• lord pipo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-01 14:13
Beste,

Sinds een maand heb ik mijn nieuwe desktop pc in huis, die ik samen met de hulp van de tweakers heb samengesteld: LINK
Ik ben er zeer tevreden van, gezien aan al mijn verwachtingen is voldaan.

Toch heb ik één minpuntje: de front audio en microfoon input werken niet naar behoren.
Als ik mijn hoofdtelefoon (Steelseries 4H) erop aansluit, hoor ik weinig tot niets. Alleen als ik alle volumes (pc en hoofdtelefoon) op maximum instel, hoor ik een zeer zwak signaal. Ook wordt geen microfoonsignaal gedetecteerd door de software.
Het aansluiten van hoofdtelefoon en microfoon wordt nochtans gedetecteerd door de meest recente Realtek HD audio driver/software (gedownload via website van ASRock).
Ik heb het internet afgeschuimd naar mogelijke oplossingen, maar die werken niet voor mij (oa instellingen aanpassen in audio configuratie).
Bovendien ben ik 100% zeker dat de front connectors juist zijn aangesloten op het moederbord. De front USB werkt overigens wel perfect, dus kan ik waarschijnlijk een mankement aan de case uitsluiten.
De aansluitingen achteraan de pc werken wel zeer goed, met een mooi en krachtig geluid.

Mobo: ASRock H87 Performance met Realtek ALC1150
Case: Fractal Design Define R4

Iemand die meer raad heeft?

Alvast bedankt!

Edit: nu blijkt dat de front microfoon aansluiting toch niet wordt gedetecteerd. Enkel de front headphone wordt dus gedetecteerd. Ik heb mijn speakerset dan maar aangesloten op de front headphone, en heb net hetzelfde probleem als bij de hoofdtelefoon: zeer weinig geluid, maar met veel ruis.

Ik heb op volgend forum een gelijkaardig probleem tegengekomen: link. Daar heeft de gebruiker een vervangstuk voor de front audio gekregen, en alles werkte dan wel naar behoren. Zou ik hetzelfde probleem hebben? Zoja, moet ik het vervangstuk rechtstreeks bij Fractal Design aanvragen, of via de shop waar ik de case heb gekocht (Afuture).

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 22% gewijzigd door lord pipo op 06-08-2013 20:14 . Reden: Nieuwe tests ]