Macbook Pro Backlight doet het niet meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.507 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 21:28
Beste Tweakers,

Ik heb een macbook pro uit de zomer van 2011. Heeft altijd naar tevredenheid gewerkt maar vandaag jammer genoeg niet meer. De laptop stond stil en na een tijdje ging hij in standby. Nu wil ik hem net weer opstarten maar alleen het keyboard backlight gaat aan. Het scherm lijkt het niet meer te doen.

als ik het scherm in het ligt hou kan ik het wel zien. Het lijkt dus alsof de backlight niet meer wil werken. Het eerste wat ik gelijk dacht is even de PRAM en SMC resetten. Maar jammer genoeg ook dit geeft geen resultaat.

Weet iemand toevallig of hier een makkelijke fix voor is? of kan ik hem beter even openschroeven om te kijken of er geen kabeltje los zit oid.

Groetjes Jeroen

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Heb je de F1 en F2 toetsen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Yup al lang geprobeerd.

Net even op de bon gekeken. Natuurlijk net 1,5 maand buiten de garantie..

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Dat hoort natuurlijk niet. Maar wel een goede reden voor een nieuwe aanschaf, toch?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ja, maar ik heb er geen geld voor. Als deze het niet doet dan heb ik het komende jaar sowieso geen laptop.

Ik heb nog wel wat gevonden. Ik heb de laptop open gehaald en de stekker waar het scherm aan het moederbord vast zit heeft wat slijtage zo te zien. 3 pinnetjes zijn bijna weg...

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5347/9458741251_c4696a4955.jpg
Untitled by jeroenfeith, on Flickr

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 17:19

eM.

Zet dat ding weer in elkaar, stop met kloten, en direct terug naar de winkel. Je mag van een laptop van +/- 1500 euro toch wel verwachten dat hij langer dan 2 jaar mee gaat. Er van uit gaan dat je er normaal mee bent omgegaan. Doe beroep op het recht van een deugdelijk product, en stel de verkoper in staat om het product binnen een redelijke tijd te repareren. http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

[ Voor 5% gewijzigd door eM. op 07-08-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
eM. schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:37:
Zet dat ding weer in elkaar, stop met kloten, en direct terug naar de winkel. Je mag van een laptop van +/- 1500 euro toch wel verwachten dat hij langer dan 2 jaar mee gaat. Er van uit gaan dat je er normaal mee bent omgegaan. Doe beroep op het recht van een deugdelijk product, en stel de verkoper in staat om het product binnen een redelijke tijd te repareren.
Veel succes met gelijk krijgen bij zulk soort dingen. Je zal waarschijnlijk een rechtzaak moeten starten om het te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eM.

eM.

Wat een onzin. Ik heb mijn MacBook pro na 3 jaar ook kosteloos laten repareren. Je moet gewoon op je strepen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, dit is inderdaad een garantie geval, dat ding heeft een realistische levensduur, en tenzij je hem hebt laten vallen en ze kunnen dat zichtbaar vertellen, MOGEN ze niet lastig doen. Apple staat er wel om bekend, maar gewoon op je strepen gaan staan. In principe zul je via de winkelier moeten gaan, maar als je bij een dozenschuiver á la mediamarkt hebt gekocht, kun je misschien beter langs een Apple PRS gaan, of de applestore.

[ Voor 26% gewijzigd door Umbrah op 07-08-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
eM. schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:43:
Wat een onzin. Ik heb mijn MacBook pro na 3 jaar ook kosteloos laten repareren. Je moet gewoon op je strepen staan.
Dan gaat het bij Apple misschien beter als bij andere fabrikanten. De meeste hebben schijt aan het hele verhaal en dan heb je na 2 jaar en 1 dag gewoon pech. Dan kan je op je strepen staan wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Je kunt altijd proberen om toch naar de winkel te gaan. Sommige winkels zijn coulant als je apparaat net stuk gaat buiten de garantietermijn.

Dat die stekker versleten is, vind ik wel frappant. Normaal steken ze die stekker in het moederbord en doe je er verder niks mee. Ik gok dat het probleem ergens anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Vraag me af of apple garantie gaat geven op een laptop die zover is geopend door de gebruiker. Ik kom zelf bij andere laptops gelijksoortige problemen tegen. Meestal is het de inverter, maar in jouw geval kan het ook de kabel zijn. Voor vervangende delen kijk je op ebay, voor paar tientjes heb je dat weer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vraag me af of apple garantie gaat geven op een laptop die zover is geopend door de gebruiker.
Bij het model van de TS is het alleen de onderkant eraf halen, stelt niets voor. Als ie geen schroefjes beschadigt heeft kan Apple het niet eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 14:51
En anders vervang je het LCD kabeltje ben je voor een paar tientjes ook klaar, wat een geneuzel om gelijk een nieuwe te moeten kopen.

Een mac is netzoals elke andere machine een machine, wat betekend parts zijn te vervangen en te repareren.

http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item1c329d19e3

edit : en dit valt zeker wel onder garantie, want dit hoort gewoon niet.
en apple kennende doen ze daar echt niet moeilijk over.

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 07-08-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ik heb mijn laptop bij de mediamarkt gekocht jammer genoeg. Ik heb gisteren al geprobeerd te bellen met de servicebalie maar tot 3x toe werd er gewoon niet opgenomen. Uiteindelijk maar een terugbel formulier ingevuld maar ze hebben nog niks laten horen.

