Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGerjann
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-09 13:52
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om het geheugen van mijn huidige laptop uit te breiden. Het gaat om een HP DV7-6151SD, standaard zit er 6GB werkgeheugen in. En dat is voor mij te weinig. Ik wil er graag 16GB in stoppen, maar op de website van HP zelf staat dat 8GB het limiet is. Dat vind ik nogal vreemd, omdat er meerdere mensen met soortgelijke laptops(ook met het 8GB limiet) wel zonder problemen 16GB erin hebben. En de processor (i7-2630QM) ook 16GB ondersteund.

Ik wil graag jullie advies horen of die 16GB nou wel of niet zal gaan werken. Ook heb ik een klein vraagje over de snelheid van het geheugen. De processor ondersteund 1066/1333Mhz geheugen. Maar tot hoever maakt dat uit? Kan ik zonder problemen ook 1600Mhz of misschien wel 1866Mhz geheugen erin stoppen?

In iedergeval is die snelheid minder belangrijk voor mij dan de capaciteit.

Met vriendelijke groet,

Gerjan Metz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 19:55
1600 Mhz geheugen wordt door het systeem gewoon op 1333 gezet, geen probleem daar, maar ook geen snelheidswinst.

Meer geheugen dan volgens specs werkt soms wel soms niet, soms wel weer na een bios update. (er staat een bios update op de HPsite, maar niks over geheugencapaciteit btw)
Een mailtje naar hp of een berichtje in het HPforum kan hier mss duidelijkheid geven.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGerjann
Hee Tens,

Thanks voor je reactie, dat over de snelheid is in iedergeval duidelijk. Ik hoop dat met een belletje naar HP de capaciteit ook verduidelijking moet geven. Ik hoop niet dat dat 8GB limiet er op zit, dat zou wel jammer zijn aangezien ik de 16GB erg goed kan gebruiken in deze laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Voor je contact met hp opneemt kan je misschien best eens deze pagina doornemen:
http://h10025.www1.hp.com...n_lang=en&product=5141809

Ik denk wel dat je gewoon 16GB geheugen in je laptop kan steken zonder problemen. Er is niets dat de hoeveelheid ramgeheugen nog kan limiteren. Er bestaan so-dimm latjes van 8GB, waarbij het perfect mogelijk is om 16GB te installeren met 2 dimm sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGerjann
Hee Thibai,

Ik had al op de pagina gekeken. En ik denk ook wel dat 16GB moet lukken, de informatie van HP zal wel outdated zijn >.< Misschien kan ik ergens een afspraak maken dat wanneer 16GB niet gaat werken dat ik het terug kan sturen ofzo. Misschien heeft iemand daar ervaring of meer informatie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:08

Nemesizz

Untouchable

Dat vind ik nogal vreemd, omdat er meerdere mensen met soortgelijke laptops(ook met het 8GB limiet) wel zonder problemen 16GB erin hebben. En de processor (i7-2630QM) ook 16GB ondersteund.
Ik denk dat het grootste punt is, dat 16GB kán werken (nadruk op; kan), maar als het niet werkt dat HP dan niet verantwoordelijk is voor de eventuele gevolgen (defect, dataverlies, boze/zeurende klanten aan de helpdesk :P ).

Soms is het fysiek ook niet mogelijk omdat er dan maar 1 vrij slot is (andere geheugen zit bijvoorbeeld al op het moederbord gesoldeerd) en dat 16GB modules niet accepteerd worden. Al neem ik aan dat je laptop wel 2 sloten heeft, maar dat kan ook een reden zijn waarom ze bijvoorbeeld maar maximaal 8GB aangeven.

Maar de voornaamste reden is denk ik puur dat ze t/m 8GB supporten, en daarboven alles op eigen risico is (werkt het? mooi meegenomen, werkt het niet? pech gehabt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGerjann
Hee Nemesizz,

Ik denk dat je gelijk hebt. 16GB zou gewoon moeten werken, en HP wil geen risico's nemen. Ik ga het waarschijnlijk gewoon doen. Misschien dat ik voor aankoop, het werkgeheugen van een maatje kan uitproberen. Die heeft namelijk ook 16GB in zijn laptop zitten. :)
Pagina: 1