla bla bla...

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Nu je over de breadcrumbs begint, ik zit nu ff in Internet Explorer naar de TRD te kijken en daar staan de pijltjes die naar links wijzen ("<<") een regel lager dan de bijbehorende tekst...

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Elfjes schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:23:
Is het niet een idee om het lettertype van de breadcrumb iets te vergroten, of kom je dan in de knel met de quicklinks dropdown?
We zitten sowieso al in de knel op sommige plekken ;) dan verschijnt er overigens gewoon elipsis.
hylke94 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:45:
Nu je over de breadcrumbs begint, ik zit nu ff in Internet Explorer naar de TRD te kijken en daar staan de pijltjes die naar links wijzen ("<<") een regel lager dan de bijbehorende tekst...
Bij de bovenste, de onderste of bij beide breadcrumbs?

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
Bij beide, maar het is gefixed in de komende iteratie :)

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Inspector schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:51:
Bij beide, maar het is gefixed in de komende iteratie :)
Nice, dan hoef ik het niet meer "op te zoeken" ;)

@Misha: Oeps, ik had je reactie nooit gelezen...
Pagina: 1