Wel benieuw of het gaat lukken. Meestal geef ik te snel toe bij dat soort dingen maar een 1000 euro laptop die spontaan stukgaat vind ik wel erg belachelijk.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 16:12
Ik heb het een keer gehad met mijn lader van m'n macbook pro uit 2010. Die was iets meer dan 1 jaar oud.. geen garantie meer dus. Naar Apple opgestuurd voor reparatie en die wilden de kosten op mij verhalen. Op je strepen blijven staan en constant bellen. Uiteindelijk iemand uit Ierland aan de lijn gekregen en die gaf het uiteindelijk op. 8) Toen is het gratis gerepareerd (nieuwe gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Waarom zou je de MediaMarkt bellen? je kan beter een staatslot kopen en dan heb je nog meer kans om daar een prijs te winnen dan dat ze daar de telefoon opnemen.. het is daar bijna altijd te druk om de telefoon aan te nemen.
Bij de mediamarkt doen ze echt niet moeilijk over de consumenten wet, je hoeft niet eens op je strepen te gaan staan daar, lever m gewoon in, en in de meeste gevallen wordt het kostenloos opgelost zo lang het binnen 3 jaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:56:
[...]

Dan gaat het bij Apple misschien beter als bij andere fabrikanten. De meeste hebben schijt aan het hele verhaal en dan heb je na 2 jaar en 1 dag gewoon pech. Dan kan je op je strepen staan wat je wil.
dit is echt to-ta-le onzin, en precies om deze reden zeggen fabrikanten dat je maar 2 jaar garantie hebt.

99% durft geen aanspraak meer te maken op garantie na 2 jaar en 1 uur.

Zeker mee terug gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:35:
[...]

dit is echt to-ta-le onzin, en precies om deze reden zeggen fabrikanten dat je maar 2 jaar garantie hebt.

99% durft geen aanspraak meer te maken op garantie na 2 jaar en 1 uur.

Zeker mee terug gaan!
Leuk dat je het totale onzin noemt maar ik het het meerdere malen meegemaakt. Onder andere met Asus en met HP. Uiteindelijk kon ik zeggen wat ik wou maar ze gingen gewoon niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Door een probleem met een lokale geautoriseerde serviceprovider heeft Apple mijn garantie met een maand verlengd zodat mijn fan toch nog onder garantie kon worden hersteld. Het is dus wel degelijk mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
filenox schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:27:
Door een probleem met een lokale geautoriseerde serviceprovider heeft Apple mijn garantie met een maand verlengd zodat mijn fan toch nog onder garantie kon worden hersteld. Het is dus wel degelijk mogelijk. :)
Ik zeg ook niet dat je altijd pech hebt. In het begin van dit topic wordt gezegt dat je als je aangeeft dat je er recht je op hebt, je ook gelijk automatisch gelijk krijgt en het kostenloos gerepareerd zal worden. Er zijn genoeg winkel en fabrikanten die niets willen doen als het buiten de garantie valt. Dan is uiteindelijk de enige manier naar de rechter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Net langs geweest bij de media markt,

Ze gaan hem proberen op te sturen. Mogelijk komt Apple dan met een offerte die ze naar mij toe sturen. En anders wordt het kosteloos gedaan. Nu maar hopen dat Apple het kosteloos doet..

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Tegen die offerte KUN je protesteren, ze zullen mogelijk veel te veel vragen (system board, HDD, hele LCD panel)... als het een inverter is of een CCFL is dat belachelijk, en al zou het: het zou niet stuk moeten gaan door gewoon gebruik en dus garantie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eM.

eM.

JeroenF schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:09:

Ze gaan hem proberen op te sturen. Mogelijk komt Apple dan met een offerte die ze naar mij toe sturen. En anders wordt het kosteloos gedaan. Nu maar hopen dat Apple het kosteloos doet..
Je hebt een koopovereenkomst met de Mediamarkt, niet met Apple. Als Apple geld in rekening brengt bij de Mediamarkt voor reparatie dan is dat hun probleem, niet jouw probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door eM. op 08-08-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 16:39
JeroenF schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:09:

Hoe is dit afgelopen?
Een familielid van mij heeft ongeveer hetzelfde probleem, Macbook uit 2010 waarvan het backlight niet meer werkt.

Oké, laptop is dan wel ongeveer 2 jaar ouder, maar ik ben benieuwd naar eventuele prijzen en ervaringen ivm reparatie

[ Voor 11% gewijzigd door BeArt op 05-05-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Laatst online: 09:53

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Ik denk dat je pech hebt, je hebt hem opengemaakt en dat is bij reparatie te zien. Zeker als 3 pinnetjes van een connector afbreken (wat niet door slijtage kan gebeuren) wordt het een lastig verhaal voor je ben ik bang.

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 20:54
Robinvdh5 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:00:
Ik denk dat je pech hebt, je hebt hem opengemaakt en dat is bij reparatie te zien. Zeker als 3 pinnetjes van een connector afbreken (wat niet door slijtage kan gebeuren) wordt het een lastig verhaal voor je ben ik bang.
En anders lees je het verhaal even goed.

1. De bodem MAG open om memory of een HDD te wisselen (staat notabene op de Apple site zelf)
2. Hij constateert dat er 3 pinnetjes beschadidingen hebben en niet dat hij ze heeft beschadigd.

TS, probeer het via Apple zelf, het lijkt mij namelijk een slechte connector/aansluiting. Na x jaar de backlight voeden gaan schijnbaar die pinnen verrot, ik heb dit bij meerdere MacBooks gezien. Die pinnetjes schijnen de voeding voor de backlight/inverter te voeren.

Je kan het ook via een externe reparateur proberen, welke ook zal proberen dit te verhalen op Apple. *snip*

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 06-05-2014 09:42 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om nu een 9 maanden oud topic omhoog te schoppen om te vragen hoe het is afgelopen heeft weinig zin. Beter is om de topicstarter een DM te sturen. Dit topic gaat derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.